Stijgende warmte

Pagina: 1
Acties:

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Sinds begin dit jaar ben ik in het bezit van een K7T Turbo2 met een AMD Anthlon XP 1600+.
Temp in het begin was lekker laag, ook gestrest (rond 50). Sindsdien komt er elke maand een graadje of 2 bij als ik kijk bij PC alert III. Dus nu zit ik op 66 graden proc. en 30 graden in de kast.

Iemand enig idee?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:53
Zomer! :)

Ik denk dat het komt omdat de omgevingstemperatuur de laatste maanden is toegenomen met de komst van lente en zomer, je cpu temp uiteraard ook toegenomen is. Aangezien je nu met warmere lucht koelt dan een paar maanden geleden.
Kijk eens of de temperatuur met de winter weer lager is. :)

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
wedden, ende van het jaar, is je pc temp weer laag :p logisch he, zomer, winter :)

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:33

maontje

better off Playing

Lijkt mij de oorzaak. De binnetemperatuur in je kamer zal ook wel opgelopen zijn..

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 15:24
Nou, ik hoop niet dat bij em in huis de temperatuur met 16 graden is toegenomen. Moet 't verdraaid koud geweest zijn in huis.

De zomer zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar kan nooit verantwoordelijk zijn voor die hele temp stijging. Wat ook kan zijn is dat je koelpasta niet meer goed is. Even opnieuw je heatsink erop zetten met wat nieuwe pasta kan helpen.

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
controleer ook ff je fan roosters, als die onder het stof zitten komt er niet veel lucht meer binnen, en controleer de vinnen van je koelblok, als daar veel stof op zit zal het ook niet lekker koelen. Heb laatst ook bij mijn pc de nodige stof verwijderd, scheelde meteen bijna 10 graden.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Verwijderd

vergeet niet dat er ook stof in je kast sluipt. ook mede hierdoor zal je temperatuur stijgen. haal je koeler er eens uit en loop er mee naar buiten en blaas er eens door heen (mag ook in de huiskamer maar zorg dat moeders het niet ziet) wedden dat er aardig wat stof uit komt??

kijk ook eens naar het toerental van je koeler kan ook door stof komen dat ie wat miner toeren maakt

Verwijderd

Wat is je nu kamertemperatuur?

• RiDo78
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 21:12:
haal je koeler er eens uit en loop er mee naar buiten en blaas er eens door heen (mag ook in de huiskamer maar zorg dat moeders het niet ziet) wedden dat er aardig wat stof uit komt??
Hmm... koeler blaast zelf veel harder, dus de aanwezige stof is waarschijnlijk vastgekoekt. Zal weinig uit komen als je blaast (althans is mijn ervaring).

Maar hoe meer stof er in een koeler zit, hoe minder lucht erdoor gaat. Daarom maak ik de koelers eens in de zoveel tijd (afhankelijk van welke pc, waar die staat en hoe veel die draait) schoon met wattenstokjes. Een keer per jaar haal ik mijn hele PC uit elkaar waarbij ik alles stofvrij maak (tot de geheugenreepjes aan toe).

Verwijderd

JAVA-Doctor schreef op 18 augustus 2002 @ 21:10:
Nou, ik hoop niet dat bij em in huis de temperatuur met 16 graden is toegenomen. Moet 't verdraaid koud geweest zijn in huis.

De zomer zal er ongetwijfeld mee te maken hebben, maar kan nooit verantwoordelijk zijn voor die hele temp stijging. Wat ook kan zijn is dat je koelpasta niet meer goed is. Even opnieuw je heatsink erop zetten met wat nieuwe pasta kan helpen.
Denk er nog maar es over na.. Whahaha :D Niet lullig bedoeld oid hoor.. ;)

De kamer temp hoeft niet met 16 graden toe te nemen om zo'n stijging te veroorzaken.

• JAVA-Doctor
Verwijderd schreef op 18 augustus 2002 @ 21:28:
[...]

Denk er nog maar es over na.. Whahaha :D Niet lullig bedoeld oid hoor.. ;)

De kamer temp hoeft niet met 16 graden toe te nemen om zo'n stijging te veroorzaken.
Hm, was bedoeld als reactie op gabberjoost. In die context komt 't minder whahaha'erig over.

In ieder geval, z'n kasttemperatuur is 30. redelijk met dit weer, dus hij zal 't rond z'n cpu zelf moeten zoeken. Dus of de cpu fan, of de koelpasta.

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:53
Ik vraag me af of de cpu temp linear stijgt met de omgevingstemperatuur... :?

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
gabberjoost schreef op 18 augustus 2002 @ 21:57:
Lijkt mij niet, maar dat is alleen intuitie, heb er geen beredenering voor.

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• riesg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-06-2024
Ik zal de zaak eens stofvrij maken, de koelpasta die erop zit is diegene die bij de Coolmaster zat, ik heb zo geen artic silver bij de hand en dit verkopen ze hier op de hoek ook niet.
Ik ga eerst eens alles ontstoffen, er wordt nogal wat gerookt ernaast en dat levert al wat stof op denk ik.

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 20:57
JAVA-Doctor schreef op 18 augustus 2002 @ 21:10:

Het heeft ook te maken met de luchtvochtigehied, hoe vochtiger de lucht deste minder energie het kan opnemen. In de zomer is de lucht altijd veel vochtiger (helemaal nu, de lucht is echt extreem vochtig) dan in de winter.

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-06 19:38
ik denk dat vooral dit een oorzaak is

PVoutput

• JAVA-Doctor
gabberjoost schreef op 18 augustus 2002 @ 21:57:
Interessante vraag. Ik heb zelf even de proef op de som genomen.

code:
1
2
3
4
5
6
7
Kamer   Kast    CPU (TB 1400 stressed)

24  24  47
25  26  47
26  27  48
27  28  49
28  29  50

Niet helemaal lineair, maar toch een aardige correlatie. Ik ga trouwens weg uit deze kamer, veel te heet hier met die kachel van een CPU. :|

• zwiebel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
haha kachel van een CPU. Wil niet vervelend doen, maar ik heb hier nog veel grotere kachel staan. 54 idle en met dit weer 76 stressed. stijgt de temperatuur ongeveer 5 graden op je kamer. LEKKUR IN DE WINTER. maar niet in de zomer. Maar deze gaat dus ook uit. Het is nou trouwens al 35 graden hiero op mijn kamer :r :? niet kick
Pagina: 1