Ik ben bezig met de port naar Linux van een bestaand Windows-progje. Nu wil ik de sources hercompileren op Linux-platform.
Het is een audio-programma, en daarvoor (voor het geluid dus) gebruik ik "artsc", (en voor de threads, pthread) maar voor de GUI heb ik nog geen goed alternatief gevonden. Het liefst een library die de originele WinAPI calls kan omtoveren naar Linux/X calls.
Momenteel gebruik ik TWIN (van Willows), maar hier kleven een groot aantal nadelen aan:
- buggy
- slechts 256 kleuren
- ondersteunt geen programma-icon
- ondersteunt geen mousewheel
- ondersteunt (meestal) geen scrollbalk...
Echter, ik zie er op tegen om de GUI van het complete programma te herschrijven.
Qt is een beetje te groot om te gebruiken. (Programma zelf is nog geen 0,5 MB, maar Qt-lib is >6 MB)
Java is relatief ook groot en vereist compleet herschrijven
TCL/TK is non-windows en vereist een dubbele code-voering (windows en non-windows GUI) wat onderhoud niet leuk meer maakt.
De ontwikkeling van TWIN ligt vrijwel stil, dus hier heb ik nix aan...
Weet iemand een leuk alternatief ??
BTW, weet iemand misschien hoe je onder Linux een library dynamisch kan meelinken (net als een DLL onder windows), dus als de library niet bestaat, kan het programma toch opstarten (nog niet gelukt met .so's)
Edit: Oeps, dit moet eigenlijk in P&W...
Het is een audio-programma, en daarvoor (voor het geluid dus) gebruik ik "artsc", (en voor de threads, pthread) maar voor de GUI heb ik nog geen goed alternatief gevonden. Het liefst een library die de originele WinAPI calls kan omtoveren naar Linux/X calls.
Momenteel gebruik ik TWIN (van Willows), maar hier kleven een groot aantal nadelen aan:
- buggy
- slechts 256 kleuren
- ondersteunt geen programma-icon
- ondersteunt geen mousewheel
- ondersteunt (meestal) geen scrollbalk...
Echter, ik zie er op tegen om de GUI van het complete programma te herschrijven.
Qt is een beetje te groot om te gebruiken. (Programma zelf is nog geen 0,5 MB, maar Qt-lib is >6 MB)
Java is relatief ook groot en vereist compleet herschrijven
TCL/TK is non-windows en vereist een dubbele code-voering (windows en non-windows GUI) wat onderhoud niet leuk meer maakt.
De ontwikkeling van TWIN ligt vrijwel stil, dus hier heb ik nix aan...
Weet iemand een leuk alternatief ??
BTW, weet iemand misschien hoe je onder Linux een library dynamisch kan meelinken (net als een DLL onder windows), dus als de library niet bestaat, kan het programma toch opstarten (nog niet gelukt met .so's)
Edit: Oeps, dit moet eigenlijk in P&W...
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD