[inkoopactie] Grafische LCD's 128x128 --> 60 euro

Pagina: 1
Acties:

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
edit:

Mogelijk kan de prijs nog iets omlaag: 60 euro! Wie heeft er dan interesse?

Let op: Dit topic is momenteel nog enkel een inventarisatie! Later zal pas gekeken worden of het werkelijk gaat lukken en hoe we dan betaling en dergelijke gaan regelen!!

Afbeeldingslocatie: http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_380cc37e3bf1db1fd00480b809b9cb44/i-1.JPG
Afbeeldingslocatie: http://ebay1.ipixmedia.com/abc/M28/_EBAY_380cc37e3bf1db1fd00480b809b9cb44/i-2.JPG

Zie tevens dit topic: [topic=514161/4/25]

Het gaat dus om grafische LCD's van 128 bij 128 pixels.
Op een grafisch LCD kun je niet alleen letters, maar ook grafische zaken tonen (zoals bitmaps).

Het LCD heeft een grauwe achtergrond en een groen backlight. Het wordt geleverd volledig gesoldeerd, kan zo aan de PC geplugd worden!

Software is nog niet veel beschikbaar, maar aanleiding van bovenstaand topic wordt er aan gwerkt!

Er zijn overigens al wel enkele programmaatjes die met dit display kunnen werken!

Wie heeft er interesse?

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Als jij me verteld met welke proggies je hem aan kan sturen heb ik wel interesse.
Ben niet zo goed in proggies schrijven :+

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 11:18 schreef Pascal81 het volgende:
Als jij me verteld met welke proggies je hem aan kan sturen heb ik wel interesse.
Ben niet zo goed in proggies schrijven :+
Meerdere programmeeurs zijn aan het kijken wat er te maken is voor deze LCD

Als de actie doorgaat komt er vanzelfsprekend een vervolgtopic waarin we met zn allen zorgen dat bij iedereen het LCD naar behoren werkt!

• equinoxe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Is die niet zonder kabels en crap te krijgen voor een betere prijs??

Verwijderd

Goed doe maar zo'n ding dan zal ik m'n Winamp plugin en lcdapp wel aanpassen voor 't kreng.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:23 schreef kazz1980 het volgende:

[..]

PowerLCD (wordt momenteel als het goed is herschreven om ook op 128x 128 te werken) en LCDinf.

Als de actie doorgaat komt er vanzelfsprekend een vervolgtopic waarin we met zn allen zorgen dat bij iedereen het LCD naar behoren werkt!
Wie geeft je dat wijs gemaakt, PowerLCD word NIET herschreven en LCDinf is volgens mij gewoon tekst ?

Zal wel weer mensen tegen me krijgen nu, maar :
1. je prijs is echt VEEEEL te hoog, bij equinoxe kosten een 240x128 LCD 70-75€ met verzendingskosten dacht ik.
2. het is dus veel te klein volgens mij, de breedte is belangrijk. 240 pixels is zelfs al wat aan de kleine kant voor mij.
3. momenteel zie ik nog geen programmeurs die echt plannen hebben om grafische software te schrijven. En een programmeur zonder 128x128 LCD zal dan ook niet goed in staat zijn om software te schrijven die perfect werkt !

conclusie, als er mensen zijn die zo'n LCD willen zou ik eerst een programmeur zoeken die er ook 1 koopt en veel tijd heeft. en ff kijken of de prijs niet minder kan.

Verwijderd

Ik doe mee.

je hoort nog van me!

trouwens wat zijn de afmetingen???

Echt vet ding.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 11:36 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

Wie geeft je dat wijs gemaakt, PowerLCD word NIET herschreven en LCDinf is volgens mij gewoon tekst ?
ManDarK heeft toegezegd PowerLCD aan te gaan passen....
Daar is al correspondentie over geweest.....
ok, ManDarK ziet er ook ineens van af, dat kon ik niet weten....maar er zijn meer programmeurs die mee willen doen.
Zal wel weer mensen tegen me krijgen nu, maar :
1. je prijs is echt VEEEEL te hoog, bij equinoxe kosten een 240x128 LCD 70-75€ met verzendingskosten dacht ik.
Dit is een redelijke prijs voor een gesoldeerde LCD....
een 4 x 40 (tekens) kost ook al gauw 50 euro of meer...
2. het is dus veel te klein volgens mij, de breedte is belangrijk. 240 pixels is zelfs al wat aan de kleine kant voor mij.
3. momenteel zie ik nog geen programmeurs die echt plannen hebben om grafische software te schrijven. En een programmeur zonder 128x128 LCD zal dan ook niet goed in staat zijn om software te schrijven die perfect werkt !
Zie het topic wat bovenaan staat. In dat topic zijn er al in elk geval 2, maar mogelijk 3 programmeurs die bereid zijn hun progs aan te passen!
conclusie, als er mensen zijn die zo'n LCD willen zou ik eerst een programmeur zoeken die er ook 1 koopt en veel tijd heeft. en ff kijken of de prijs niet minder kan.
Er zijn dus al programmeurs die hun progs willen aanpassen...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 11:36 schreef Mr.Vanz het volgende:
Ik doe mee.

je hoort nog van me!

trouwens wat zijn de afmetingen???

Echt vet ding.
afmetingen van hele ding is iets van 10 bij 10 cm.
LCD zelf 7 bij 7 centimeter

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 11:43 schreef kazz1980 het volgende:

[..]

afmetingen van hele ding is iets van 10 bij 10 cm.
LCD zelf 7 bij 7 centimeter
maar komt het nu goed met software??? anders hem ik er niks aan ;) en hoe sluit je hem aan , lpt of seriel,

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
lpt.

