Toon posts:

Kleurenlaser netwerkprinter

Pagina: 1
Acties:
  • 221 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist niet goed in welk forum dit thuishoort (netwerk of overige HW), maar ik post het hier maar. Het wordt vast wel verplaatst als het fout is ;)

Bij ons in huis moet er dus veel geprint worden, en ook in kleur. Bij veel printen kom je naar mijn idee automatisch uit bij laser, en het kwaliteitsverschil heeft ons ook overtuigd van het laserprincipe.

Goed, ik zoek dus een kleurenlaser netwerk printer, en ik ben al op zoek gegaan naar verschillende printers, maar je krijgt natuurlijk alle positieve promopraatjes.

Heeft iemand van jullie ervaring met dit probleem en heeft goede tips / do's & don'ts. Waar moet ik op letten als ik een netwerk- en laserprinter aanschaf?

Alvast hartstikke bedankt!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:15
Het zijn mooie dingen, maar ook zo godsgeklaagd duur!!!!!!!!

Verwijderd

als je alleen zwarte afdrukjes heb, kan je best een (relatief) goedkope zwart-wit laser nemen, kleuren laser zou ik niet aanbeginnen, ik dacht vanaf 3000 euro ;)

anders de kleurenprintjes maar een andere printer bijkopen, bijvoorbeeld de nieuwere HP's. volgens mij zijn die ook wel goed geschikt voor veel printen hoor, door hun aparte kleuren

Verwijderd

In welke prijsklasse ben je aan het zoeken?
Want echt goede kleuren laserprinters zijn behoorlijk aan de prijs.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:07

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk dat elke kleuren laserprinter wel een netwerkkaartje heeft dat mag wel voor dat geld. Ik denk dat je gewoon proefdrukje moet laten maken van een van jouw afbeeldingen en niet het demo plaatje wat ze standaard doen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:55

Predator

Suffers from split brain

NT -> OH

Printers = OH :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

http://www.epson.nl/product/printer/acul_c1000/
Is ietsjes goedkoper, maar wel goed!

Verwijderd

ik zou als je veel print gewoon voor z/w laser gaan...
Ik heb hier een (inmiddels kapotte) Minolta PagePro 1100L staan...
Ding print PRIMA plaatjes, echt heel duidelijk.... en ja, tekst gooit ie er ook snel uit, heb 660 pagina's geprint, toen begon het gezeik, maar als hij het gewoon zou doen zou ik er echt heel tevreden over zijn. Je hebt altijd mensen die liever kleurtjes zien, maar dan zou ik als thuisgebruiker niet voor laser gaan hoor, echt duur.........

Verwijderd

Wij hebben thuis een Tally T8004 staan. Hij print mooi, alleen is de opstarttijd (lees opwarmtijd) erg lang waardoor de gemelde printsnelheid van 16 pagina's Z/W al niet haalbaar is. daarnaast zijn de toners ook moeilijk te krijgen. En je hebt ook nog allerlei andere narigheid nodig (olie, afvalbakje, cleaner, en weet ik veel wat nog meer).
Ik adviseer dus in ieder geval deze niet te nemen. Ik adviseer trouwens om maar een Z/W laser printer te nemen. En als je echt kleur wil, neem dan een goede HP deskjet met een printserver erbij, dan ben je veel goedkoper uit in aanschaf en onderhoud.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 augustus 2002 @ 23:53:

Ik adviseer dus in ieder geval deze niet te nemen. Ik adviseer trouwens om maar een Z/W laser printer te nemen. En als je echt kleur wil, neem dan een goede HP deskjet met een printserver erbij, dan ben je veel goedkoper uit in aanschaf en onderhoud.
mijn idee :)
al die kleurtjes flauwekul...
alsof werkstukken etc. in het zwartwit, laserkwaliteit, minder 'opleveren' of er minder netjes uitzien dan met een of andere bublejet ding...
oh, en volgens mij zijn HP laserprinters het beste, of brothers....
Brother HL1200 ofzo, of de hp 3/4/5 laserprinters, die hebben goede software ondersteuning.

