gebeurt wel vaker, maar als ie echt niks meer doet, zijn er geen makkelijke oplossingen
oorzaken:
cpu dood (je krijgt niet altijd piepjes)
mobo onderdelen kapot:
bios corrupt (search)
mobo northbridge kapot (garantie misschien)
wanneer zijn deze problemen begonnen, wat heb je gedaan (er gebeuren niet zomaar dingen)
edit:
wat zijn je systeem specs? mobo cpu enz? (altijd vermelden)
oorzaken:
cpu dood (je krijgt niet altijd piepjes)
mobo onderdelen kapot:
bios corrupt (search)
mobo northbridge kapot (garantie misschien)
wanneer zijn deze problemen begonnen, wat heb je gedaan (er gebeuren niet zomaar dingen)
edit:
wat zijn je systeem specs? mobo cpu enz? (altijd vermelden)
athlon 1,4 (niet oc'ed)
abit klt7 (niet oc'ed)
V7700 (niet oc'ed)
sblive 1024
19" monitor
20 gb hdd seagate
Niets bijzonders dus
Draait altijd heel lekker en met hw monitor van via is de temperatuur ook nooit schokkend geweest (altijd beneden de 50C als ik bezig ben met gamen enzo)
Oja een 350W amd goedgekeurde voeding in
abit klt7 (niet oc'ed)
V7700 (niet oc'ed)
sblive 1024
19" monitor
20 gb hdd seagate
Niets bijzonders dus
Draait altijd heel lekker en met hw monitor van via is de temperatuur ook nooit schokkend geweest (altijd beneden de 50C als ik bezig ben met gamen enzo)
Oja een 350W amd goedgekeurde voeding in
computers stoppen (bijna) nooit zonder reden
heb je niet je bios geflasht ofzo, jumpers verzet, perongeluk tegen je kast aangetrapt
haal alles er eens uit, op video, cpu en geheugen na
je kan ook ff de bios resetten(kan soms met jumper, zo niet dan moet je ff de batterij er tenminste 3 uur uithalen en de stroom kabel eruit halen, dan is bios gereset)
heb je niet je bios geflasht ofzo, jumpers verzet, perongeluk tegen je kast aangetrapt
je kan ook ff de bios resetten(kan soms met jumper, zo niet dan moet je ff de batterij er tenminste 3 uur uithalen en de stroom kabel eruit halen, dan is bios gereset)
Heb net de voeding gewisseld. Maakt niets uit.
Kan nog wel de cpu verwisselen, de oude 800Mhz heb ik nog..
De cpu wordt niet warm, dat zegt toch genoeg ?
Kan nog wel de cpu verwisselen, de oude 800Mhz heb ik nog..
De cpu wordt niet warm, dat zegt toch genoeg ?
Nee, echt niet...Op zaterdag 15 juni 2002 13:52 schreef floduR het volgende:
computers stoppen (bijna) nooit zonder reden
doet ie het dan nog niet, reset dan bios ff (kan soms met jumper, zo niet dan moet je ff de batterij er tenminste 3 uur uithalen en de stroom kabel eruit halen, dan is bios gereset
Ga nu de de sound enzo eruit halen...
andere video kaart misschien ?
Ja, dat betekent vast dat hij dood is. 
Succes. Probeer inderdaad die ancere processor eens. Dat zegt vast meer.
Misschien onweer gehad, vannacht?
... en oranje! :P
bij video kaart krijg je piepjes, bij geheugen ook, bij cpu normaal wel, maar niet altijd...Op zaterdag 15 juni 2002 13:53 schreef shades het volgende:
[..]
Nee, echt niet...
Ga nu de de sound enzo eruit halen...
andere video kaart misschien ?
je kan een andere cpu proberen, weet je in ieder geval zeker dat het niet die proc is
kan ook ja, dat er een chippie is doorgebrand (northbridge ofzo, die zorgt voor cpu/video/geheugen)Op zaterdag 15 juni 2002 13:55 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Ja, dat betekent vast dat hij dood is.
dan kan je proberen wat je wilt, maar dan is ie gewoon kapot
test al je onderdelen ff in een andere pc, kijken wat het doet en wat niet
okay
heb nu alles eruit, alleen de proc nog even vervangen..

Zal wel even wat langer duren..
heb nu alles eruit, alleen de proc nog even vervangen..
Zal wel even wat langer duren..
Ja..Op zaterdag 15 juni 2002 13:55 schreef iNSaNe-oNe het volgende:
Maar toen was ik nog lekker aan het quaken..
Daarna is er geen onweer meer geweest...
Maar zou evengoed kunnen..
dat zou kunnen, heb je geheugen/ video al getest in een ander systeem? dan weet je ook weer zeker dat dat het niet is, en blijft alleen het mobo overOp zaterdag 15 juni 2002 14:21 schreef shades het volgende:
cpu vervangen ook niets, ben bang dat mobo overleden is..
snap er niets van...
en als er geen aanwijsbare reden is, heb je altijd nog garantie
Ik stop net alle handel in mij oude P3/667 en die draait nu met 1G cas 222 geheugen en een gf2 kaart sblive en nic niet vervangen maar de athlon wilde zonder die ook al niet draaien.. Tiz echt het mobo..Op zaterdag 15 juni 2002 14:29 schreef floduR het volgende:
[..]
dat zou kunnen, heb je geheugen/ video al getest in een ander systeem? dan weet je ook weer zeker dat dat het niet is, en blijft alleen het mobo over
en als er geen aanwijsbare reden is, heb je altijd nog garantie
Als je CPU niet meer warm wordt en overige oorzaken zijn uitgesloten, is dat meestal een teken dat het moederbord overleden is. Zonde.