En de software:
er is al wel wat software, en er worden al wat progs herschreven....

Of het nu allemaal doorgaat hangt dus een beetje af van de software...

Bij deze inventarisatie mag er uitgegaan worden dat er WEL software bijkomt!
Als dat namelijk niet het geval blijkt gaat de hele actie waarschijnlijk niet door....maar daar komt dan nog wel een post over.

Waarschijnlijk gaat creepy wel kijken of ie zn prog kan herschrijven...

dit prog is te vinden op: http://www.bosselaar.net/lcd

Verwijderd

ene kan je dan ook een blauwe led in plaatsen zodat het blauwe op licht of niet??

• equinoxe
met leds kan dat niet,

Moet je blauwe EL-foil kopen en die achter het scherm monteren..

Verwijderd

oke wat hou dat in kan je ff beter uitleggen en moet ik dan ff conrad uitchecken of gaat dat echt niet lukken???

• equinoxe
Ik heb bij regenboog een folie gehaald die oplicht. (29.95 euro)

Dit is El-Foil, je kunt die op maat knippen in elke vorm mits je 1 set aansluitingen over laat.
Je haalt het LCD-schermpje los van de printplaat, meet de achterkant op, en knipt de folie op maat.
Verwijder het originele backlight, frot de folie achter het schermpje, en zet de LCD weer op zijn plaats op de printplaat.
Aan de aansluiting sluit je de bijgeleverde inverter, en die inverter op je molex.
en klaar is klara..

Heb ik zelf ook gedaan met mijn 240*128, ziet wel gaaf uit.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
op dit moment 5 gegadigden....

Pascal81
Mr.Vanz
mail.eve

dat is nog te weinig! moeten er minstens 10-15 zijn!

Overigens is er nog 1 over voor een programmeur die een goed progje wil (her)schrijven!
(dus een uitgebreid programma, niet enkel winamp of CPU-observer o.i.d! iets met meer functies.)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 11:24 schreef equinoxe het volgende:
Is die niet zonder kabels en crap te krijgen voor een betere prijs??
Ik zal het vragen! Maar volgens mij zijn ze allemaal al gesoldeerd!

• Creepy
  • Laatst online: 22:50

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

[..]

Als ik zeg dat ik LCDInf aanpas voor dit LCD, dan doe ik dat ook. :Y)

Het feit "alleen tekst" gaat niet op natuurlijk. Die grafische LCD's zijn ook in tekst mode te zetten, en er dan in grafische mode een leuk randje om heen tekenen (o.i.d.) is geen probleem. En extra features maken speciaal voor de grafische kan natuurlijk ook... 1 progje schrijven voor zowel tekst als grafische LCD's is goed te doen hoor.. je moet alleen wat meer moeite doen..

So.... doet mij er ook maar 1!! Aangezien ik nog steeds geen soldeer god ben :z

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Creepy

Creepy

[..]
conclusie, als er mensen zijn die zo'n LCD willen zou ik eerst een programmeur zoeken die er ook 1 koopt en veel tijd heeft.
2 "programmeurs" ook goed? (Yarvieh en ik)

Veel tijd?? Wat is veel?? Een drivertje schrijven voor dat ding is niet zo heel moeilijk...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Een drivertje schrijven voor dat ding is niet zo heel moeilijk...
Ik heb al 'n t6963c driver, die aanpassen voor deze lcd is *nog* minder werk >:)

Verwijderd

[quote]
Op donderdag 06 juni 2002 12:35 schreef equinoxe het volgende:
Ik heb bij regenboog een folie gehaald die oplicht. (29.95 euro)

Dit is El-Foil, je kunt die op maat knippen in elke vorm mits je 1 set aansluitingen over laat.
Je haalt het LCD-schermpje los van de printplaat, meet de achterkant op, en knipt de folie op maat.
Verwijder het originele backlight, frot de folie achter het schermpje, en zet de LCD weer op zijn plaats op de printplaat.
Aan de aansluiting sluit je de bijgeleverde inverter, en die inverter op je molex.
en klaar is klara..

[quote]

GEIL... Heb je pic??? post ze ff. ene is het niet riskanta als die lcd los haalt???

maak anders een walktrough hoe je dat dan kan doen *D
ben nog echt noobie, maar zaterdag ga ik me kast en videokaart modden. pic worden gepost en dat laat ik ook zien waarde lcd komt :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 12:51 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ik heb al 'n t6963c driver, die aanpassen voor deze lcd is *nog* minder werk >:)
Yarvieh kun je ff beschrijven of screenshotje plaatsen van je progjes?
Het avi-bestandje kreeg ik niet afgespeeld....

Verwijderd

avitje is divx 5.02 maar dies van een frats winamp plugin ooit es in 'n verloren

kwartiertje in elkaar geprakt.

linkje naar m'n app

• Creepy

Creepy

Op donderdag 06 juni 2002 12:51 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

*zucht* :P

Jij hebt die tijd hard nodig voor je designer is het niet????? >:)

• equinoxe
GEIL... Heb je pic??? post ze ff. ene is het niet riskanta als die lcd los haalt???

maak anders een walktrough hoe je dat dan kan doen *D
ben nog echt n00bie, maar zaterdag ga ik me kast en videokaart modden. pic worden gepost en dat laat ik ook zien waarde lcd komt :)
Ik heb nog geen pic's ben aan het wachten tot Mixology's pa de cam meeneemt..

