Windows XP - 98 Internet delen

Pagina: 1
Acties:
  • 118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheFreak2002
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:58
Hallo beste mensen,

Ik ben in het bezit van 2 pc's en internet via de kabel. Nu wil ik deze internet verbinding delen zodat ik op de 2e pc kan internetten via de eerste pc.

Op de "hoofd" pc draait windows XP en zitten 2 netwerkkaarten. Op netwerkkaart 1 is de tweede pc aangesloten via een utp crossed cable en op netwerkkaart 2 heb ik het kabelmodem aangesloten. Nu kan ik op de hoofd pc zonder problemen internetten en zal dit ook graag willen op de tweede pc. Op de tweede pc draait windows 98 en er zit 1 netwerkkaart in die verbonden is met de "hoofd" pc.
Schematisch ziet het er zo uit:

-------
|Modem|
-------
}
}
}
|PC 1|==========|PC 2 |

} : UTP cable tussen modem en "hoofd" pc
== : UTP crossed cable tussen pc 1 en pc 2
PC 1: 2 netwerkkaarten en besturingssysteem windows XP
PC 2: 1 netwerkkaart en besturingssysteem windows 98

Om het internet te kunnen delen heb ik al de programma's wingate en netproxy geprobeerd maar zonder success zover. Sygate heb ik ook geprobeerd maar versie 3 draait niet onder XP en versie 4 is maar 30 dagen houdbaar. Ook heb ik het al in dit forum geposte artikel gelezen over internet delen, maar kon er niks extra's uithalen.

Ik hoop dat iemand mij met dit probleem kan helpen. Ik neem aan dat de verbinding tussen de pc's correct is aangezien het pingen lukt en ik ook via vele omwegen gedeelde bestanden op de schijven van beide pc's kon benaderen. Echter als iemand mij met dit probleem kan helpen is het misschien wel goed om voor de zekerheid ook de IP addressen uit te leggen want stel dat ik daar toch fout ben gegaan dan kan ik internet delen helemaal vergeten denk ik.......

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Alvast bedankt.

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:11

Erazzzer

Fear me, I'm German!

[topic=309398]

Hier staat alles keurig uitgelegd.

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

Op maandag 06 mei 2002 10:40 schreef Erazzzer het volgende:
[topic=309398]

Hier staat alles keurig uitgelegd.
Ook heb ik het al in dit forum geposte artikel gelezen over internet delen, maar kon er niks extra's uithalen
heeftie al gedaan dus..

ICS al geprobeerd??

draai anders de netwerk wizard van XP.. kan je zelf aangeven dat andere computers via de jouwe op internet moeten gaan..

hoe wordt de internetverbinding opgezet?? chello? wanadoo cable?? adsl??

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

• TheFreak2002
wanadoo cable

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

idd gewoon wizzard je van XP draaien, die maakt diskje aan.
die prop je in 98 machine en gaan met die banaan :)

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Verwijderd

Lees dit topic maar eens goed door: [internet via netwerk] Het wil niet echt lukken

Daar had iemand ook een probleem met zijn WinXP server & W98 workstation i.c.m. Internet delen. Word erg duidelijk uitgelegd dus...misschien heb je er wat aan ;)

• TheFreak2002
Op maandag 06 mei 2002 19:38 schreef Clyde het volgende:
Lees dit topic maar eens goed door: [internet via netwerk] Het wil niet echt lukken

Daar had iemand ook een probleem met zijn WinXP server & W98 workstation i.c.m. Internet delen. Word erg duidelijk uitgelegd dus...misschien heb je er wat aan ;)
Ik heb dit gelezen en na lang proberen werkte het eindelijk. Bedankt voor de hulp in ieder geval.

Om in mijn situatie internet te kunnen delen moet je er alleerst voor zorgen dat beide netwerkkaarten (in de "hoofd"pc") een automatisch IP adres krijgen........

Vervolgens ga je naar de eigenschappen van je internet verbinding en zet je internet delen aan. Op dit ogenblik krijgt één van de netwerkkaarten het IP address 192.168.0.1. Als dit gebeurt is check je de IP addressen van beide netwerkkaarten en 1 daarvan is dus ingesteld 192.168.0.1.....De ander stel je zelf in op 192.168.0.2 en subnetmask 255.255.255.0. Op dit ogenblik staat op de "hoofd" PC alles goed ingesteld.

Op de tweede pc met 1 netwerkkaart stel je als IP address in 192.168.0.3 en subnetmask 255.255.255.0. Verder vul je bij de gateway en DNS instellingen het adres 192.168.0.1 in en klaar was ik......

Verwijderd

idd gewoon wizzard je van XP draaien, die maakt diskje aan.
die doe je in je win98 machine en dan opnieuw rebooten en alles doet het >:) :) :( :'( :P :o :D :r :9~ :9 ;) :7 :+ O+ :*

• TheFreak2002
Dit zou moeten werken maar bij mij lukte dit niet.....

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-06 14:20

RoRoo

Certified Prutser

ik heb laatst bij iemand internet sharing aan de gang probereren te krijgen die ook met wanadoo cable zat..

maar op het moment dat je ICS installeerde werkte zijn wanadoo connection niet meer aangezien ICS allemaal virtuele nics aan loopt te maken..

wat wel goed werkte was Analogx Proxy.. probeer die maar eens..

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Pagina: 1