Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

[WiFi] Hotspot database draadloze netw.&inet

Pagina: 1

Reageer Nieuw Topic
AmsterdamVideo

Aangezien het er al voor verschillende landen en gebieden is, maar ik het voor Nederland nog niet ben tegengekomen, ben ik momenteel bezig aan een database waar mensen vrijwillig hun gegevens kunnen toevoegen om zo een lijst te krijgen waar mensen "even kunnen inhaken" om even te internetten, van een lokale server te snoepen of whatever...

Aangezien steeds meer mensen over een laptop met WiFi (802.11b kaartje) beschikken, is dit een nuttig iets, omdat mensen op die manier als ze in een andere stad/streek zijn eens even kunnen internetten als ze daar verder de mogelijkheid niet voor zouden hebben.

Mijn vraag, zijn er hier mensen bereid mee te helpen om dit succesvol te maken, zodat we er met z'n allen profijt van zullen hebben op den duur...

Mogelijk nadeel zou kunnen zijn dat je mensen toelaat op je interne netwerk, maar dat valt met enige beveiliging voor zover je uberhaupt nog gebruikmaakt van onveilige verbindingen natuurlijk gewoon op te lossen.

Ander mogelijk nadeel is dat je wat bandbreedte kwijt raakt aan de (onbekende) "bezoeker"... Maarach, een laptop accu leeft toch niet uren dus voor heavy leeching zal zoiets toch al niet gebruikt worden en ik denk dat je er dan ook relatief weinig last van zult hebben als iemand even komt inhaken...

Laat deze paar punten je echter niet in de weg staan en laten we het net zo handig maken als in andere landen het nu al is (dus: ken de site, ken de plaatsen ongeveer, en ga op vakantie ook ff lekker internetten van tijd tot tijd, enz..)

Ik heb de database/site nu nog lokaal, maar als ik de site wat heb ingericht naar wens en 'ie online komt laat ik het wel weten :) Ik hoor graag jullie reacties *D

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

Eternal Baka
Reg. datum: 16 maart 2002

Goed idee Carnager!!!!

* Yumei heeft zelf nog geen Wlan maar als zover zou ik best mee willen doen hieraan :)

hopelijk zullen er in de toekomst nog wel meerderen hier aan meedoen zodat je zo goed als overal wel ff kan surfen met je Laptop voor bijv. het checken van je mail en stuff :D

Reg. datum: 07 februari 2002

Initiatief is perfect! Ik las vandaag een artikeltje in het Volkskrant magazine daar werd een dergelijk initiatief in besproken.

http://www.nycwireless.net

Zij hebben daar ook al verwijzingen naar sites in Nederland. Misschien dat je daar bij kan aanhaken of anders hun ervaring gebruiken.

Zodra ik centjes heb voor een accesspoint meld ik me direkt aan.

Success

AmsterdamVideo

die site ken ik al ja... voor zover nederlandse steden heb ik nu 2 sites: amsterdam en leiden... maar die lijken beide behoorlijk dood die sites... ;/

Iedere dag nieuwe videos op AmsterdamVideo ||| Overal ter wereld gratis mobiel internet: FonNederland.nl

Reg. datum: 10 augustus 2001

Op zich wel een grappig idee, maar toch zou ik er zelf niet aan meedoen; je weet niet wat 'de bezoeker' met gebruikmaking van jouw ip-adres allemaal uithaalt.

Volgens mij was het Adam Curry die in een taxi van Schiphol naar Amsterdam-centrum tot 15 maal toe inbrak/aanlogde via onbeveiligde access points :)

Virtueel bestaat het dus al ;)

Asus PB2-F, PII-400 192Mb, Imac G3-500 384Mb, Ibook G3-600 384Mb

AmsterdamVideo

Inderdaad, maarach, wat zal iemand nou in feite doen via je onbeveiligde internet xs... Het is echt niet zo dat ze vele uren blijven omspoken, en je hebt als het goed is ook wel de nodige logs die je uit het AP kan trekken... overigens kun je in je netwerk ook nog een firewall zetten die ook het uitgaande verkeer controleert en eventueel alleen maar bepaalde poorten open heeft voor AP gebruikers... dus ach, het loopt wel wat los denk ik :D

2022
Reg. datum: 24 november 1999

Zeer goed idee! Ik wil zeker wel meehelpen om zoiets op te zetten... Misschien een Postnuke/PHPnuke site bouwen met een database gedeelte specifiek voor dit? Oh jah, nog een linkje: [Slashdot] Linuxcare founders go wireless. Dit is een proggeltje om eventueel betalingen te regelen, maar dit is vooralsnog absoluut niet de bedoeling van dit project. Wel handig om je buren via je wireless netwerkje wat te laten betalen.
AmsterdamVideo

Ik ben zelf in php en mysql al bezig aan een site... die staat nu nog lokaal maar ik zal straks 's ff een dns'je regelen zodat 'ie over een paar dagen online bereikbaar zal zijn.. :)

AmsterdamVideo

Over een paar dagen zal de site online komen op http://wlan.sdvanime.com/
En nu hopen op een aardig aantal deelnemers natuurlijk :D

let's all love lain
Reg. datum: 13 juni 2001

Okee misschien een spoil-sport

Maar hierover hebben we het al in diverse topics gehad. Het gebruik van richtantennes zijn toegestaan MITS het uitgestraalde vermogen maximaal 100 mWatt bedraagt.

