Toon posts:

[XP] Dir access denied *

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
help help

ik heb dus me eigen xp pro met sp1 gesliptstreamed... hiervoor moest ik dus sp1 uitpakken.. op me schijf.

maar nu krijg ik dus die geslipstreamde directory's met geen mogelijk weg.... continu ACCESS DENIED!

(vermoed dat het komt door de dir names) booten via safe mode wilde ook al niet helpen...
als admin inloggen helpt ook niet :(
via dos gaat niet lukken want het is een ntfs partitie waar het op staat.....

wie weet een oplossing voor dit toch wel irritante probleem

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:09:
help help

ik heb dus me eigen xp pro met sp1 gesliptstreamed... hiervoor moest ik dus sp1 uitpakken.. op me schijf.

maar nu krijg ik dus die geslipstreamde directory's met geen mogelijk weg.... continu ACCESS DENIED!

(vermoed dat het komt door de dir names) booten via safe mode wilde ook al niet helpen...
als admin inloggen helpt ook niet :(
via dos gaat niet lukken want het is een ntfs partitie waar het op staat.....

wie weet een oplossing voor dit toch wel irritante probleem
Staan je NTFS-rechten wel goed?

Verwijderd

Topicstarter
de dirs staan wel @ read only.... ik kan het er vanaf halen en ok drukken.. maar als ik dan vervolgens weer kijk.. staat ie weer vrolijk op read-only :(

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:12:
de dirs staan wel @ read only.... ik kan het er vanaf halen en ok drukken.. maar als ik dan vervolgens weer kijk.. staat ie weer vrolijk op read-only :(
Heb je Enable Simple File Sharing wel uitstaan, dan kan je de NTFS-rechten wijzigen.

Verwijderd

Zou je de volgende keer als je weer een topic opent in WOS even een wat duidelijkere topictitel kunnen kiezen? Wij zien hier ook graag het OS tussen [] staan. Je hebt hoofdletters in je topictitel staan, dit komt over als schreeuwen. Gelieve dus niet weer te doen. Zie ook Windows Operated Systems - Policy

SiHiDa heeft een topictitel edit aangevraagd, er zal zo wel een modje langskomen om dit te doen :)

Verwijderd

Topicstarter
ok zal er aan denken voor een volgende keer.

/me heeft btw de oplossing voor het probleem... die rechten zitten btw.. wel errug diep (voordat je ze normaal kunt gebruiken).

dit was de oplossing:

Zet simple file sharing uit.
Rechtermuisknop op desbetreffende map.
properties
security
advanced
owner
change owner to (jouw account)
vink replace owner on subcontainers and objects aan.
druk op ok.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Even de titel aangepast :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• SiHiDa
Verwijderd schreef op 18 september 2002 @ 16:27:
ok zal er aan denken voor een volgende keer.

/me heeft btw de oplossing voor het probleem... die rechten zitten btw.. wel errug diep (voordat je ze normaal kunt gebruiken).

dit was de oplossing:

Zet simple file sharing uit.
Rechtermuisknop op desbetreffende map.
properties
security
advanced
owner
change owner to (jouw account)
vink replace owner on subcontainers and objects aan.
druk op ok.
Dit was ook gemakkelijk te vinden in de search.

[search=dir access denied] geeft oa Dir security in WinXP
En van hieruit kun je dit topic bekijken: [rml][ XP] - Access is denied (voor bepaalde folders)[/rml] :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals al in uitgepakte XP1 SP1 slipstream bestanden verwijderen :s was gevraagd - volg het 3 stappenplan de volgende keer even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.