Toon posts:

Installatie of setje?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag jullie menig weten over het volgende:

Wat lijkt jullie beter?

PC aansluiten op je audio-installatie?
-----OF------------------------
Speakersetje aansluiten op je PC?

Ikzelf heb mijn PC verbonden met mijn audio-dek en denk dat dit toch veel beter geluid opleverd dan menig speaker-setje. Maar het idee zelf is toch veel beter (geld-technisch verstandiger, geen dubbelkoop) ;)

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05:27
'PC aansluiten op je audio-installatie'

Heel verstandig. Pc speakers klinken dof en zijn in preisvergelijking vaak duur. Ga voor hifi! :)

9800X3D | 4090 TUF | 64 GB DDR5 6000

Verwijderd

Topicstarter
Een mening is binnen en er moeten nog een stuk of 380 meningen binnenkomen. Een mening heeft iedereen...
Op 1 mening kan ik geen onderzoekje baseren... ;)

• hstoker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-05 18:18

hstoker

Yatta!

PC aansluiten op je audio-installatie!

Ooit wel eens DVD of DivX bekeken met zo'n lullig 2 watt setje boxen?? Nee, geef dan maar m'n technics systeempje :)

Dutch: If it bleeds, we can kill it.

• Terror
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-07 21:48
Op je installatie aansluiten off course. Kan harder }> klinkt beter, zowiezo lage tonen omdat je speakers van je installatie toch vaak groter zijn. Hoezo is een installatie een dubbelkoop? Multifunctioneel als je zo'n ding aanschaft. Speaker setje is alleen voor de pc.

Dell XPS M1530 (Red) | T8300 | 4 GB | 750 GB 7200 rpm | 8600m GT | Wifi N | 1440x900 LG | 9 Cells | Windows 8.1 Pro x64

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

IDD, gewoon aansluiten op een audiosetje!
Ik maak zelf ook een beetje muziek en als je dat gaat luisteren op PC-speakers klinkt het eigenlijk niet, terwijl het op mijn audiosetje beter klinkt...

BOINC stats

Verwijderd

BachW schreef op 29 augustus 2002 @ 11:29:
IDD, gewoon aansluiten op een audiosetje!
Ik maak zelf ook een beetje muziek en als je dat gaat luisteren op PC-speakers klinkt het eigenlijk niet, terwijl het op mijn audiosetje beter klinkt...
Ik ga ook voor het audiosetje. Heb zelf al redelijk wat pc-speakers erop gehad, maar tot zover kan niks tippen aan m'n eigen stereoset.. 3,5MM jack/2x tulp is alles wat je nodig hebt , en je hebt zekers te weten VEEL beter geluid, niet alleen met mp3's maar met spelletjes is het verschil ook heel groot.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik de hele dure setjes voor de PC (Zoals de soundworks 510E ofzoiets) niet gehad heb. 't duurste wat ik gehad heb voor op de PC was de Labtec APX-4620 (oid) , is zeker geen slechte set, maar kan echt niet op tegen m'n stereo.

Succes met het aansluiten :)

Verwijderd

Als je een redelijke set hebt staan, moet je toch een aardig buidel opentrekken om dat met PC-speakertjes te overtreffen... Er zit natuurlijk wel een overlap in, als je nou een Klipsch-setje gaat vergelijken met een cheapass midisetje...

Zelf zat ik ook een PC-speakersetje te overwegen, ik heb mijn Audigy sowieso al aangesloten op de stereo in mijn huiskamer, maar ik had ook nog een oud pruts akai-versterkertje over en daar heb ik tweedehands twee-weg-speakers bij gekocht en dat is nu mijn 'main' geluid bij de PC en bevalt prima... klinkt beter dan menig PC-speakersetje... om het over mijn stereo in de woonkamer maar niet te hebben... NAD 2x90watt RMS, monoblokken met BNS 3-weg fronts, daarmee blaas ik ook de duurdere PC-speakersets weg...for sure! :)

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hi-fi, beter geluid en multifunctioneel. bovendien vindt ik persoonlijk zo'n saai grijs ding niet mooi staan. ook in zwart verkrijbaar maar het blijft een pc uitsraling hebben.

