Commodore 64

Pagina: 1
Acties:
  • 1.733 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-09 19:55
Ik heb afgelopen vrijdag van mijn oma een Commodore 64 gehad.
Deze heb ik vandaag getest en hij werkt nog ook, tenminste het blauwe startscherm. Dan moet ik op play drukken om de cassette op te starten en dan gebeurt er niets. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn ?

Rebuilding knowledge database

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-08 13:22

White Dust

PlaneScape: Torment

Op maandag 25 maart 2002 18:31 schreef uppie83 het volgende:
Ik heb afgelopen vrijdag van mijn oma een Commodore 64 gehad.
Deze heb ik vandaag getest en hij werkt nog ook, tenminste het blauwe startscherm. Dan moet ik op play drukken om de cassette op te starten en dan gebeurt er niets. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn ?
Je moet de cassete laten lopen en dan (als de cassete voledig is afgespeeld) kun je gaan spelen (of draait het hele cassete deck niet :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:34 schreef White Dust het volgende:

[..]

Je moet de cassete laten lopen en dan (als de cassete voledig is afgespeeld) kun je gaan spelen (of draait het hele cassete deck niet :? )
jah, eerst inladen en dan werkt het pas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23
Als je een cassette player erbij hebt en aangesloten ;) dan moet je de casette derin doen en op play drukken. Dan wachten tot er iets geladen is. als het dan geladen is type je run in en enjoy the game :)

Als je een disk drive hebt moet je het anders doen
dan doe je i.p.v. load doe je dan load"$",8
Dan spreekt ie de diskdrive aan en begint ie te draaien.
Als ie ready zegt veeg je list in en voila een index wat er op de disk staat.

Dan ga je voor een programma staan en type je load in. Dan ga je met de pijltjes toetsen(zijn wat vaag op een C64) achter de programmanaam staan en typ je ,8 in. Dan haal je alles weg wat er achter die ,8 staat die je net ingetypt hebt.

Als ie dan klaar met laden is en ready zegt, type je run: of run* in(Weet de goeie niet meer) en dan start het spel.

i.p.v ,8 gebruikten sommige mensen ook ,8,1 waarom weet ik niet, weet nog wel dat Accolade Formula 1(ofzo) het anders niet deed.

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Nou ik heb een cassette player erbij en die loopt gewoon.
Dan type ik in

load "" turbo

dan komt er te staan dat ik op de playknop moet drukken en dat doe ik dan ook. Dan gaat het cassetteding lopen, maar na 2 minuten gebeurd er nog niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 18:44 schreef Huntor het volgende:
Als je een cassette player erbij hebt en aangesloten ;) dan moet je de casette derin doen en op play drukken. Dan wachten tot er iets geladen is. als het dan geladen is type je run in en enjoy the game :)

Als je een disk drive hebt moet je het anders doen
dan doe je i.p.v. load doe je dan load"$",8
Dan spreekt ie de diskdrive aan en begint ie te draaien.
Als ie ready zegt veeg je list in en voila een index wat er op de disk staat.

Dan ga je voor een programma staan en type je load in. Dan ga je met de pijltjes toetsen(zijn wat vaag op een C64) achter de programmanaam staan en typ je ,8 in. Dan haal je alles weg wat er achter die ,8 staat die je net ingetypt hebt.

Als ie dan klaar met laden is en ready zegt, type je run: of run* in(Weet de goeie niet meer) en dan start het spel.

i.p.v ,8 gebruikten sommige mensen ook ,8,1 waarom weet ik niet, weet nog wel dat Accolade Formula 1(ofzo) het anders niet deed.
en voor tape

load [return]
press play on tape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:14

dominic

will code for food

Als je "load" intikt en op return drukt dan vraagtie als het goed is "Press play on tape.", als je dan op play drukt moet je net zo lang wachten tot je een mededeling krijgt: "Found <Programmtitel>, Loading.." dan nog ff een tijdje wachten tot je de commandline terugkrijgt. Dan "run" intikken.

