Toon posts:

moederbord onderlegger (domme vraag?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet precies wat voor materiaal het is, maar ieder moederbord dat je in de winkel koopt komt met een soort van zacht kunststof materiaal waar het moederbord op geplaatst is zodat de onderkant niet beschadigd.

Misschien is dit wel een domme vraag, maar mag dat materiaal zich ook onder het moederbord bevinden wanneer dit in werking is? M.a.w. mag dit gebruikt worden als onderlegger of is dit gevaarlijk/slecht voor je mobo?

Groet.

Verwijderd

Dat is een soort schuim, wordt bij ieder moederbord geleverd :D Je kunt het ook voorzichtig op een stuk hout leggen dat werkt ook heel goed. Bij voorkeur een stukje zachter hout dan eiken :)

Ik zou het er inieder geval niet onder laten zitten. Als dat had gemoeten werd het wel in iedere kast standaard gelegd.

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Is volgens mij gewoon kunstof dus geleid niet en kan geen kwaad volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
He, thanks voor de ultra snelle reply :) Ik vermoedde al dat het niet slecht zou zijn, maar wilde het zeker weten voordat ik het ging gebruiken. Gebruik een casing van een kapotte DVD speler voor mn mini-ITX mobo. Moet je uiteraard n beetje improviseren. ;)

Groet.

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

moet wel rekening houden dat ie dan niet (goed) verbonden is met de case op de schroeven, en daar aard ie zich geloof ik op :? maar ik kan me daarin best wel vergissen enso :P

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09-2025
Dan kan je beter afstands busjes gebruiken de zelfde die gewoon in je kast zitten want door dat schuim kan er best wel een pinnetje door heen komen en dan is het :'(

Verwijderd

Topicstarter
Gezien de niet standaard kast heb ik toch op 3 punten het mobo met schroeven kunnen vastzetten, dus mocht het nodig zijn dat het geaard is, dan is dat zo.

Goed punt iig. Ik heb gekeken naar de gaatjes in het mobo, maar de metalen randjes eromheen zie ik zo op t eerste gezicht geen contact maken met de rest van het bord, dus ik neem aan dat t goed zit.

• tita_tovenaar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-07 10:08
volgens mij is het gewoon polyether,is het zelfde spul wat ook in banken en stoelen is verwerkt

Soms weet ik het ook niet meer.........

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-05 22:08

Corn

Raar jongetje

Ik heb het fijn tussen mijn mobo en mijn kastje laten zitten. (Ook custom) De ondergrond is van plexiglas, dus ik hoef me geen zorgen te maken over kortsluiting. Waar ik me wel een beetje zorgen over maak is de statische electriciteit die je maakt als je met een doek dat ding oppoetst....

• Clithopias
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-12-2024
ik heb dat spul ook tussen me mobo en kast zitten, werkt perfect

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

De meeste schuim-soorten geleiden niet, maar een enkele keer wordt er nog speciaal anti-statisch schuim gebruikt dat wèl geleidt. Je kunt dit controleren met een multimeter.
Pagina: 1