Het lcdtje heb je makkelijk los, met een spitsbek-tangetje buig je het metalen chasis aan de achterkant gewoon weer recht zodat hij niet meer borgt.
Dan kan je het schermpje optillen van het printplaatje.
Wijst zich eigenlijk vanzelf uit.
Ben je onzeker of onhandig, doe het niet, het plaatje is van glas, en glas breekt makkelijk.

Verwijderd

Jij hebt die tijd hard nodig voor je designer is het niet?????
Yeah (bug)hunting season is opend >:)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Als yarvieh zn progje wil aanpassen voor 128 bij 128 en er willen nog wat meer mensen meedoen aan de inkoopactie dan gaat het waarschijnlijk door!!

Huidige stand is nog altijd 5....

• Creepy

Creepy

Op donderdag 06 juni 2002 13:49 schreef kazz1980 het volgende:
Als yarvieh zn progje wil aanpassen voor 128 bij 128 en er willen nog wat meer mensen meedoen aan de inkoopactie dan gaat het waarschijnlijk door!!

Huidige stand is nog altijd 5....
Make that 4 (!!). Ik krijg er 1 opgestuurd van hem zelf, in ruil een aangepaste versie van LCDInf voor hem :)
Nu maar hopen dat ie goed gesoldeerd is...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 14:24 schreef Creepy het volgende:

[..]

Make that 4 (!!). Ik krijg er 1 opgestuurd van hem zelf, in ruil een aangepaste versie van LCDInf voor hem :)
Nu maar hopen dat ie goed gesoldeerd is...
is waar ook....vergeten!

Dus via deze actie zijn het er vier. met mij en creepy drbij zijn er dan (als alles goed gaat) 6 in de omloop.

Verwijderd

Hummz als andere dev'ers 'm gratis krijgen waarom zou ik er dan 65 euro voor gaan betalen, kortom make that *3*.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 14:38 schreef Yarvieh het volgende:
Hummz als andere dev'ers 'm gratis krijgen waarom zou ik er dan 65 euro voor gaan betalen, kortom make that *3*.
je hebt blijkbaar je ICQ nog niet gelezen :)
Had je daar een en ander hierover willen vragen ...

Misschien kan de prijs iets omlaag: naar 60 euro! Zijn er dan meer mensen die interesse hebben?

• MisterH75
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:43
Ik zou wel interesse hebben als de software maar in orde komt

Verwijderd

je hebt blijkbaar je ICQ nog niet gelezen
Klopt mijn icq staat +- 35 km hiervandaan te knipperen gok ik ;)
Misschien kan de prijs iets omlaag: naar 60 euro! Zijn er dan meer

mensen die interesse hebben?
Ervaring leert dat mensen hier enthousiast worden als ze plaatjes/filmpjes zien >:)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
dus 4:

Pascal81
Mr.Vanz
mail.eve
MisterH75

(en 2 voor developers, en 1 voor mij, maakt een totaal van 7)

Ik heb helaas niet meer plaatjes/filmpjes....

Verwijderd

Mis ik hier nu iets :? De prijs was 65 euro, nu wil je er 60 euro van maken, en je geeft er een paar weg. Klopt het zo?

Nu vraag ik me af waar die 5 euro korting per display ineens vandaan komt... Is dat een deel van je winst? Geeft de verkoper je die korting?

Verwijderd

SHIT

als het nog maar door gaat :)

• Creepy

Creepy

Op donderdag 06 juni 2002 15:18 schreef Zotty het volgende:
Mis ik hier nu iets :? De prijs was 65 euro, nu wil je er 60 euro van maken, en je geeft er een paar weg. Klopt het zo?

Nu vraag ik me af waar die 5 euro korting per display ineens vandaan komt... Is dat een deel van je winst? Geeft de verkoper je die korting?
Ik heb een afspraak met de leverancier zelf, dus daar hoeft kazz niet meer tussen te zitten....

En de leverancier zelf weet nog niet 100% zeker wat een mooie prijs is om te vragen voor een kant en klaar gesoldeerd LCD.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 15:34 schreef Creepy het volgende:

[..]

Ik heb een afspraak met de leverancier zelf, dus daar hoeft kazz niet meer tussen te zitten....

En de leverancier zelf weet nog niet 100% zeker wat een mooie prijs is om te vragen voor een kant en klaar gesoldeerd LCD.
helemaal juist! Die 5 euro zijn dus op kosten van de leverancier, niet van mijn winst...(ik maak hier geen winst op).
MAAR ik beloof nog niet dat 60 euro gaat lukken! Dan moeten er in elk geval meer mensen geinteresseerd zijn, anders blijft het zeker 65 euro.

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 15:52 schreef kazz1980 het volgende:

[..]

helemaal juist! Die 5 euro zijn dus op kosten van de leverancier, niet van mijn winst...(ik maak hier geen winst op).
MAAR ik beloof nog niet dat 60 euro gaat lukken! Dan moeten er in elk geval meer mensen geinteresseerd zijn, anders blijft het zeker 65 euro.
dus korter
Je beloofd eerst 60€ en hoopt op meer mensen die meedoen.
Dan probeer je de LCD's goedkoper te krijgen, met uiteindelijk da kans dat je meer mensen moet vertellen dat het niet gelukt is ...

word leuk, hoeveel mensen heb je eigenlijk nodig voor je kan bestellen ?
je hebt er al 3 (!!) dacht ik ?
en komt van 5 ...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 16:22 schreef Mr.ChronoM het volgende:

[..]

dus korter
Je beloofd eerst 60€ en hoopt op meer mensen die meedoen.
Dan probeer je de LCD's goedkoper te krijgen, met uiteindelijk da kans dat je meer mensen moet vertellen dat het niet gelukt is ...

word leuk, hoeveel mensen heb je eigenlijk nodig voor je kan bestellen ?
je hebt er al 3 (!!) dacht ik ?
en komt van 5 ...
Als je hier alleen maar komt om commentaar te leveren, kun je net zo goed niks zeggen! :(

Ik doe mn best om iets te regelen, heeft me heel wat uurtjes gekost, en jij loopt alleen maar te zeuren!!