Ik moest op mijn Pagepro1100L bijv. een apart programma gebruiken om mijn cd covers uit te printen. Via Nero ging dat heel brak, echt heel slechte kwaliteit, met een ander programma zag het er PERFECT uit :9~

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik weet niet wat voor budget je hebt ,, maareuh die nieuwr hp laserjet 4600 vind ik wel een heel fijn en snel dingetje. ook in duplex te krijgen
(inductive fuser, warmt snel op) print alle kleuren in één gang
dus ja ook 4 lasers aan boord

Iperf

Verwijderd

Op het werk hebben we een HP 4550N staan. Kost een paar euro, heb je ook wat.
Geweldige afdrukkwaliteit, opstarten duurt vrij lang maar anders slurpt ie veel stroom dus powersave staat op maximaal. Aan alle kanten zowel via LCD of via HP browser-software instelbaar. Als je echt teveel geld wilt uitgeven is deze het bekijken waard.

Verwijderd

Als het om pure kwaliteit gaat, ben ik altijd te spreken over de solid inkt printers van Xerox (vroeger Tektronics)
Ze zijn wel erg duur (vanaf €3000) maar dan zit er wel onbeperkt zwarte inkt blokken bij (toch??)
http://www.officeprinting...n/product.pl?product=8200
http://www.officeprinting.xerox.com/solidink/available.html

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26

ST10©DE

Dus.............

Inderdaad de HP 4550N kan ik aanraden. Erg goede kwaliteit.

Nog een opmerking tot slot. Ik zie hierboven een aantal keer de opmerking over een zwart/wit laserprinter. Dat is dan toch ook een kleurenlaser? Of bedoelen jullie gewoon een zwart laserprinter? Zeg dat dan gewoon!!

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• ATS
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Mocht je voor een Z/W laserprinter + kleuren desk/bubble jet printer gaan, dan is voor de laser afdeling ook het kijken naar een Brother een goede optie. Ik heb een HL1250, en dat is echt een fantastisch ding. Nooit problemen mee gehad en goedkoop in gebruik (prijs per afdruk).

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

let op de 4600 is echt veel sneller dan de 4550 ...... groot verschil

Iperf

Verwijderd

Wat dacht je van een Tektronix Phaser 850?

Verwijderd

Topicstarter
Is de tektronix Phaser 850 een kleurenlaser of een zwart wit laser met een inkt kleuren module?

Die ben ik namelijk al een paar keer een paar tegengekomen, staat er groot op "LASER" blijkt dat kleur toch gewoon gedruppelt wordt. Als de kwaliteit er niet minder om is (geen lelijke strepen e.d.) dan vind ik het niet erg natuurlijk ;)

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-04 12:49
Een textronix is een WAX printer.. De zwarte krijg je levenslang gratis en de kleur is ook niet zo duur.. De afdrukken zijn zeer goed en hebben een soort mooie glans.. Wij gebruiken die dingen alleen maar.. Maar er is al een 860 op de markt

Verwijderd

Yup. Wax. Maar wel cool ding hoor :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
HP maakt imo wel de betere printers, maarja daar betaal je dan ook wel voor natuurlijk :)

Ook leuk om de toners te verwisselen bij die dingen, je kiest in het menu de kleur die je wilt verwisselen *rommelrommel* en de toner van je keuze ligt onder het luikje :)

Verwijderd

mmh, aan alle post over wax inkt (=solid inkt) te zien, heeft iedereen over mij post heen gelezen, tektronics is nu Xerox. het leuke van solid inkt printers, is dat ze net zo snel kleur als zwart printen :) tussen de 6 en 16 ppm. Ik geloof dat ze bij Xerox demo modelen hebben die over de 100 ppm kleur kunnen printen.

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:53
De Xante kleurenprinter is ook erg mooi, maar vooral HEEL ERG duur. ;)

No production networks were harmed during this posting

• Stewie!
  • Laatst online: 00:12

Stewie!

Keen must die!

Volgens mij is zo'n wax printer ook nog eens veel beter in kleurkwaliteit. Je hebt daar toch hele mooie kleuren, ofniet?

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

Topicstarter
Hmm... Ik heb eens zitten kijken, maar de xerox phaser 860 solid ink is dus $2399... Da's best aan de prijzige kant ;)

Ik had die epson kleurenlaser opgezocht en die was $1500. De HP schoot dan meteen omhoog naar $3000.

