gms + normale pc = internet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:09
Een kennis van me vraag zich af of je kunt internetten met je GSM. Natuurlijk weet ik dat het via de laptop gaat, maar dit is iets ingewikkelder. Kun je met een normale IBM dekstop PC (geen usb aansluitingen trouwens, alleen compoorten en LPT) een internetverbinding maken met je GSM? En kan dat ook in België via bijvoorbeeld Proximus o.i.d.
Oftewel: wat ga je hier voor nodig hebben aan kabels, abonnementen, telefoontoestellen (gaat het met een 3210?) enz. enz. Is er sowieso wel iemand die dit systeem gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60300

ja dat kan moet je gewoon je datakabel instaleren en dan netzoals bij de laptop de stappen volgen bij mij werkte het ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Wat jij iig nodig hebt is een ingebouwde modem in je GSM, iets wat de 3210 niet heeft naar mijn weten. Dan bedoel ik niet dat je kunt wappen met je GSM, maar echt dat er een modem in zit. Overigens is de max. snelheid van GSM maar 9600 baud, traag dus.

Verder weet ik niet echt hoe het zit met inbellen en abbonementen, dat zou je even bij je ISP moeten navragen.

Hoe je je GSM moet aansluitren, de enige manier die ik kan bedenken is via een infrarood-poort, maar zoalls iemand al zei schijnt het dus ook met een datakabel te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:39

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Er bestonden vroeger ook van die bakjes met een mic en een speaker waar je de hoorn van de telefoon op moest leggen, en dan had je ook een modem, maar dat was echt héél traag, genre 2400 baud ofzo.
Geen idee of er nog iemand zoiets op zolder staan heeft, en of zoiets zou werken met een gsm.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• messi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:55
Het kan idd met een datakabel.
maar de snelheid is om te huilen.
voor even e-mail kijken onderweg (laptop) is het perfect, maar om te surfen kun je beter een normale modem nemen.

Onze excuses voor het ontbreken van de ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met mijn 6210 en IR kan het wel, maar het is niet aan te bevelen. zelfs surfen en mail ophalen tegelijk is al te veel gevraagd. 9600 baud schiet niet op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Okee een datakabel dus, maar kan dat dan ook met die 3210, en gaat zo'n kabel richting COMpoort?
Ik heb het met IR alwel eens zien werken, maar dat was een nieuwer toestel en ik weet dus niet wat daar voor het MODEM'en zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShockRaver
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-07 20:21
kan wel... en zeker met laptop + speciale conector.. het is alleen SLOW en peper duur

I7 7700K - DDR4 32GB Dominator - AMD RADEON RX6800 XT MB - OD11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Duracell schreef op 25 augustus 2002 @ 23:12:
Er bestonden vroeger ook van die bakjes met een mic en een speaker waar je de hoorn van de telefoon op moest leggen, en dan had je ook een modem, maar dat was echt héél traag, genre 2400 baud ofzo.
Geen idee of er nog iemand zoiets op zolder staan heeft, en of zoiets zou werken met een gsm.
Nog veel langzamer, 300 baud slechts. Dat wil je vandaag de dag niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Goed, ik ga het hem maar afraden denk ik, wordt veel te prijzig als ik het zo hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-sphere
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Als je wil dat het iets sneller gaat dan moet je toestel GPRS ondersteunen.
Alleen kosten die abbo's achtelijk duur. Bij O2 kost het €5 voor 1Mb

Assume there are no rules and it's one big free for all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:59

