Toon posts:

domeincheck eregi_replace

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een domeincheck, daar wil ik alles voor de eerste punt dus http://www of www uitfilteren en alles na de tweede punt dus .nl of .com etc.

Omdat sommige mensen het zo invullen, terwijl dat alleen domein (b.v. tweakers) ingevuld dient te worden en dat uit een uitrolmenu .nl/.com/.net gekozen dient te worden.

Hoe kan ik dit het beste doen met eregi_replace?

• DanceTrend
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-05 14:34

DanceTrend

w0ei

Oke, bij je domeincheck vullen mensen www.tweakers.net in terwijl je alleen tweakers in moet vullen?

Mja das best ingewikkeld, want als iemand t domein www.www.com ofzo wil checken wordt t al moeilijker. Dan kun je t beste gewoon eerst tellen hoeveel . erin zitten, er zouden nl 0 in moeten zitten. Zitten er meer dan 0 punten in dan moet je zorgen dat je te weten komt wat er staat dat er niet hoort te staan, met eregi() dus. Alleen wel zorgen dat ie niet t gedeelte filtert wat juist het domein bevat.

Bij http:// is t simpel, gewoon

if(eregi("http://", $domein)) {
}

enz...

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik heb t wel in me hoofd zitten maar je moet t zelf maar uit zien te vinden ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het filteren van www. en http:// was me al gelukt.
Maar ik wil nu nog alles na de 2e punt eruit filteren.
Ik kan dus wel 20 verschillende eregi functies onderelkaar zetten om de topleveldomeinnen eruit te filteren, maar dat is niet de mooiste manier.

Ik heb geen idee hoe ik het anders kan doen.

• Dirkson
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-12-2025
gebruik explode() dan heb je je URL in brokjes en kan je ermee doen wat je wilt

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-07 20:39

chem

Reist de wereld rond

of parse_url()...

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 08 juli 2002 11:10 schreef Dirkson het volgende:
gebruik explode() dan heb je je URL in brokjes en kan je ermee doen wat je wilt
Het werkt!
Ik heb het nu zo gedaan:
code:
1
list($www,$domein,$toplevel,) = explode(".",$domeinnaam);

Verwijderd

Op dinsdag 09 juli 2002 12:16 schreef connector het volgende:

[..]

Het werkt!
Ik heb het nu zo gedaan:
code:
1
list($www,$domein,$toplevel,) = explode(".",$domeinnaam);
En nu met:

www.dit.is.mijn.subdomein.enditmijndomein.co.uk

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 09:56

Tjark

DON'T PANIC

Dat lukt dan idd niet, maar ik heb zo het vermoeden dat Connector een domeincheck wil doen voor een domeinnaam aanvraag oid (hij geeft ook aan: ... en dat uit een uitrolmenu .nl/.com/.net gekozen dient te worden.)

*insert signature here

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 09 juli 2002 13:03 schreef TjarkVerhoeven het volgende:
Dat lukt dan idd niet, maar ik heb zo het vermoeden dat Connector een domeincheck wil doen voor een domeinnaam aanvraag oid (hij geeft ook aan: ... en dat uit een uitrolmenu .nl/.com/.net gekozen dient te worden.)
Juist!, zoals ik in mijn eerste post al had gezet.
TimD zijn voorbeeld, zal nooit van toepassing zijn.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06:29

Croga

The Unreasonable Man

Maar als iemand gewoon "tweakers.net" intyped, gaat het ook niet werken... Hij stopt dan namelijk "tweakers" in de $www en "net" in de $domein....

Heb je dus nog niet wat je eigenlijk wil.....

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Ik zou de bezoeker gewoon verplichten goed in te vullen. Komt er een punt in het domein voor? sorry sorry, maar kijk even goed, en vul dan even goed in :*

just mho :)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 10 juli 2002 09:21 schreef Croga het volgende:
Maar als iemand gewoon "tweakers.net" intyped, gaat het ook niet werken... Hij stopt dan namelijk "tweakers" in de $www en "net" in de $domein....

Heb je dus nog niet wat je eigenlijk wil.....
Ik controleer eerst hoeveel punten er in staan en aan de hand daarvan gebruik ik functie 1 of functie 2.
Pagina: 1