[mobo, geluid en video] nieuwe setup loopt gewoon kl*te !!!

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64121

Topicstarter
Nou, zoals jullie misschien wel weten, heb ik onlang een zooi nieuwe spullen gekocht, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben.

dit is wat ik nu heb:

Nieuw gekocht:

* Amd XP 1800+ (1,54)
* Giga-Byte Ga-7vrxp (rev 2.0)
* Leadtek GeForce 4 Ti 4200 128 mb
* Samsung 256 DDR ram PC 2700 geheugen
* Maxtor 40 gig 7200 Rpm, ata 133 DX 740 (ofzo)

Had ik al:

* Seagate 20 gig 7200 Rpm, ata 133
* Realtek 10/100 ethernetkaart(je)
* Creative 128 PCI geluidskaartje
* Liteon 52 speed cd-rom speler
* Liteon 24 speed brander
* Aopen HQ08 Big towe 350 watt voeding genoeg dus)

Ook meerdere casefans, en temp is mooi 26, cpu 43 en gpu 41.

(heb dus verschillende geprobeerd)

Nou, dan komt hier mijn waslijst van klachten.

Het Mobo is geweldig, echt waar, Superstabiel, werkt simpel is gewoon goed. Alleen ... Ik krijg en hou (en ik wordt er helemaal gek van) schokjes in mijn beeld die soms een beetje zijn en heel soms heel erg.

Ik had hiervoor een GeForce II mx 200 en die deed het gewoon onder dit mobo. langzaam, maar helemaal strak, met alle spelletjes. Die had ik verkocht en denk, mijn systeem is een mooiere waard, dus ik een nieuwe GeForce 4 gekocht. Alles leuk en wel, geïnstalleerd en ..... schokjes, ook in mijn oude spellen die het voorheen geweldig deden. Ook gta III (legaal) haalt 30 FPS en zakt dan weer af naar 20 (dat kan) maar gaat dan schokken en soms wel even 4 sec. lang 2/3 FPS. De ene keer erger dan de andere.

Heb verschillende drivers geprobeerd, maar maakt geen hol uit. Ik weet me geen raad. ook nieuwe via 4 in 1 helpt ook niet. ( dit alles uitgeprobeerd in XP prof en home en win 98Se)

VSYNC staat UIT. En toch haal ik met die schokjes enzo 8791 punten 3d marks 2001SE, maar kan dus nog hoger als hij die schokjes niet heeft. En als hij dan wat langzamer is, a la, maar wel strak A.U.B. Zelfs pent. 233 MMX spellen gaan bagger. maar 2d doet hij super.

De kaart is al meteen teruggegaan maar is getest en blijkt goed te zijn onder dezelfde omstandigheden, alleen dan met een ander soort mobo.

TROUWENS, voor geheugen memtest laten lopen, gaf geen kik, helemaal goed

Ligt het aan het MoBo, is die niet gowed compatible met de #d kaart (allebei toch van deze tijd ?????)

Volgende probleem: GELUID.

Mijn geluidskaartje deed het altijf goed onder win98Se, maar bij win XP zuigt het hard. Geluid blijft kraken en piepen en kraken. Ook nieuwe drivers werken wederom niet en het maakt ook geen verschil of ik nou mijn on-board kaartje gebruikt of mijn eigen kaartje.

WAAR LIGT DIT AAN???? Ik baal gehoorlijk en weet echt niet meer wat te doen. Ligt het gewoon dat die 3d kaart niet met het Mobo kan samenwerken (belachelijk toch) of is het een instelling in mijn bios!??

Hij geeft alles goed aan, snelheid geheugen, mijn CPU, mijn schijfruimte alles. Ik weet het niet meer, nog meer mensen met problemen !>????

Pleasz help, want GTA III op 10 FPS sucks (alle andere spellen ook btw.)

EN DE LAATSTE HAMVRAAG:

Om mijn refreshrate goed te krijgen in XP, ben ik genoodzaakt om een oudere driver te gebruiken, in ieder geval onder de 27.XX want anders werkt het tooltje niet. Iemand daar nog een oplossing voor !??

Alvast bedankt,

Een hopeloos trieste computerfanaat ....

help please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-11-2022
Win98 SE weer erop zetten ? lijkt me duidelijk dat OS kut doet. En je moet ALTIJD Format C: als je van mobo's wisseld... :/

dikzak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61180

jah duh, tuurlijk heb alles al 799 keer geformat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff proberen zonder netwerkkaart, geluidskaart en cdrom spelers.

zou ook nog kunnen dat je videokaart te warm wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hee, waarom is mijnpost naar iemand anders toe te gegaan !??? Ik was de topicstarter !@!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64121 schreef op 16 september 2002 @ 20:32:
Nou, zoals jullie misschien wel weten, heb ik onlang een zooi nieuwe spullen gekocht, maar ik kan niet zeggen dat ik er gelukkig mee ben.

dit is wat ik nu heb:

Nieuw gekocht:

* Amd XP 1800+ (1,54)

Had ik al:

Het Mobo is geweldig, echt waar, Superstabiel, werkt simpel is gewoon goed. Alleen ... Ik krijg en hou (en ik wordt er helemaal gek van) schokjes in mijn beeld die soms een beetje zijn en heel soms heel erg.

