Toon posts:

GeForce 2MX 400 aansluiten op TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een geforce 2 mx 400 64 mb met tv-out. Ik heb een tv-out kabel gekocht s-video naar scart. Ik heb heb aangesloten. Toen heb ik de nieuwst drivers gedownload en geïnstalleerd.

Toen heb ik met nView geprobeerd beeld te krijgen maar het beeld om de Tv "loopt"als het ware heen en weer in iets wat wel herkenbaar is met de destop op dat moment. Dus het loopt snel heen en weer. Het is niet zoals in FAQ beschreven het verkeerde kanaal of verkeerde standaard dus wel PAL.

Ook heb ik Tvtool geprobeerd. Dan is het beeld stabieler als met nVieuw maar het is nog steeds niet te lezen. Dus heel gek van kleur en loopt vervormd langs.

Wat kan ik er aan doen? Ligt het aan instellingen of aan me tv (wat ik me niet kan voorstellen want hij is 3 jaar oud)
Of zou eventueel de kabel ergens door storen of kapot zijn?

Wie helpt mij

Alvast bedankt :)

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:43

Nobby

Nuts!

ik heb precies dezelfde kaart en heb nergens last van, speel eens met de instellingen daar en misschien een andere kabel/tv proberen?

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Verwijderd

ik heb niet naar scart kabel, ik heb gewoon een s-video, en ik gebruik ultramon om een scherm te klonen.

Verwijderd

ik heb overigens een GF2MX 400 met 32mb ram :)

Verwijderd

probeer het eens bij beeldscherm opties en dan switchen van apparaat: beeldscherm/monitor en dan samengestelde tv-uit.

Verwijderd

Topicstarter
DAlchemist schreef op 27 augustus 2002 @ 20:31:
ik heb precies dezelfde kaart en heb nergens last van, speel eens met de instellingen daar en misschien een andere kabel/tv proberen?
Gebruik jij ook s-video naar scart? en waarmee kloon jij het beeld dan?

Verwijderd

Hey

Ik heb precies hetzelfde probleem gehad als jij , ook ik gebruik een s-video naar scart kabel.

Wat je kunt proberen (hielp bij mij) hoe onlogisch het ook klinkt, als je TVtool opstart kun je bij een bepaald scherm kiezen tussen composite en s-video, hij staat nu op s-video, maar switch hem eens naar composite (zo'n geel stekkertje is dat geloof ik) in het programma, en probeer 't dan nog eens.

Mocht het niet helpen dan weet ik 't ook niet

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 14:38
De kabel is heel belangrijk met dat soort dingen heb ik gemerkt. Heb ook eens zo'n kaart op tv aangesloten, maar die deed toen helemaal niks. Toen ik een andere (kortere) kabel pakte, werkte het ineens perfect. :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.

Verwijderd

wat voor resolutie staat hij ? ik dacht dat je tv 800 * 600 aan kon.
bij mijn beemer loopt hij ook heen en weer als hij hoger staat.
misschien nutteloos, maar je kunt het altijd ff checken..

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

khep een GeForce 2 MX 200 met een S-VHS kabeltje van 10 meter aan de tv hangen, ding werkte direct toen ik hem aansloot, tv is een 100Hz flatscreen van sony....

Vreemd is wel dat hij eerst niet hoger dan 640x480 aankon (windows 98)... nu er windows 2000 op staat kan hij wel t/m 800x600... vaag maar goed, 't werkt nu >:)

Is gewoon gecloned met NView...

edit:

Oh ja, videotype = PAL/B en de S-VHS kabel zit bij het scart-blokje van de dvd-speler erin :)

Hoi

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu echt van alles geprobeerd. nView werkt niet, want het beeld is niet goed of is er gewoon niet. Met TvTool gaat het wel dan is er beeld. Het is dan wel niet goed van kleur en het loopt steeds heen en weer, maar ik kan nog nix goed zien?
Help wat moet ik doen ????!!!

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 11:16

MRic3

Of praat ik weer poep?

Staat je kaart op PAL signaal?
Ondersteunt je TV het S-video signaal?
Heb je de nieuwste drivers?

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

met s-vhs zijn heel vaak problemen hoor voor wat betreft tv-out..

ik denk dat je het beste een composite-kabel ertussen kunt leggen :{

Hoi

Verwijderd

Ik heb diezelfde kaart, ik moet hem ook op 'composite' zetten ook al gebruik een S-VHS kabel (anders geen kleur)
Je kunt ergens bij de display properties voor verschillende soorten 'PAL' kiezen, bij eentje staat 'nederland' bij als het goed is.

Kun je de refreshrate nog instellen? sommige TVs kunnen 50 en 60hz aan, andere alleen 50.

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-06 16:55

evaarties

Powerball @ 12.582

Het kan ook aan je tv liggen, misschien moet je daar het ingangssignaal specificeren. Dit had ik ook bij een vriend van mij. Of probeer het anders eens via de videorecorder.

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-07 23:34

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Ik heb ook een GF2 MX400, geen probleem met TV-OUT in combinatie met een 72cm Philips TV (geen breedbeeld)

Heb je al eens geprobeerd om met de signaal instellingen te spelen? Wat jij hebt klinkt als een sync probleem. Ik weet dat TV TOOL instellingen heeft om met de sync te spelen.