Download my music on SoundCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je "load" intikt en op return drukt dan vraagtie als het goed is "Press play on tape.", als je dan op play drukt moet je net zo lang wachten tot je een mededeling krijgt: "Found <Programmtitel>, Loading.." dan nog ff een tijdje wachten tot je de commandline terugkrijgt. Dan "run" intikken.
of gewoon shift + run-stop, dan laad en runt ie automatisch :)

bestaat er niet zo'n shortcut voor disks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
En het kan niet zijn dat de cassette's toevallig leeg zijn ??? Hij doet namelijk helemaal niets (tenzij ik hem in een normaal cassettedeck doe, dan maakt ie echt geluid alsof er een modem ant connecten is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op maandag 25 maart 2002 19:38 schreef uppie83 het volgende:
En het kan niet zijn dat de cassette's toevallig leeg zijn ??? Hij doet namelijk helemaal niets (tenzij ik hem in een normaal cassettedeck doe, dan maakt ie echt geluid alsof er een modem ant connecten is)
Het kan zijn dat de cassette corrupt is doordat er bv een magneet bij langs is gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
En dan ??? Ken ik er niets meer mee doen ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[
i.p.v ,8 gebruikten sommige mensen ook ,8,1 waarom weet ik niet
Tis wel lang geleden, maar bij "ons" in de vrienden kring gebeurde dit om (naar ik nu wel denk) bijgeloof.

De ,8,1 zou ervoor zorgen dat je sneller in kon laden...:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op maandag 25 maart 2002 20:03 schreef uppie83 het volgende:
En dan ??? Ken ik er niets meer mee doen ???
Je weet wat er gebeurd als je een magneet over een diskette haalt... dat zelfde gebeurd met een casstette... dus idd, als dat gebeurd is kun je er niets meer meet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 19:38 schreef uppie83 het volgende:
Ik neem aan dat je weet dat je ze helemaal terug moet spoelen naar het begin van kant A voordat je begint met laden. :)

welke spellen heb je btw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Nou dat heb ik zelf niet gedaan. Keb hem pas sinds vrijdag.
Maar ik kan me zo voorstellen dat het bandje leeg kan zijn (deed ik ook vaak met muziekcassettes)

En als die dan leeg is, hoe kom ik dan wel aan software voor de C64 ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet nog dat je met een 1 op het einde bij save"prog",1,1 je de einde van de tape mee aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je maar eens kijken op http://www.c64.org/ daar is eerg veel te verkrijgen. Ik weet dat je een 1541 Diskdrive kan aansluiten op je seriele poorten, maar ik kan het url even niet vinden waar dat stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
En als je (nog) geen diskdrive hebt ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op maandag 25 maart 2002 20:56 schreef uppie83 het volgende:
En als je (nog) geen diskdrive hebt ???
Dan moet je 30 april de vrijmarkt maar es opzoeken, meestal kun je daar voor een prikkie aan dit rotzooi komen... zo ben ik ook aan m'n C64 gekomen, op een vrij maarkt voor f10,-- en daar zaten 2 c64 bij (allebij niet optimaal werkend, de één z'n graphics waren screwd en de ander z'n toetse bord deed het niet goed maar met een beetje sleutelen heb ik één goed werkende gemaakt), een bult aan cassettes, een cassette deck, een diskdrive en nog wat rotzooi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Helaas ben ik op vakantie 30 april, iemand anders nog een leuke spot om oud spul vandaan te halen ???

edit:

Niet komen met sites als ricardo.nl ofzo, want ik wil die dingen werkend kunnen zien !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik loade ook altijd met ,8,1 vanaf de diskette, wacht ik heb hier nog 5 boeken over C64, ik zoek 't wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

als je ,8,1 gebruikte dan was het een andere methode van laden. meestal was dat ietsje langzamer maar stabieler

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Als je wilt checken of je cassete leeg is, gooi hem ff in je stereo. Als je piepjes hoort is hij niet leeg.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

BdR

TV is gooder then books

Op maandag 25 maart 2002 20:47 schreef uppie83 het volgende:
En als die dan leeg is, hoe kom ik dan wel aan software voor de C64 ???
easy.. je download wat games in .T64 formaat (commodore 64 tape formaat) bijvoorbeeld hier of hier, en dan neem je het programma WAV-PRG die speelt de T64 bestandjes af door de soundblaster, dat neem je op op cassette bandje en dat bandje kan worden gelezen door de Commodore 64 :7 8-)

Wel opletten dat je niet te hard of zacht opneemt enzo, moet je even proberen maar dan kan je mooi wel kiezen uit kweetniethoeveel games..

