Toon posts:

Temperatuur celeron 433

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij normaal gebruik is de temp van mijn celeron 433 57 graden. Als ik een 3d spel speel, gaat de temp nog iets omhoog. Hij wil nog wel eens vastlopen tijdens het spel. Komt dit door een te hogen temperatuur? Wat is normaal voor een celeron 433?

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 11:11 schreef uriah het volgende:
Bij normaal gebruik is de temp van mijn celeron 433 57 graden. Als ik een 3d spel speel, gaat de temp nog iets omhoog. Hij wil nog wel eens vastlopen tijdens het spel. Komt dit door een te hogen temperatuur? Wat is normaal voor een celeron 433?
57 graden is wel erg veel voor een celly 433. mijn broertje heeft een 333 met standaard koeling, geen casefans (wel een flinke tower), en die wordt 35 graden, szomers iets warmer :D
Als je ff zegt wat je allemaal voor koeling hebt en wat voor case enzo...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

57 is inderdaad erg hoog voor zo'n PPGA cellie. Wat voor een koeler heb je erop zitten? Is het overgeklokt? Op wat voor een voltage loopt ie?

Mijn beide cellies 500@600 hangen momenteel rond de 35 graden :)

Verwijderd

das veels te hoog

tussen de 28 en 34 graden is normaal voor een cel.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vrij eenvoudige cooler erop zitten. Ik heb er nu een casefan bij in geplaatst, maar dat helpt ook niet.
Ik heb de processor niet overgeklokt.

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mijn pa heeft ook een celly. Een 633@950. Wordt met een simpel koelertje max 36 graden stressed

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:58
Ik heb een CEL 333, zo'n geboxte met 1 cooler en die wordt 30graden, als ik een spel ga spelen wordt die hooguit 35-40graden.

Verwijderd

Heb hier oa. een Celeron 366@377. Zit alleen een groot koelblok op, geen fan. In rust wordt het koelblok lauwwarm, als hij het druk heeft wordt'ie wat warmer (je kunt 'em nog steeds beetpakken met je vingers zonder te branden).

Lekker stil, en rokstabiel.

kortom, die 60 graden lijken mij een beetje veel, misschien een grotere koeler monteren? (heb hier nog wel een Coolermaster liggen voor een Athlon 1400 voor weinig)

Die Celeron 433, is dat een PPGA versie,dan past die koeler.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu een andere cooler geplaatst, een nieuwe. Nu wordt hij 47 graden. Wel iets beter dus, maar nog niet optimaal dus.

Verwijderd

Ik denk eerder dat de sensor van je mobo gewoon een te hoge waarde geeft en dat het gewoon niet klopt wat je opleest.

Dus als je geen problemen hebt met vastlopers enz... zou ik hem lekker laten draaien.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 10 mei 2002 16:12 schreef Manga het volgende:
Ik denk eerder dat de sensor van je mobo gewoon een te hoge waarde geeft en dat het gewoon niet klopt wat je opleest.

Dus als je geen problemen hebt met vastlopers enz... zou ik hem lekker laten draaien.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarmee lees je de temperaturen uit? Die in de BIOS zijn het betrouwbaarst. Softwarematige temperatuuruitlezers willen nog wel eens teveel afwijken, vooral de Asus Probe en SiSoft Sandra. Motherboard Monitor is het beste :)

Verwijderd

Op vrijdag 10 mei 2002 17:57 schreef BalusC het volgende:
Waarmee lees je de temperaturen uit? Die in de BIOS zijn het betrouwbaarst. Softwarematige temperatuuruitlezers willen nog wel eens teveel afwijken, vooral de Asus Probe en SiSoft Sandra. Motherboard Monitor is het beste :)
Sisoft geeft bij mij hetzelfde aan als het scherm als ik hem opstart (en ook net zo warm als in de bios staat)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 10 mei 2002 17:59 schreef Rottweiler het volgende:
Sisoft geeft bij mij hetzelfde aan als het scherm als ik hem opstart (en ook net zo warm als in de bios staat)
De afwijkingen kunnen ook liggen aan de combinatie van de gebruikte SiSoft Sandra versie en de merk/type temperatuursensor chipjes van de moderbord :)

Verwijderd

hier 3x celly 466
dezer worden allemaal 46graden

dus het is een normalen temp
omdat de core van deze cellys maar 500gaat
bij de 533 cellys worden ze al onstabiel omdat de warmte te hoog worden met een normalen koeler

Verwijderd

Veeeeelste warm voor een celly..die dingen worden meestal maar een graad of 30/35... ik denk dat je koeler er niet goed opzit.. Koelpasta vergeten?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het kan ook komen doordat de core niet goed vlak is. Ik heb hier een celly 400 PPGA, en de core daarvan is zo krom als een hoepel. Ik heb er nu wat extra koelprut tussen gedaan zodat de boel nog een beetje contact maakt, maar ik denk dat ik binnenkort de core ga lappen(vlak maken).
Hij wordt nu full stressed 55-65 graden(@ 500 mhz, 2,2v) met een heel klein coolermaster koelertje.

Verwijderd

met een kleine fen zal hij zeker warm worden

een nieuwe koelblok met fen zal wonderen doen voor jouw cpu

en voor die 15euro zal ik geen risico nemen

Verwijderd

Ik had een celeron 600 op 900 MHz draaien werd niet warmer als 40 graden met standaard koeling geen extra koeling.

• SH007
  • Niet online
Op vrijdag 10 mei 2002 23:14 schreef vinniel het volgende:
Ik had een celeron 600 op 900 MHz draaien werd niet warmer als 40 graden met standaard koeling geen extra koeling.
dat is een coppermine celeron(FCPGA), en dat is heeeeeeeeeel wat anders dan een mendocino(PPGA/slot1).

Verwijderd

laten we idd de fcpga's niet vergelijken met deze ppga , ppga gebruikt nl. 2 volt standaard (d8 ik) en is een compleet andere cpu maar de temps zou ik me geen zorgen over maken , dit zijn gewoon heethoofden. zolang je niet aan de 70-80 zit is er nix aan't handje.

Verwijderd

mijn vorige pc was ook een celly 433 en die was maar 32 idle en 37 stressed duz ik zou maar beginnen met zoeken naar een andere cooler :Y)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

de celly van mijn broertje heeft een klein intelkoelertje erop zitten, dat niet eens 100% contact maakt met de cpu en dat ding kun je nog gewoon aanraken zonder dat je je handen brandt.

het is een behoorlijk cheapass systeem, dus heeft geen heat sensor.

• SH007
  • Niet online
Op zaterdag 11 mei 2002 09:56 schreef Terw_Dan het volgende:
de celly van mijn broertje heeft een klein intelkoelertje erop zitten, dat niet eens 100% contact maakt met de cpu en dat ding kun je nog gewoon aanraken zonder dat je je handen brandt.

het is een behoorlijk cheapass systeem, dus heeft geen heat sensor.
een celly heeft een on-die tem sensor :)
En als de cooler niet helemaal contact maakt met de core kan de CPU z'n warmte niet goed kwijt en wordt de cooler dus ook niet goed warm.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 11 mei 2002 09:58 schreef SH007 het volgende:

[..]

een celly heeft een on-die tem sensor :)
En als de cooler niet helemaal contact maakt met de core kan de CPU z'n warmte niet goed kwijt en wordt de cooler dus ook niet goed warm.
de cpu zelf wordt ook niet warm (koeler heeft er een tijdje afgelegen).
Pagina: 1