Mooi, maar DUUR zeker! :D

Misschien moet ik gezien de prijzen toch maar eens gaan kijken naar een gewone laserprinter. Zoveel printen we nou ook weer niet in kleur dat dit het prijsverschil kan rechtvaardigen.

Op zich wel vreemd. Ik kocht voor mijn studentenvereniging zo'n 3 jaar geleden een laserprinter (zwart wit) voor ƒ 1000,- en nu moet je er dus zeker zo veel in euro's voor betalen... Weird...

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:48

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 00:25:
Mooi, maar DUUR zeker! :D

Misschien moet ik gezien de prijzen toch maar eens gaan kijken naar een gewone laserprinter. Zoveel printen we nou ook weer niet in kleur dat dit het prijsverschil kan rechtvaardigen.
Goedkopere mogelijkheid:
- laserprinter voor het snelle (bulk) zwart/wit werk ;
- inkjet voor de leuke kleurtjes.

Functioneert prima via een netwerk!

* Jiffy heeft een HP970 & een HP2100 op z'n thuisnetwerkje aangesloten.

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

• Priet
  • Laatst online: 15:49

Priet

To boldly do what no one has..

ff misschien domme vraag tussendoor: wat maakt de hoeveelheid geheugen in een laserprinter uit?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

ilovetechno schreef op 12 augustus 2002 @ 18:26:
Een textronix is een WAX printer.. De zwarte krijg je levenslang gratis en de kleur is ook niet zo duur.. De afdrukken zijn zeer goed en hebben een soort mooie glans.. Wij gebruiken die dingen alleen maar.. Maar er is al een 860 op de markt
Ze noemen het ook wel 'solid ink' en het zijn gewoon blokken, lijkt een beetje op drop of winegum :) Je krijgt dan ook een simpel plastic bakje met een rip-off folie erop. Als ware het een niet-machine moet je een veer naar achter trekken, blok erbij, en de veer het weer laten aandrukken. Aanvullen kan ook tijdens (gepauzeerde) print-jops, voor zover ik weet.

We hebben op ons werk een kleurenlaserprinter van tektronix staan, uit de 600 serie, en dat kreng is DUUR, zowel in aanschaf als in kosten per printje.

Een volle set toners, zwart, cyaan, magenta en geel, gaan bij 5% dekking 10.000 printjes mee. Klinkt leuk, maar 5% dekking is onrealistisch, zodra je met foto's, websites in kleur, overhead kleuren-presentaties en dergelijke bezig bent.

Het apparaat staat op de vakgroep waar ik werk, en met mazzel halen we ongeveer 2.000 printjes in plaats van 10.000. Alleen dan komt de prijs van het onderhoudt:

Een volledige set toners kostte 2800 gulden (!!) 800 gulden per kleurentoner en 400 voor zwart. En dan ben je er nog niet. De zogenaamde 'fuser roll' moet ook eens in de zoveel tijd vervangen worden, evenals de 'transfer kit'. Die laatste kost ook meer dan 1000 gulden.

(Ja, sorry, ik praat nu nog in guldens omdat de prijzen ondertussen wel anders kunnen zijn. De genoemde bedragen kloppen voor de pre-Euro tijd.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

• ArmEagle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 08:00

ArmEagle

Duzz.

Sommige printopdrachten kunnen nogal erg groot worden (ook al is datgene wat je print naar jouw idee nogal klein).
Als het geheugen v/d printer groter is kunnen er meer printopdrachten in de queue van de printer zelf opgeslagen worden. Anders blijven de gegevens op de pc staan die de opdracht verstuurd.
Dus kun je bijvoorbeeld je pc niet afsluiten, soms mag je de applicatie ook niet afsluiten.

Dit zijn zo een paar redenen

Verwijderd

JumpStart schreef op 16 augustus 2002 @ 14:24:
[...]

Ze noemen het ook wel 'solid ink' en het zijn gewoon blokken, lijkt een beetje op drop of winegum :) Je krijgt dan ook een simpel plastic bakje met een rip-off folie erop. Als ware het een niet-machine moet je een veer naar achter trekken, blok erbij, en de veer het weer laten aandrukken. Aanvullen kan ook tijdens (gepauzeerde) print-jops, voor zover ik weet.