[edit]
btw hoe kom je erbij om anno 2002 een Commodore 64 te vragen op je verjaardag!? :?

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Op maandag 25 maart 2002 19:23 schreef uppie83 het volgende:
Nou ik heb een cassette player erbij en die loopt gewoon.
Dan type ik in

load "" turbo

dan komt er te staan dat ik op de playknop moet drukken en dat doe ik dan ook. Dan gaat het cassetteding lopen, maar na 2 minuten gebeurd er nog niets.
Uhm, je wacht toch wel lang genoeg he? Soms duurt het wel 'iets' langer dan 2 minuten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 25 maart 2002 21:10 schreef White Dust het volgende:

[..]

Dan moet je 30 april de vrijmarkt maar es opzoeken, meestal kun je daar voor een prikkie aan dit rotzooi komen... zo ben ik ook aan m'n C64 gekomen, op een vrij maarkt voor f10,-- en daar zaten 2 c64 bij (allebij niet optimaal werkend, de één z'n graphics waren screwd en de ander z'n toetse bord deed het niet goed maar met een beetje sleutelen heb ik één goed werkende gemaakt), een bult aan cassettes, een cassette deck, een diskdrive en nog wat rotzooi...
Waar is die markt precies? Ben nog op zoek naar een C64 en/of VIC20...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Als ik het bandje in mijn cassettedeck van de stereo doe hoor ik wel piepjes en dingetjes enzo, lijkt net of een modem ant connecten is :9

Dat van die bandjes opnemen zo zou ik kunnen proberen.
Hoe ik erbij kom om een C64 te vragen --> simpel check the sig.

Langer dan 2 minuten wachten, hmm zou ik kunnen proberen, maar hoe lang zou ik dan moeten wachten ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino
  • Laatst online: 01-09 09:54

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op dinsdag 26 maart 2002 09:16 schreef knightofn1 het volgende:
als je ,8,1 gebruikte dan was het een andere methode van laden. meestal was dat ietsje langzamer maar stabieler
,8 geeft in ieder geval de poort aan (diskette station). Als je de index van een floppy wil laten zien werkt ,8,1 niet, dat moet load"$",8 zijn.

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-08 22:01
Op woensdag 27 maart 2002 15:14 schreef uppie83 het volgende:
Als ik het bandje in mijn cassettedeck van de stereo doe hoor ik wel piepjes en dingetjes enzo, lijkt net of een modem ant connecten is :9

Hoe ik erbij kom om een C64 te vragen --> simpel check the sig.

Langer dan 2 minuten wachten, hmm zou ik kunnen proberen, maar hoe lang zou ik dan moeten wachten ??
lol! erhm. Een half uur of langer? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Dat meen je niet :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crayne
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-03 13:41

Crayne

Have face, will travel

Op woensdag 27 maart 2002 15:50 schreef uppie83 het volgende:
Dat meen je niet :Z
Oh jawel. Welkom in de wondere wereld van Commodore. :)
Verder geen kwaad woord over de c64, maar langzaam dat die bak is. *grin*

Mijn Library Thing catalogus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deuce
  • Laatst online: 13-08 00:20
Ik heb ooit de kop van de taperecorder vervangen. Sinds die tijd moest ik met een heel klein schoevendraaiertje de kop een heel klein beetje veranderen.
Als je op play drukt, dan zie je de kop wel op het cassettebanje staan en zie je de schroef ook, ik deed het een beetje op gevoel en het hoe het "geluid" klonk".

Wat ik trouwens als eerste zou doen is de kop van de taperecorder reinigen met alcohol en een wattenstaafje. Wil ook wel veel leesproblemen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ja man dat laden van spellen kan echt wel 10 minuten duren.

