[CDRW] Nero: fixation error

Pagina: 1
Acties:
  • 1.649 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
als mijn cd bijna (of helemaal) klaar is krijg ik van nero de volgende foutmelding

could not perform fixation
en dan
session fixation error

dat beide 2 tot 4 keer

brander is iomega zip 650 4*4*24
nero 5.4
win me

(en hij moet het wel doen want ik heb daarvoor zelfde cd al 6x wel goed gebrand)

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 14:56

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> OM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-07 22:14
Ok ik had dit probleem dus ook op mijn HP 8/4/32...

Nu een nieuwe writer gekocht (dacht dat dat het probleem was) maar NEEN... nog altijd die fixation error.. :'(

iemand een idee?

o ja, mij nieuwe writer is een Lite-On 32/12/40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Probeer eens een andere merk CD-R.

Aye aye captain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Heb hier juist 100 Platinums gekocht... ik hoop dat het dat niet is.

De ene Philips die ik hier nog had liggen gaf ook al hetzelfde probleem.

Maar zal nog wat andere zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angels2
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 19:15
Welke firmware zit erin? Dit is waarschijnlijk een Philips brander. Voor de 4x4x24 is de laatste de 1.5. Kan wel eens helpen. Voor wat zekerheid: post eens de logfile van Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

eens andere software geprobeerd ?? Had ongeveer het gelijke probleem met nero.. en met cdrwin of clone cd gaat alles perfect. Verder wel je aspii drivers er goed opstaan ?? zoniet mail ik ze je wel even...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Ook Easy CD creator geeft die fout.

CloneCD nog niet geprobeerd wegens geen isos enzo nodig gehad.

Heb volgens de site van Lite-on de laatste firmware, dus dat zou goed moeten zitten..

En wat betreft die ASPI's.. ik denk van wel, maar je mag ze me altijd mailen: kiff@pandora.be

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:39

DinX

Motormuis

Ik zou eens kijken of het met andere CD's wel werkt.
Niet 1 ander merk proberen, maar 3, 4, 5 merken.
Let er ook op dat die CD's de brandsnelheid van je schrijver aankunnen. (Dus niet met bvb CD's die voor 8X gemaakt zijn, beschrijven met een 32x ofzo).
Je kan dus ook eens op eenlagere snelheid proberen (4x ofzo).

Als het hier niet aan ligt, kijk dan eens of het kabeltje van de voeding goed in de CD-RW steekt. Als dit een beetje kan bewegen, dan kan dat fouten opleveren.

edit:

Ik zie nu dat jullie al wat oudere branders hebben. Daar zou het ook aan kunnen liggen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiff
Ok ik heb nu mijn aspi drivers geupdate naar de laatste versie (4.71 naar het schijnt).

Ook Easy CD Creator nog eens geinstalled..

Na reboot: Easy CD werkt niet met mijn schrijver, dus maar weer afgegooid (moet dat toch niet hebben)

Ik dacht, probeer nog eens met nero... en zowaar: hij deed het!! Maar helaas... het bleef bij die ene keer. Dus terug naar af :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ook ik gok erop dat het aan je media ligt, het is een typische fout die met media te maken heeft, en Platinum is al denken de meeste mensen van wel: niet een fantastisch merk. Ik zou eens wat anders kopen, Tayo Yuden, DataTrack, Mitsui (als je geld zat hebt), Ritek media etc...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

heb je ooit je firmware upgegrade? de scgrijver al is in een ander systeem gebouwt?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedVox
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Op dinsdag 09 juli 2002 21:31 schreef Kiff het volgende:
Ook Easy CD creator geeft die fout.

CloneCD nog niet geprobeerd wegens geen isos enzo nodig gehad.

Heb volgens de site van Lite-on de laatste firmware, dus dat zou goed moeten zitten..

En wat betreft die ASPI's.. ik denk van wel, maar je mag ze me altijd mailen: kiff@pandora.be

alvast bedankt!
Sorry.. ben een beetje laat maar heb ze alsnog, samen met een check proggie naar je gemaild..

grtx RedVox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-07 14:58

DeFeCt

je wéét toch

*schop*

Probleem nog opgelost?

Ik heb het nu namelijk ook met Nero 5.5.8.0, Plextor 8/2/20 en MMORE cdr's onder XP Pro

Begin na 4 cd's er nu wel een beetje van te balen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-07 09:09
Ik schop deze ook nog maar een keer aangezien ik vandaag ineens hetzelfde probleem heb geconstateerd.
Maar bij mij is het al na enkele procenten. Dan blijft ie gewoon hangen en kan ik 'm zelfs met de taskmanager niet afsluiten.
Ik heb Sony CD-R's waar ik nog nooit problemen mee heb gehad (dat is ook de reden dat ik steeds Sony's blijf kopen).
CloneCD werkt overigens wel goed.

Ook op een CD-RW (max 2x blijkbaar :?) blijft ie hangen.
Ik heb net een firmware-update gedaan (LS3j), maar het probleem blijft. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big4SMK
  • Laatst online: 14-07 11:02
Sjonge jonge, ik heb me brander (LiteOn 12x10x32) nu een ruim jaartje, en ineens begint ie ook problemen mee te geven, ik heb er stapels Platinum CDs doorheen gejaagd, en nu ineens gaat ie mekkeren. Net hem in een andere bay gebouwd, omdat het aan de warmte kon liggen....1 CDtje goed, volgende weer fout! grrrrrrr! Moet ik nou weer €65,- uitgeven voor een nieuwe??? kmag hopen van niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
hoi
ik ik schop het maar weer een keertje, was ooit mijn topic
na wat research heb ik ergens gehoord dat het verschillende oorzaken kan hebben in mijn geval
*de brander is niet sterk genoeg voor het gebruikte media, waardoor het soms moeite heeft om helemaal te branden (dit kan komen door een miniem tekort aan vermogen)
*de laser staat ietse pietsje scheef
*vieze cd

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Ik had het ook, dacht dat mn brander finito was... Bleek mee te vallen, vond ik met de SEARCH ;)

Oplossing:
Nero uninstallen.
Reboot
Nero weer installen
Reboot
En fikken maar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Ik heb het nu ineens ook en ik kan me bijna niet voorstellen dat het iets mechanish is. (heb een Waitec SCSI brander...) Zal even een uninstall proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Nogmaals, probeer eens andere media!

MMORE (in 50% van de gevallen) en Platinum zijn GEEN goede CD-Rs, probeer eens Taiyo Yuden, MAM-E, Maxell, TDK...

Lijflied = CryptoMo - Hodl, Hodl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook gehad...fixation errors, maar ff opnieuw de firmware eroverheen gooien, en alles werkt weer perfect...tenminste, bij mij
Pagina: 1