AutoCAD 2002 op AMD??

Pagina: 1
Acties:

• Dionysus007281
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-07 17:03

Dionysus007281

Spank my monkey!

Topicstarter
Ik moet voor m'n werk 6 nieuwe CAD stations samenstellen (kloons, eindelijk) en zit te denken aan de volgende config:

Asus A7V333
AMD Athlon XP 2200+
2 x 512 MB DDR 333 geheugen
Quadro 4 750 XGL 128 Mb
Win XP Pro

De stations worden hoofdzakelijk gebruikt voor AutoCAD 2002; Mijn vraag is: heeft iemand van jullie goede of slechte ervaringen met AutoCAD 2002 op een AMD platform? Misschien dat Win XP ook nog problemen kan gaan geven?

Thx in advance

Dual Opteron 248 Nu met Asus X800XT PE @ X850XT PE Server.

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Over XP Compatibility staat hier en hier meer informatie. Hier staat dat je gewoon een AMD processor kan nemen. :) :+

Verwijderd

Hier geen probs met AutoCAD 2002 op een AMD Thunderbird 1400

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

lijkt me geen probleem....

laatst effe bij TUD teruggeweest, hebben ze nieuwe werkstations met AMD en A7V266 met GF2mx & XP 2000 (geloof ik). Verschill is met OS w2k & acad 2000.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Verwijderd

Voor grafische toepassingen lijkt me AMD in ieder geval beter.
AMD is altijd veel sneller.

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Dwaas........ waarom zo'n high end systeem alleeen voor ACAD ???

3D is zowiezo waardeloos in ACAD... het kan wel maar is niet aan te raden.

En die paar lijnen??? Om mijn werk hebben we P3 1 Ghz en is eigenlijk voor ACAD al overkill.

Verwijderd

XP Pro, AMD, zelfbouw? Koop gewoon zes fatsoenlijk workstations bij bv, DELL, 3 jaar garantie next day on-site en klaar ben je.

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 10:32
Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 18:45:
Voor grafische toepassingen lijkt me AMD in ieder geval beter.
AMD is altijd veel sneller.
da's ook weer dikke zever hé...

een deftig antwoord is altijd welkom

Verwijderd

Ja je systemen zijn inderdaad een beetje overkill voor ACAD mar goed. Het probleem is meestal dat je oudere hardware meestal niet meer krijgt en dan lijkt het me wel een goede oplossing.

Ik zou als ik jouw was toch gaan voor een een A-Merk zoals Dell, Comprak etc. de garantie is beter en sneller en het kost op de n duur stukken minder. Je betaald misschien nu wat meer maar als je er iets mee hebt is het 1 telefoontje en hoppa opgelost. Als een kloon stuk gaat moet je enkele uren investeren om het ding te fixen dat zal op den duur veel duurder zijn.

Als ik je een advies mag geven voor een kloon station. Kijk eens voor een Asus CUSL2-c met een P3 of een celeron en dan 256/512 MB geheugen en een snelle HD (7200 rpm) en matrox g550 op een 21" monitor lijkt me erg verstandig voor een CAD station. Ik weet uit ervaring dat die mainborden met proc en geheugen haast niet stuk te kijgen zijn. En btw ook erg goedkoop en nog best wel te krijgen had ze vandaag nog in mijn handen in een computerwinkel nieuw uit doos.

Verwijderd

Dionysus007281 schreef op 16 augustus 2002 @ 14:39:
Misschien dat Win XP ook nog problemen kan gaan geven?
Thx in advance
Je moet wel even een patchje downloaden van Autodesk, anders doet ie niet onder XP.

• Fanman
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:49
Het ligt er aan: wat ga je met autocad doen ??

Eigen ervaringen leren mij: op het moment dat je assembly's van meer dan 2500 parts in gerenderde toestand soepel over je monitor wilt laten glijden zul je met "standaard hardware" bedrogen uitkomen.

Liever "overkill" dan net iets te weinig power.

Ik werk zelf met "Onespace" ( pakket ligt tussen autocad & cathia in ) dat je een zeer snelle videokaart en processoren ( lees dual xeon ) nodig hebt.

Wij gebruiken daarom Dell workstations met dual xeon & de 3d labs wildcat om het nog een beetje soepel op twee flatschreens te toveren.
( kostenindicatie= €7500,- per workstation )

Maar ik blijf zeggen.. liever iets te veel dan net iets te weinig..

Verwijderd

jullie zitten hier te zeggen dat de systemen die hij voorsteld overkill zijn.

Maar wat als ze strax met Autocad 2k3 gaan werken (of ie nu uit is of niet, dat laat ik ff in het midden)? Dan is er misschien veel meer 'power' nodig.

Ik zou zeggen, prachtige systemen.

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:06

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ja, en zeker als je 3D-dingen gaat tekenen in AutoCAD, dan is een beetje goede specificatie wel lekker. Voor het gewone 'plattegrond'-tekenen heb je niet zo veel nodig maar wel 2 beeldschermen. Dat is echt handig; links je tekening en rechts je viewport ofzo... Dus een grafische kaart met 2 uitgangen (Matrox) is wel handig. En WinXP zal geen problemen geven. Daar draait het hier ook op. Ik heb alleen wel een P4.

Verwijderd

ter announsment
Bij aankoop van mijn graficcard GVX420 werd op mijn vraag aan 3dlabs over de beste config. meedegedeeld dat voor autocad2002,Maya ea. de beste opstelling een Dual Amd op Tyan mb was volgens de door hun uitgevoerde testen,deze raad heb ik dan ook gevolgd .
draai nu Tyan S2462, gvx 420, 2 X AMD 1200 MP, 1024 Mb eec reg., 90 gig.ulta 160scsi raid1.
dit systeem draaid nu ongeveer 1 jaar tot algehele voldoening,kan natuurlijk opgraden naar zwaardere proc's maar wacht nog even af tot de Hammers er zijn en de MP's in prijs dalen
Pagina: 1