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
jep, het enige wat overblijft, dan maar je garantie aanspreken en hopen op een nieuwe plankOp zaterdag 15 juni 2002 14:52 schreef superwhimpy het volgende:
Als je CPU niet meer warm wordt en overige oorzaken zijn uitgesloten, is dat meestal een teken dat het moederbord overleden is. Zonde.
Bummer, mobo is meer dan 2 jaar oud. wordt niet meer gemaakt.. En het is een althon 1,4 met 200FSb ipv 266 dus dat zit ook weer tegenOp zaterdag 15 juni 2002 14:54 schreef floduR het volgende:
[..]
jep, het enige wat overblijft, dan maar je garantie aanspreken en hopen op een nieuwe plank
Bedankt voor de hulp iig
Ik kom even reclame maken, is zeer van toepassing op dit topic:
Ikzelf heb voor dit soort ongein dus een PC-verzekering afgesloten bij de Postbank. Ze doen compleet niet moeilijk over deze ongein.
Premie is iets van Fl. 4,50 in de maand, en dan heb je een goede dekking met weinig eigen risico. Ik heb al verschillende malen dankbaar gebruik kunnen maken van deze verzekering, wanneer er iets kapot was gegaan bij mij (niet door het zelf te mollen, maar bij dit soort 'spontane' doodsoorzaken). De nieuwwaarde werd gewoon vergoed, op vertoon van het bonnetje.
Tip, wellicht?
* iNSaNe-oNe is geen aandeelhouder en werkt er ook niet, maar is gewoon een tevreden klant.
Ikzelf heb voor dit soort ongein dus een PC-verzekering afgesloten bij de Postbank. Ze doen compleet niet moeilijk over deze ongein.
Premie is iets van Fl. 4,50 in de maand, en dan heb je een goede dekking met weinig eigen risico. Ik heb al verschillende malen dankbaar gebruik kunnen maken van deze verzekering, wanneer er iets kapot was gegaan bij mij (niet door het zelf te mollen, maar bij dit soort 'spontane' doodsoorzaken). De nieuwwaarde werd gewoon vergoed, op vertoon van het bonnetje.
Tip, wellicht?
* iNSaNe-oNe is geen aandeelhouder en werkt er ook niet, maar is gewoon een tevreden klant.
... en oranje! :P
Sorry dat ik het topic kick maar mijn oog is gevallen op dit moederbord :
"MSI K7T Pro IIA, SocketA, VIA KT133, 3xDimm" Is die goed ? (zijn er geen rare dingen mee)
"MSI K7T Pro IIA, SocketA, VIA KT133, 3xDimm" Is die goed ? (zijn er geen rare dingen mee)
Verwijderd
Bekijk GoT eens goed met die topics over brakke MSI mobo's. Er is zelfs geen search nodig.Sorry dat ik het topic kick maar mijn oog is gevallen op dit moederbord :
Ja. ik zie het zelf nu ook, maar e.e.a wordt ook goed tegen gesproken...
Ik zou voor de Gigabyte Ga-7vrxp gaan kt333 DDR en ook Socket A
Lijkt me beter en voor een prijs van € 130 hoef je hem niet te laten liggen, iig niet vergeleken bij dat MSI bordje ( wat dezelfde prijs ongeveer heeft
)
Lijkt me beter en voor een prijs van € 130 hoef je hem niet te laten liggen, iig niet vergeleken bij dat MSI bordje ( wat dezelfde prijs ongeveer heeft
Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||
Ga niet voor die oude MSI. De 2A is al echt heel oud. Neem idd die Gigabyte oid. Of anders een MSI KT3. Daar hoor ik ook goede verhalen over.
You can't have everything. Where would you put it?
*mee eens...Op donderdag 20 juni 2002 22:53 schreef martincm het volgende:
Ik zou voor de Gigabyte Ga-7vrxp gaan kt333 DDR en ook Socket A
Lijkt me beter en voor een prijs van € 130 hoef je hem niet te laten liggen, iig niet vergeleken bij dat MSI bordje ( wat dezelfde prijs ongeveer heeft)
Je kan beter alvast voorbereid zijn op de toekomst... USB2.0 enz enz... geloof me je zal er geen spijt van krijgen, want hij ziet er ook nog mooi uit voor die prijs
mijn abit had een via kt133 chipset.
Ik heb dus geen zin om nieuw geheugen (512MB 133/2-2-2) en een nieuwe processor (Athlon 1,4H 200fsb) te kopen want die doen het nog goed..
Waarom zou ik zo'n nieuw duur mobo kopen als die oude een stuk goedkoper is en nog wel 1 1/2 jaar mee kan ? (bij informatique kan ik hem voor 109,- krijgen
Ik heb dus geen zin om nieuw geheugen (512MB 133/2-2-2) en een nieuwe processor (Athlon 1,4H 200fsb) te kopen want die doen het nog goed..
Waarom zou ik zo'n nieuw duur mobo kopen als die oude een stuk goedkoper is en nog wel 1 1/2 jaar mee kan ? (bij informatique kan ik hem voor 109,- krijgen
Pagina: 1