[Bulletproof] Kan niet connecten buiten het netwerk om

Pagina: 1
Acties:
  • 456 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-08 17:37
Sitautie is als volgt:

Ik heb ADSl, en nu een aantal pc's draaiende aan het netwerk, Nou draaide ik vroeger ook bulletproof direct vanuit mn ADSL, maar nu sinds die router ertussen mis ik een paar instellingen.

Hardware:

E-tech internet router [url=http://members.home.nl/lodio/cs.htm] De handleiding.

Ik heb al het volgende geprobeerd

alleen port 21 door te sturen
port 20 en 21 door te sturen

Maar ik denk dat het ergens in mn Bulletproof zit Ik blijf de volgende melding steeds krijgen : 530 port command only accepts client ip adress als ik probeer te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
fleppuhstein schreef op 08 september 2002 @ 18:13:
Sitautie is als volgt:

Ik heb ADSl, en nu een aantal pc's draaiende aan het netwerk, Nou draaide ik vroeger ook bulletproof direct vanuit mn ADSL, maar nu sinds die router ertussen mis ik een paar instellingen.

Hardware:

E-tech internet router [url=http://members.home.nl/lodio/cs.htm] De handleiding.

Ik heb al het volgende geprobeerd

alleen port 21 door te sturen
port 20 en 21 door te sturen

Maar ik denk dat het ergens in mn Bulletproof zit Ik blijf de volgende melding steeds krijgen : 530 port command only accepts client ip adress als ik probeer te connecten.
Host je zelf een server of wil je een FTP connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whitey-d
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-07 20:02
heb je ook een ander FTP-pakket, volgens mij is bulletproof geen ideaal proggie voor FTP (CuteFTP bevalt mij een stuk beter)

“Advertising says to people, 'Here's what we've got. Here's what it will do for you. Here's how to get it.'”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Bulletproof is echt perfect lekker simpel en wienig CPU load. En SiHida bulletproof is een ftp server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
fleppuhstein schreef op 08 september 2002 @ 18:22:
Bulletproof is echt perfect lekker simpel en wienig CPU load. En SiHida bulletproof is een ftp server
Okee. :) Kijk dan ff hier: bullit ftp welke data poort?

Gevonden via [search=Bulletproof router]
offtopic:
Nou goed, blackd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
Ook gevolgd, maar ik snap het niet helemaal,BTW ik heb een hardware router, geen software router. ik heb nu wel een paar van die dingen uit geporbeerd maar het werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
fleppuhstein schreef op 08 september 2002 @ 18:41:
Ook gevolgd, maar ik snap het niet helemaal,BTW ik heb een hardware router, geen software router. ik heb nu wel een paar van die dingen uit geporbeerd maar het werkt nog niet.
In het configmenu van je router kan je eea aanpassen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
ja, dat kan ik heb nu poort 20 en 21 udp en tcp geforward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
fleppuhstein schreef op 08 september 2002 @ 18:48:
En heb je ook al geprobeerd om je server te bereiken vanaf een andere PC (buiten het netwerk)? Grote kans dat je alleen kan connecten buiten de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
SiHiDa schreef op 08 september 2002 @ 20:10:
[...]

En heb je ook al geprobeerd om je server te bereiken vanaf een andere PC (buiten het netwerk)? Grote kans dat je alleen kan connecten buiten de router.
Ik kan wel intern connecten, vanaf mijn pc direct naar de ftpserver (intern adres). Maar niet via mn internet adres. mn 213.xxx.xxx.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
fleppuhstein schreef op 08 september 2002 @ 20:32:
[...]

Ik kan wel intern connecten, vanaf mijn pc direct naar de ftpserver (intern adres). Maar niet via mn internet adres. mn 213.xxx.xxx.8
Maar wat gebeurt er als je connect van een andere PC BUITEN het netwerk? Geeft hij dan die melding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
krijg dezelfde melding, en via www.web2ftp.com logt hij in en gelijk weer uit, maar ik ben nu aan jhet testen met een ander NL Serv U

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit probleem heb ik ook gehad.

Volg onderstaande instructie en dan zou het goed moeten komen.

Q13 - Error : 530 PORT command only accepts client IP address.
You are receiving this error because the server does not allow a data connection from/to another server. Usually this happens when trying to initiate a server to server transfer (FXP).

You can disable this option in server setup / advanced / block server to server transfer (FXP, bounce attack).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

fleppuhstein schreef op 08 September 2002 @ 18:13:
[...]

Het PORT commando wordt alleen gebruikt tijdens Active Mode. Jij probeert dus in Active Mode te connecten naar je FTP server. Bij Active Mode geeft de client zijn IP adres en een poort door aan de server; de server connect vervolgens naar dat IP op die, door de client bepaalde, poort.

De FTP client geeft dus braaf z'n IP en een poort door MAAR doordat het IP van de client hoogst waarschijnlijk een LAN IP is (10.x.x.x.x of 192.168.x.x). pikt de server dit niet en zegt "PORT command only accepts client IP address" (en dus geen local addresses). Logisch, want je FTP server kan toch niks met een intern IP adres van die client..

Probeer het dus met een client die niet achter een firewall staat! Of zet de client op Passive mode (maar dan krijg je waarschijnlijk weer probs met je server omdat die nog niet op passive mode werkt..)

Overigens is dit erg handig om te onthouden:
Als je van achter een router een FTP client wil draaien moet je extra poorten openzetten om Active mode te kunnen gebruiken. Als je van achter een router een FTP server wil draaien dan moet je extra poorten openzetten om Passive mode te kunnen gebruiken. Als dus zowel de FTP client als de server achter een router zitten dan moet er op 1 van de 2 routers een kleine range poorten open staan en de FTP server (of client) moet goed ingesteld staan anders gaan het niet werken!!

PS: Poort 20 hoef je niet/nooit te forwarden!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fleppuhstein schreef op 08 September 2002 @ 18:48:
ehh, je hoeft toch niet én udp én tcp te forwarden? Of heb ik het nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 20:47:
[...]

ehh, je hoeft toch niet én udp én tcp te forwarden? Of heb ik het nou fout?
Alleen TCP is nodig idd :)

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1