Toon posts:

gf2 mx doet vreemd (door warmte?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had net voor dat ik op vakantie vertrok mijn gf2mx wat ge'oc'd zo ongeveer op 180/173 (core/mem) . Dus niet echt veel. En zo op vakantie vertrokken.
Mijn broer heeft met die instellingen wat zitten gamen in warme dagen en hij is waarschijnlijk een beetje te warm geworden. Mijn gf2 heeft namelijk geen actieve koeling.

Toen ik thuis kwam zaten bij de meeste oudere spellen van die knipperende driehoeken in het beeld. bij de nieuwere af en toe een keer een flits in een bepaald kleur.

Soms crasht men windows xp volledig als ik een spel (vb gta3 ) speel. Dan geeft hij een blauw scherm met iets over een nv4.dll,waarschijnlijk een onderdeel van de video-driver.

Ik heb al verschillende drivers geprobeerd (oa de omega drivers) en ik heb op mijn gf2 een koeler geplaatst. Zonder reslutaat.
Is hier nog wat aan te doen of is hij finaal verneukt?
Zou windows opnieuw installeren helpen?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kan zijn dat je mem er maybe aan is, wordt ie echt warm met die koeling erop? En is er lang doorgespeelt met die vage dinge? Vraag je broertje anders ff :)

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 11:16
overclocken zonder actieve koeling lijkt me sowieso een beetje linke soep, vraag je broertje inderdaad eens wanneer het is begonnen en klok de kaart maar weer terug en kijk of hij het dan wel normaal doet (als je dat nog niet hebt gedaan)

Verwijderd

Topicstarter
J0YR1D3R schreef op 19 augustus 2002 @ 22:15:
Kan zijn dat je mem er maybe aan is, wordt ie echt warm met die koeling erop? En is er lang doorgespeelt met die vage dinge? Vraag je broertje anders ff :)
Met koeling (er staat een koeler van een voeding op te blazen ) is ie zo fris als een lentebriesje.
Mijn broer kennende zal het wel zoiets zijn van ut sessies van een uur of acht.
Fanatic_FS schreef op 19 augustus 2002 @ 22:32:
overclocken zonder actieve koeling lijkt me sowieso een beetje linke soep, vraag je broertje inderdaad eens wanneer het is begonnen en klok de kaart maar weer terug en kijk of hij het dan wel normaal doet (als je dat nog niet hebt gedaan)
Hij is al teruggeklokt.
Mijn broertje zit al in zijn bed. Maar ik zal het hem morgen vragen.

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Het zou goed kunnen dattie nu rot is ja. Ikzelf heb het bij iemand anders ook een keer gezien. Zonder actieve koeling de zooi overclocked en wel tot dusdanig niveau dat het een zelfdestruct werdt. Het ging trouwens om een GFII mx200 kaartje.

Handige tip voor de mensen die nog geen koeler hebben op hun videokaart en er toch eentje willen... Mail ffies naar Hercules... Daar kun je zonder problemen de koeler van een 3D Prophet 4500(Kyro II kaart) krijgen, hier zit een hele mooie low-profile blueorb op. Die heb ik nu zelf ook op zitten en het werkt prima.

=( Protected by witchcraft )=

• Fanatic_FS
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-07 11:16
ik zou ook eens ff een andere agp videokaart proberen, als je dan nog raar beeld gaat krijgen etc kan het zijn dat je agp slot verrot is.

Verwijderd

Dryw.Filtiarn schreef op 20 augustus 2002 @ 09:42:
Het zou goed kunnen dattie nu rot is ja. Ikzelf heb het bij iemand anders ook een keer gezien. Zonder actieve koeling de zooi overclocked en wel tot dusdanig niveau dat het een zelfdestruct werdt. Het ging trouwens om een GFII mx200 kaartje.

Handige tip voor de mensen die nog geen koeler hebben op hun videokaart en er toch eentje willen... Mail ffies naar Hercules... Daar kun je zonder problemen de koeler van een 3D Prophet 4500(Kyro II kaart) krijgen, hier zit een hele mooie low-profile blueorb op. Die heb ik nu zelf ook op zitten en het werkt prima.
Heb jij het email adres van die hercules site.?

Is zo'n ding ook geschikt voor een Geforce 3 kaart?

• Dryw.Filtiarn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-03 12:10
Verwijderd schreef op 20 augustus 2002 @ 12:35:
[...]

Heb jij het email adres van die hercules site.?

Is zo'n ding ook geschikt voor een Geforce 3 kaart?
Als het goed is staat er ergens een support form op de site... Die moet je gewoon gebruiken om zo'n ding op te vragen. Gaat supersnel... Dezelfde dag had ik nog een persoonlijke reactie terug van een medewerker. En de volgende dag lag hij in de brievenbus.

Offie op een GF3 past weet ik niet... maar bestel er gewoon een... je kunt hem altijd nog als chipsetkoeler gebruiken ;)

=( Protected by witchcraft )=

Verwijderd

Heb je hem al teruggeclocked?

Verwijderd

Topicstarter
ja, zonder resultaat (staat hierboven eigenlijk ook)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 augustus 2002 @ 00:45:
Heb je hem al teruggeclocked?
B)

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 13:01
de mijne was gewoon na de knoppen, helaas
ach nu een GF4

no comment

Pagina: 1