Oplossing RAID 0 met Seagate Barracuda IV

Pagina: 1
Acties:
  • 146 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-05 22:13
Na vele postings over RAID 0 problemen met Seagate Barracuda IV, hier eindelijk een oplossing >:-)

Stuur een mail naar Euro.TechSupport@seagate.com. Je krijgt dan een mail terug met een Raid0 RmaForm.xls bestand. Vul deze in en stuur hem naar TNL.WarrantyDepartment@seagate.com. Over drie weken krijg je dan bericht hoe je je harddisks kan omruilen!

Zie hier het verhaal wat ik gemaild kreeg:

Onderwerp: Raid 0
Van: Euro.TechSupport@seagate.com
Datum: Maa, mei 6, 2002 9:24 am
Aan: xxxxx

Geachte Mijnheer/Mevrouw,

Uit onze bestanden blijkt dat u contact heeft opgenomen met Seagate Technology International, betreffende de prestaties van uw Barracuda harde schijven in een Raid 0 opstelling.

De aangepaste harde schijven zijn speciaal geconfigureerd om in een Raid 0 opstelling te functioneren. Wij verwachten dat deze harde schijven in de komende 3 weken via ons distributie magazijn bij Seagate Nederland zullen worden aangeleverd. Zo gauw deze harde schijven bij ons zijn gearriveerd zal de distributie naar onze klanten worden opgestart. Wij zullen dan telefonisch contact met u opnemen om de omruil procedure met u door te nemen.

Bijgevoegd vindt u het rma-formulier, gaarne verzoeken wij u deze compleet te retourneren naar het volgende email adres.

STNL.WarrantyDepartment@seagate.com

Met deze gegevens kunnen wij de hardeschijf gaan vervangen. De vervangende hardeschijf zal optimaal werken in een Raid 0 configuratie. Seagate raadt het u niet aan om deze hardeschijf in een standard configuratie te gebruiken.

(See attached file: Raid0 RmaForm.xls)

Wij hopen uw gegevens z.s.m te ontvangen.

Met vriendelijke groet,

Ronald P.
Seagate Technical Support
Seagate Technology

Netherlands 0 800-732 4283

Internet Web Site: http://www.seagate.com

Grtz Jones

Life is to short too explore the whole world!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat is het verschil dan met een normale schijf..? Waarschijnlijk de firmware. Jammer dat je deze zelf niet kan flashen, op die manier bespaart Seagate zich een hoop werk.

Ik kan me het ook voorstellen dat ze dit juist niet doen om voor n00bs die denken 'goh, daar wordt m'n schijffie vast sneller van' de lat een beetje hoger te leggen.

Het is mooi dat seagate hier toch op reageert dmv een omruil, zeer nette service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-05 13:35
post ff wat results tzt :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leo2222
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-05 10:10
Beter.
Ik ga ze zo ook is ff mailen.
dan vraag ik gelijk of ik daar niet zoon 2e raid 0 firmware kan kopen. Dan hoef ik die 2e hd niet in de winkel te kopen en gelijk op te sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
Ik heb nog geen bericht terug gehad over het hoe en wat ... Als ik meer hoor dan post ik het wel weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wel raar zeg. Of je koopt een HD speciaal voor raid. Of voor een normale opstelling.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Kunnen ze die hd flash niet gewoon op internet zetten, zodat iedereen er wat aan heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:13

tweakerbee

dus..?

Dan krijgen ze alleen maar veel verkeerd geflashte drives terug. Je zult versteld staan van hoe goed mensen zijn in het slopen van dingen als ze niet weten waar ze mee bezig zijn. :P

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55401

Op maandag 13 mei 2002 19:30 schreef tweakerbee het volgende:
Dan krijgen ze alleen maar veel verkeerd geflashte drives terug. Je zult versteld staan van hoe goed mensen zijn in het slopen van dingen als ze niet weten waar ze mee bezig zijn. :P
Een slimme flashprogramma controleert toch eerst of de firmware geschikt is voor het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
Ik heb per post bericht gehad dat twee nieuwe schijven een dezer dagen bezorgd worden. Ik heb 30 dagen de tijd om mijn twee oude schijven terug te sturen, maar dan wel op eigen kosten. Als ik de oude schijven niet terug stuur krijg ik een rekening van 130 dollar exclusief BTW en verzend kosten. Ik schat dat dat ongeveer 80 dollar per schijf zal worden wat goedkoper is dan een nieuwe Barracuda 4 (+-110 euro).
Ik heb gebeld met Seagate. Als ik de schijven niet terug stuur zit er ook geen garantie meer op de schijven, en dus ook niet op de nieuwe schijven :(

Verder verkoopt Seagte geen Barracuda 4 schijven die met Raid 0 om kunnen gaan. Als je ze hebt, kan je ze dus alleen omruilen.

