Toon posts:

AMD Athlon XP 2100+ bedrijfstemperatuur?

Pagina: 1
Acties:
  • 153 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al ervaring met de temperatuur van een AMD XP 2100+ CPU.

Ik heb gisteren een nieuw systeem gekocht met een 2100 erin, maar volgens mij is de temperatuur van de CPU erg hoog, zo'n 68 :( graden.

Weet iemand een oplossing????????????????

Mijn moederbord is een: ASUS A7V333

Bij voorbaat dank,

Denman

• geintje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-04 17:37

geintje

=| zeiken met een glimlach |=

erug goed de pasta tussen Proc en Cooler+FAN controleren.
Ik hou zelf van Artic Silver ( ongetwijveld zullen er beter zijn) (standaard zit er stukkie kauwgom onder (onder de coller , niet onder Proc duhh) ..die haal ik er altijd AF (ouwe credit card doet dat perfect )
ene.. niet hele Proc onder smeren met silver.. druppeltje is voldoende..

________________________Team ColdFusion________________________
#1 DPAD, #1 OGR-27, #2 F@H, #4 RC5, #18 WCG

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 15:38 schreef DenManTweak het volgende:
Heeft iemand al ervaring met de temperatuur van een AMD XP 2100+ CPU.

Bij voorbaat dank,

Denman
Je eerste post hé, normaal gezien ga je nu een lawine over je heenkrijgen van "UTFS" en "begroetingen : lees de FAQ". :)

Welke koeler heb je er dan opzitten, heb je casefans in je kast, dat speelt allemaal mee met de temperatuur, maar dat had je via de search dus ook wel al allemaal kunnen vinden...

Verwijderd

de temp van de xp 1800 van mijn pa ligt op ongeveer 46 graden, die 68 is wel erg hoog.

Misschien kun je een beter airflow door je kast creeren, door de kabels te bundelen.
En misschien is een extra fan die lucht vanuit de kast naar buiten stuwd ook geen gek idee.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

Shunt

Boe

wat voor koeler heb je anders gewoon effe een spire halen of zo die zijn lekker

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende cooler:

Cooler Master DP5-7H53F Socket 370/S-A 2,2Ghz High End
10,55

Omschrijving
DP5-7H53F
Heat Sink Dimensions L80x W68 x H37 (mm)

FAN Dimensions 70 X 70 X 15 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 4300 R.P.M.
Air Flow 37.54 CFM
Noise Level 38,5 dB(A)

• Axeman412
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Wat is de temperatuur van je mainboard ? Heb je al Case Fan's in je kast zitten ? Ik heb een AMD Athlon XP 1900+ en heb momenteel een bedrijfstemperatuur van 57 graden stressed met een mainboard temperatuur van 28 graden. Er zitten 2 intake fan's in m'n kast en 2 outtake fan's. Zonder deze fan's liep de temperatuur op tot wel 70 graden voor de cpu en 40 graden van het mainboard.

Ook is de standaard cooler die met de boxed versie van de AMD Athlon wordt geleverd niet echt denderend, maakt erg veel lawaai en cooled matig.

Ook is het zo dat de CPU temperatuur door het Asus board ( A7V333 die ik ook gebruik ) erg hoog wordt aangegeven, je kan er rustig 8 graden vanaf halen. Let maar eens op als je de computer aan zet en je gaat in de bios naar Harware monitor dan zul je zien dat de temperatuur begint bij ongeveer 40 graden en dat dit per 5 seconden oploopt met een halve graad. Hieruit kun je concluderen dat de temperatuur uitlezing te hoog is. Immers is in koude toestand een CPU nooit direct 40 graden, en aangezien het maar 15 seconden duurt om in de bios te komen vanaf aanzetten van de PC is 40 graden erg hoog. Er zijn hier al meerdere topics over geweest.

PC: ASRock Dual Sata II, AMD64 3500+ @ 2,42ghz, Kingston value 2gb Dual Channel DDR, ASUS 8800 GTS 640, HDD 1 TB total, DigiCam: Minolta Dynax 5D

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-06 10:46

Mentalist

[avdD]

68 gaat wel, lekker laten bakken.