Bij het gebruik van de diverse antennes die op het internet te vinden zijn staat een gain van meer als 10dB gespecificeerd. Dit levert uiteindelijk een ruime 3x versterking op. Even een snelle rekentruuk bij een gemiddelde 50mWatt wlan kaart kom je al uit op 200 mWatt. Hogere gain betekent uiteraard meer uitgestraald vermogen

Dit is dus niet toegestaan. Let hierbij op als je hieraan gaat beginnen. Het is alleen een vriendelijke waarschuwing, maar als de RDR (voormalig radio controle dienst) voor je deur staat ben je alvast gewaarschuwd.

Meer is te vinden op http://www.rdr.nl/pu/nieuwsbrieven/nb_0003_fis.html

http://got.duck.ath.cx/system/index.php?usr=780

AmsterdamVideo

Morphje, FYI: dit is niet het verbinden van grotere afstanden, waarbij grote antennes of wattages nodig zijn.. Dit is juist op kleine schaal (50 tot 100 meter rondom een accesspoint).. enfin, dit kun je ook lezen op de site..
Hij staat al beschikbaar op http://www2.sdvanime.com/wlan/ totdat de andere url z'n werk doet...

let's all love lain

mensen zijn sneller geneigt de leukere links te volgen en de kleine details niet te lezen. Ook lezen ze sneller replies op dit forum dan dat ze de details moeten lezen op welke site dan ook :) Doe ik ook :D Ik wilde ook alleen maar leuke dingen lezen totdat ik er na een maand ofzo achterkwam dat het niet legaal was :)

Er zijn al een aantal tweakers op dit forum bezig om een grote antenne op het dak te zetten. Ik ben alleen maar diegene die ze gewaarschuwd heeft, maar bij deze stop ik met waarschuwen :D

AmsterdamVideo

lol, achja, can't be too carefull 'guess... Maargoed, duidelijk mag zijn dat deze site dus niets te maken heeft met de lange afstandsverbindingen waar elders op dit forum over word gesproken...

Maargoed, wat ik graag weten wil, wat vinden jullie van de site? van het idee? :)

Het is dus feitelijk een nederlandse versie van dit artikel op WebWereld...

let's all love lain

Site is een goed idee. Zelf nog niet gekeken omdat ik met ander project bezig ben atm (wlan op 24 GHz oid) Ik ga me ook niet inschrijven :)

Ik ga zo toch eventjes kijken denk ik :) (heb ik namelijk ook nog niet gedaan :D )

let's all love lain

quote:
Op dinsdag 19 maart 2002 09:19 schreef morphje het volgende:
Site is een goed idee. Zelf nog niet gekeken omdat ik met ander project bezig ben atm (wlan op 24 GHz oid) Ik ga me ook niet inschrijven :)

Ik ga zo toch eventjes kijken denk ik :) (heb ik namelijk ook nog niet gedaan :D )

Hey you be cool :7

Je hebt mijn topic er ook bij gezet in je links. *knuffel*

AmsterdamVideo

lol, uiteraard... Hij heeft dan wel niet meer met 802.11b te maken maar wireless lan blijft 't heh.. En een interessant project bovendien :D

let's all love lain

Het word gewoon 802.11m (m van morph :) )

De 802 protocollen slaat nergens anders op dan wat voor gebruik maken ze van het transmissiemedium. Het werkt op een andere frequentie, maar het medium is blijft hetzelfde .. niks :D

AmsterdamVideo

lol.. volgens mij zegt 802.11 standaard nog wel iets meer hoor, bijv. snelheid, verbindingsopbouw, frequentie en kanalen, protocol (niet te verwarren met tcp/ip e.d.) enz...
majah.. een m erachter kan natuurlijk :D registreer hem eens als je wat concreets op tafel hebt wie weet word het zelfs een officieel bestaande standaard ^_~ (99 van de 100 standaarden horen we toch nooit meer wat over, neemt niet weg dat ze wel bestaan)...

AmsterdamVideo

khad ook een emailtje gehad van Adam Curry (jeweetwel, de ex-mtv-veejay met veel multimedia projecten in a'dam..) Hij vind het "cool"... *D

AmsterdamVideo

Zozo we hebben er weer een entry bij, in Den Haag... :)

Zeik niet zo!

quote:
Op maandag 18 maart 2002 00:45 schreef morphje het volgende:
Okee misschien een spoil-sport

Maar hierover hebben we het al in diverse topics gehad. Het gebruik van richtantennes zijn toegestaan MITS het uitgestraalde vermogen maximaal 100 mWatt bedraagt.