We hebben op ons werk een kleurenlaserprinter van tektronix staan, uit de 600 serie, en dat kreng is DUUR, zowel in aanschaf als in kosten per printje.

Een volle set toners, zwart, cyaan, magenta en geel, gaan bij 5% dekking 10.000 printjes mee. Klinkt leuk, maar 5% dekking is onrealistisch, zodra je met foto's, websites in kleur, overhead kleuren-presentaties en dergelijke bezig bent.

Het apparaat staat op de vakgroep waar ik werk, en met mazzel halen we ongeveer 2.000 printjes in plaats van 10.000. Alleen dan komt de prijs van het onderhoudt:

Een volledige set toners kostte 2800 gulden (!!) 800 gulden per kleurentoner en 400 voor zwart. En dan ben je er nog niet. De zogenaamde 'fuser roll' moet ook eens in de zoveel tijd vervangen worden, evenals de 'transfer kit'. Die laatste kost ook meer dan 1000 gulden.

(Ja, sorry, ik praat nu nog in guldens omdat de prijzen ondertussen wel anders kunnen zijn. De genoemde bedragen kloppen voor de pre-Euro tijd.)

Yup. En ik zit dus A4-tjes met afdrukken van geld te printen. Lol :D

• JumpStart
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

JumpStart

thinking of stardust

Verwijderd schreef op 16 augustus 2002 @ 14:34:

[...]

Yup. En ik zit dus A4-tjes met afdrukken van geld te printen. Lol :D
Hey, met 1200 dpi op hoogste kwaliteits-settings zien de printjes zelf er verdomde mooi uit, dat doet niet onder van professioneel drukwerk. :) Kost alleen erg veel.

(Ik zou niet zover durven gaan om te zeggen dat het het werk van Joh Enschede en Zonen IMP haalt (drukkers van ons nu ter ziele gedragen nederlandse briefgeld.)

ALL-CAPS WITH NO PUNCTUATION IS SO MUCH TRUER TO THE WAY THOUGHTS HURTLE OUT OF THE HUMAN BRAIN THAN CAREFULLY MANICURED AND PUNCTUATED SENTENCES COULD EVER BE

Verwijderd

Ik heb hier nog een QMS-minolta Desklaser 2 staan, die is vervangen door een HP 5SI met finish unit en een Kyocera FS-7000 met finisher en is dus over. Incluus 3 kleuren rollen en een zwart rol. 10MBs netwerk kaart en 24Mbyte geheugen.

Je mag hem voor een goed bod overnemen.

Verwijderd

Topicstarter
Nog een andere vraag, ik heb een 100mbit geswitcht netwerk thuis lopen, maar ik zie heel veel printers op 10mbit lopen. Volgens mij pakt de switch dat wel, maar is dat verder een probleem behalve dat het trager gaat?

En zijn de printers ook uit te rusten met een 100mbit kaart?

• Priet
  • Laatst online: 15:49

Priet

To boldly do what no one has..

Ik heb hier ook een ADSL Ethernet modem dat op 10Mbits loopt in combinatie met een 100Mbits Edimax 5-Port Dual Speed Hub. Merk je verder niks van, het interne verkeer tussen computers onderling gaat nog gewoon op 100Mbits.

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

• dacurve
  • Laatst online: 16-10-2021
De Phaser 8200 is de nieuwste solid-ink printer van Xerox.. in principe zelfde machine als de 860 maar zonder gratis zwarte inktblokken. Het is namelijk zo dat als je veel zwart print, dat de cyan ink sticks gaan verkleuren.. dus van de gratis zwarte blokken zijn we afgestapt.

De Phaser 6200 is een kleuren a4 laser printer met ongeveer dezelfde specs als de 8200.

Ach ja, je kan het zo mooi (en duur) maken als je wilt.. als je meer info wilt hebben over Xerox machines wilt hebben zeg je het maar even..

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-06 13:47
Wij zijn ook op zoek naar een kleuren laser printer maar dan eentje die ook A3 aankan en in het netwerk gehangen kan worden.

Gaat voornamelijk gebruikt worden voor gewone kantoor print jobs met af en toe wat oefen printjes van onze grafisch ontwerper en de geile rapportjes voor de klant.

