dot.blaat
Verwijderd
ik had zelf ook een tnt2, denk overigens niet dat je ver komt met overclocken (ik althans niet)..
dus kan beter niet overclocken?Op donderdag 02 mei 2002 21:55 schreef jcross het volgende:
ik had zelf ook een tnt2, denk overigens niet dat je ver komt met overclocken (ik althans niet)..
tis een oude kaart dus kapotgaan maakt niet zoveel uit.
dot.blaat
Verwijderd
De TNT2 kaarten kun je best softwarematig overklokken. De resultaten zijn best leuk volgens mij.
Als je mazzel hebt kun je een 2,5 cm ventilatortje met twee of vier parkers op de koelrib schroeven. Dit werd bijvoorbeeld met de Diamond Viper 770 gedaan.
Gebruik search eens...
Als je mazzel hebt kun je een 2,5 cm ventilatortje met twee of vier parkers op de koelrib schroeven. Dit werd bijvoorbeeld met de Diamond Viper 770 gedaan.
Gebruik search eens...
Verwijderd
je kunt hem gewoon overclocken hoor, bij mij was hier geen extra koeling voor nodig. Dat super mini mini ventilatortje van de tnt2 pro was zelfs al voldoende (ik had dan wel 3 normale fans in m`n kast zitten, die natuurlijk ook wel een beetje meetellen).Op donderdag 02 mei 2002 22:00 schreef janwvg het volgende:
[..]
dus kan beter niet overclocken?
tis een oude kaart dus kapotgaan maakt niet zoveel uit.
Ik neem aan dat jou tnt2 pro ook geen hardware monitor functie heeft (om te zien hoe warm ie wordt). Zowel, dan is dat idiaal en kan je gewoon net zo ver overclocken tot ie of in jou ogen te heet wordt, of je rare strepen begint te zien
Net even vlug in m`n oude pc gekeken en de memory was nog wel overclocked (van 166 naar 220, kan misschien nog wel verder
post ff wat je specs (cpu, coolers, ...) zijn
Ik kan met een Asus V3800 TNT2 naar 200/200 en zelfs nog verder. Het scheelt echter maar weinig met 150/183 (Ultra settings), een paar procenten, dus Ultra settings is goed genoeg voor mij.
Het overclocken is zeker de moeite waard (125/150 --> 166/205 met standaard koeling)
Je kan hem nog extra koelen met een P1 cooler, zelfgemaakte RAMsyncjes enz enz.
Een casefan op je videokaart richten werkt ook goed
Je kan hem nog extra koelen met een P1 cooler, zelfgemaakte RAMsyncjes enz enz.
Een casefan op je videokaart richten werkt ook goed
Verwijderd
Ik heb er een super socket 7 ventilator op gekregen
was cooler met volle overclock (150 naar 180) dan zonder maar vanavond heefft ie het begeven na 1 maand overgeclockt te zijn, weet niet of het te maken heeft met het overclocken... ben nu opzoek naar goedkope Geforce2 MX400
MM
MM
ik heb een Celeron 466mhz, via apollo 133 chipset 128 mb ram ,5.4 gb hdd. maar ik heb nog een oude cyrix socket 7 koeler gevonden denk je dat die goed genoef is?Op donderdag 02 mei 2002 22:47 schreef jcross het volgende:
[..]
je kunt hem gewoon overclocken hoor, bij mij was hier geen extra koeling voor nodig. Dat super mini mini ventilatortje van de tnt2 pro was zelfs al voldoende (ik had dan wel 3 normale fans in m`n kast zitten, die natuurlijk ook wel een beetje meetellen).
Ik neem aan dat jou tnt2 pro ook geen hardware monitor functie heeft (om te zien hoe warm ie wordt). Zowel, dan is dat idiaal en kan je gewoon net zo ver overclocken tot ie of in jou ogen te heet wordt, of je rare strepen begint te zien
Net even vlug in m`n oude pc gekeken en de memory was nog wel overclocked (van 166 naar 220, kan misschien nog wel verder)
post ff wat je specs (cpu, coolers, ...) zijn
dot.blaat
Heb een Dimond Viper V770.
Heb een P1 koellivhaam met fan gekocht voor 20gulden, de fan eraf geschroefd en op de koellichaam van de V770 geplaats, werkt perfect!
Heb hem niet overgeklokt!
Heb een P1 koellivhaam met fan gekocht voor 20gulden, de fan eraf geschroefd en op de koellichaam van de V770 geplaats, werkt perfect!
Heb hem niet overgeklokt!
Verwijderd
dat ligt eraan hoe ver je wilt overclocken, zet die koeler maar in je systeem en overclock een klein beetje (iets van 140/180). Kijk dan met HWmonitor je temps na, heb je dat niet? als je er wat verstand van hebt kan je zelf ff voelen of ie erg heet isOp vrijdag 03 mei 2002 10:15 schreef janwvg het volgende:
[..]
ik heb een Celeron 466mhz, via apollo 133 chipset 128 mb ram ,5.4 gb hdd. maar ik heb nog een oude cyrix socket 7 koeler gevonden denk je dat die goed genoef is?
Je kan natuurlijk ook ff 3dmark doen, crashed die, of loopt ie niet goed, dan is of de temp te heet, of hij`s te ver overclocked...
Probleem, 3mark2001 loopt zonder geoc'd al vast en ik heb geen 3dmark 2000, weet iemand een site om die te laden
dot.blaat
Yo! Check http://www.madonion.comOp zondag 12 mei 2002 19:42 schreef janwvg het volgende:
Probleem, 3mark2001 loopt zonder geoc'd al vast en ik heb geen 3dmark 2000, weet iemand een site om die te laden
of ga gelijk naar http://gamershq.madonion.com/download/
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ik zag die typfout ook meteen. Is al verbeterd.
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
k'heb er nu een socket 7 koeler op geschroefd zou die afdoende zijn?
dot.blaat
Verwijderd
Ik had mijn tnt2 M64 op 148/157 lopen (125/125 is standaard) Ik had er geen extra koeling op, ookal werdt ie loeiheet hij werkte normaal. Hoger wilde ie niet want dat crashte ie direct, ik denk dat het voltage daarvoor te laag was
hij had in een andere pc met hoger voltage zeker nog veel hoger gekunt.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Verwijderd
Hey,
Ik heb mijn viper 770 tnt2 geklokt op 180/150 met een koeler van een PII. Gaat prima.
Greetz,
GaTofT
Ik heb mijn viper 770 tnt2 geklokt op 180/150 met een koeler van een PII. Gaat prima.
Greetz,
GaTofT
hoe hoog kan ik dan komen met een Socket 7 koeler (voor een cyrix dus een aardig zware voor die tijd)
dot.blaat
Pagina: 1