Ik weet nog wel dat je vroeger op de radio Vic20 en C64 software kom opnemen: En dan komt nu: Xenon2.....

peiiepppp,pie piep prrrtttt piep

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 16:49
Op woensdag 27 maart 2002 15:25 schreef El Martino het volgende:

[..]

,8 geeft in ieder geval de poort aan (diskette station). Als je de index van een floppy wil laten zien werkt ,8,1 niet, dat moet load"$",8 zijn.
je kunt ook de LOAD vervangen door L(O+SHIFT) te tikken, is 2 letters korter :) dit werkt ook met RUN, LIST (dus R(U+SHIFT) en L(I+SHIFT))

Ook kun je, als je het eerste programma van de disk wilde laden ipv "$", "*" geven (daar kan dan wel weer ,8,1 achter)
en je kunt ook nog de naam van het programma opgeven, dus:

LOAD"SPY VS SPY II",8,1 ;) (dit is wel wat veel moeite als er veel tekens tussenstonden :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-08 08:07

Jiffy

God, you're ugly!

Je kunt (bijna) alle commando's van de C64 afkorten, in de handleiding staat een keurig lijstje met alle mogelijke afkortingen.

Enne: load"<programma>",8,1 was voor automatisch startende machinetaalprogramma's. Je hoefde dan dus geen 'run' in te typen als hij klaar was met laden.

Het vaker voorkomende load"<programma>",8 werd uitsluitend gebruikt voor programma's die een basicstarter hadden. Dit konden ook machinetaalprogramma's zijn, maar deze hadden dan iig een basicregel in de zin van:
10 sys 2300
oid om op die manier na het intypen van 'run' het eigenlijke machinetaalprg te starten.

Hey! De 64 rulez big time!

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43
Op woensdag 27 maart 2002 16:22 schreef Deuce het volgende:
Ik heb ooit de kop van de taperecorder vervangen. Sinds die tijd moest ik met een heel klein schoevendraaiertje de kop een heel klein beetje veranderen.
Als je op play drukt, dan zie je de kop wel op het cassettebanje staan en zie je de schroef ook, ik deed het een beetje op gevoel en het hoe het "geluid" klonk".
Daar heeft mijn pa ooit een LEDje voor ingebouwd, hoe veller ie brand hoe beter ie is afgesteld :)

Maar ik zou om te kijken of ie iets doet, gewoon het bandje terugspoelen, load"*",8 intypen en laat hem maar ff aanstaan. Merk je vanzelf of ie iets vind of niet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CNS
  • Laatst online: 09:13

CNS

Op woensdag 27 maart 2002 16:22 schreef Deuce het volgende:
Daar had je toch zo'n programmatje voor.
Kwamen verschillende dikke lijnen op het scherm en dan met die schroevendraaier aan de gang tot de lijnen het smalst waren. Dan was ie ut beste afgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vargo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-09 14:22
This brings back memories.... :z
Ik was al die oude commando's totaal vergeten. Na 2 atari's aan de C64 begonnen. Compleet met floppydrive, printer en zo'n cardridge die je achterin kon insteken. Uiteindelijk maar vervangen door een 486...

[wegdroommodus]
Geweldige spelletjes: kon je met je vriendjes om de beurt spelen en tussen elke speelronde een kwartier wachten omdat ie moest laden. Summergames, wintergames, caveman olympics (vrouwenslingeren, dinoracen, vuurtje stoken). En natuurlijk ook de 1e lucasarts adventures als "Maniac Mansion" & "Zack McCracken and the alien mind benders".
[/wegdroommodus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Dust

White Dust

Op dinsdag 26 maart 2002 11:50 schreef Blerk_NKK het volgende:

[..]