Misschien dat jullie hier ook iets voor weten?

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Paraselsius schreef op 30 augustus 2002 @ 17:32:
Wij zijn ook op zoek naar een kleuren laser printer maar dan eentje die ook A3 aankan en in het netwerk gehangen kan worden.

Gaat voornamelijk gebruikt worden voor gewone kantoor print jobs met af en toe wat oefen printjes van onze grafisch ontwerper en de geile rapportjes voor de klant.

Misschien dat jullie hier ook iets voor weten?
moet je eerste goed rekenen voordat je die ding aanschaft.

had ons burotje ca. 10.000 euro (weet niet meer precies) gekost voor hp 8550 DN, maar in ruil daarvan het kosten voor DTP werk door speciale DTP bedrijf verlaagd van 600 euro/maand naar 100. En qua papier-inkgebruik kan nog niet berekenen. Maar na 6 maanden hadden we +/- 1000 printjes en nog geen nieuwe toner verwisseld .

Dit soort rekenwerk moet je rekenen, overwegen...en daarna besluiten.

Succes.

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

• elgringo
  • Laatst online: 02-07 08:23
Priet schreef op 16 augustus 2002 @ 14:12:
ff misschien domme vraag tussendoor: wat maakt de hoeveelheid geheugen in een laserprinter uit?
ja erg veel; een laserprinter moet eerst de gehel pagina in het geheugen wil hij beginnen met printen. Als je veel fancy plaatjes hebt zul je meer geheugen nodig hebben.

Maar deze zijn niet te vergelijken; ik heb nu een brother hl-730 met 2 mb die alles print en een hp4 met 4mb die dat niet doet. Die brother past compressie toe.....

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Laatst online: 02-07 08:23
Verwijderd schreef op 17 augustus 2002 @ 14:22:
Nog een andere vraag, ik heb een 100mbit geswitcht netwerk thuis lopen, maar ik zie heel veel printers op 10mbit lopen. Volgens mij pakt de switch dat wel, maar is dat verder een probleem behalve dat het trager gaat?

En zijn de printers ook uit te rusten met een 100mbit kaart?
switch pakt dat wel en dat laatste kan, maar zeer onwaarschijnlijk

if broken it is, fix it you should

• dacurve
elgringo schreef op 30 augustus 2002 @ 19:30:
[...]

switch pakt dat wel en dat laatste kan, maar zeer onwaarschijnlijk
Alle nieuwe Xerox netwerkprinters zijn uitgerust met 10/100mbit kaart..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Kijk eens rond voor een oki, die kun je ook op proef krijgen, ik kan t weten heb em momenteel hier staan, we zijn er zeer positief over, en ze zijn erg goedkoop.

prima machine. tis wel een led printer overigens.
reso van t model wat we hebbens taan is 600x1200, geeft een erg leuke druk.

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• dacurve
Atgast schreef op 02 september 2002 @ 09:56:
Kijk eens rond voor een oki, die kun je ook op proef krijgen, ik kan t weten heb em momenteel hier staan, we zijn er zeer positief over, en ze zijn erg goedkoop.

prima machine. tis wel een led printer overigens.
reso van t model wat we hebbens taan is 600x1200, geeft een erg leuke druk.
Xerox verkoopt dezelfde machines (kopen ze in van Oki).. heten bij ons alleen de Phaser 1235(a4 formaat) en Phaser 2135 (a3 formaat).

Geef maar een schreeuw als je een service manual of meer info wilt..

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dacurve schreef op 02 september 2002 @ 13:53:
[...]

Xerox verkoopt dezelfde machines (kopen ze in van Oki).. heten bij ons alleen de Phaser 1235(a4 formaat) en Phaser 2135 (a3 formaat).

Geef maar een schreeuw als je een service manual of meer info wilt..
pa en ik zijn een aantal showrooms afgeweest, ook Xerox in maastricht, dus we hebben nog manuals ervan liggen.
bedankt voor je aanbod, en het zal vast ook wel geldin voor de topicstarter ;)

maar aan de topicstarter, die machines van oki leveren dezelfde drukkwaliteit, en ze zijn WAY goedkoper.

