Toon posts:

winroute pro mailserver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik deel @home internet via NAT met winroute pro 4.2 op een winXP hostmachine. daaraan hangen een win98 machine en een winXP laptop. ik gebruik dus niet de proxy van winroute maar gewoon NAT, wel dhcp en dns van winroute.

nu heb ik het wel voor elkaar dat ik van iedere client mijn mail op kan halen die via winroute binnenkomt alleen verzenden lukt niet, hij kan de smtp mailserver niet vinden. van de gebruikshandleiding word ik ook niet veel wijzer, en de search ook niet.

voor mail op te halen op een client heb ik in outlook als pop3 server de naam van mijn hostmachine (winroute pc)ingevuld en dat werkt gewoon. alleen verzenden wil niet, whats the problem ?? :?

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
<edit> Hier stond iets stoms.... </edit>
Sorry, maar je gebruikt dus de mailserver van Winroute? Heb je daar wel je SMTP van je provider opgegeven?

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:49

FastBunny

Give it the Works !

Zorg ervoor dat de SMTP in je winroute op de naam van je inbelverbinding staat! Dan kan je op de clients als smtp het ip van winroute gebruiken zonder problemen.

Ookal haal je je mail op de client op met wanadoo en je hebt een @home verbinding moet de smtp op die van @home staan!

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

vul bij uitgaande mailserver (SMTP) wel de smtp server van @Home in, niet van een andere ISP, want dat werkt niet. Of wil je (om wat voor wazige reden) je winroute bak als SMTP server gebruiken? Zorg er dan wel voor dat poort 25 niet van buitenaf te benaderen is in verband met het gevaar dat je server misbruikt zou kunnen worden om spam te verspreiden (open smtp relay).

[edit]
damn ik ben weer lekker laat (niet echt l33t :P )

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 16:50 schreef FastBunny het volgende:
Zorg ervoor dat de SMTP in je winroute op de naam van je inbelverbinding staat! Dan kan je op de clients als smtp het ip van winroute gebruiken zonder problemen.

Ookal haal je je mail op de client op met wanadoo en je hebt een @home verbinding moet de smtp op die van @home staan!
je bedoelt dus eigenlijk dat ik de smtp server van @home moet invullen bij dat eerste veldje in winroute mailserver bij dat "open smtp relay"

en mijn ip nummer van winroute is dan zeker 192.168.0.1 ?? (die heb ik tenminste als thuisnetwerk ingesteld)

ik heb trouwens bij pop3 server gewoon de naam van mijn hostmachine staan.

• collin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-05 17:08

collin

Who da man !!

Als je je email via Winroute wilt versturen:

- vul op de clients inderdaad 192.168.0.1 (ip van je winroutebak) als uitgaande mailserver
- vul in winroute in dat hij de emails doorstuurt naar smtp.home.nl ofzo (ik weet niet hoe die van @Home heet)

Als je je mail direkt vanaf de client wil versturen:

-vul op alle clients bij uitgaande mailserver smtp.home.nl in (of hoe die ook heet)

Succes

Mijn iRacing profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:01 schreef collin het volgende:

- vul op de clients inderdaad 192.168.0.1 (ip van je winroutebak) als uitgaande mailserver
- vul in winroute in dat hij de emails doorstuurt naar smtp.home.nl ofzo (ik weet niet hoe die van @Home heet)

-vul op alle clients bij uitgaande mailserver smtp.home.nl in (of hoe die ook heet)

Succes
ik wilde in eerste instantie gewoon mijn mail laten ophalen via winroute en verzenden gewoon rechtstreeks via de smtp van de provider vanaf de clients.

maar als ik de smtp van @home rechtstreeks invul op de clients dan lukt verzenden ook niet, alleen vanaf de host wel.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 17:01 schreef collin het volgende:

Succes
Dit werkt dus gewoon niet, op de host pc wel maar niet vanaf de client, dan zegt die dat die de @home SMTP niet kent :? :? :?

de smtp van @home is trouwens gewoon "mail"

Verwijderd

Je moet niet de server naam van de @home server intikken in de clients, maar het ip-nummer.
Verder denk ik dat Winroute de uitgaande poort voor mail blokkeert, die zal je dus ff moeten open gooien.

