[Win2k] BSOD na precies 1 uur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-06 20:31
Hoi medeTweakers,

Ik heb sinds vorige week het volgende probleem :

Als mijn desktop 1 uur aan staat (tot op de seconde) krijg ik een blue screen (0x0000001E, 0xC00000005, 0x00000000, 0x00000028 - KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED - op MS knowledge base kan ik niks vinden over deze foutmelding).

Ik dacht eerst aan een software probleem, dus ik maar windows 2000 opnieuw installeren.
Na 2x een reinstall gedaan te hebben (eerste na de reinstall SP3 erop, daarna VIA4in1 erop, daarna videodriver, audio enz) heb ik nog steeds hetzelfde probleem.

Als ik memtest uren laat draaien vind deze geen probleem. In safemode kan mijn systeem wel uren blijven draaien.

Ik kan me niet voorstellen dat het een hardware probleem kan zijn, aangezien het zich echt precies na 1 uur voordoet (naja, 59min en 57 seconden om precies te zijn - en het maakt niets uit of ik bezig ben of dat het systeem gewoon staat te niksen).
Het systeem booten met alleen CPU/mobo/video/memory (1 van de 2 reepjes) doe ik dit weekend om te kijken of het toch niet iets van hardware kan zijn.

Mijn specs zijn
A7v133 (met ATA100/RAID)
TB1200 (niet overclocked)
Geforce 256
40GB maxtor HDD (op de ATA100 controller aangesloten)
plextor 161040a
Aopen 12xDVD
Soundblaster live 5.1

OS = windows 2000

Het systeem draaide 5 maanden op mijn oude win2k (SP2) install zonder problemen en ik had niet van alles de nieuwste driver. Toen het probleem zich begon voor te doen heb meteen SP3 en alle nieuwste drivers gedownload + geinstalleerd (en na elke reinstall heb ik dus meteen SP3 en alle nieuwe drivers eropgezet).

Iemand nog een idee wat het kan zijn? Lijkt mij echt geen hardware aangezien het echt precies na 59min 57s gebeurt.
alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door Killah_Priest op 03-09-2002 20:33 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Lijkt me dat Windhoos iets op de powersave schakelt... Uitzetten?

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Aetje schreef op 03 september 2002 @ 09:08:
Lijkt me dat Windhoos iets op de powersave schakelt... Uitzetten?
Vergeten te melden : ik heb alles uitgezet mbt powermanagement (dus geen standby enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Killah_Priest schreef op 03 september 2002 @ 09:05:
krijg ik een blue screen (0x0000001E, 0xC00000005, 0x00000000, 0x00000028 - KMODE_EXCEPRION_NOT_HANDLED - op MS knowledge base kan ik niks vinden over deze foutmelding)
Toch niet goed gezocht, klik hier maar eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Ik heb daar wel al gekeken, maar de fout die ik krijg staat daar niet op ;( Of het gaat om andere hardware als ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

't hoeft ook geen 100% match te zijn, als de oplossing maar werkt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Mijn error is met betrekking tot CLASSPNP.SYS
daar staat helaas niks over. Ik kijk vanavond (als ik uit mijn werk kom) wel eventjes naar KB article Q275678.

iig bedankt voor je reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Classpnp.sys is een SCSI driver lees ik net in de file description van dat bestand.
Dus ik nieuwe promise drivers installeren..
Maarja, jullie konden het al raden (typisch met computers) : het probleem is er nog steeds, na precies 1 uur gaat het scherm op blauw en krijg ik weer dezelfde foutmelding.

Ik heb voor de zekerheid mijn power management settings nog doorgenomen, alles staat op uit.