Weet je trouwens zeker dat je genoeg vraagtekens gebruikt hebt?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hmm die koeler is niet echt geweldig, maar dan nog zou de temparatuur niet zo hoog moeten zijn. Weet je zeker dat er koelpasta onderzit? En zitten er casefan(s) in je kast?
Topic: AMD Athlon XP 2100+ bedrijfstemperatuur??????
1 vraagteken is ook wel duidelijk hoor :)

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 16:24 schreef DenManTweak het volgende:
Ik heb de volgende cooler:

Cooler Master DP5-7H53F Socket 370/S-A 2,2Ghz High End
10,55

Omschrijving
DP5-7H53F
Heat Sink Dimensions L80x W68 x H37 (mm)

FAN Dimensions 70 X 70 X 15 mm
Rated Voltage 12 VDC
Rated Speed 4300 R.P.M.
Air Flow 37.54 CFM
Noise Level 38,5 dB(A)
ben bang dat dat niet genoeg is :( neem een goede cooler alpha zalman 6000CU of swiftech (duur!)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:33
ff wat vraagtekens verwijderd :) Tip: voor XP temperaturen (en het beteugelen daarvan) sowieso even de search checken. Er staat geloof ik nog weinig over specifiek de 2100+ maar indicaties te over (het zal niet in de 'tig graden verschil lopen die extra 66MHz'jes ;) ).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
[topic=288326/1/25] ;)

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:44

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
de tempsensors van asus zijn slecht.
Voel eens gewoon aan de heatsink, als je die nog gewoon kan vastpakken en hij crashed niet, dan is er nix aan de hand.

Tweakers Discord

Verwijderd

Coolermaster staat er wel niet ombekend supercoolers te leveren, dus als het ff kan zou ik toch wel eens uitzien naar een andere cooler. En ja, de asus moederborden geven meestal een 8-tal° teveel weer, dus als je die eraftrekt, en een wat betere cooler plaatst, kom je zeker op een mooie temp uit.

• Tundreq
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-09-2025
Is wel lekker warm die processor.
Heb zelf een 1800+ geclocked op 2000+ en voltage op 1.8V.
Maar die wordt niet zo warm als 68 graden.
Een paar dagen geleden met een kamertemperatuur van 30 graden liep mijn processor op zijn top van 50 graden.
en met een kamertemperatuur van zo'n 20 graden is de processor zo'n 42 graden.

Maar heb je voorin wel een cooler in je kast en boven achterin een.
als je dat niet hebt is het wel logisch.
Laatst bij iemand geweest met een 1900+ en die werd ook al snel 65 graden.
Had ook geen andere koelingdan alleen die op de processor.
Dus snel ff een paar luchthappers er inplaatsen en je ziet de temp dalen. :)

• Brakius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-07 12:04
Ik had eerder een dezelfde koeler op mijn Xp 1900+ / Asus A7V333 en mijn cpu werd idle 62 graden en bij 100% cpu load werd hij zelfs 74 graden. Ik heb een 100 euro besteed aan een nieuwe koeler en vier casefans. Nu zijn bij mij de temperaturen van de cpu 58 graden idle en bij 100% cpu load 68 graden (30 minuten burnk7 draaien bijvoorbeeld).

De temperatuur bij mij in de kast is omlaag gegaan van 46 graden naar 33 graden.

De Asus A7V333 is algemeen bekend dat hij zeker 10 graden hoger aangeeft dan in vergelijking met andere moederborden.

Als je burnk7 een halfuurtje kan draaien zonder dat jouw computer onstabiel wordt, is er geen problemen.

Ik vind zelf Cooler Master DP5-7H53F een slechte koeler. Naarmate de temps in de kast omhoog gaan, gaat hij harder draaien. Bij 4600 toeren maakt hij een pokke herrie.

• 7o9
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

7o9

Volgens mij ligt het temperatuurverschil met name aan de manier waarop gemeten wordt.

Ik had met dezelfde processor en koeler een verschil van meer dan 10 graden. Dat was met eerst een Abit KT7A met een sensor diode onder de processor, vervolgens met een Asus A7V333.

Het grote verschil zit hem in het meten: het Asus A7V333 moederbord leest de temperatuur uit IN de processor. Het lijkt me niet onlogisch dat de temperatuur flink hoger lijkt.

Maar dan nog is het zo dat je processor wel erg warm wordt.