Kijk eens op het TV Tool forum op http://www.tvtool.info , wel in het duits, maar dat moet geen probleem zijn... :)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook gehad (zelfde vid kaart, zelfde kabel), en de oplossing bij mij was een knopje dat achter op de TV bij de SCART aansluiting zat...
Effe knopje omgooien en ik had ineens helder beeld! :)

Maar dat zal zeker weten weer afhankelijk zijn per TV, dus of je hier iets aan hebt betwijfel ik... Maar je kan het altijd eens nakijken...

Ik zal voor je duimen! :D

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Tv ondersteunt s-video. Ik heb hem ook op PAL gezet dus dat is het ook niet.

Ik heb de nieuwste drivers gedownload. Zou het helpen als ik me bios zou update?

Aan de input van tv ligt het niet want al sluit ik me scart van me videorecorder aan op 1 van de bijde ingangen is er nix aan de hand. Dus het probleem ligt volgens mij bij de kabel of bij de tv-out met bij behorende instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
DynaMikeY schreef op 28 augustus 2002 @ 11:40:
Ik heb ook een GF2 MX400, geen probleem met TV-OUT in combinatie met een 72cm Philips TV (geen breedbeeld)

Heb je al eens geprobeerd om met de signaal instellingen te spelen? Wat jij hebt klinkt als een sync probleem. Ik weet dat TV TOOL instellingen heeft om met de sync te spelen.

Kijk eens op het TV Tool forum op http://www.tvtool.info , wel in het duits, maar dat moet geen probleem zijn... :)
Gebruik jij ook de s-video uitgang? En waar kan ik die sync instellingen vinden?

Verwijderd

Topicstarter
MRic3 schreef op 28 augustus 2002 @ 00:15:
Staat je kaart op PAL signaal?
Ondersteunt je TV het S-video signaal?
Heb je de nieuwste drivers?
Ja hij staat op PAL signaal

En mijn tv ondersteunt s-video

En ik heb ook de nieuwste drivers geïnstalleerd

Ik word hier echt moedeloos van. Niks werkt....
Daar zit ik dan met een kabel van 46 € met 24 k gouden aansluitingen :(

Wij heeft de oplossing?

• Rhino
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-06 18:58

Rhino

Dat ben ik

Wat voor TV izzet?
Bij mijn Sony moet ik expliciet aangeven dat hij een S-VHS signaal moet verwachten anders heb ik ongeveer hetzelfde probleem.

Je kan ook ff naar de frequentie kijken waarop je beeld naar de TV wordt gestuurd.

En waarom probeer je niet composite? Dit kan ook gewoon via je S-VHS kabeltje hoor (bij mij wel iig)

Wortelkanaal behandelingen zijn volgens mij niet zo prettig

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een sony TV hoe moet je dan aangeven dat het een s-video signaal is? Welke frequentie kan ik dan naar me tv sturen? en waar en hoe stel ik dit in?

En ik was niet van plan een composite te proberen. Want die kabel die ik heb gekocht is 46 € en die doe ik dus niet zomaar weg....
ik wil eerst zkr weten dat ik alles heb geprobeerd

• StaticZ
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:01
Verwijderd schreef op 28 augustus 2002 @ 12:27:
Ik heb een sony TV hoe moet je dan aangeven dat het een s-video signaal is? Welke frequentie kan ik dan naar me tv sturen? en waar en hoe stel ik dit in?

En ik was niet van plan een composite te proberen. Want die kabel die ik heb gekocht is 46 € en die doe ik dus niet zomaar weg....
ik wil eerst zkr weten dat ik alles heb geprobeerd
Kan gewoon met je eigen kabel.
Rhino schreef op 28 augustus 2002 @ 12:24:
En waarom probeer je niet composite? Dit kan ook gewoon via je S-VHS kabeltje hoor (bij mij wel iig)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-07 11:16

MRic3

Of praat ik weer poep?

Je moet hem, bij voorkeur niet via een scartverloopplug aan sluiten maar direct op de TV als het kan. Het selecteren van het S-video signaal doe je door exteren kanalen te selcteren op je TV. Dit moeten er als het goed is dus meerdere zijn omdat je scart aankan (video)en S-Video. Bij het OSD op je TV komt dan meestal te staan EXT1 EXT2 en die van S-video weet ik niet (mijn TV ondersteunde het (jammer genoeg) niet)

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
IK heb het geloof ik al gevonden. Ik heb bij een kennis een andere tv-out kabel geleend. Dit is ook s-video naar scart en deze doet het wel. Dus ik denk dat die kabel niet goed is. Dus ff omruilen denk ik. Als dit het in iedergeval is.

Alvast bedankt iedereen, ik hoop dat het met een andere kabel te verhelpen is

Verwijderd

werkt bijna nooit, je tv moet s-video ondersteune, koop gewoon een verloopstekkertje, van s-video naar gewoon video out (echt geen kwaliteits verlies of dergelijken) en dan naar scart heb je echt geen problemen. :9

Verwijderd

die van Aopen hebben geen PAL maar NTFS of zoiets
Pagina: 1