Ik snap dit probleem echt niet....... wordt langzamerhand gek van dit probleem

EDIT :

reageer maar eventjes niet, kwam met een search hier op GoT op CLASSPNP.SYS op een aantal soortgelijke topics..
denk dat deze wel op slot kan, lees in de tussentijd de topics die hierover gaan

[ Voor 0% gewijzigd door Killah_Priest op 03-09-2002 20:07 . Reden: slotje!!1 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRookie
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

deze al gezien, misschien hebben ze daar een oplossing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60253

En er wordt toevallig ook geen, een of andere, service gestart bij je 'geplande taken' die zich na een uur uitvoert?

edit:
spelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Ik heb de topics doorgelezen (ook die op de link die TheRookie mij gaf) maar daar staat helaas geen echte oplossing voor mijn probleem ;(
Er staat niks in mijn geplande taken.
Misschien dat het een virus is dat in mijn boot sector is gaan zitten (wel raar dat norton dat niet heeft opgemerkt), aangezien het na een win2k reinstall ook gebeurt.
Misschien maar mijn C formatten en daar 2k opzetten (ipv 98 op mijn C en 2k op mijn D).

Gelukkig doet mijn Inspiron het nog, anders had ik helemaal geen muziek meer kunnen luisteren/everquest spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 10:27
bios update voor de grap al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
sharkzor schreef op 03 september 2002 @ 20:38:
bios update voor de grap al geprobeerd?
Ik zit op dit moment de upgrade al op een floppy te zetten.

Event viewer geeft ook allemaal errors mbt mijn DVD en CDRW drive, dat ze van het systeem geremoved worden.

Ga morgen denk ik (als de BIOS upgrade niet werkt) dit brakke geval uitelkaar halen en weer helemaal in elkaar zetten.

iig bedankt voor alle reacties tot nu toe, ik waardeer de hulp echt heel erg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 17:21
Kreeg ik laatst ook, bleek slechte SCSI drivers te zijn, desbetreffende files renamed/delete en alles loopt weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthey
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-05 23:26
Staat er in je BIOS ook geen powersafe aan?
Precies een uur, lijkt daar toch wel iets mee te maken te hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Het kan ook zijn dat na een uur er een staterequest gevraagd wordt aan het een of ander.

Ps ook in de Device Manager bij alle devices even in het tabje power management "Windows may shut down this device to conserve power" ff uitvinken.

Forget your fears...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
Aetje schreef op 04 september 2002 @ 13:15:
Het kan ook zijn dat na een uur er een staterequest gevraagd wordt aan het een of ander.

Ps ook in de Device Manager bij alle devices even in het tabje power management "Windows may shut down this device to conserve power" ff uitvinken.
Stom van me dat ik hier nog niet naar gekeken heb.
ben rond half 6 thuis, dus laat ik rond 7en weten of het gewerkt heeft (vreselijk om dit te troubleshooten met elke keer 1 uur wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
UPDATE : na zo'n reboot na een uur kon mijn systeem soms mijn HDD ineens nietmeer vinden.
Ik heb de HDD op een normale IDE gehangen en kreeg direct een SMART error. HDD dus stuk. Dat wordt morgen dus naar de computerboer, kijken of ze die nog willen ruilen of dat ik hem zelf RMA moet sturen.

Allemaal bedankt voor de reacties..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje

Aetje

Ah. Brakke hardware. Vreemd dat je daar een BSOD mee krijgt... pas na een uur :/

Forget your fears...

• Darkvater
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08-2024

Darkvater

oh really?

Ik doe eventjes een kick, want deze topic was toch best wel moeilijk te vinden, en het is toch wel belangrijk.

Ik had precies dezelfde probleem, alleen kreeg ik mijn BSOD met KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED in disk.sys

Toen heb ik al mijn harde schijven met een tool van de maker getest (powermax, IBM DFT), en ik kreeg een SMART error op een van mijn schijven. Vanaf het moment dat ik het eruit haalde, zijn de crashes gestopt. Echt vreemd, crashes precies om het uur :?

Windows Vista? *NEVER* Het waarom - Opera forever!!!
I've seen chickens that were more menacing. Chickens in a coma. On ice. In my fridge

Pagina: 1