Tevens is je commentaar nergens op gebaseerd, ik doe immers juist GEEN beloftes!! |:(

Doe mn best om het goedkoper te krijgen (mede omdat jij meteen met een mededeling kwam dat JIJ het veel goedkoper kon krijgen), en zelfs dan heb je nog commentaar!

Verwijderd

Nou nou nou....

Jongens kom op wat is dit, geen geruzie he!
This wel een club hierro waarbij de bedoeling is op elkaar te helpen en niet af temaken.

Nou ik hoop dat alles nog goed op zijn pootjes terecht komt.

• Heli0s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-03 13:01
Hmmz 60,- gaat een beetje boven mijn budget op het moment sorry...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 17:19 schreef Mr.Vanz het volgende:
Nou nou nou....

Jongens kom op wat is dit, geen geruzie he!
This wel een club hierro waarbij de bedoeling is op elkaar te helpen en niet af temaken.
Helemaal mee eens!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
even ter volledigheid:
Yarvieh gaat zich inzetten om software te maken voor dit LCD.

Hier zit onder andere een winamp equalizer bij en data betreffende weer, datum en tijd.
Tevens zal er een programma komen om CPU, geheugen en pagefile te monitoren....

Dus, wat wil je nog meer?

Verwijderd

dat ik 'm app een keer release? Want dat 'n stuk software waar ze niet aan kunnen komen die lcd support hebben ze natuurlijk ook geen ruk :)

Verwijderd

;)

Verwijderd

net terug van het eten :9

en jongens nog niews over het proggie, gaat het werken
en zo ja wat komt er dan allemaal voor en opties ene.. zijn nou genoeg mensen die dit doen zodat we een beetje uit die kosten kunnen blijven.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
het progje loopt enige vertraging op waarschijnlijk....en er zijn nog steeds slechts 3 geinteresseerden

Verwijderd

Op donderdag 06 juni 2002 18:48 schreef kazz1980 het volgende:
het progje loopt enige vertraging op waarschijnlijk....en er zijn nog steeds slechts 3 geinteresseerden
minder :'(

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
maar mogelijk kan het dan nog steeds doorgaan!

alleen 60 euro wordt het niet als er maar zo weinig aan meedoen....dan blijft het toch 65 euro.

Maar wie weet komen er meer lui bij! (die niet de vernietigende opmerkingen van Mr.ChronoM serieus nemen)

Verwijderd

Laat het ons houden op een realistische kijk op Gfx LCD's door de ogen van een programmeur van deze LCD, die er al 3 gehad heeft in enkele maanden.

Zal het nu maar laten rusten, mijn mening is duidelijk
Dat is niet de mening van anderen die hier komen.

Je moet op zich realistisch blijven en niet verwachten dat er software geschreven word en volledig aangepast word voor laat ons zeggen 10 man, die evenveel functies heeft als alle andere...

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
edit:

Heb mijn commentaar maar verwijderd: was misschien wat overdreven....
Ik denk dat Mr.ChronoM wel doorheeft dat ik enorm de balen heb van zijn uitlatingen!
Nu weer on topic!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Kortom:
op dit moment lijkt het er op dat er WEL software gaat komen (Creepy, graag een bevestiging?)

De prijs is op dit moment 65 euro, maar als er meer meedoen wordt het waarschijnlijk 60 euro.

Wie doen dr mee?
Teller staat nu op 3, mogelijk 4 (Yahvier koopt alleen als er genoeg animo is).
Daarnaast gaat er 1tje naar mij toe, en (als ik het goed begrepen heb) gaan er een aantal richting Creepy.
Daarmee zijn er dus al een redelijk aantal in de omloop.

• Creepy

Creepy

Laten we even realistisch blijven ja

Morgen wordt dat LCD mijn kant opgestuurd, dus die verwacht ik ergens volgende week. Ik maak een driver voor LCDInf, en zorg er ook meteen voor dat ie meerdere resoluties ondersteunt (128x64, 256x128.. whatever..) en tada.. LCDInf ondersteunt een grafisch LCD.

Heb dat nu al een aantal keer gezegd dat ik dit zou doen, en dat ga ik dus ook doen zodra dat LCD hier binnen is....

Eehh Mr.ChronoM: Is het nu echt zoveel werk om meerdere resoluties te tonen? Je lijkt er nogal erg moeilijk over te doen.......

edit:
Oops.. naampje verkeerd :)

Ennuh.. al gaat heel die inkoop actie niet door.. LCDInf met T6963 ondersteuning komt er... met meerdere resoluties..

Verwijderd

Krijgt LCDinf ongeveer de zelfde functies als smartie?

• Creepy

Creepy

Op donderdag 06 juni 2002 19:51 schreef Pascal81 het volgende:
Krijgt LCDinf ongeveer de zelfde functies als smartie?
Als je smartie wilt moet je ff aan BasieP vragen of ie een driver wilt schrijven voor die grafische dingen..

Nieuwe features komen er zoiezo in.... of ik het aantal van smartie ga benaderen, denk ik niet.. ik bouw er op het gemakje wat features bij.. we zien wel..

