ik heb het ook en ik kan je zeggen
nee..
het is niet beter als 512 voor een beetje gamen en een kleinbeetje fotosoep
ik game veel
photoshop wel eens
en ik merk het verschil niet tussen 512 en 1024 mb
photoshop gaat 1 sec sneller enzo.. om daar nou meer geld voor neer te tellen
nee..
het is niet beter als 512 voor een beetje gamen en een kleinbeetje fotosoep
ik game veel
photoshop wel eens
en ik merk het verschil niet tussen 512 en 1024 mb
photoshop gaat 1 sec sneller enzo.. om daar nou meer geld voor neer te tellen
Anoniem: 14126
Ik kan alleen zeggen dat ik het verschil tussen 256mb ram en 512mb wel erg gemerkt heb. Ik weet niet of het met 512mb naar 1024mb ook zo zal zijn.
En mijn computer gebruik is ongeveer hetzelfde.
dat merk je idd nogOp maandag 15 juli 2002 02:48 schreef drago het volgende:
Ik kan alleen zeggen dat ik het verschil tussen 256mb ram en 512mb wel erg gemerkt heb. Ik weet niet of het met 512mb naar 1024mb ook zo zal zijn.
zelfs in de algehele performance van windhoos
en destemeer in zware progs
maar de overstap van 512/1024 is niet goed te merken
met photoshop en soortgelijk zware progs niet in iedergeval
Dat verschil is inderdaad erg groot, zeker als je windows Xp gebruikt is 256 echt te weinig (het OS slokt al 128mb op). Ik draai gelukkig xp met 512mb en het draait als een zonnetje, er hoeft bijna nooit geswapt te worden (2 uitzondering: SoF II en UT2003)Op maandag 15 juli 2002 02:48 schreef drago het volgende:
dat heb ik nou weer nietOp maandag 15 juli 2002 02:51 schreef rival24 het volgende:
[..]
er hoeft bijna nooit geswapt te worden (2 uitzondering: SoF II en UT2003)
maar ach om daarvoor 90euro meer te betalen
Als je onder Windows XP of Win2k een beetje normaal zit te internetten/werken heb je al snel rond de 200MB geheugen in gebruik. Als je dan nog wat extra dingen gaat doen als games zit je alweer bij de 280MB intern, en dan ga je met 265MB swappen. Aangezien je dus bij Win2k/XP al snel veel rond de 300 MB in gebruik hebt voelt 512MB een stuk fijner aan als 265.
Alleen hoger als 512MB kom je niet zo snel, voor fotosoep werk enzo kom je echt niet zo snel over de 512MB heen hoor, ik heb zelf 512MB en fotosoep ook best veel, maar ik heb nooit behoefte gehad aan 1024.
Dus of het zin heeft in jouw situatie? Mwah, ik denk zelf van niet.
Alleen hoger als 512MB kom je niet zo snel, voor fotosoep werk enzo kom je echt niet zo snel over de 512MB heen hoor, ik heb zelf 512MB en fotosoep ook best veel, maar ik heb nooit behoefte gehad aan 1024.
Dus of het zin heeft in jouw situatie? Mwah, ik denk zelf van niet.
Je windows zal altijd stiekem nog wat swappen, en dan is 1 Gigabyte wel leuk maar neit zinvol
. De preformace stap zal niet echt gigantisch zijn als 64 naar 128 MB met win XP. Ik zou zeggen als je het echt zo super graag wilt en je hebt het geld en je bent toch geld aan het weg smijten
Jah =], anders niet
.
Anoniem: 44568
Dat ligt er maar aan....
Als jij regelmatig fotosoept op resoluties die 2GB groot zijn... dan wel...
VirtualDub werkt in Streamingmode, elke keer wordt een stukje ingelezen, bewerkt, compressed en weggeschreven. Hiervoor is 64-128MB vrij al genoeg.
Als jij regelmatig fotosoept op resoluties die 2GB groot zijn... dan wel...
VirtualDub werkt in Streamingmode, elke keer wordt een stukje ingelezen, bewerkt, compressed en weggeschreven. Hiervoor is 64-128MB vrij al genoeg.
ik heb hier 512 mb ram en ik heb het nog nooit vol gehad (510 mb) als ik zat op te leten, dus als ik veel open had staan
Als Microsoft .NET 2015 gereleased wordtOp maandag 15 juli 2002 04:37 schreef dodol het volgende:
silly question,
wanneer heb je > 1024 GB Ram nodig dan?
Ontopic:
Nee, dat merk je amper. Zie het wel eens bij anderen.