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> IT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

iCe01 schreef op 25 augustus 2002 @ 23:47:
Okee een datakabel dus, maar kan dat dan ook met die 3210, en gaat zo'n kabel richting COMpoort?
Ik heb het met IR alwel eens zien werken, maar dat was een nieuwer toestel en ik weet dus niet wat daar voor het MODEM'en zorgde.
Zoals eerder gezegd: je toestel moet een ingebouwd modem hebben en dat heeft de 3210 niet, net zo min als de 3310 en de 3330. Datakabels werken meestal via de COM poort, maar er zijn ook USB uitvoeringen. Er bestaan ook nog eens verschillende soorten datakabels, die niet allemaal geschikt zijn voor modemtoepassingen. Met sommige kabels kun je bijvoorbeeld alleen logo's, ringtones en het telefoonboek bewerken.
Als je een geschikt toestel en een goede datakabel of ir-adapter voor de computer hebt, drivers voor de telefoonmodem, en daarnaast is je abonnement geschikt voor datacommunicatie, dan kun je inbellen via de gsm.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

een 6150 heeft ook geen ingebouwd modem, maar nokia datasuite kan een modem emuleren. Alleen moet je telefoon zo'n kabel slikken, en die cheap-ass kinder nokia's (lees: t/m de 5xxx serie) hebben geen goede aansluiting.
kijk of je een 6210 kan scoren met een kabel erbij. Je krijgt er als het goed is een CD bij met de nokia suite. Dan moet je nog een inbelnummer vinden dat GSM verkeer accepteerd; in NL werken de datanummers niet met GSM...

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Alpha-sphere schreef op 26 augustus 2002 @ 11:26:
Als je wil dat het iets sneller gaat dan moet je toestel GPRS ondersteunen.
Alleen kosten die abbo's achtelijk duur. Bij O2 kost het €5 voor 1Mb
Yup, GPRS is nog beetje duur, maar let maar op de prijzen van diverse aanbieders.

Het valt me op dat BEN GPRS interessante abonnement heeft. Is goedkoopste van allemaal zelfs.
15 Euro per maand lijkt veel, maar daarna is slechts 1 Euro per 1 MB. Ik heb uitgerekend dat BEN daarmee goedkoper is dan O2 als men 30 MB nadert. (Bij BEN kost dan 45 Euro en O2 is dat 60 Euro (bij GPRS pakket)
Vodafone GPRS is ook niet goedkoop qua verbruik. De hoogste is 20 Euro per maand, maar per 1 MB is 1,50 Euro.
KPN heeft een op i-mode gerichte GPRS pakket. Vergeet het maar. Is ook niet goedkoop.

Je ziet het, BEN is hier voordeligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Laatst online: 23-06 17:24

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Bellen via GSM is niet verstandig. Is ook duur en TRAAG. En doordat het traag is ben je langer online, en betaal je blauw dankzij traagheid.
GPRS kent geen tijdlimieten. Dus kun je gerust online blijven. Als er niks gebeurt, is er ook geen geld verspild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39997

Met een laptop, een Nokia 6510 en HSCSD (High Speed Data, tot 43,2 kb/s) kan je toch wel redelijk internetten, lijkt mij. Valt dat ook onder GPRS. M.a.w. moet ik een GPRS bundel nemen om van die 43,2 kb/s gebruik te maken? Kan je dan gewoon met DirectInternet van KPN (0676012321 kpn/kpn) via je IR-poort overal vandaan internetten? Zal wel weer niet hè :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Anoniem: 39997 schreef op 27 augustus 2002 @ 00:34:
Met een laptop, een Nokia 6510 en HSCSD (High Speed Data, tot 43,2 kb/s) kan je toch wel redelijk internetten, lijkt mij. Valt dat ook onder GPRS. M.a.w. moet ik een GPRS bundel nemen om van die 43,2 kb/s gebruik te maken? Kan je dan gewoon met DirectInternet van KPN (0676012321 kpn/kpn) via je IR-poort overal vandaan internetten? Zal wel weer niet hè :/
HSCDS is een heel apart systeem wat door nokia zelf bedacht is.

Het wordt ook alleen in een bepaald gedeelte van duitsland ondersteunt en in japan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39997

Hmm, lekker dan...gaat dat nog komen in Nederland of hebben ze mij nu blijgemaakt met een dooie mus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:17

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

nee en ja.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
Ok bedankt voor de reacties, ik denk dat de kosten van dit projectje veel te veel uit de hand gaan lopen... toch maar een tijdelijke oplossing met een vaste telefoonlijn en een oud 56k'tje (nou ja, oud)... het was slechts even ter indicatie wat er mogelijk was :)
Pagina: 1