Als je RAID 0 wilt draaien, KOOP GEEN SEAGATE BARRACUDA 4. Niet echt goed voor hun verkoop resultaten. Over een half jaar komt Seagate met een nieuwe lijn harddisken waar dit probleem niet meer in voorkomt.

Nu maar afwachten op de twee nieuwe schijven en ze met Sisoft Sandra testen :) Mijn trieste score is nog geen 12000 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
En eindelijk vandaag heb ik twee nieuwe harddisken gehad *D. Waren allebei netjes in dozen verpakt tussen zacht isolatie materiaal en een plastic doos. Nu nog even wat images maken en dan zal ik kijken of ik daadwerkelijk goede performance ga halen. B-) Wordt vervolgd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
De harddisken zijn succesvol aangesloten in een Raid 0 config. Mijn Sisoft score is nu 36200 ipv 12000, een verdrievoudiging :9~ :). Nu alleen de de harddisken terug sturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
De harddisken heb ik teruggestuurd. Heb de twee disken in een doos gepropt. Heb geen zin om voor 2 dozen verzendkosten te betalen. De twee nieuwe Barracuda's draaien nog steeds goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24855

Wou effe zeggen dat mijn aanvraag volledig geslaagd is ! nu nog wachten op me schijven... ik had namelijk een tijd terug hier ook al iets gepost over ervaringen met de seagate schijven in raid 0 kwa performance... maar er komt dus nu een oplossing voor 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19281

is het ook mogenlijk om een seagate te kopen uit de winkel die wel raid ondersteund of is er geen enkele andere mogenlijkheid dan 'm naar seagate te moeten sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-05 15:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Ok, dit moet ik ook ff doen. Bedankt voor de info alleen jammer dat ik het eerder niet heb gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Kan diegene die z'n disk heeft opgestuurd niet ff z'n firmware dumpen met een flashtooltje van bijvoorbeeld de Seagate U10 series?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAFF
Op dinsdag 04 juni 2002 20:17 schreef OFfSpRINgEr het volgende:
is het ook mogenlijk om een seagate te kopen uit de winkel die wel raid ondersteund of is er geen enkele andere mogenlijkheid dan 'm naar seagate te moeten sturen?
Hij is niet in de winkel te koop, dus je moet hem wel opsturen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 15:59

AleXtc

Wannabe Pirat

Naar aanleiding van dit topic (die al een tijdje stil ligt, sorry huervoor) wil ik graag ook mijn happening melden.

Heb volgens dit draadje Seagate gemaild omdat ik baalde van mijn Raid performance.
2 x Barracuda III 20 Gb Raid 0 haalde dus maar 25 mb/s

Gisterenavond gemaild en vandaag al een reply (hulde aan Seagate !! )
Ik moet wel eerst mijn schijven opsturen naar schiphol en dan krijg ik 2 niewe ervoor terug.
nl. 2 x barracuda IV.

Dus dit is een aanrader voor de andere seagate Raid 0 bezitters die balen van hun performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21-05 13:48
Enig idee in hoeverre die schijven in raid sneller gaan zijn?
2 x 28Gb haalt net 32Mb/s.. dus een 20Gb raid zal dan 28~30Mb/s halen? Is ietsie meer dan 25Mb/s, maar toch.. (info uit Sysoft zelf btw)

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hulde aan Seagate :?

Ghi, ze verkopen brak spul wat niet behoorlijk werkt in RAID en dan gaan we ze feliciteren voor de reparatie achteraf. Sorry hoor, maar wat zijn we weer naief.
En als ze gefixed zijn mag je ze niet meer gewoon in ATA_MODE draaien :?
Nee< da"s helemaal lekker>>>

Dat betekent dus ook dat als er dan eentje overlijd je in principe @ onbruikbare schijven hebt> GODVER<word gek van die auto_shift hulp functie in XP :(

Zie het al gebeuren met een DH_VGA KAART< doet ie het niet in DH< word "GEFIXED" en dan met de melding< NOU MENEER< hij draait optimaal in DH_MODE nu< doe het alstublieft nooit meer in single_mode WANT daar kan ie nu niet meer zo goed tegen>>>>>

TJA< als je het slikt < slik je het> zelf zou ik het wel weten>>>>>>

MET EXCUUS>>VOOR rare >>puntjes<< :+ < moet ff die toegankelijksheid_toetsaanslag hupl eruit slopen>>>>