Verwijderd

zo is dat Kazzie

en creepy bedankt datje ons wilt hebben
ik beloof jullie en zeer mooi mod te maken met die lcd (en me case natuurlijk maar goed) !!!

En als er hulp nodig is ofzo iets, sta ik klaar, kazz en creepy.

Maar creepy.
kan je ff een lijstje maken wat je DENKT dat er allemaal mee te doen valt dan alleen tekst. Ik zal wel misschien m'n temp willen aflezen ofzo iets of wat anders, list ff een paar dingen op creepy, please... :+

• Creepy

Creepy

- Cpu usage
- Mem usage
- swap usage
- network load (in/out)
- Game support (#frags per speler etc. m.b.v. QStat)
- WinAmp song title/time/etc. ook equalizer m.b.v. eigen geschreven winamp plugin
- Waarschijnlijk MBM support
- Moet nog ff kijken of ik de fullscreen klok kan ombouwen naar een leuke grafische.
- Custom text (ff kijken hoe ik dat ga doen op een GFX lcd.

En heb ook nog zitten denken om een gebruiker een 2 kleuren bitmap te laten definieren voor op de achtergrond...

En voor de rest.. waarschijnlijk beurskoersen :) en zo nu en dan eens een update met wat nieuwe features die ik nog niet heb bedacht :)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op donderdag 06 juni 2002 20:05 schreef Creepy het volgende:
- Cpu usage
- Mem usage
- swap usage
- network load (in/out)
- Game support (#frags per speler etc. m.b.v. QStat)
- WinAmp song title/time/etc. ook equalizer m.b.v. eigen geschreven winamp plugin
- Waarschijnlijk MBM support
- Moet nog ff kijken of ik de fullscreen klok kan ombouwen naar een leuke grafische.
- Custom text (ff kijken hoe ik dat ga doen op een GFX lcd.

En heb ook nog zitten denken om een gebruiker een 2 kleuren bitmap te laten definieren voor op de achtergrond...

En voor de rest.. waarschijnlijk beurskoersen :) en zo nu en dan eens een update met wat nieuwe features die ik nog niet heb bedacht :)
Klinkt top!!

Verwijderd

ja man... :9~
tof!!!!
als dat lukt ben ik binnen!! (al zowiezo)
voor 60 of 65 euro!!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
dus:

Pascal81
Mr.Vanz
mail.eve
MisterH75
(LAuW)
*creepy
*kazz1980

totaal:7

Verwijderd

he kazz kan je niet meer mensen fixen van dat andere topic van je??? sleep ze daar weg en haal ze hierna toe en zeg dat ze niet meer hoeven te solderen. :+

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op vrijdag 07 juni 2002 08:30 schreef Mr.Vanz het volgende:
he kazz kan je niet meer mensen fixen van dat andere topic van je??? sleep ze daar weg en haal ze hierna toe en zeg dat ze niet meer hoeven te solderen. :+
Baat niet, schaden zal het ook niet! :)

• equinoxe
Op donderdag 06 juni 2002 19:20 schreef Mr.ChronoM het volgende:
Laat het ons houden op een realistische kijk op Gfx LCD's door de ogen van een programmeur van deze LCD, die er al 3 gehad heeft in enkele maanden.

Zal het nu maar laten rusten, mijn mening is duidelijk
Dat is niet de mening van anderen die hier komen.

Je moet op zich realistisch blijven en niet verwachten dat er software geschreven word en volledig aangepast word voor laat ons zeggen 10 man, die evenveel functies heeft als alle andere...
Ik moet Mr. ChronoM gelijk geven, de programma's die voor 240*128 zijn geschreven kunnen niet 1,2,3 omgeschreven worden. Een kleinere resolutie betekent minder info op het scherm, bitmaps die omgeschreven moeten worden, x-y-coordinaten die aangepast moeten worden etc.

Daarnaast vind ik de prijs nogal duur, Bij de inkoopactie die ik laatst heb gehouden heb ik 240*128 schermpjes kunnen inkopen voor 75.45 Euro (incl. verzendkosten etc.), deze schermpjes werken wel met bestaande programma's.

Mensen die een 128*128 scherm kopen zijn overgeleverd aan de welwillendheid van een paar programmeurs gezien er maar enkele verkocht worden. D'r bestaan nog geen progjes voor, ze moeten nog geschreven worden.

Schermpjes waar er meerderen van rondzwerven geven het voordeel dat er meerdere mensen zich geroepen voelen om wat te programmeren, wat weer te merken is aan de verscheidenheid aan programma's die hier op GoT zijn uitgekomen in de afgelopen maanden.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 10:09 schreef equinoxe het volgende:

[..]

Ik moet Mr. ChronoM gelijk geven, de programma's die voor 240*128 zijn geschreven kunnen niet 1,2,3 omgeschreven worden. Een kleinere resolutie betekent minder info op het scherm, bitmaps die omgeschreven moeten worden, x-y-coordinaten die aangepast moeten worden etc.

Daarnaast vind ik de prijs nogal duur, Bij de inkoopactie die ik laatst heb gehouden heb ik 240*128 schermpjes kunnen inkopen voor 75.45 Euro (incl. verzendkosten etc.), deze schermpjes werken wel met bestaande programma's.

Mensen die een 128*128 scherm kopen zijn overgeleverd aan de welwillendheid van een paar programmeurs gezien er maar enkele verkocht worden. D'r bestaan nog geen progjes voor, ze moeten nog geschreven worden.