Waar is die markt precies? Ben nog op zoek naar een C64 en/of VIC20...
In elke stad is wel een vrijmarkt op koninginnendag :) zitten meestal kinderren rotzooi te verkopen en vaak zijn er ook wel es wet c64's bij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op woensdag 27 maart 2002 16:46 schreef Crashman het volgende:

[..]

je kunt ook de LOAD vervangen door L(O+SHIFT) te tikken, is 2 letters korter :) dit werkt ook met RUN, LIST (dus R(U+SHIFT) en L(I+SHIFT))

Ook kun je, als je het eerste programma van de disk wilde laden ipv "$", "*" geven (daar kan dan wel weer ,8,1 achter)
en je kunt ook nog de naam van het programma opgeven, dus:

LOAD"SPY VS SPY II",8,1 ;) (dit is wel wat veel moeite als er veel tekens tussenstonden :)
Hehehe, klopt, maar ik gebruikte eigenlijk altijd de Final Cartridge III. Dat was volgens mij de makkelijkste, en snelste!, manier om je floppy te gebruiken. *D

"To make a bad day worse, spend it wishing for the impossible", Calvin (Calvin & Hobbes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
ja ik heb ook nog zo'n ding ja...suuupersnel...

Toen ik die cartridge nog niet had, had ik ook een softwarematig programmaatje waarmee je disks/PRG's sneller kon laden. Helemaal geen cartridge voor nodig :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:43
Op woensdag 27 maart 2002 18:52 schreef El Martino het volgende:

[..]

Hehehe, klopt, maar ik gebruikte eigenlijk altijd de Final Cartridge III. Dat was volgens mij de makkelijkste, en snelste!, manier om je floppy te gebruiken. *D
Yep da's de beste. Leuke van dat ding vond ik ook altijd dat je halverwege spelletjes kon saven via de freeze knop :)
En dan had je natuurlijk nog het windows scherm, als je dat nu ziet lijkt het toch verrekes veel op hoe windows er nu uitziet, alleen dan in 2 kleuren. Ze zeggen wel allemaal dat windows gejat is van de mac, maar volgens mij was de C64 toch echt eerder :D

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op woensdag 27 maart 2002 20:14 schreef redwing het volgende:

[..]

Yep da's de beste. Leuke van dat ding vond ik ook altijd dat je halverwege spelletjes kon saven via de freeze knop :)
En dan had je natuurlijk nog het windows scherm, als je dat nu ziet lijkt het toch verrekes veel op hoe windows er nu uitziet, alleen dan in 2 kleuren. Ze zeggen wel allemaal dat windows gejat is van de mac, maar volgens mij was de C64 toch echt eerder :D
macOS is ook gejat van Xerox ofzo (hoe heette het nou?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Martino

El Martino

Zo niet, dan toch.

Op woensdag 27 maart 2002 19:54 schreef Crashman het volgende:
ja ik heb ook nog zo'n ding ja...suuupersnel...

Toen ik die cartridge nog niet had, had ik ook een softwarematig programmaatje waarmee je disks/PRG's sneller kon laden. Helemaal geen cartridge voor nodig :)
Ik ook, volgens mij heette het abcturbo ofzo!

This brings back memories! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
En wat ook leuk is, de joysticks van de atari 2600 pasten erop (die hadden we dus ook :) ).

Ik weet nog dat ik soms uit pure frustratie als ik bij een spel iets niet kon halen, op dat topje van die joystick ging knauwen. (was toen 4 of 5 ofzo :) ) na een tijdje had ik die hele bovenkant erafgeknauwd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha coole nostalgie!

Als je een heel gaaf spel hebt, dan wilde het scherm nog wel eens in allerlei kleuren flitsen tijdens het laden :P

/me gaat z'n C64 zaterdag opgraven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

lol opeens moet ik weer denken aan die halve nachten die je nodig had om een diskette te kopieren
daar had je allerlei wazige programma's voor nodig, en dan 10 keer per disk switchen tussen de lege en de volle

en halverwege omwisselen en 2 disks naar de klote.........

those were the days........
man dan is het nu toch wel makkelijk met men 8 speed on the fly :)

ps herindert iemand zich cabal nog ? retecool spel :)
Op woensdag 27 maart 2002 22:54 schreef Eggplant het volgende:
haha coole nostalgie!