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 18:38 schreef gsjonnie het volgende:
Is wel lekker warm die processor.
Heb zelf een 1800+ geclocked op 2000+ en voltage op 1.8V.
Maar die wordt niet zo warm als 68 graden.
Een paar dagen geleden met een kamertemperatuur van 30 graden liep mijn processor op zijn top van 50 graden.
en met een kamertemperatuur van zo'n 20 graden is de processor zo'n 42 graden.

Maar heb je voorin wel een cooler in je kast en boven achterin een.
als je dat niet hebt is het wel logisch.
Laatst bij iemand geweest met een 1900+ en die werd ook al snel 65 graden.
Had ook geen andere koelingdan alleen die op de processor.
Dus snel ff een paar luchthappers er inplaatsen en je ziet de temp dalen. :)
Waarom zo veel coolers ik heb ook alleen maar een op mn 1700 + hoogste is 42 graden zonde xtra coolers (kast wel opgeschroef i.v.m. warme weer afentoe)

Verwijderd

Ik heb een ECS k7s6a moederbord en een processor xp 2100+
welke koeler moet ik gebruiken?

• Abbadon
  • Laatst online: 13:33
Op zaterdag 15 juni 2002 21:46 schreef zuidhof het volgende:
Gebruik alsjeblieft even de search... :{

[search=xp cooler]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 18:47
Het zal voornamenlijk je cooler zijn, ik zit hier zelf met een xp1800 en idle zit ie op 49-52, maar naar een uurtje burnk zit ie op 65 graden, en dit is met mn case open, omdat er geen enkele airflow is...na 5 minutes burnk zit mn temp al op 72...verder durf ik niet :)
en de cooler is btw ook erg luidruchtig hier :(

Toch maar ff een Swiftec+papst besteld :z :z :z

Arrows are made to fly, so are aeros.

• Exirion
  • Laatst online: 09:30

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 15 juni 2002 21:46 schreef zuidhof het volgende:
Je krijgt nu een officiele waarschuwing van me. Je hebt al twee keer een topic geopend en de vraag ergens in de topic van een ander gepropt zonder zelf iets uit te zoeken :(

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 16:06 schreef Shunt het volgende:
wat voor koeler heb je anders gewoon effe een spire halen of zo die zijn lekker
idd spire zijn goede koelers mischien ook iets voo je 2100+ ik houd mijn tbird 1.3 ghz met en standaart spire ding op max 50 graden

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Het is algemeen bekend (euhm... hier op GoT iig ;)) dat de temp sensors van Asus compleet bagger zijn. In sommige gevallen kan je daar zo 10 graden af trekken om tot de echte temp. te komen. Verder is het inderdaad ook een kwestie van even de coolpasta vervangen (niet de standaard kauwgom) en een beetje airflow doet wonderen. Verder denk ik altijd maar: if it ain't broke, don't fix it. Maw: als ie stabiel draait, lekker laten bakken. Aangezien je dat Asus bordje hebt zal het zowieso wel meevallen (die fan is aardig zwaar).

Wat je eens moet proberen is of hij een stuk koeler wordt (volgens de bios) met de case open, is dat het geval kan je wat aan je airflow gaan doen. Suc6 iig...

• zimmy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-06-2022
Voel eens gewoon aan de heatsink, als je die nog gewoon kan vastpakken en hij crashed niet, dan is er nix aan de hand.
Dan is er natuurlijk wel wat aan de hand, dan functioneert de koeler niet. De heatsink moet juist wel heet worden. Mijn XP wordt niet warmer dan 46 graden met zo'n coolermaster, dus daar kan het niet aan liggen, ik denk dat ie er gewoon niet goed opz it.

Verwijderd

Dit soort topics wordt ik nou helemaal niet meer goed van, me amd wordt te heet wat moet ik doen ? welke cooler heb ik nodig ? gebruik de search in hemelsnaam eens dit komt wel zo vaak voorbij...................

• Troubular
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-04-2024

Troubular

The One and Only

Mijn Athlon 1900+ wordt ook al gauw 65-68 graden... met de genoemde Coolermaster 7h53f koeler.
(en met goede twee casefans) echter om mijn Gigabyte bordje stabiel te houden staat de vcore op zo'n 1,85v

"We are what we repeatedly do. Excellence, then is not an act but a habit."

Pagina: 1