Schermpjes waar er meerderen van rondzwerven geven het voordeel dat er meerdere mensen zich geroepen voelen om wat te programmeren, wat weer te merken is aan de verscheidenheid aan programma's die hier op GoT zijn uitgekomen in de afgelopen maanden.
moet je gelijk geven
maar ik zie geen andere inkoopacties/dingen, dus... any1? :P

Verwijderd

^ ...
als je nu eens simpelweg bij dezelfde leverancier als equinoxe(equinoxe is vast vriendlijk genoeg om je die info te geven of om zelf de actie over te doen) een inkoopactie doet voor 15euro meer heb je compatibele schermen die al uitvoerig getest zijn/worden. Die zelf (heel) makkelijk aan te passen zijn voor de USB2LCD schakkeling van Zotty

• equinoxe
Op vrijdag 07 juni 2002 10:17 schreef Mr.ChronoM het volgende:
^ ...
als je nu eens simpelweg bij dezelfde leverancier als equinoxe(equinoxe is vast vriendlijk genoeg om je die info te geven of om zelf de actie over te doen) een inkoopactie doet voor 15euro meer heb je compatibele schermen die al uitvoerig getest zijn/worden. Die zelf (heel) makkelijk aan te passen zijn voor de USB2LCD schakkeling van Zotty
Info staat in de gesloten inkoop topic, mail mij en je krijgt het kontactaddress etc en een paar tips om tot een goede prijs te komen ;)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 10:23 schreef equinoxe het volgende:

[..]

Info staat in de gesloten inkoop topic, mail mij en je krijgt het kontactaddress etc en een paar tips om tot een goede prijs te komen ;)
Ik kan geen inkoopacties starten omdat ik in België woon ...
Prijzen zouden voor het grootste deel hier (de nederlanders dus) veel te hoog worden. De post in België heeft nogal klote prijzen volgens mij en ook overschrijven van geld van Nederlandse bankrekeningen naar Belgische kost veel te veel.

edit equinoxe heeft dus duidelijk geen tijd om inkoopacties te doen, want heeft er al 2 lopen (mijn fout).

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 20:29
En voor degene die het niet kunnen laten om een 128*128 te kopen.. sources genoeg op mijn site om de aansturing te regelen... Leef je uit

Voor degene die niet kunnen proggen is een main stream schermpje wel aan te bevelen..Daarvoor zijn nu genoeg progs zodat de meesten er mee kunnen doen wat ze willen. Want wat we wel gemerkt hebben is dat iedereen wel iets anders wil.

ps Creepy, misschien leuk voor je om eens naar te kijken, als je tenminste in C progged.. (lcd obj van mp3_controll)
Als je nog geen driver hebt voor een gfx scherm.

[edit] Sorry kazz1980. Het is niet om je af te kraken, maar om teleurstelling te voorkomen. En iedereen kan zeggen wat hij wil, maar je neemt wel de moeite om een actie op te zetten.

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• equinoxe
OK,

Ikzelf heb ook geen behoefte om een nieuwe actie te beginnen.
Zeker niet nu ik nog 2 heb lopen.. (USB chips en 320 torren voor de nixie's).
Iemand die zich geroepen voelt, check me profile en vind mij ..

edit:

Ook mijn commentaar is niet om af te kraken 't is een waarschuwing voor GfX n00b's, ik heb respect voor iemand die een actie onderneemt, ik weet hoeveel werk het is om een goede inkoopactie te organiseren.

Verwijderd

Ik wel ff een paar dingentjes op een rij.
Ik hoor hier allerlei mensen roepen dat het niet gaat lukken met een 128*128 lcd kwa proggies om goed aan testuren, en creepy zegt dat hij een proggie gaat om bouwen voor dit schermpje. Dan is er toch niks aan de hand>? of wel?. Kijk ik ben echt een noob op software gebied (hardware is juist waar ik in goed ben) en kan dus niet zelf programmeren. En ik weet niet hoe dus zo'n lcd wordt aan gestuurd. Ja deze via LTP poort. maar kwa proggie bedoel. Kan je gewoon wat in typen en het komt op het lcd ofzo iets of cpu gebruik enz enz.

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 10:39 schreef equinoxe het volgende:
OK,

Ikzelf heb ook geen behoefte om een nieuwe actie te beginnen.
Zeker niet nu ik nog 2 heb lopen.. (USB chips en 320 torren voor de nixie's).
Iemand die zich geroepen voelt, check me profile en vind mij ..

edit:

Ook mijn commentaar is niet om af te kraken 't is een waarschuwing voor GfX n00b's, ik heb respect voor iemand die een actie onderneemt, ik weet hoeveel werk het is om een goede inkoopactie te organiseren.
kijk daarom, ik heb nog nooit ene actie gedaan en heb het toch beetje druk atm. (heb ook nog geen geld ook niet :) )
Op vrijdag 07 juni 2002 11:06 schreef Mr.Vanz het volgende:
Ik hoor hier allerlei mensen roepen dat het niet gaat lukken met een 128*128 lcd kwa proggies om goed aan testuren, en creepy zegt dat hij een proggie gaat om bouwen voor dit schermpje. Dan is er toch niks aan de hand>? of wel?. Kijk ik ben echt een noob op software gebied (hardware is juist waar ik in goed ben) en kan dus niet zelf programmeren. En ik weet niet hoe dus zo'n lcd wordt aan gestuurd. Ja deze via LTP poort. maar kwa proggie bedoel. Kan je gewoon wat in typen en het komt op het lcd ofzo iets of cpu gebruik enz enz.
ik nog niets voor gfx geprogged, maar voor een dot-matrix is het niet zo heel moeilijk.... het is vrij eenvoudig om een programmatje schrijven (in vb doe ik dat dan).
als ik een gfx-lcd zou hebben dan zou ik ook zeker wat gaat uitproberen. (of daar een nuttig programma uit zou komen is een tweede ;) ) maar wat jij zegt is allemaal mogelijk

Verwijderd

cool..

waar kan je dan boeken halen om te leren proggen voor lcd progies? vb= visual basic zeker?.

