piekspanning

Pagina: 1
Acties:
  • 819 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 15:05
Zit ik net lekker naar een leuke download te kijken gaat ineens me PC uit.
Maar ja kan gebeuren dus ik zet mijn PC weer aan en ga rustig verder.
Ik dacht dat er niks aan de hand was, maar dus wel we hadden een piekspanning in het hele blok huizen.

PC van mij start gewoon op, maar de PC van de buurman niet meer, tevens haperen sommige tv's nu met aangaan.

Wie is hier dan verandwoordelijk voor en aan wie kan ik dit opgeven?
Of is dit geen verzekerings werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Als apparaten idd beschadigd zijn, kan je het verhalen op je energiebedrijf... Moet schade wel groter als E100 or 10000 zijn (dus ff met iedereen de koppen bij elkaar steken en gezamelijk schade claimen.)

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:11

Snow_King

Konijn is stoer!

jep, het energie bedrijf dient er voor te zorgen dat je zuivere stroom binnen krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Hoe kan dat gebeuren zo'n plotse piekspanning? Woon je in de buurt van een industrieterein ofzo?
Wij hebben hier voor al onze elektronische toestellen overspanningsbeveiligaars geplaats. Kun je het ergste mee voorkomen denk'k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• midget
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-06 15:05
Net even met het nuon gebeld en gezegt dat waarschijnlijk mijn pc door piekspanning defect is.

Ze wouden weten hoe dit kwam, na uitleg over piekspanning werd dit gecontroleerd.
En het klopt de hele wijk heeft een piekspanning gehad en het dorp naast ons zit nog zonder stroom.

Mijn schade kan ik verhalen op het energie bedrijf.
Na reparatie bij een bedrijf kan ik de bon opsturen naar NUON en dan wordt het in behandeling genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 08:37
peterzwet schreef op 16 augustus 2002 @ 14:23:
Zit ik net lekker naar een leuke download te kijken gaat ineens me PC uit.
Maar ja kan gebeuren dus ik zet mijn PC weer aan en ga rustig verder.
Ik dacht dat er niks aan de hand was, maar dus wel we hadden een piekspanning in het hele blok huizen.

PC van mij start gewoon op, maar de PC van de buurman niet meer, tevens haperen sommige tv's nu met aangaan.

Wie is hier dan verandwoordelijk voor en aan wie kan ik dit opgeven?
Of is dit geen verzekerings werk?
Woon je toevallig in de buurt van Haarlem ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
peterzwet schreef op 16 augustus 2002 @ 14:36:
Net even met het nuon gebeld en gezegt dat waarschijnlijk mijn pc door piekspanning defect is.

Ze wouden weten hoe dit kwam, na uitleg over piekspanning werd dit gecontroleerd.
En het klopt de hele wijk heeft een piekspanning gehad en het dorp naast ons zit nog zonder stroom.

Mijn schade kan ik verhalen op het energie bedrijf.
Na reparatie bij een bedrijf kan ik de bon opsturen naar NUON en dan wordt het in behandeling genomen.
Netjes van NUON, maar ik vraag me af hoe lang dat 'behandelen' gaat duren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loquitos
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09-2017

loquitos

die without honour

heb je mazzel. Als ze niet direct over de brug komen kan je het anders via je inboedel verzekering proberen te regelen.
Maar zo te lezen is het een algehele wijk probleem. Suc6

AMD Athlon 1200@1200, ABIT KT7, 512 MB PC133, Maxtor 30GB 7200 rpm, Quantum 2GB SCSI, Adaptec 2940AU, Plextor 12/4/32, Plextor 32, Pioneer 105s DVD, Iomega 100MB Zip, SB 5.1 Live, Miro PCTV, USR Sportster 28k8e, Intel Pro 100 NIC, GeForce 2MX-32DDR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
jah, lekker.
een energie bedrijf is wel wat verantwoordlijk voor die pieken en dalen.

maar er komt steeds meer rotzooi, rare spanningen, op het net door verkeerde apparatuur en slechte/geen spanings filters daar op.

het is niet meer zo'n strakke 230v, het energi-bedrijf kan het dus ook niet helemaal voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brokencore
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Ik denk dat de buurman wel schade heeft en jij niet komt omdat jij je pc wel geaard heb en de buurman niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 16:23

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

BHZ-Robert schreef op 16 augustus 2002 @ 14:48:
Ik denk dat de buurman wel schade heeft en jij niet komt omdat jij je pc wel geaard heb en de buurman niet
dat maakt niks uit als een piek in komt wordt de boel overbelast en kan het als nog kapot gaan, geaard of niet

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
ik had stage, moest ik stroom meten, oke, ik meet... ah 229v~ oke goed, tralalala, 15 minuten later, moest ik weer meten, oke steek hem erin, weer 229v~ en ineens naar 241v~en gelijk weer terug... :{

maar opzich zeg je het net dat jouw pc het nog doet, maar in je 2de bericht is hij kapot :? verklaar je nader of probeer je NUON op te lichten... zo ja bah... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-03 13:54

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Voorhout hier ook ineens alles uit. Noordwijk en Noordwijkerhout en ander deel van Voorhout hebben 2 uur zonder stroom gezeten geloof ik.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-06 09:06

Mad_Demon

de dokter

Sir_Killalot schreef op 16 augustus 2002 @ 14:39:
[...]

Woon je toevallig in de buurt van Haarlem ? :)
Was het in Haarlem dan?

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:59
Aangezien het dorp in je buurt zonder stroom zit, zou het best kunnen dat door een kortsluiting de stroom daar uitgevallen is. Als dat dorp en jouw dorp op dezelfde hoofdtrafo zitten (en die kans is groot), dan valt de belasting van dat hele dorp ineens weg, waardoor de spanning de hoogte invliegt.

Nu moet je weten dat de netspanning niet continu geregeld wordt (zoals met een potmeter), maar wel door trafo's met verschillende aftakkingen. Het duurt dus altijd een fractie van een seconde vooraleer de apparatuur kan bijregelen, en bij een grote belastingswisseling (eerst enorm veel belasting door kortsluiting, dan belasting van een heel dorp die wegvalt) kunnen er rare dingen gebeuren.

Dit is uiteraard te vermijden met overspanningsstekkers (als je last hebt van paranoia schakel je er 2 achter elkaar >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ikzelf meet continu (UPS :) )... Spanning varieert tussen 226 en 233V hier. Acceptabel vind ik... Large Momentary Spikes zijn zeldzaam tot nu.

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Wij hier in oud alkmaar mogen ook niet klagen weinig uitval en pieken of dalen.. alleen als je op de nuon wacht tot er geld overgemaakt wordt moet je wel veel geduld hebben hoor..

andere kant van alkmaar heeft vorig jaar de krant nog gehaald met de spanningsuitval en daar hebben wij aan deze kant geen piek van gehad hoor dus zal wel wat fout gegaan zijn met een automatische schakeling in het netwerk....

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-06 08:37
DenniZ-X schreef op 16 augustus 2002 @ 18:47:
Voorhout hier ook ineens alles uit. Noordwijk en Noordwijkerhout en ander deel van Voorhout hebben 2 uur zonder stroom gezeten geloof ik.
In Hillegom hadden sommige bedrijven er ook last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• likkepot
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-12-2024

likkepot

Ghehe ghe heehe!

Nou dan hebben die windmolentjes van NUON ietsjepietsje te hard gedraaid zeg ;)

nikszolekkeralss.exe

Pagina: 1