GROOT probleem met k7s5A

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48738

Topicstarter
Ik heb gister een ecs k7s5a mobo gekocht met een amd duron 1200Mhz...netjes in elkaar gezet, zoals t hoort en niet zonder ervaring.
als ik m nu aan zet gaat de cpufan draaien, en de power en hdd led gaan aan...geen piepjes, geen beeld.
heb al geprobeert alleen te starten met mobo, cpu, vgakaart en 1geheugending, maar maakt geen verschil...heb ook al mn cmos gereset, meerdere malen, batterij gechecked....geen resultaat. weet iemand wat het kan zijn??...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:56

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

De CMOS jumper setting staat soms verkeerd aangegeven in de manual- probeer het dus andersom, dus te booten met wat lijkt op de 'reset' stand.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38311

heb de zelfde setup hier op mijn tweede pc.ik heb ook heel veel pech gehad met dit boardje. onstabiel...slechte sound...random reboots etc. het enige wat mij hielp was de nieuwste bios. als niets meer wil lukken dan probeer een ander bios chip.....
trouwens: dit board is heeeeel erg gevoelig voor de juiste ram. ook kun je proberen om je ram in slot 2 te zetten. heb me laten vertellen dat die beter werkt met maar een stick.
als je niet uitkomt zou ik een keer bij http://amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=&forumid=24 gaan kijken. weet bijna zeker dat je daar iemand vind die je kan helpen of van het probleem weet!
success ermee
mvg
Pouda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geheugen kan t niet zijn lijkt me, want zelfs als ik er geen geheugen in doe zou ie een piepsignaal moeten geven...ik zal ff posten en searchen op die link en dan maar afwachten..anders gaat t boardje weer terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ah, andere mogelijkheid: VGA kaart zit er niet goed in. Heb ik ook een keer gehad. GOED aandrukken en nog een keer proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uVo494
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-02-2024

uVo494

................

probeer eens om je monitor aan te zetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malebolgia
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06-2024

Malebolgia

Move, or be moved

Op dinsdag 21 mei 2002 19:16 schreef dion_b het volgende:
Ah, andere mogelijkheid: VGA kaart zit er niet goed in. Heb ik ook een keer gehad. GOED aandrukken en nog een keer proberen.
dan gaat ie dus heel hard piepen * Malebolgia heeft dit ook gehad :P
heb je je PC-speaker wel aangesloten, anders gaat ie niet piepen denk ik...

"People should know when they're conquered..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28760

Ik heb dit probleem ook gehad.
Je moet je dimm in geheugenslot2 zetten.
Ik kon eerst ook niet ontdekken wat het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10265

Test je Mem, Vga en CPU eens op een ander moederbord.. dan weet je of het je moederbord is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Jaah...heb ik goed aangesloten...maar t probleem komt nog voor dat ie problemen zou hebben met geheugen of vgakaart of weet ik veel wat.

de fans gaan draaien en de ledjes(power en hdd) gaan branden...ook (als ik hdd aangesloten heb)onder de hdd zelf...dus alles krijgt stroom...blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29362

Wat voor voeding heb je ?
300 watt en hoger is aan te raden !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38311

niet nodug voor dat mobotje....een maat draaid dat ding stabiel op 250 watt.
ik blijf bij me eerste stelling dat hij gezeik met het ram heeft. enige ram wat bij mij foutloos werkt is dane elec ddr ram. sdram wil ie bijna geen een.
heb je trouwens ddr of sdram>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024

Shook

Go!

ik heb wel eens problemen gehad met het batterijtje. Check deze eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-07 08:57

nnk

Spreek uit: en en kaa

bij mij deed de k7s5a het in eerste instantie ook niet
dus ik in paniek... :P
alles dr uit, verwisseld enz...
toen mobo er uit en er op nieuw in ---> hoppa
hij deed ut ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb ddr ram...
...maar een moederbord zonder geheugen hoort ook op zn minst een signaal te geven...heb t geheugen nu overigens in een ander systeem zitten en is nix mis mee...zijn twee reepjes crucial ddr van 128mb...is een goed merk!!...

voor de rest heb ik er nu een pci videokaart in, ook getest in een ander systeem, ook goed aangedrukt!!..

maar ik blijf erbij, al heb je helemaal nix, nog geen eens een proc, op je mobo...dan moet ie aan alle kanten gaan piepen...en dat doet ie niet... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Aan je reacties te zien denk ik: R.I.P
Ik heb nu wel de neiging om te zeggen ECS sux enzo, maar dat hou ik voor me (ik persoonlijk heb nogal een hekel aan ECS) en d00d mainbordje kan elke fabrikant overkomen, pech dat jij nu zo'n bordje heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17304

Hmm had ook al random reboots met dit bord...de rest vd componenten werken allemaal prima...