• equinoxe
Op vrijdag 07 juni 2002 11:06 schreef Mr.Vanz het volgende:
[NO_FLAME !!]

Dan heb je dus welgetelt 1 programma.

en kan JIJ ook niet garanderen dat er software voor dit schermpje komt, gezien jezelf niet programmeert, maar afhankelijk bent van derden.

In de datasheet staat hoe hij aangestuurd wordt, die heb je ook nodig voor het programeren, en als ik goed begrepen heb heb je die niet.

Dit zijn dus duidelijk schermpjes voor mensen die developer-ambities hebben. Zij zouden zelf progjes kunnen schrijven.
Meestal zijn dit soort mensen ook in staat om een soldeerbout vast te houden, dus is voorgesoldeerd een overbodige (en prijzige) luxe.

Desalniettemin zijn het mooie schermpjes, en bij een lagere prijs (en ongesoldeerd) had ik er ook wel een gekocht om te experimenteren (ik heb nog maar 3 schermpjes (allemaal verschillend) thuis liggen, van de 5.
't is dus altijd leuk om te experimenteren met schermpjes.

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 07 juni 2002 10:09 schreef equinoxe het volgende:

[..]

NOFI natuurlijk, maar je had hier natuurlijk bij de eerste opzet van je progje al rekening mee kunnen houden. Ik zat met hetzelfde "probleem" voor de karakter LCD's (1x16, 2x16, 2x20, 2x40, 4x20, 2x40 etc.), en heb dat al gefixt.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet hoor!
Coordinaten aanpassen kan ook m.b.v. van wat berekeningn (x2 = lcdbreedte - x1.. whatever)
LCDinf, smartie en nog een aantal andere progjes ondersteunen voor character WEL meerdere groottes, het verschil tussen GFX en karakter LCD's valt naar mijn idee echt wel mee, zolang je er meteen rekening mee houdt.

Ik maak een progje ervoor... dus 1 progje komt er zoiezo voor deze. Als ik zo'n ding heb kan ik Yarvieh waarschijnlijk wel overhalen om zijn progjes er ondersteuning voor te maken. Het is een standaard T6963 controller! Dus je hoeft je bestaande drivers NIET aan te passen, alleen de resolutie dus. Ze zijn als het goed is op dezelfde manier zoals aangegeven op die site van Zotty/ChronoM.

Anyways.. dit is mijn laatste commentaar er op. 1 progje komt er zoiezo, en het LCD is kant en klaar gesoldeerd. Wil je met andere progjes kunnen werken (die blijkbaar niet aangepast gaan worden voor andere resoluties), prima, zoek een andere inkoop actie zodat je een ander LCD hebt....

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 12:19 schreef Creepy het volgende:

[..]

NOFI natuurlijk, maar je had hier natuurlijk bij de eerste opzet van je progje al rekening mee kunnen houden. Ik zat met hetzelfde "probleem" voor de karakter LCD's (1x16, 2x16, 2x20, 2x40, 4x20, 2x40 etc.), en heb dat al gefixt.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet hoor!
Coordinaten aanpassen kan ook m.b.v. van wat berekeningn (x2 = lcdbreedte - x1.. whatever)
LCDinf, smartie en nog een aantal andere progjes ondersteunen voor character WEL meerdere groottes, het verschil tussen GFX en karakter LCD's valt naar mijn idee echt wel mee, zolang je er meteen rekening mee houdt.

Ik maak een progje ervoor... dus 1 progje komt er zoiezo voor deze. Als ik zo'n ding heb kan ik Yarvieh waarschijnlijk wel overhalen om zijn progjes er ondersteuning voor te maken. Het is een standaard T6963 controller! Dus je hoeft je bestaande drivers NIET aan te passen, alleen de resolutie dus. Ze zijn als het goed is op dezelfde manier zoals aangegeven op die site van Zotty/ChronoM.

Anyways.. dit is mijn laatste commentaar er op. 1 progje komt er zoiezo, en het LCD is kant en klaar gesoldeerd. Wil je met andere progjes kunnen werken (die blijkbaar niet aangepast gaan worden voor andere resoluties), prima, zoek een andere inkoop actie zodat je een ander LCD hebt....
ik denk dat ik me ook zo'n ding haal. mijn programmeer kunsten zijn dan wel niet zo geweldig maar ik heb het ding dan ook voornamelijk om te experimenteren ;)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Ikzelf vind 128 x 128 juist gewoon een leuk formaat...

Groot is niet altijd beter.
Ik vind het feit dattie vierkant is wel geinig! Ik ben van plan een mp3-mod te gaan maken, en daar past een scherm van 240 breed niet in verwacht ik!

Maar voor iedereen die commentaar geeft: Bedankt voor de tips!
Ik zal contact opnemen met equinoxe, misschien kunnen we een gecombineerde actie opzetten (dus 240 x 128 EN 128 x128)

Verwijderd

Op vrijdag 07 juni 2002 13:08 schreef kazz1980 het volgende:
Ikzelf vind 128 x 128 juist gewoon een leuk formaat...

