Toon posts:

PC spontaan aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen, misschien een probleempje waar jullie je licht ook even over zouden willen laten schijnen. Ik heb een pas een 2e bak op m'n kamer gezet met de volgende specs:

CPU : PII 266MHZ @ 266 MHZ
RAM : 32MB PC66
PLANK : MSI 6117 (intel LX) , nieuwste BIOS versie
VIDEO : Ati rage II+ PCI
SOUND : SB 64 PCI
NIC : 3COM Etherlink III ISA
HD : 1 of ander oud Western digital caviar geval

Het probleem is dat het ding om precies 0:00 "bios-tijd" aanspringt. Er staat in de bios wel een "resume on alarm"-optie , maar die staat gewoon uitgeschakeld. Verder staan er in de bios (naar mijn weten) nergens andere opties die dit zouden kunnen veroorzaken.

Toch nog iets gemist of woont er een evil spookje in m'n kamer wat 'em elke avond weer aanzet?

Verwijderd

relax..
da wil k ook
en meschien kan je die functie aanzette en kijke wat er dan gebeurt?
kk zou het anders ook nie wete

Verwijderd

misschien ff een x alles resetten?

Verwijderd

reset je bios of flash de bios nogeens.

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 18:02
ja, als je hem reset naar de default settings zou dat niet aan moeten staan...

Verwijderd

't Is iig een BIOS-probleempje :)

Als ie uit staat dan zou ie toch nix moeten doen lijkt mij? :?

/me vind het iig vreemd :)

Verwijderd

Gewoon hoofdschakelaar bij je voeding uitzetten

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 11:45 schreef Angel het volgende:
Gewoon hoofdschakelaar bij je voeding uitzetten
Die is nogal moeilijk te berijken , de hele zaak zit een beetje ingebouwd en wordt omringd door een jungle van kabels en andere meuk.

Bedankt in ieder geval mensen, ik ga vanavond effe de bios resetten om te kijken of dat helpt, anders weet ik het ook niet meer :)

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
kabel er uit trekken :?

Verwijderd

Mogelijkheden :

1. Je BIOS heeft een timer (zoals mijn A-Open moederplankje).
2. Je NIC krijgt een WOL-pakketje. (Kijk even of je de 3com WOL kabel hebt aangesloten)

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:32 schreef awesdorp het volgende:
Mogelijkheden :

2. Je NIC krijgt een WOL-pakketje. (Kijk even of je de 3com WOL kabel hebt aangesloten)
3 dat spookje waar topicstarter het over heeft

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 12:37 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

:P Nee dat kan niet... spoken bestaan niet *D

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 12:32 schreef awesdorp het volgende:
Mogelijkheden :

De timer in de bios staat uit.

Verder is het een oud 3com ISA NIC-je wat volgens mij geeneens WOL heeft, en mocht ie het wel hebben, dan heb ik het in ieder geval niet aangesloten. (mobo ondersteund het volgens mij ook niet, en ik zou er niet eens een kabeltje voor hebben)

Ik denk toch dat de bios een beetje leip is geworden. Vanavond effe resetten en evt. opnieuw flashen

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 12:37 schreef spear_of_fear het volgende:

[..]

toch maar Mulder & Scully bellen dan? :D

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-07 15:58
Dit probleem heb ik met een Cel 333 gehad.

Is mij in 2jaar tijd 2 of 3x gebeurd.

Op een gegeven moment voeding ontploft, nieuwe erin en zo'n overspannings beveiligde stekkerdoos erachter en nergens meer last van.

Misschien dat er om die tijd een signaal over het spanningsnet gaat en je pc hier op reageert!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 april 2002 13:04 schreef mdewals het volgende:
Dit probleem heb ik met een Cel 333 gehad.

Is mij in 2jaar tijd 2 of 3x gebeurd.

Op een gegeven moment voeding ontploft, nieuwe erin en zo'n overspannings beveiligde stekkerdoos erachter en nergens meer last van.

Misschien dat er om die tijd een signaal over het spanningsnet gaat en je pc hier op reageert!
Bij mij gebeurt het dus elke avond vast om 0:00 , ik heb nog een voeding liggen.(300 watt ding uit Aopen kast) Die maar even erin knallen dan, kijken of dat helpt. Bedankt iig! :)

Verwijderd

je kan ook proberen om die tijd 00.00 uur te veranderen in een andere tijd bijvoorbeeld 15.00 uur dan zie je vanzelf of het probleem in de die optie zit ;). Want misschien is het wel iets anders dan die resume on-alarm.

Verwijderd

Op woensdag 17 april 2002 11:42 schreef xXEstherXx het volgende:
't Is iig een BIOS-probleempje :)

Als ie uit staat dan zou ie toch nix moeten doen lijkt mij? :?

/me vind het iig vreemd :)
offtopic:
wow een vrouw op GoT :)

Je moet je bios opnieuw resetten, kheb hetzelfde prob. gehad. Kan ook te maken hebben met leeg batterijtje op je mobo, check deze ff voor spanning

Verwijderd

dus jouw computer start automatisch voor je op en jij wilt het uitzetten? |:(

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Op woensdag 17 april 2002 10:50 schreef Xeno het volgende:
Hey mensen, misschien een probleempje waar jullie je licht ook even over zouden willen laten schijnen. Ik heb een pas een 2e bak op m'n kamer gezet met de volgende specs:

CPU : PII 266MHZ @ 266 MHZ
RAM : 32MB PC66
PLANK : MSI 6117 (intel LX) , nieuwste BIOS versie
VIDEO : Ati rage II+ PCI
SOUND : SB 64 PCI
NIC : 3COM Etherlink III ISA
HD : 1 of ander oud Western digital caviar geval

Het probleem is dat het ding om precies 0:00 "bios-tijd" aanspringt. Er staat in de bios wel een "resume on alarm"-optie , maar die staat gewoon uitgeschakeld. Verder staan er in de bios (naar mijn weten) nergens andere opties die dit zouden kunnen veroorzaken.

Toch nog iets gemist of woont er een evil spookje in m'n kamer wat 'em elke avond weer aanzet?
Dan zou je haast denken aan hoog/laag tarief van `t elektra.
Dat werkt ook om 00:00 uur.
Misschien de optie uit laten na stroomstoring, of hoe heet dat ook weer, o jah! State After Power Failure, i.p.v. auto
op off zetten.
Anders is ook nog(in de Award iig) RTC alarm resume in te stellen, of uit te zetten natuurlijk.
En als laatste optie is het ook nog moglijk dat die resume on alarm off, waar je het over had, fout is geprogrammed en resumeon alarm on blijkt te zijn.
Jah wie weet

Verwijderd

Topicstarter
Gisteravond wat met de bios zitten goochelen (gereset) en zo te zien is het weg! Mooi, hoef ik toch niet de excorsist te bellen :)

Dank allen!
Pagina: 1