Schijfinhoud exporteren naar HTML?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik wilde graag de inhoud van mijn (ftp) schijf als HTML file(s) online zetten, weet iemand daar misschien een handig programmatje voor?
Met WhereIsIt kan ik wel exporteren naar HTML, maar dan pakt ie alleen de files in 1 directory; ik wil dus eigenlijk dat de subdirectories gewoon klikbaar zijn zodat je "offline" kunt zien wat er op mijn HD staat (het actualiseren doe ik dan zo nu en dan handmatig).

Iemand een id hoe of wat?

[ Voor 0% gewijzigd door Ook op 06-08-2002 10:48 . Reden: typo's ]

Wees consequent, maar niet altijd

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Dit vind ik nu echt een typisch programma'tje voor skunkah: Software Ideeen geef ze me ;)

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
thnks.. Ik heb em erbij gezet. Maar zoiets moet toch al wel ergens bestaan?!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Je kan ook heel simpel dir /on /b /s > bla.txt , of tree /a /f > bla.txt doen, dat kan je ook heel erg simpel schedulen zodat je het niet handmatig hoeft bij te werken. Al staat dat niet bepald mooi.

Clickable is inderdaad wel mooier. (En ik ga het topic dus even volgen :+)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• CBA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-07 17:50

CBA

een vat, een vat, een vat !

Met whereisit kan het gewoon hoor, je moet weldegelijk alles aanduiden bij het exporteren naar html en dan werkt het ...

Diablo 3 Profiel - WoW Warrior

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Wat bedoel je precies met "alles aanduiden". Als ik op Generate Report klik dan kan ik kiezen uit een aantal export mogelijkheden (en dan kies ik dus voor HTML), maar ik kan nergens iets vinden van "include subdirectories" oid.
Waar moet ik zoeken!?
edit:
Ik heb dus nu wel door dat je mbv die MACROS knop eerst alles uit moet klappen voordat ik op de report knop druk, maar dan krijg ik nog steeds alles op 1 vette lijst.
Het liefst heb ik dus dat ik "net als bij explorer" gewoon op een mapje klik en dat dan pas de folder inhoud te voorschijn komt. Wel veel pagina's dus, maar een stuk overzichtelijker!

[ Voor 0% gewijzigd door Ook op 06-08-2002 14:57 . Reden: Update toegevoegd ]

• supermidget
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
ik gebruik voor mijn FTP deze batchfile:
dir d:\files /s /b > d:\ftp\updater\filelist.txt

ik laat dan dezelfde batch met een andere code hem automatisch uploaden naar een website

(hij maakt een simpele lijst met files/folders en zet die in filelist.txt)

[edit]
als je hem laat opslaan als html dan werkt het natuurlijk ook, maar je opmaak is waarschijnlijk een beetje gaar..
ik had met vb een proggie gemaakt die na opslaan elke regel las en er <pre> voorzette, vervolgens weer opsloeg. <pre> is dat het met opmaak is en kan daarom dezelfde opmaak als txt aan... als je de sourcecode graag wil kan ik wel voor je kijken alleen heb ik er zelf nog allerlei andere shit bij zoals dat het de tijd invoegt, de inhoud van een ander txt'tje erbij doet en dat het kleur heeft enzo...

[ Voor 0% gewijzigd door supermidget op 06-08-2002 22:47 . Reden: txt -> html ! ]

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik ben toch bang dat het dat "1 hele lange site" wordt, ipv een soort klikbaar windows explorer. Met WhereIsIt kom je dus ook een heel end, maar net niet ver genoeg (volgens mij).

• supermidget
  • Niet online
edit:

o fok iemand was al op die idee gekomen :X 8)7 effe kijken of het er ook al is gepost

ik denk dat dit een leuke taak is voor een VB'er :) misschien posten in Software Ideeen Geef ze me ;-)

• ThePriest
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01-2024

ThePriest

the one, the only

je kunt toch gewoon je web-server zo instellen dat de betreffende directory "browsable" is? Dan ben je klaar en is volgens mij precies wat je bedoelt!

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 11:47

bolke

Klikt nu met een Canon R

Zoek even op DIR2HTML. er is een applicatie van maar ik heb het niet meer.

http://www.hroling.nl

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
ThePriest schreef op 07 augustus 2002 @ 20:30:
je kunt toch gewoon je web-server zo instellen dat de betreffende directory "browsable" is? Dan ben je klaar en is volgens mij precies wat je bedoelt!
Ik draai op het moment geen eigen server, dus ik was van plan om de HTML gewoon naar de FTP van me Chello accountje te uploaden.
Kan je trouwens je disks "browsable" maken zonder dat mensen files/mappen kunnen downloaden..? (Er zit nl wel weer een Apache webserver aan te komen.)

Ik zal ondertussen even gaan kijken naar dir2html! thanks..

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
SUPER man! Dat Dir2HTML doet precies wat ik wil.. Klikbare links naar mappen. Je kan zelfs kiezen voor klikbare links naar de daadwerkelijke files (kan ik ze bv doorlinken naar me ftp!)

Bedankt!

• supermidget
  • Niet online
kheb Dir2html ook gedownload maar het grote probleem is IMO dat je dan in elke map een index.html hebt... dat vind ik niet zo fijn..

• Ook

Ook

Yes I can!

Topicstarter
Ik laat Dir2HTML gewoon de Output in een nieuw foldertje zetten. Dan heb je dus een hele rits folders die allemaal enkel een index.html erin hebben. Wel veel folders, maar het doel is bereikt.

Pagina: 1