De enige situatie die ik me kan bedenken is dat je een bitmap van een aantal MB in detail wilt gaan editen in Photoshop op je dual monitor en tegelijk op je andere monitor GTA 3 @ 1600x1200@32bits wilt draaien als je in de background een DivXje aan het maken bent van het Mooie Jonge Meiden topic dat je net geopend hebt met prefs = 999
Anoniem: 35965
Als je in Adobe After Effects een ram preview van een lange composition wilt maken/spelen... of als je in 3D Studio max een scene wilt renderen waar veel te veel particlesystems gebruikt worden
Kortom: als je de pc gebruikt waarvoor ie gemaakt is: veel rekenwerk!!
Anoniem: 44568
Wanneer je OS/Applicaties dat vereissen...wanneer heb je > 1024 GB Ram nodig dan?
Bijvoorbeeld:
• Spellen met 1GB aan textures...
• Bestandsbewerking die in de Giga loopt.
• Databases van servers
• Computers die zware berekeningen doen (bijvoorbeeld Shell/Exxon/Nasa etc).
Nee aan 512mb heb je zat
1gb en meer heb je nodig als je gaat fotobewerken e.d.
daar waren we nog nie uitOp maandag 15 juli 2002 05:02 schreef BlizzarD het volgende:
Nee aan 512mb heb je zat
Anoniem: 57662
1024 GB duurt nog wel ffOp maandag 15 juli 2002 04:37 schreef dodol het volgende:
silly question,
wanneer heb je > 1024 GB Ram nodig dan?
Zeker als het DDR geheugen is gaat alles lekker snel, het lijkt er niet op dat je je pc ontzettend belast dus lijkt me dat die extra uitgave ergens anders beter besteed kan worden
Ik zelf werk met 256Mb op WinXP en alles loopt als een zonnetje... Zelfs als ik WC3 speel terwijl mijn webserver en FTP server draaien, en mIRC open staat met 3 servers en 20 kanalen 
Aan de andere kant: Bij mijn laatste PC het ik in 3 jaar tijd alleen het gehegeugen hoeven upgraden, terwijl de rest netje up-to-date bleef (3 jaar terug, P3-550 gekocht, 40Gb@7200RPM, 128Mb geheugen... Geheugen in de loop der tijd naar 256Mb getrokken....)
Ofwel: Als je toch geld er voor hebt, zou ik het gewoon doen, dan hoef je je de eerste tijd geen zorgen te maken.....
Aan de andere kant: Bij mijn laatste PC het ik in 3 jaar tijd alleen het gehegeugen hoeven upgraden, terwijl de rest netje up-to-date bleef (3 jaar terug, P3-550 gekocht, 40Gb@7200RPM, 128Mb geheugen... Geheugen in de loop der tijd naar 256Mb getrokken....)
Ofwel: Als je toch geld er voor hebt, zou ik het gewoon doen, dan hoef je je de eerste tijd geen zorgen te maken.....
kun je wel leuk een ramdrive maken
wanneer je met vmware werkt! dan kan het handig zijn, mijn broer werkt er ook mee, maar 512 blijkt niet genoeg te zijn, in december krijgt hij een 1gb uitbreiding in zijn laptop (toshiba, 1,7ghz p4, gf4 go enz..)
jah en zoals iemand boven mij al vertelde, een ram drive :)kan ook leuk zijn
jah en zoals iemand boven mij al vertelde, een ram drive :)kan ook leuk zijn
niks
Anoniem: 42402
Mensen die fotosoepen hebben genoeg aan 512.
Mensen die Photoshoppen kunnen het dubbele gebruiken.
Posterformaat, maar ook minder kan wel wat geheugen gebruiken.
Mensen die Photoshoppen kunnen het dubbele gebruiken.
Posterformaat, maar ook minder kan wel wat geheugen gebruiken.
Totdat je WC3 af gaat sluiten, dan zal bij jou in 10 sec gebeuren en bij mij in 1 sec....Op maandag 15 juli 2002 06:57 schreef Croga het volgende:
Ik zelf werk met 256Mb op WinXP en alles loopt als een zonnetje... Zelfs als ik WC3 speel terwijl mijn webserver en FTP server draaien, en mIRC open staat met 3 servers en 20 kanalen
Anders moet je eens een programma installeren ofzo. Ik geloof dat ik MemTurbo heb. Als het nooit volledig volloopt is er geen reden tot upgraden, zover gaat mijn logica.
Nee, maar dat had je elders ook wel kunnen uitzoeken.
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.