Verwijderd

Eigenlijk snap ik niet dat zoveel mensen die pc setjes leuk vinden klinken. Hebben die mensen dan nog nooit een film gekeken, spel gespeeld of muziek gedraaid op een beetje fatsoenlijke hifi set?
Ik kies voor hifi. Ik heb zelf bij de pc een lullige sony met van die 3-weg jamo speakers maar zelfs dat is een wereld van verschil tov zo'n PMPO1000watt-plastic-adapter-gevoed-pc speakersetje.

Verwijderd

Topicstarter
Tot nu toe veel mensen die de audio-set verkiezen boven de speakersetjes...

Wat voor setjes hebben jullie dan zoal eraan hangen??? ;)

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-07 11:19
Zo, de 4 point zijn de deur uit.
/me gebruikt alleen nog maar zijn stereo!

Dato DUO synth voor twee

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:32
ik gebruik mijn normale stereo als primair en heb nog een extra (minisetje) stereootje eropaan als monitoren (of voor s avonds laat)

oja, ik heb nog wel 2 setjes speakertjes maar die zitten op de andere pc's

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

* KeeZ gebruikt wel 2 speakersetjes tegelijkertijd op mn PC (check specs) en werkt echt goed als je in een kleine ruimte -vooral alleen- zit. Ook ik weet wat echt DTS geluid is, mn pa heeft namelijk een behoorlijk setje staan (complete mission speakerset en boston sub met uiteraard correcte versterker) maar in een kleine ruimte volstaan mijn speakers evenwel.

Natuurlijk niet vergelijkbaar maar toch... enne tip voor de audiofiel, schaf een audigy platinum aan heerlijk :9

Deze plek is te koop.

Verwijderd

pc aan audioinstallatie!

Het vermogen is groter , klank is beter
kortom Doen!!!!

Verwijderd

Voor stereogeluid natuurlijk op je audio-installatie. Maar wat met die DVD's die 5.1 Dolby surround "vereisen" voor de special effects? Die MOET je wel op je 5.1 setje/geluidskaart afspelen, toch????????

Verwijderd

inderdaad, gewoon op je installatie!! maar dan natuurlijkwel op een echte installatie he!

enne, als we allemaal onze specs opnoemen mag ik het ook wel tog??
kheb hier beneden een Yamaha 5.1 Dolby Surround versterker staan met Mirage center en rearboxen. De hoofdspeakers zijn van Tannoy (de D900) , een Marantz cd speler van de duurdere klasse, Hafler voor en na versterker met een totale output van 1200 Watt. >:) >:) daar komt wel wat vermogen uit... >:) >:)

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 22:12
Installatie. Ik snap die mensen ook niet die een complete 5.1 speakerset kopen voor alleen bij de computer (en dan laten ze het liefst het geluid van foutmeldingen e.d. er zo hard mogelijk overheen horen).

Soms staat er zelfs een audio set naast de computer die dan niet gebruikt wordt. Teveel gedoe, vinden ze.

• Moriaty
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-07 20:56
ik had vroeger mijn pc altijd aangesloten op de audio installatie, alleen echt praktisch was dat niet. Het merendeel van de dag surf/klooi ik maar wat met de pc, dan volstaan die 2 flutspeakers die ik aan de pc heb hangen prima. Is alleen vervelend als al die tikjes en plopjes van IE over je audioset komen. MAAR, als je een DVD of DivX gaat kijken of een game speelt, is zo'n hifi set onmisbaar (ook vanwege de opstelling t.o.v. je TV bijvoorbeeld).

Oftewel, ik heb beide aan de PC hangen :)

"640K ought to be enough for anybody." - Bill Gates, 1981

Pagina: 1