Als je een heel gaaf spel hebt, dan wilde het scherm nog wel eens in allerlei kleuren flitsen tijdens het laden :P

dat zie je verkeerd, de c64 joysticks konden ook op de atari >:) wij hadden zon bruine met 1 vuurknop :)
echt de enige joystick die het langer dan een jaar heeft uitgehouden. en die van nu zijn 10 keer zo duur, en na een jaar zeker dood :(

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-08 18:18
Of je draait even aan de koppen via dat kleine gaatje in je casseterecorder :)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
Op woensdag 27 maart 2002 23:31 schreef heuveltje het volgende:
lol opeens moet ik weer denken aan die halve nachten die je nodig had om een diskette te kopieren
daar had je allerlei wazige programma's voor nodig, en dan 10 keer per disk switchen tussen de lege en de volle

en halverwege omwisselen en 2 disks naar de klote.........

those were the days........
man dan is het nu toch wel makkelijk met men 8 speed on the fly :)

ps herindert iemand zich cabal nog ? retecool spel :)
[..]

dat zie je verkeerd, de c64 joysticks konden ook op de atari >:) wij hadden zon bruine met 1 vuurknop :)
echt de enige joystick die het langer dan een jaar heeft uitgehouden. en die van nu zijn 10 keer zo duur, en na een jaar zeker dood :(
Zo had ik een keer een vrien met een c64 met het spel Wonderboy.

Nam ie een keer naar mij toe, ik vond het een superspel. Hij bleef bij mij slapen, dus ik s'morgens heel vroeg opstaan om die diskette te kopieren (waarom weet ik niet, ik had het ook gewoon kunnen vragen |:( ). Maar iig, ik begin met kopieren, en meteen vanaf het begin verwisselde ik de Source disk met de Target disk. Je snapt t al, erna had ik dus een diskette met 1 lege kant ;( weg Wonderboy :'(

Toen we opstonden en wilden gaan spelen, was het spel weg!
"Hoe kan dat nou?" hoor ik mezelf nog steeds zeggen :+
(wel smerig maarja :|)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Op woensdag 27 maart 2002 22:54 schreef Eggplant het volgende:
Opgraven? Zo'n ding moet ten allen tijde in volle glorie in je computerkamer staan!

* Jiffy heeft een (originele!) Commodore 128 met 32 MB ram, een 20 MHz CPU en een 1 GB SCSI drive. :9

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffeemonster
  • Laatst online: 19:08
Op donderdag 28 maart 2002 09:41 schreef Jiffy het volgende:

[..]

Opgraven? Zo'n ding moet ten allen tijde in volle glorie in je computerkamer staan!

* Jiffy heeft een (originele!) Commodore 128 met 32 MB ram, een 20 MHz CPU en een 1 GB SCSI drive. :9
Zelf gemod? Op www.c64.org staan geloof ik ook nog andere mods, zoals modem/netwerkaansluitingen.

Heerlijk die oude tijden. Eerst die Tape Turbo laden, en dan met 'pijltje links'L (ik wilde al bijna de toets linksboven op het toetsenbord indrukken uit automatisme, maar daar staat alleen maar ` :D) het spel laden. Heerlijk Snoopy, Great Giana Sisters, Wizards of Wor, Football Manager etc. spelen. Gelukkig heb ik weer een CBM64 gevonden :)

Look for something long enough and you will find it; look for something without understanding, and it will find you.
A normal day at the stock exchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:57

heuveltje

KoelkastFilosoof

Op donderdag 28 maart 2002 09:59 schreef Coffeemonster het volgende:
linksboven op het toetsenbord indrukken uit automatisme, maar daar staat alleen maar ` :D) het spel laden. Heerlijk Snoopy, Great Giana Sisters, Wizards of Wor, Football Manager etc. spelen. Gelukkig heb ik weer een CBM64 gevonden :)
bleu max en zaxxon !!!!!!!!!!!!!

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Op donderdag 28 maart 2002 09:59 schreef Coffeemonster het volgende:

[..]