Waarom niet gewoon de mailserver van WinRoute gebruiken??

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44
FF als toevoegin, hoe laat men die mail die door die server loopt ook gelijk op virussen checken?
Ik heb winroute pro draaien en Norton Anti-Virus Corporate Edition. Die als "virus server " dient. Update de clients en geeft ze instructies wanneer te scannen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:21 schreef maui71 het volgende:
Je moet niet de server naam van de @home server intikken in de clients, maar het ip-nummer.
Verder denk ik dat Winroute de uitgaande poort voor mail blokkeert, die zal je dus ff moeten open gooien.

Waarom niet gewoon de mailserver van WinRoute gebruiken??
volgens mij had ik het hier over de mailserver van winroute pro, hoe zet ik een poort in winroute open dan ??

Verwijderd

Als je toch de Winroute mailserver gebruikt het volgende:

Op het eerste tabblad van MailServer in Winroute zet je bij

Internet Relay Mailserver: mail

Bij de AntiSpam tabblad, zet je dat er alleen gemailed mag worden vanaf een opgegeven IP Range (bv. MyNetWork).

Vervolgens zet je op de clients, de SMTP server je Winroute bak (192.168.0.1 ofzo), is dus dan hetzelfde als je POP3.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:33 schreef maui71 het volgende:
Als je toch de Winroute mailserver gebruikt het volgende:

Op het eerste tabblad van MailServer in Winroute zet je bij

Internet Relay Mailserver: mail

Bij de AntiSpam tabblad, zet je dat er alleen gemailed mag worden vanaf een opgegeven IP Range (bv. MyNetWork).

Vervolgens zet je op de clients, de SMTP server je Winroute bak (192.168.0.1 ofzo), is dus dan hetzelfde als je POP3.
ik denk dat daar inderdaad het probleem zit...dank je. alleen nu kan ik bij group/adres in dat antispam veld niets invullen terwijl ik in winroute wel gewoon 3 users en 1 group heb aangemaakt. wazig :?

Verwijderd

Euh, ik heb hier de NL versie van Winroute,
maar je moet dus wel eerst ff zo'n adres groep
aanmaken.

Menu>Instellingen->Geavanceerd->Adresgroepen
Dan Toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
Naam: MyNetWork
Type: Netwerk/Bereik
van: 192.168.0.2
tot: 192.168.0.25 

(ofzo iets ligt an je DHCP bereik, daar heb ik het aan gelijkgesteld).

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 juli 2002 18:50 schreef maui71 het volgende:
Euh, ik heb hier de NL versie van Winroute,
maar je moet dus wel eerst ff zo'n adres groep
aanmaken.

Menu>Instellingen->Geavanceerd->Adresgroepen
Dan Toevoegen:
code:
1
2
3
4
5
6
Naam: MyNetWork
Type: Netwerk/Bereik
van: 192.168.0.2
tot: 192.168.0.25 

(ofzo iets ligt an je DHCP bereik, daar heb ik het aan gelijkgesteld).
YO thanx man, het werkt perfect nu. lag toch aan dat spam instelling. dacht eerst aan me norton firewall, en norton antivirus scant gewoon alle mails in en out. heb dus geen corporate versie nodig.

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:44
ja maar als ie dat op je mailserver al doet dan wordt het virus dus een laag eerder gestopt...

Verwijderd

Topicstarter
menn0 schreef op 22 juli 2002 @ 18:28:
FF als toevoegin, hoe laat men die mail die door die server loopt ook gelijk op virussen checken?
Ik heb winroute pro draaien en Norton Anti-Virus Corporate Edition. Die als "virus server " dient. Update de clients en geeft ze instructies wanneer te scannen.
hoe stel je die norton corporate in zodat hij ook de inkomende mail scant die via winroute opgehaald word. en je hebt het ook over cleints upgraden vanaf de server, ik krijg dat niet voor elkaar.

hij installeerde de norton corporate 7.6 ook als cleint op de w2k server viel mij op... hoort dat zo. het is wel gewoon een cleint/server versie
Pagina: 1