Pc is het aan het begeven :(

Pagina: 1
Acties:

• RickDB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 21:17
Ik heb nu echt rare problemen die toevallig hetzelfde zijn als een vriend van mij de pc loopt vast in winxp start weer op ziet hd niet, in de bios ook niet niet meer(alle kabels zitten goed)
En start af en toe gewoon niet meer gewoon op als ik deze aanzet geen beeld of hij herkent de hd weer niet.
Dit begon bij het andere mobo precies ook zo eerst liep die gewoon vast en starten weer op maar die werd geleidelijk slechter soms geen beeld bij het opstarten(geen beeld had ik vanochtend toen ik hem weer aanzetten geen beeld)
Dit is echt identiek aan een andere mobo naar verloop van tijd starte die niet meer op en gaf helemaal geen beeld meer niks.
Deze hebben allebij een via chipset maar de ene is een socket a(die ik nu heb) en de andere is totaal anders een socket 423(deze is nu bij de pc leverancier voor reparatie), ik ben namelijk bang dat mijn mobo dezelfde kant op gaat en dus ook binnenkort weer kan laten maken :(
Hebben hier mensen last van want dit zijn allebij MSI mobo's ?

ps: bios defaults heb ik al gedaan hielp niet, hij loopt dus ook vast bij het opstarten en ook in winxp zelf.

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02-2025

pancake82

Groter is beter!

Had ik ook... moet je ff alle jumpers uit je harddisken halen
Dat werkt zeker... zo niet dan ff terug zetten die jumpers

• RickDB
Ok dat zal ik effe proberen was dit ook met hetzelfde msi mobo ?
Maar het beeld deed het ook niet komt dit dan door mijn Hd ?

Verwijderd

Zoveel negativiteit over MSI, zijn die mobo's zo goedkoop dat veel tweakers die dingen kopen of zijn ze zo cheap-ass?

Gelukkig heb ik 3 Abits en die dingen zijn goed, werkt ook als ik condensatoren afbreekt.

Verwijderd

Vaag hoor Al die MSI dingen zijn brak op 1 of andere manier? :)

Verwijderd

Het valt me wel op als ik een topic opent met een soort titel als dit dat 90% van de gevallen msi mobo's zijn.

Zelf heb ik een keer een msi mobo gekocht die ging stuk na 1 week nieuwe gehad, weer stuk na een week toen maar weer gewoon asus genomen :) en die doet het nog steeds

Vaag hoor van msi

• RickDB
Tja nooit meer msi voor mij dit word volgende keer (of binnekort als die weer gaat flippen) een Asus.

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 00:33 schreef Rick164 het volgende:
Tja nooit meer msi voor mij dit word volgende keer (of binnekort als die weer gaat flippen) een Asus.
Asus roelen wel eiks :) p3 500 op asus bordje is wel bagger sloom maar altijd rock stable :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 00:33 schreef Rick164 het volgende:
Never probs gehad met asus borden, heb een een p4b266 rockstable lopen

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 12:53
heb eerst een asus gehad, die heb ik later terug gebracht, om dat hij steeds zat te zeuren over improper cpusettings, die wel goed waren.

ben toen overgestapt op ecs en ben dr nog steeds gelukkig mee.

msi's schijnen over het algemeen best goede borden te zijn.

foute borden worden overal gemaakt. (alleen niet overal evenveel)

kortom, het kan ook dat er zoveel klachten over msi zijn omdat er zoveel verkocht zijn.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
ik nooit problemen gehad met asus. en ook absoluut niet met wat ik nu hebt

zo'n gigabyte 7vrxp :)

Verwijderd

Op donderdag 20 juni 2002 00:39 schreef kleefding het volgende:

kortom, het kan ook dat er zoveel klachten over msi zijn omdat er zoveel verkocht zijn.
Dat zou goed kunnen ze zijn dan ook nie zo duur als de betere borden van asus

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-07 13:22

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wat verwacht je anders voor een dubbeltje ?

Die ECS borden zullen we binnekort ook wel tegenkomen ;)

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Ik heb zelf al 2,5 jaar twee MSI-6167 moederbord in gebruik en die zijn erg stabiel. :)

Maar ik heb het idee dat de MSI-6630 na een tijd een kans heeft om plotseling gaar te worden..is dit toevallig ook jouw type moederbord?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 12:11

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Speel eens met de primaire en secundaire poorten door de HD's afwisselend secundair of primair te hangen.
XP kan namelijk snel gaan zeuren over de schijven, zeker wanneer er twee op de primaire poort zitten.
Het beste is om 1 HD en 1 CD-ROM per poort te plaatsen, dat is niet alleen beter voor de data-doorvoer, CD's kopieren zal ook een stuk beter gaan 'on the fly'.

