spdif module voor asus a7v333

Pagina: 1
Acties:

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Mijn asus a7v333 heeft de mogelijkheid een spdif digitale in- uitgang aan te sluiten. Echter de module wordt niet meegeleverd.
(Zie manual p 39 voor bezitters van de a7v333)

Nu wil ik graag zo'n spdif module om het aan te sluiten op mijn surround versterker.
-> Is dit een standaard module (merk onafhankelijk) of specifiek voor dit moederbord? En waar kan ik hem kopen? (pricewatch en zoeken op asus-site leveren niets op)

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
je moet wel de sound versie hebben van het moederbord, anders mist de sound chip, en kan je ook niks aansluiten

tenzijn je dat ding er zelf op wil solderen...

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Die heb ik, er zitten ook pinnen op het moederbord, maar de module (kabeltje + coax-aansluitingen) zit er niet standaard bij.

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 13:30 schreef Vergeten het volgende:
Die heb ik, er zitten ook pinnen op het moederbord, maar de module (kabeltje + coax-aansluitingen) zit er niet standaard bij.
spdif (2 kanalen) is niet coax volgens mij, maar gewoon zo'n stereo kabeltje (en dan digitaal), maar ik zou verder niet weten hoe je dat zelf moet maken

• Vergeten

Vergeten

Chaos is complexe orde

Topicstarter
Oplossing:
Men neme twee Cinch female connectoren en bevestigen die op een bracket. De spdif aansluiting heeft 5 pinnen: digital-in, ground, +5V, digital-out, ground. Met twee tweeaderige stekkertjes (b.v. oude stekkertjes van resetknop, leds o.i.d.) sluit je de twee cinch connectors aan (de +5V blijft vrij).

Je sluit met een (dure) 'digitale' coax kabel de in en uitgang aan op je digitale versterker. Je kunt natuurlijk ook een (goedkopere) wit/rode tulp audio kabel nemen en een kleur gebruiken voor in en een kleur voor uit.

In de mixer applicatie vink je spdif-out aan en je stelt in dat er twee speakers aangesloten zijn (anders werkt de digital out niet). Samplerate frequentie maakt niet uit (44 of 48 kHz).

Je digitale versterker geeft aan dat er een digitaal PCM signaal binnenkomt.

Wanneer ik m'n versterker in stel op Dolby PL II kan ik van surround sound genieten bij games die dat ondersteunen!

• Eastside
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-05-2025

Eastside

It's me, TP!!

Ik heb dus wel zo'n asus bracket besteld en ontvangen..maar alleen de coax werkt... niet de optische...deze wil ik juis voor mijn MD-speler gebruiken.
Nou zit er wel een jumper op dat ding maar ik kan nergens info vinden wat dat ding doet.
Wie heeft datzelfde apparaat en weet raad???

Goodgoan!

Pagina: 1