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickbv
  • Laatst online: 22:46
Bijna een half jaar later; zijn deze schijfjes nog steeds zo brak in RAID 0? Dit zijn namelijk voor mij bijna de enigste schijfjes die mij aanspreken, 3 jaar garantie, superstil etc. Maar dan wil ik niet:
-2 schijven kopen
-RMA'tje invullen
-terug sturen
-wachten
-wachten
-wachten?
-nieuwe HDD ontvangen
-computer gaat zo snel dat 'ie uit mekaar spat
-1 HDD overleden
-geen zin in RAID meer
-andere HDD ook weg moeten kieperen omdat hij zwaar brak presteert in gewone ATA modus

'k Heb nu dan wel een maxtor, maar daar zit geloof ik ook maar 1 jaar garantie op toch? En aangezien ik hier zoveeeeeel verhalen hoor van kapotte (vooral) IBM en Maxtors. Dan ga ik liever voor wat betrouwbaardere, toch minder snelle HDD dan zo'n kliko-bak-HDD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:21
Heb hier ook een Maxtor D740X, gewoon met 3 jaar garantie. Op het moment toen ik hem kocht had ik 3 jaar garantie, en dat kunnen ze niet afnemen, anders zou ik nml geld terug moeten krijgen.
Maxtor is op zich niets mis mee, je hebt wel eens een klikobak hdd, mn eerste IBM was ook een klikobak hdd (DOA), maar dat zegt niets over de andere HDDs van dat merk.

Seagate Barracuda IV zou niet warm worden en betrouwbaar zijn volgens de meesten. aangezien ik al jaren van Seagate gewend ben dat je ze niet hoeft te coolen en dat het niet zo nauw steekt, had ik dus 2 stuks onderelkaar hangen (een III en een IV), op mn III stond windows, op mn IV stond Linux. Tot ik op een dag ineens een hangend systeem had en na een fsck niets anders kreeg dan "DriveReadySeekComplete" en enorme tikken die me erop wezen dat ie aan't sterven was. Kan ik wel zeggen dat Seagate kut is, maar tis dus toch echt mn eigen schuld, wat hier bij veel mensen het geval is.

Elke harddisk heeft wel z'n voor een nadelen, qua IDE harddisks zijn er tegenwoordig geen betrouwbare harddisks meer. Tis allemaal veel kleiner en preciezer geworden. Vroeger kon je nog eens een Seagate ST34321A achterop je fiets meenemen, dat zie ik me niet doen met een Barracuda :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:30
_JGC_ schreef op 13 oktober 2002 @ 12:10:
aangezien ik al jaren van Seagate gewend ben dat je ze niet hoeft te coolen en dat het niet zo nauw steekt,
LOL, dan heb je de eerste IDE 7200RPM van Seagate gemist zeker? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-03 15:59

AleXtc

Wannabe Pirat

update;

Schijven zijn terug en wel met een fantastische 10% boost :? 8)7

tja, daar had ik het niet voor hoeven te doen.

Ik kreeg trouwens geen B.IV ervoor terug. Gewoon de III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 21-05 13:48
AleXtc schreef op 29 oktober 2002 @ 18:40:
update;

Schijven zijn terug en wel met een fantastische 10% boost :? 8)7

tja, daar had ik het niet voor hoeven te doen.

Ik kreeg trouwens geen B.IV ervoor terug. Gewoon de III
nigelator schreef op 02 oktober 2002 @ 20:08:
Enig idee in hoeverre die schijven in raid sneller gaan zijn?
2 x 28Gb haalt net 32Mb/s.. dus een 20Gb raid zal dan 28~30Mb/s halen? Is ietsie meer dan 25Mb/s, maar toch.. (info uit Sysoft zelf btw)
Had niets anders verwacht ;(

Maarja.. je hebt nu al anders lekkers ;) vind niet dat je mag klagen :D

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-04 16:53

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Hoe zit dat dan met de barracuda 5? weet iemand of die dat probleem niet meer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75095

Welk type hdd 's zen dat dan van Seagate.

'k Heb 2*80 Serial ATA IN RAID 0 op men Abit nf7-s Rev 2.0 mb 'ken.
Seagate HDD Type st3800as23.

Met hdTach kan ik resultaten zien van een 86mb/sec max, gemiddelde 65mb/sec

Denk niet dat die type iets mankeert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:15
Anoniem: 75095 schreef op 22 november 2003 @ 18:27:
Welk type hdd 's zen dat dan van Seagate.

'k Heb 2*80 Serial ATA IN RAID 0 op men Abit nf7-s Rev 2.0 mb 'ken.
Seagate HDD Type st3800as23.

Met hdTach kan ik resultaten zien van een 86mb/sec max, gemiddelde 65mb/sec

Denk niet dat die type iets mankeert :)
Het is dus alleen met de Barracuda IV.

Heb je trouwens ook naar de datum van dit topic gekeken? Het is een beetje oud.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Pagina: 1