Wat betreft het videoprobleem en dat de pc soms niet wil opstarten, daar kan ik niets zinnigs op zeggen.
Wel kan ik jou een tip geven.

Is jouw voeding goed genoeg?
Een MSI-mobo kan moelijk doen wanneer deze net te weinig stroom kan opslurpen.
Hierdoor kan het beeld raar doen, het systeem instabiel worden of zelfs helemaal niet opstarten.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
msi zuigt... heb een k7t pro tot 2x toe teruggestuurd binnen het eerste jaar garantie, na de 2e keer kreeg ik dus gewoon geld terug, en jawel, wel helemaal 40pleuro's, ben er niet mee akkoord gegeaan, ik betaal voor 3jaar garantie op m'n dure mobo'tje en nu denken ze er zo vanaf te komen, NOT

/me neemt NOOIT maar dan ook NOOIT meer MSI :r :r :r :r

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:26
Wow shit dit begint een flamewar tegen MSI te worden zo. Ik wil niet geloven dat het zo slecht gesteld is met MSI. Voornamelijk niet omdat ik met alle mobo's die ik gehad van MSI (4 nu) waarvan er twee 24 uur per dag nog steeds in gebruik zijn (zie sig) ik 0,0% problemen gehad heb.

Het valt me wel op dat het altijd maar een paar mesen zijn die eruit springen en dat dan ook met veel haat uitdragen. Jammer voor de massa die wel tevreden is met zijn MSI mobo

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• agent327
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Heb je de 4-in-1 drivers wel geinstaleerd?

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

Heel even inspringen voor MSI.

Ik heb zelf al een geruime tijd een MSI plankje en echt nooit problemen mee gehad. Men vertelde me toenikhem aanschafte met al de andere hardware erbij dat ik problemen zou krijgen met onder andere mijn Geluidskaart maar tot nu toe niks dan lof over die gozer.

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De K7T Pro2a is een slecht ontwerp. (MSI-6330 V2.0) Het is bekend dat dit bordje problemen kan opleveren na een jaar gebruik, met de bekende symptomen. (mobo die ineens doodvalt).

Problemen met andere typen moederborden van MSI zou ik als 'incidenteel' afdoen.

• RickDB
De 4in1 drivers heb ik, het is een 6380 mobo maar ik kreeg geen beeld bij het opstarten ik heb nu alle jumpers uit mijn hd gehaald, maar het valt me op dat die msi dingen goed draaien maar na een paar maanden echt bagger worden usb probs(kan ook door nieuwe muis deze is niet op batterijen), en nou starten die laatst niet meer op en ik had geen beeld zelfs. msi geeft geen support aan hun kant op het forum of via email(ik mailde ze en kreeg als antwoord ga maar naar je leverancier) :(
Hoe lang duurt zo'n reparatie van een mobo bij msi en wie moet ik dan bellen of mailen ?
Ik wil niet dat dit een flamewar word maar ik heb speciaal Msi genomen voor zijn goede kwaliteit en nou loopt ie vast geen beeld etc.. dit verwacht ik niet van zo'n goed merk dit is toch belachelijk Asus enzo maken goede mobo's en daar hoor je niet zoveel klachten over
Kijk maar eens op de msi website en op het oude fourm dan zie je hoeveel klachten er zijn en hoe msi reageerd |:(

• RickDB
Nog iemand een verklaring waarvoor ik geen beeld kreeg tijdens het bios starten want dit kan toch niet door mijn hd komen(nog nooit eerder last van geen beeld tijdens opstarten gehad sinds eergisteren) ?

• D-Three
  • Laatst online: 10:01
Wat zijn trouwens jouw voedingsspanningen?

• RickDB
Ik heb een 300 watt voeding. maar met andere voedingen doet ie hetzelfde.

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Mijn msi is ook overleden :'( .

u can fool all people some time and fool some people alltime

• Rocky
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-11-2021

Rocky

Remember Gina

Mijn Msi doet het prima.

PocketGear3025[MS2003] Acer Travelmate 234LC WindowsXP![ Systeem: AMD Athlon1.4][INTEL PIII 400 e.d][AMD Duron 800][AMDk6-300][Hp laptop voor de vrouw] en wifi in de house!!

• RickDB
Tja ik denk dat Msi niet lang blijft bestaan als ze zulke troep op de markt gooien.
Mijn pci kaart is nu binnen en het usb probleem is nu opgelost(koste wel wat maar ja valt in ieder geval niet meer uit).
Ik heb geen last van het niet opstarten meer, nou maar hopen dat het probleem niet weer terug komt :Y) , anders ligt op magische wijzen de msi site plat :D
Pagina: 1