Abit kt7 lange piep opstart

Pagina: 1
Acties:

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 21:35
Heb in de search gekeken maar kwam niet tot een goede concrete oplossing.

Probleem:

Wanneer ik afsluit en de power ervan afhaal (lees: stekker uit stopcontact) of soms gewoon al zonder dat, zet ik de computer aan en hoor een lange piep. Fans draaien maar verder nix. Druk ik op reset is het meestal voorbij en start ie weer door. Maar omdat ik me computer wil verkopen moet ik van dit probleem af. Hopelijk weet iemand wat het is.

Hardware: AMD 1.2 Ghz
2 netwerk kaartjes, DEC en LEvel one
SB pci 128
GForce 2 gts.

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

geheugen of video kaart

Verwijderd

kijk eerst in je boekje wat die lange piep betekent.

kom je daar niet verder mee mischien een bios update?

helpt dat niet?... ander bord ophalen,...

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11-2025
Ik heb exact hetzelfde probleem, en bijna hetzelfde systeem (zie sig). Het ligt zo goed als zeker aan de videokaart, ik heb een keer een videokaartje uit mn server geropt en in de probleemcomputer geduwd. Hierna startte de computer vlekkeloos op. 3x getest, 3x succes.

Hierna gf2 gts er weer in, en whoppaaaa, weer die pieeeeeeeppppppppppppppp.

Mijn "oplossing" is gewoon computer aanzetten en meteen op reset duwen, dan start hij prima :P

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:54
Op zondag 19 mei 2002 14:42 schreef deavatar het volgende:
Ik heb exact hetzelfde probleem, en bijna hetzelfde systeem (zie sig). Het ligt zo goed als zeker aan de videokaart, ik heb een keer een videokaartje uit mn server geropt en in de probleemcomputer geduwd. Hierna startte de computer vlekkeloos op. 3x getest, 3x succes.

Hierna gf2 gts er weer in, en whoppaaaa, weer die pieeeeeeeppppppppppppppp.

Mijn "oplossing" is gewoon computer aanzetten en meteen op reset duwen, dan start hij prima :P
een lange piep duid volgens mij erop dat de processor niet goed op je socket zit??
en anders je videokaart als ie pci is in een andere poort zetten of je irq's handmatig veranderen in bios misschiend dat dat helpt..

• deavatar
De cpu zit prima in de socket, anders zou hij toen ik de videokaart van mijn server erin deed ook moeten piepen.

GF2 GTS kaartjes zijn volgens mij altijd AGP, mijne in ieder geval, wisselen helpt dus niet.

IRQ wisselen heeft niet geholpen.

:(

Verwijderd

Op zondag 19 mei 2002 14:37 schreef KingRichje het volgende:
kijk eerst in je boekje wat die lange piep betekent.

kom je daar niet verder mee mischien een bios update?

helpt dat niet?... ander bord ophalen,...

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 21:35
ja bedankt iig, ik doe wel uitleg erbij, want om nou een nieuwe videokaart te halen :/ . Bedankt in ieder geval

Verwijderd

Ik geloof inderdaad dat die lange piep een fout in het initialiseren van de video kaart aangeeft.

Zet in de BIOS bij "Integrated Peripherals" de instelling "Init VGA first" op PCI of AGP, wisselen dus van wat er nu is.
Helaas kan het ook een voeding zijn die na verloop van tijd wat zwakjes wordt....

Verwijderd

Denk inderdaad dat de voeding het niet trekt bij het opstarten, dan start alles tegelijk op.
als je daarna reset en de boel werkt wel dan heb je minder stroom nodig omdat je hd's al draaien.
Bij de KR7 kun je de hd's laten wachten bij opstarten door een instelling in het bios, maar ik weet niet of dat bij de kt7 ook kan.
Heb dit zelfde probleem met de kr7 gehad, en opgelost met een zwaardere voeding.

Groetjes

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Ik heb zelf ook een abit kt7a-raid, en heb ook het probleem :(. Het schijnt dat de Geforce 2 GTS kaarten (vooral die van Asus) veel stroom nodig hebben bij het opstarten. Maar de kt7a-raid geeft niet genoeg stroom om bij koude start op te starten. Je schijnt dit op te kunnen lossen door een draadje te solderen op de AGP stroon toevoer en je 3.3 V van je voeding dacht ik. (ergens gelezen).

• deavatar
Klinkt logisch, dat verhaaltje over de voeding. Ik heb een beunmerk 300W psu erin hangen. Als ik mijn tv (staat naast computer) aan heb, en daarna computer opstart, dan komt er een of andere power surge :P Beeld van tv vervormt helemaal tijdens het opstarten van de pc...

Toch maar es naar zo'n enermax voeding uitkijken :)

Verwijderd

Op maandag 20 mei 2002 13:10 schreef Termi het volgende:
Ik heb zelf ook een abit kt7a-raid, en heb ook het probleem :(. Het schijnt dat de Geforce 2 GTS kaarten (vooral die van Asus) veel stroom nodig hebben bij het opstarten. Maar de kt7a-raid geeft niet genoeg stroom om bij koude start op te starten. Je schijnt dit op te kunnen lossen door een draadje te solderen op de AGP stroon toevoer en je 3.3 V van je voeding dacht ik. (ergens gelezen).
Je kan ook proberen op het voltage in de BIOS te verhogen tot 3.4V of 3.5V. Soms wil dat ook nog helpen. Het staat ook in de ABIT KT7 FAQ. Maar het probleem is voor zover ik weet alleen bij de GF2 GTS. Mijn GF2 MX doet het goed op m'n KT7. Dus een dure oplossing is gewoon een andere kaart kopen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:16
Op maandag 20 mei 2002 13:35 schreef Bizkit het volgende:

[..]

Je kan ook proberen op het voltage in de BIOS te verhogen tot 3.4V of 3.5V. Soms wil dat ook nog helpen. Het staat ook in de ABIT KT7 FAQ. Maar het probleem is voor zover ik weet alleen bij de GF2 GTS. Mijn GF2 MX doet het goed op m'n KT7. Dus een dure oplossing is gewoon een andere kaart kopen.
Ik heb hem standaard op 3.5 V (I/O voltage) lopen :+. Standaard is 3.3 V. Ik heb zelfs een tijdje op 3.6 V gewerkt maar dat vond ik te hoog gaan en had nog steeds er last van :(.
Pagina: 1