Wazig beeld Iiyama HM704UTC.. wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

• Sappie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-07 14:20

Sappie

De Parasitaire Capaciteit!

Topicstarter
Ik ben sinds 2 weken de 'gelukkige' bezitter van een Iiyama HM704UTC 17" monitor. Specs check hier:

http://www.iiyama.nl/1024...itor-crt.php?monitorid=19

Nu draai ik em op de aanbevolen ergonomische resolutie: 1280*1024 @ 85 Hz
daarvoor heb ik em in principe ook aangeschaft (dat ie lekker op 1280 kan werken)

Probleem is dat ik hem (vooral onderaan in beeld) wazig vind :( Aan mn ogen ligt t niet iig... ook niet aan mn videokaart (radeon 8500), want ik heb em al aan verschillende andere kaarten gehangen. (heb em ook vergeleken met een CTX PR705F van een vriend en mijn 'nieuwere' iiyama was echt duidelijk waziger op dezelfde res)

Wat kan ik in dit geval doen? Sta ik in mijn recht als ik deze monitor wil omruilen?Zoja.. kan ik aanspraak maken op de onsite garantie van iiyama, of moet ik dit met de winkel regelen waar ik hem gekocht heb?

Specs | Audioscrobbler

Verwijderd

Is het een tft monitor, ik kan die site niet bezoeken namelijk.? Als het een tft is dan kun je van de microsoft site een patch downloaden die het onscherpe beeld wegwerkt.

Edit: Vanwege kleine probleempjes met mijn i-net kan ik zo het directe adres van die patch niet vinden, sorry.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
kheb em ook geen probs op die resolutie. gewoon proberen, laat em halen door teleplan ff 3-4 weken wachten en kijken of zem gefixed hebben.

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Probeer eens de officiele driver van Iiyama te downen.

http://193.173.53.195/cgi-bin/iiyama/download.cgi?driver
Kreeg na het installeren meer opties (resoluties en refreshrates).

• MeIsTwisted
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-07-2023

MeIsTwisted

not a Twisted mind

Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 20:59:
Is het een tft monitor, ik kan die site niet bezoeken namelijk.? Als het een tft is dan kun je van de microsoft site een patch downloaden die het onscherpe beeld wegwerkt.

Edit: Vanwege kleine probleempjes met mijn i-net kan ik zo het directe adres van die patch niet vinden, sorry.
hij bedoelt waarschijnlijk gewoon cleartype, zit standaard al in windows

omruilen moet volgend mij gewoon lukken. een kennis heeft dat ook een keertje gedaan met IIyama, omdat ie ook niet tevreden was met die monitor qua scherpte

Multimonitor is relax :P

Verwijderd

Sappie schreef op 28 augustus 2002 @ 19:56:
Ik ben sinds 2 weken de 'gelukkige' bezitter van een Iiyama HM704UTC 17" monitor.

Sta ik in mijn recht als ik deze monitor wil omruilen?Zoja.. kan ik aanspraak maken op de onsite garantie van iiyama, of moet ik dit met de winkel regelen waar ik hem gekocht heb?
Hallo, 2 weken! In mijn ogen is dat dus splinternieuw. Als je er niet tevreden mee bent dan kan je ten alle tijden teruggaan en de klacht melden. De winkelier is verplicht om je een deugdelijk product te verschaffen, conform de prestaties die er redelijkerwijs van mag verwachten. Dit betekend een monitor waar je zonder schele ogen naar kan kijken. Laat de monitor even zien aan de winkelier en klaar ben je.

Nieuwe meenemen en succes ermee ;)

Verwijderd

Is idd niet goed, m'n broer heeft psies dezelfde monitor en die is op 1280x1024@85 HZ nog perfect scherp, zelfs in de uiterste hoeken, en de 2D kwaliteit van z'n videokaart (Geforce3) kan echt niet op tegen die ATi van jou.

Omruilen mag geen probleem zijn aangezien de monitor niet kan leveren wat je ervan verwacht en wat ie hoort te doen.
Pagina: 1