Zelf gemod? Op www.c64.org staan geloof ik ook nog andere mods, zoals modem/netwerkaansluitingen.
Modden viel wel mee: SuperCPU (20 MHz 65816 met 16 MB RAM) is een cartridge, evenals de 16 MB RAMLink. De harddisk is gewoon een externe drive, evenals de 3.5" (1,6 MB)floppydrive.

Het enige modwerk bestaat uit het plaatsen van een fan in de behuizing van de C128D (bij de voeding), het vervangen van de standaard ROM's door JiffyDOS ROM's (incl. aan/uit schakelaar) en het bijstellen van de 5V lijn van de voeding.

Eea zorgt echter wel voor een _ongelofelijk_ snel reagerende computer. Via een snelle RS232 poort (115Kb/s) aangesloten op een pc om makkelijke bestanden over te zenden.

En het leuke is dat het _ook_ in de 64-mode werkt... :)

Spellen draaien met de SuperCPU (lang) niet altijd, maar hij is dan ook simpel uit te schakelen. En de spellen _die_ draaien, draaien vaak uitermate goed (Elite draait _heel_ soepel!).

En hij heeft dan ook een ereplaats op m'n compukamertje... B-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Nou eh al die commando's gaat ik wel eens een keer uit het boekje lezen als ik er weer achter duik. Eerst maar eens proberen mijn andere consoles aan de praat te krijgen nu ik weet dat deze werkt.

Alleen ooit nog een keer hier een Diskette station voor halen denk ik, dan kan ik tenminste wat sneller spelen *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashman
hahahah :D

Als je WinXP hebt moet je Hier! eens kijken...roflol :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28

BdR

TV is gooder then books

Op woensdag 27 maart 2002 15:14 schreef uppie83 het volgende:
Heb je die WAV-PRG nog geprobeerd? ben wel benieuwd of dat een beetje goed werkt..

* BdR heeft zelf geen C64

mijn web games -> Impossible Snake 2 :: Impossible Snake :: Snake Slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uppie8374
Mijn stereotoren met cassettedeck is Fucked up dus gaat niet lukken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

probeer eens aan een nieuwe cassete te komen, wil ook nog wel eens helpen, kwaliteit wordt snel minder als ze oud zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shagura
Op donderdag 28 maart 2002 16:27 schreef uppie83 het volgende:
Nou eh al die commando's gaat ik wel eens een keer uit het boekje lezen als ik er weer achter duik. Eerst maar eens proberen mijn andere consoles aan de praat te krijgen nu ik weet dat deze werkt.

Alleen ooit nog een keer hier een Diskette station voor halen denk ik, dan kan ik tenminste wat sneller spelen *D
werkt gewoon in basic hoor, dat is best simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rocco
  • Laatst online: 18:15

Rocco

nightlife

Als dat cassetje van oma zo'n 15 jaar oud is ben ik bang dat de magnetische laag sterk verzwakt is. Je kan het beste zoals hierboven is beschreven een nieuwe maken. Ook ff de koppen van de recorder schoonmaken met aceton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PommeFritz
  • Laatst online: 20-07-2024

PommeFritz

...geen friet

Op donderdag 28 maart 2002 16:27 schreef uppie83 het volgende:
Vergeet ook niet een Final Cartridge III te halen.
De beste uitvinding sinds gesneden brood.
(voor de C64 dan).

FireFox - neem het web in eigen hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Op vrijdag 29 maart 2002 01:32 schreef PommeFritz het volgende:

[..]

Vergeet ook niet een Final Cartridge III te halen.
De beste uitvinding sinds gesneden brood.
(voor de C64 dan).
Is idd een prima ding. Mooie vervanger is trouwens de 'Retro Replay Cartridge'. Da's een in 2001(!) gefabriceerde verbeterde versie van de, eveneens bekende, Action Replay Cartridge. Zit nu een flashrom in, bugs zijn verwijderd enz. Mooi ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hcc heeft ook een C64-gg ;)
daar heb ik wel vaak staan praten(op de hcc beurs)

C64 RULEZ!

load"WINDOWS 95",8,1 :P
Pagina: 1