• JustDutch
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:51

JustDutch

was ambtenaar :)

De goedkoopste kleuren laserprinter die ik ken is de Minolta QMS Magicolor 2200 pricewatch: Minolta-QMS MagiColor 2200 Dus voor ongeveer 1000 Euro's. Zit een ethernetadapter in. Deze printer wordt over ongeveer een half jaar aangeschaft. Als je dan nog zoekt, kan ik je de resultaten wel geven.

Forza Mucca

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-07 13:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

mi
JustDutch schreef op 02 september 2002 @ 17:30:
De goedkoopste kleuren laserprinter die ik ken is de Minolta QMS Magicolor 2200 pricewatch: Minolta-QMS MagiColor 2200 Dus voor ongeveer 1000 Euro's. Zit een ethernetadapter in. Deze printer wordt over ongeveer een half jaar aangeschaft. Als je dan nog zoekt, kan ik je de resultaten wel geven.
Is die niet ongelofelijk groot? Op mijn werk hebben we ook pas een Minolta 2xxx (Weet het ff niet precies) en dat ding is enorm. Lijkt wel een wasmachine.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• dacurve
Atgast schreef op 02 september 2002 @ 15:06:
[...]

pa en ik zijn een aantal showrooms afgeweest, ook Xerox in maastricht, dus we hebben nog manuals ervan liggen.
bedankt voor je aanbod, en het zal vast ook wel geldin voor de topicstarter ;)

maar aan de topicstarter, die machines van oki leveren dezelfde drukkwaliteit, en ze zijn WAY goedkoper.
ik had het over service manuals (die monteurs ook gebruiken).. lijkt me sterk dat je die van een dealer hebt gekregen ;)

maar inderdaad, als je zo'n machine van oki koopt ben je een stuk goedkoper uit voor dezelfde machine. dit waren helaas wel de eerste en laatste machines die xerox van oki heeft ingekocht (de kwaliteit van de prints & machines is gewoon te slecht).

• Arjan
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

dacurve schreef op 03 september 2002 @ 07:38:
[...]

ik had het over service manuals (die monteurs ook gebruiken).. lijkt me sterk dat je die van een dealer hebt gekregen ;)

maar inderdaad, als je zo'n machine van oki koopt ben je een stuk goedkoper uit voor dezelfde machine. dit waren helaas wel de eerste en laatste machines die xerox van oki heeft ingekocht (de kwaliteit van de prints & machines is gewoon te slecht).
slecht in verhouding tot welke ?
want ik heb prints gezien van printers tot €20.000,- en moet zeggen dat het verschil met de oki minimaal was. (led/laserprinters onderling dan hè)

• dacurve
Atgast schreef op 03 september 2002 @ 16:14:
[...]

slecht in verhouding tot welke ?
want ik heb prints gezien van printers tot €20.000,- en moet zeggen dat het verschil met de oki minimaal was. (led/laserprinters onderling dan hè)
Verschil tussen de Oki en Xerox versie bestaat niet, de machines zijn 100% identiek. Het is de kwaliteit van de machines zelf die gewoonweg niet zo goed is (en wat klanten naar mijn mening mogen verwachten van Xerox voor dat geld).
Dan heb ik het voornamelijk over de scharnieren van de bovenklep (waar de led-units in hangen), dat ding gaat bijna gegarandeerd nog een keer losbreken en als je pech hebt ook nog de rest van het frame verbuigen als hij dat dan doet. Na een tijd krijg je ook nog gegarandeerd misregistratie tussen je kleuren. Dit komt omdat er speling op de transfer belt en drum/toner units komt te staan. De manier waarop consumables zijn te vervangen op deze machines is heel makkelijk voor klanten, maar gaat de kwaliteit jammer genoeg niet echt ten goede.

De machine wordt ook verkocht als snelle office printer, perfect geschikt voor office documenten met wat kleur. Maar niet geschikt om bijvoorbeeld foto's op hoge kwaliteit uit te drukken.

Oh ja, gele en cyan drum/toner zijn ook een beetje probleemkindjes op deze machines. D'r wil nog wel eens wat toner uit het ventilatieroostertje waaien.. niet echt leuk op je kantoor kan ik je vertellen >:).
Pagina: 1