Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Volgens mij moet zoiets wel kunnen als je d'r een potmeter tussen zet (ik denk na de invertor).
Eat my shorts !
Verwijderd
Verwijderd
Heb je dit al eens geprobeert?Op zaterdag 06 april 2002 20:29 schreef subgrafix3d het volgende:
tuurlijk is dit mogelijk eventueel met een potmetertje en anders met een pwm schakeling maar je kan hem niet 100 & dimmen alleen tot net boven de ontsteek spanning
[afbeelding]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Verwijderd
ja tl's kan je ook dimmen maar niet 100 %Op zaterdag 06 april 2002 20:33 schreef Scyth het volgende:
Op zich is het gewoon een TL toch, kan je die ook dimmen? Want dan is het nl geen probleem.
[..]
Heb je dit al eens geprobeert?
en ja hoor dit schema werkt prima voor alles wat je wilt dimmen en de snelheid van wilt regelen ook fan's enzo dus
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Verwijderd
Verwijderd
hangt inderdaad van de lengte van je ccfl af maar even opgelet een pwm schakeling doet niet het voltage hoger of lagger zetten he maar met frequenzie de helderheid regelenOp zaterdag 06 april 2002 20:57 schreef badpinguin het volgende:
volgens mij gaat dit niet, want als je maar 7volt op een ccfl zet gaat hij al maar half branden. en met half bedoel ik de halve lengte en niet de halve lichtsterkte...
Verwijderd
Een ccfl kun je niet dimmen.
Ook niet met een potmeter , want als je die dimt, gaat ie echt niet minder fel branden, maar brand ie helemaal niet.
Als je een CCFL bij Stuut&Bruin hebt gekocht heb je er een Converter bij gekregen die levert een gelijke spanning op de Ccfl, en deze kun je ook niet veranderen.
Zodra dit minder wordt of meer , brand ie gewoon niet.
omdat het Nou laat ik het maar SOORT gloeidraaid noemen, te warm of te koud word HET BEGIN VAN DE CCFL . Dus doet ie het NIET
gewoon met een potmeter voor de invertor.
De truuk is het volgende: als je hem aanzet, moet de potmeter gewoon op weerstand 0 staan, zodat de ccfl 12Volt krijgt om te ontsteken. Is hij eenmaal ontstoken, dan kun je hem met de potmeter dimmen (tot een bepaald punt, waarna hij uitgaat.)
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
specs: Sun Workstation Server Router Laptop
Ofwel ontsteekt ie volledig (12V) ofwel ontsteekt ie niet volledig...
New pc under construction...
Nee, als je mijn post leest dan zal je zien dat hij inderdaad 12 volt nodig heeft om volledig te onsteken, maar zodra hij brand kun je wel degelijk de lichtsterkte dimmen.Op vrijdag 10 mei 2002 15:20 schreef Jaydee het volgende:
Precies, lichtsterkte dimmen kun je schudden...
Ofwel ontsteekt ie volledig (12V) ofwel ontsteekt ie niet volledig...
After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.
Verwijderd
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
TIP:lees dit met een sarsatische ondertoon.
intel 8008
tjek ff op de site van BitTech, ze hebben daar een heel artikel over geschreven...
http://www.bit-tech.net
(bij Articles)
Verwijderd
Het zou dus zeker mogelijk moeten zijn...
><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>
Verwijderd
Alleen met die platte ccfl's (Barfalites) doet ie het niet lekker.
Verwijderd
dus:
---Weerstand-----invertor----CCFL
en dat werkte prima
echter maakte me het niet meer uit hoevel die was dus heb ik de weerstand eruit gehaald.
http://orblivion.com/~bit/images/article/78/blue.wmv
Verwijderd
Heb net het printje geetst, geboord en bestukt, jammer dat ik geen CCFL heb om te proberen...