A'ight. Na ongeveer een jaar heb ik me ertoe gezet om es een keer een linux distro te proberen. Vandaag was het dan zo ver. Redhat was de keuze, mijn dual celly setup het slachtoffer (naast mezelf
). Omdat het oude vertrouwde windows zo vertrouwd is, wordt dat er niet afgegooid
. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: dit is er aan de hand.
Als ik mijn computer van mijn HD boot zie ik alleen een 'L' tevoorschijn komen.
Op mijn HD staan de volgende partities:
Op c: (hdf2) staat winME. Op hdf5 staat Redhat 7.2 en op e: (hdf6) staat WinXP.
Gelukkig kan ik nog wel van mijn in de Redhat installatie gemaakte bootflop booten, dus ik kan alleen bij Redhat.
Nu ligt het hoogstwaarschijnlijk aan LiLo, dus hier komt mijn lilo.cnfg:
Als ik in KDE (2.2) naar Control center -> Boot manager(LILO) ga, en ik kies 'check config', dan zegt ie het volgende: "Warning: /dev/hdf/ is not on the first disk.
The boot sector and the first map has *NOT* been altered.
Ik gok op 99% dat het um hier in zit. Ik heb verschillende opties geprobeerd in de Bootmanager, maar niets hielp. Ook na het zoeken naar wat nou de foutmelding 'L' betekent van LILO, kwam ik geen steek verder dan wat vage beschrijvingen...
Hoe kan ik er voor zorgen dat LILO fijn een menuutje op mijn scherm tovert?
Als ik mijn computer van mijn HD boot zie ik alleen een 'L' tevoorschijn komen.
Op mijn HD staan de volgende partities:
code:
1
2
3
4
5
6
| Device Boot Start End Blocks Id System /dev/hdf1 * 1 510 4096543+ b Win95 FAT32 /dev/hdf2 511 4865 34981537+ f Win95 Ext'd (LBA) /dev/hdf5 511 1020 4096543+ 83 Linux /dev/hdf6 1021 1530 4096543+ b Win95 FAT32 /dev/hdf7 1531 4865 26788356 b Win95 FAT32 |
Op c: (hdf2) staat winME. Op hdf5 staat Redhat 7.2 en op e: (hdf6) staat WinXP.
Gelukkig kan ik nog wel van mijn in de Redhat installatie gemaakte bootflop booten, dus ik kan alleen bij Redhat.
Nu ligt het hoogstwaarschijnlijk aan LiLo, dus hier komt mijn lilo.cnfg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| prompt
timeout="50"
boot="/dev/hdf"
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
message=/boot/message
linear
default=Windows
image="/boot/vmlinuz-2.4.7-10smp"
label="linux"
read-only
root="/dev/hdf5"
other=/dev/hdf1
optional
label="Windows"
image="/dev/hdf1"
root="/dev/hdf5"
image="/dev/hdf6"
root="/dev/hdf5" |
Als ik in KDE (2.2) naar Control center -> Boot manager(LILO) ga, en ik kies 'check config', dan zegt ie het volgende: "Warning: /dev/hdf/ is not on the first disk.
The boot sector and the first map has *NOT* been altered.
Ik gok op 99% dat het um hier in zit. Ik heb verschillende opties geprobeerd in de Bootmanager, maar niets hielp. Ook na het zoeken naar wat nou de foutmelding 'L' betekent van LILO, kwam ik geen steek verder dan wat vage beschrijvingen...
Hoe kan ik er voor zorgen dat LILO fijn een menuutje op mijn scherm tovert?