Ik had hiervoor een GeForce II mx 200 en die deed het gewoon onder dit mobo. langzaam, maar helemaal strak, met alle spelletjes. Die had ik verkocht en denk, mijn systeem is een mooiere waard, dus ik een nieuwe GeForce 4 gekocht. Alles leuk en wel, geïnstalleerd en ..... schokjes, ook in mijn oude spellen die het voorheen geweldig deden. Ook gta III (legaal) haalt 30 FPS en zakt dan weer af naar 20 (dat kan) maar gaat dan schokken en soms wel even 4 sec. lang 2/3 FPS. De ene keer erger dan de andere.

Heb verschillende drivers geprobeerd, maar maakt geen hol uit. Ik weet me geen raad. ook nieuwe via 4 in 1 helpt ook niet. ( dit alles uitgeprobeerd in XP prof en home en win 98Se)

VSYNC staat UIT. En toch haal ik met die schokjes enzo 8791 punten 3d marks 2001SE, maar kan dus nog hoger als hij die schokjes niet heeft. En als hij dan wat langzamer is, a la, maar wel strak A.U.B. Zelfs pent. 233 MMX spellen gaan bagger. maar 2d doet hij super.

De kaart is al meteen teruggegaan maar is getest en blijkt goed te zijn onder dezelfde omstandigheden, alleen dan met een ander soort mobo.

Ligt het aan het MoBo, is die niet gowed compatible met de #d kaart (allebei toch van deze tijd ?????)

Mijn geluidskaartje deed het altijf goed onder win98Se, maar bij win XP zuigt het hard. Geluid blijft kraken en piepen en kraken. Ook nieuwe drivers werken wederom niet en het maakt ook geen verschil of ik nou mijn on-board kaartje gebruikt of mijn eigen kaartje.

WAAR LIGT DIT AAN???? Ik baal gehoorlijk en weet echt niet meer wat te doen. Ligt het gewoon dat die 3d kaart niet met het Mobo kan samenwerken (belachelijk toch) of is het een instelling in mijn bios!??

Hij geeft alles goed aan, snelheid geheugen, mijn CPU, mijn schijfruimte alles. Ik weet het niet meer, nog meer mensen met problemen !>????

EN DE LAATSTE HAMVRAAG:

Om mijn refreshrate goed te krijgen in XP, ben ik genoodzaakt om een oudere driver te gebruiken, in ieder geval onder de 27.XX want anders werkt het tooltje niet. Iemand daar nog een oplossing voor !??

Alvast bedankt,

help please
IK was topicstarter, is mijn post, waarom is die naam veranderd !?????? Waarom is dat nu tweaker vgetto ofzoiets !???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65098

He,

Heb net een identiek systeem gemaakt.

* Amd XP 2200+
* GigaByte Ga-7vrxp (rev 2.0)
* Radeon 8500 64 MB
* Corsair 512 DDR PC2700C2
* 2x Maxtor D740 80GB U-ATA133 (Liquid bearing)

Die rotte framerates heb ik weinig last van, speel nu voornamelijk GTAII en NWN maar beide prima beeld. >:) Geluid is een heel ander verhaal. Constant piepen en kraken. 8)7 Maakt niet uit of ik de onboard of een losse SB gebruik, kraken het zelfde.

Lijkt gerelateerd te zijn met de hardeschijf activiteit. In iedergeval zwaar kl*te.

Ben al bezig geweest met bios en drivers maar tot nu toch geen succes.
Ik was onder de indruk dat dit probleem opgelost zou zijn met V2 van dit board.
Blijkbaar dus niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

I know :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51248

Ik dacht een keer ergens gelezen te hebben dat dat type moederbord en een gf4 problemen opleveren. Dus het is de combinatie mobo-vga, echt klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

33999

Anoniem: 64121 schreef op 16 september 2002 @ 20:32:

dit is wat ik nu heb:

Nieuw gekocht:

* Amd XP 1800+ (1,54)

Had ik al:

EN DE LAATSTE HAMVRAAG:

Alvast bedankt,

help please
Is je 1e PCI slot vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65098

Ter informatie, O-)

Door Chickendorp - Tuesday 17 September 2002 00:26

Tijn dat geluidsprobleem is op te lossen met de nieuwste bios.
Je moet dan de PCI latency van 64 naar 128 zetten. en klaar is Kees

Nog niet geprobeerd, eerst nog even werken :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Heb je al verder gezocht? Volgens mij staat er bij het grote VRXP topic wel het een en ander over jou combinatie en dat een GeForce 4 niet geweldig loopt. HEt lag of aan de Revisie die je had of aan de BIOS. Ik heb het topic ook maar een beetje vaag gelezen.

Ik zou zeggen lees de topic. Het is in iig iets met je GF4 en het bord :Y)
Pagina: 1