Groot is niet altijd beter.
Ik vind het feit dattie vierkant is wel geinig!

Maar voor iedereen die commentaar geeft: Bedankt voor de tips!
Ik zal contact opnemen met equinoxe, misschien kunnen we een gecombineerde actie opzetten (dus 240 x 128 EN 128 x128)
hoeveel mensen moesten er eik mee doen voor de actie om door te gaan?

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
er is geen aantal mensen dat MOET meedoen...
Ik zelf wil er echter pas aan beginnen als er ca. 10 mensen meedoen, blijken er minder, dan moet is het nog niet uitgesloten: dan denk ik er over! (met oa. verzendkosten in gedachten!)

Overigens blijft de prijs wel op 65 euro als er niet meer dan 10 meedoen! Boven de 10 ga ik kijken of er iets te regelen valt!

Ik heb equinoxe gemailt voor de 240 bij 128
Mogelijk gaan we die dan meenemen in een nieuwe actie.
Daarvoor zal ik dan denk ik een nieuw topic gaan openen: laat ik hier wel ff weten!
Bestellingen uit dit topic blijven natuurlijk gewoon staan!

• equinoxe
je hebt Mail..
Check bij Stefan ook eens wat hij voor de 128*128 vraagt, heb je een goede vergelijking.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
top!
ik ga eens kijken!!

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
het mailtje is verstuurd! we zullen zien!

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 07 juni 2002 10:30 schreef Dr.DNA het volgende:
ps Creepy, misschien leuk voor je om eens naar te kijken, als je tenminste in C progged.. (lcd obj van mp3_controll)
Als je nog geen driver hebt voor een gfx scherm.
Ik prog zowel in C als in Object Pascal (Delphi). Dus waarschijnlijk kijk ik je source wel ff door als ik er niet uitkom. Thanx!

Verwijderd

Ik wil er graag minimaal 5 tot 10 email adressen mee kunnen bekijken...
Dus mail checker erop graag.

Verwijderd

zory jongens maar dit loopt niet... :(

Ik doe NIET meer mee.

count me OUT.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Op zondag 09 juni 2002 11:02 schreef Mr.Vanz het volgende:
zory jongens maar dit loopt niet... :(

Ik doe NIET meer mee.

count me OUT.
Als je even alles gevolgd had had je gezien dat de actie uitgesteld is omdat er ook 240 x 128 LCD's bij komen (als dat gaat lukken dan).

Maar goed. je bent geschrapt, als je toch weer mee wilt doen horen we het wel weer bij de volgende inkoopactie.

Deze actie is afgelopen wegens ENORM weinig interesse (wat ik persoonlijk niet echt begrijp gezien het enthousiasme in het vorige topic --> de reden dat deze actie uberhaupt gestart is!)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
update:
De leverancier van 240 x 128 heeft nog niks laten horen....

Maar tis nog maar kort geleden.
Ik houd jullie via dit topic op de hoogte!

Als de actie weer doorgaat komt er pas een nieuw topic!

Creepy,
Kun je ff een update geven over de software?
Al iets te zeggen over hoe lang het zal gaan duren, of nog helemaal niet?

• Creepy

Creepy

Zolang ik geen LCD heb ga ik er niet aan beginnen..

Ik denk dat als ik een werkend LCD heb ik in 1 avondje een drivertje voor dat ding heb (korter waarschijnlijk), en dan nog een paar avonden bezig ben aan het aanpassen van LCDInf hiervoor.

ALs het goed is ontvang ik mijn LCD van de week, dus zal m'n sofware redelijk werken op het moment dat jullie je LCD's hebben ontvangen..

• Creepy

Creepy

Op vrijdag 07 juni 2002 11:27 schreef Mr.Vanz het volgende:
waar kan je dan boeken halen om te leren proggen voor lcd progies? vb= visual basic zeker?.
Niet...

Boeken halen om te leren programmeren in het algemeen zijn er genoeg.

Als je dat kan zal je je (in elk geval voor de op de LPT poort aangesloten LCD's) je enigsinds moeten gaan verdiepen in binair rekenen (omzetten van dec/hex naar binair is wel handig), hoe rechtstreeks I/O poorten aan te kunnen sturen.

Als je eenmaal poorten aan kan sturen, is het alleen nog een kwestie van de specs doorlezen om te kijken wat er hoog/laag moet zijn op het LCD om iets voor elkaar te krijgen, en daarna m.b.v. het connectie schema kijken welke pinnen je op je LPT poort hoog/laag moet zetten om dat voor elkaar te krijgen....

Als je een klein beetje kan programmeren, dan zijn er ook wel kant en klare drivers te vinden die een LCD voor je aansturen.... maar ik zelf vind het leuker om zelf ook de driver te schrijven.

(Het precies uileggen hoe een aansturing te maken is meer een P&W topic.. maar als je gaat vragen naar code die dit doet dan is dat een script-request en vrij kansloos..)

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
Nog altijd geen reacite betreffende 240 x 128 LCD's

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 18:55 schreef kazz1980 het volgende:
Nog altijd geen reacite betreffende 240 x 128 LCD's
Wat is nu de status.... is het inkoop actie nu gestopt ????

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
nog niet.

• kazz1980

kazz1980

Goh... Ik hier?

Topicstarter
De inkoopactie gaat weer beginnen!
Ik heb 10 euro van de prijs afgekregen!
de prijs is nu dus 50 euro!

Ik open,zoals ik gezegd had, even een nieuw topic voor de nieuwe actie:
[topic=521038/1/25]

Daarmee kan dit topic dus op slot!

Pagina: 1