Ik zal nieuwste bios eens flashen en de ram naar slot2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 21 mei 2002 20:14 schreef InterCC het volgende:
Aan je reacties te zien denk ik: R.I.P
Ik heb nu wel de neiging om te zeggen ECS sux enzo, maar dat hou ik voor me (ik persoonlijk heb nogal een hekel aan ECS) en d00d mainbordje kan elke fabrikant overkomen, pech dat jij nu zo'n bordje heb...
Ik heb dode ECS gehad (ja een K7S5A, een van de 6 die ik in handen heb gehad), maar ook Abit, AOpen, Intel en MSI.

Dooie mobo kan idd ook de besten overkomen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
ja
fans krijgen gewoon stroom, hd natuurlijk ook standaard.
maar als mobo geen piepjes heeft en geen beeld ook met nix erin dan issie rip.
geen kortsluiting met achterplaat?

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42763

Processor ook al getest in een ander systeem? Ik heb al 4 systemen met dit bordje gebouwd (zowel SDR als DDR geheugen) en alle 4 out the box en meteen draaien als een zonnetje. Het kan zijn dat je pech hebt dat het bord DoA is, gewoon omruilen en nog een keer proberen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
hmm...tsjaaH...kheb m op een beurs gekocht, dus moet ik ff achterhalen waar hun winkel zit...hoop dus niet dat ie dood is...maar als ie echt nix doet...dan heb ik waarschijnlijk echt pech...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
tis opglost,...twas uiteindelijk toch een voeding probleemm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-07 15:06
een vriend van me heeft bijna hetzelfde probleem. Alles is ingebouwd en aangesloten maar er gebeurd NIETS bij een druk op de powerknop. Harddisks gaan niet aan, fan gaat niet draaien, de voeding schakelt niet aan. Ik heb zelf eeen vergelijkbaar bordje dus we konden redelijk makkelijk troubleshooten. Dit hebben we geprobeerd:

- rood/zwarte voedingsdraadje naar het moederbord opnieuw aangesloten (ook andersom)
- ipv het rood zwarte draadje (power switch) de reset switch aangesloten op de power swich. hiermee hoopte ik dat de pc aan zou gaan dmv de reset switch
- aansluitinkjes van de power switch op het moederbord aangeschakeld door een schroevendraaier.

ik heb zelf ook een ECS K7S5A en heb dus uiteraard even gekeken in welke situatie hij nog aanschakelt. Zelfs als ik mijn processor, alle kaarten en mijn geheugen eruit gehaald heb (en dus een kaal moederbord over heb met alleen het POWER SWITCH draadje aangesloten en de power connector) kan ik nog steeds mijn harddisk en cpu fan (die los naast de kast ligt met power connectortje aangesloten) aanzetten door een druk op de powerknop. We hebben het moederbord van hem dus ook helemaal kaal in de kast liggen met alleen de power supply connector erin (en een van bovenstaande opties m.b.t. de power switch connector).

Wat kan dit nog zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleefding
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-07 16:11
wanneer de processor kapot is kan het moederbord niet piepen, dus als ie niet piept, dan is het je processor of je mobo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-07 13:55

Teun

Was YoMaN

Op dinsdag 21 mei 2002 18:59 schreef dion_b het volgende:
De CMOS jumper setting staat soms verkeerd aangegeven in de manual- probeer het dus andersom, dus te booten met wat lijkt op de 'reset' stand.
heb je dit geprobeert??

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
Op zondag 02 juni 2002 14:04 schreef kleefding het volgende:
wanneer de processor kapot is kan het moederbord niet piepen, dus als ie niet piept, dan is het je processor of je mobo
Als het moederbord al geen stroom krijgt zal ie ook nooit gaan piepen. Hij schakelt niet aan. Als hij niet piept kun je niet concluderen dat een van de 2 kapot is. Zonder processor zou je hem aan moeten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palmboom
Op zondag 02 juni 2002 15:49 schreef YoMaN het volgende:

[..]

heb je dit geprobeert??
We hebben beide settings getest ja. Ook batterijtje een keer eruit gehaald bij het opstarten. Ik begin steeds meer te denken dat het bord misschien wel DOA is.
Pagina: 1