Bij het gebruik van de diverse antennes die op het internet te vinden zijn staat een gain van meer als 10dB gespecificeerd. Dit levert uiteindelijk een ruime 3x versterking op. Even een snelle rekentruuk bij een gemiddelde 50mWatt wlan kaart kom je al uit op 200 mWatt. Hogere gain betekent uiteraard meer uitgestraald vermogen

Dit is dus niet toegestaan. Let hierbij op als je hieraan gaat beginnen. Het is alleen een vriendelijke waarschuwing, maar als de RDR (voormalig radio controle dienst) voor je deur staat ben je alvast gewaarschuwd.
Maar bij het gebruik van richtantennes wordt er enkel meer vermogen in een bepaalde richting gestraald. Het is dus niet zo dat er meer vermogen wordt uitgezonden. Weet iemand of de hierboven genoemde regels betrekking hebben op het totaal verzonden vermogen of op het verzonden vermogen in een bepaalde richting?
AmsterdamVideo

100mWatt EIRP -> emitted bla bla bla ofwel hooguit een 5dB antenne aan een 100mWatt basestation anders ben je volgens RCD niet legaal bezig... (wil niet zeggen dat er veel mensen zich ook maar 1 ruk van aantrekken, maar dat is natuurlijk je eigen risico, als ze je controleren ben je antenne, basestation en alle aangekoppelde apparatuur kwijt... i.o.w. veel bedrijven hebben "officieel" een probleem... Overigens, op eigen terrein moet je natuurlijk zelf weten wat je doet, maar wie heeft er nu vele kilometers eigen land waar zo'n antenne tot z'n recht komt?.. Hooguit de UTwente en bepaalde grote bedrijven met diverse fabrieken op 1 terrein ofzo...)

Zeik niet zo!

Waarom een 5db antenne + 100mw ?
AmsterdamVideo

Tja, dit is de officieele regelgeving in Nederland... uitgaande van een 5dB antenne compenseer je het verlies dat je in de kabel hebt en is je eirp weer 100mWatt... Hier is in andere recente threads al uitvoerig op ingegaan, er is contact over geweest met de regelgevende instantie (RCD of whatever hun naam tegenwoordig is)...

Reg. datum: 12 maart 2002

ik ben hier niet zo in thuis maar betekent dit dat je een accespoint in huis plaatst en dan bijv. iemand zit in de auto op de parkeerplaats tegenover jouw huis zit en die persoon kan dan via dat speciale protocol verbinding maken met mijn netwerk en dan vervolgens surfen via m'n netwerk??

waar kan ik hier een beschrijving over vinden want het is op zich wel een leuk idee zeker voor de toekomst.

Prof Mierenneuke®

Dus als ik in de toekomst 'ff' mijn iemand wil checken dan zoek ik van te voeren een 'acces-punt' op en zet daar mijn auto neer en dan verbinding.

Maar ik denk echter dat dit in de practijk niet erg goed zou gaan werken. Je wou dan eigelijk met KPN een afpraak moeten maken dat ze aan alle 'mobiele-telefoon-masten' een accespoint plakken. Dan kan je zo'n netwerk redelijk aanleggen. Alleen de kasten van deze accespoints zullen zo hoog zijn dat het niet echt rendabel zal zijn.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

AmsterdamVideo

quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 21:34 schreef shure-fan het volgende:
[..]
- betekent dit dat je een accespoint in huis plaatst en dan bijv. iemand zit in de auto op de parkeerplaats tegenover jouw huis zit en die persoon kan dan via dat speciale protocol verbinding maken met mijn netwerk en dan vervolgens surfen via m'n netwerk??
- waar kan ik hier een beschrijving over vinden want het is op zich wel een leuk idee zeker voor de toekomst.

- Klopt... niet zozeer een speciaal protocol, het gebruikt gewoon TCP/IP, maar je moet wel een wireless LAN kaartje in de laptop hebben als je verbinding wilt maken met een accesspoint.
- op de site die ik noemde (wlan.sdvanime.com) en de links die vanaf die site staan naar bijvoorbeeld NYC wireless e.d...
quote:
Op zaterdag 30 maart 2002 21:51 schreef laupro het volgende:
- Dus als ik in de toekomst 'ff' mijn iemand wil checken dan zoek ik van te voeren een 'acces-punt' op en zet daar mijn auto neer en dan verbinding.
- Maar ik denk echter dat dit in de practijk niet erg goed zou gaan werken. Je wou dan eigelijk met KPN een afpraak moeten maken dat ze aan alle 'mobiele-telefoon-masten' een accespoint plakken. Dan kan je zo'n netwerk redelijk aanleggen. Alleen de kasten van deze accespoints zullen zo hoog zijn dat het niet echt rendabel zal zijn.

- Dat is het idee ja...
- Juist omdat die kosten dus zo duur zijn als het commercieel aangepakt zou worden (en je er dus ook weer abokosten en gebruikskosten voor kwijt zou zijn daardoor) is dit dus iets dat alleen maar door een systeem als dit kan worden gerealiseerd... Het geeft dan wel geen volledige dekking, maar dat is dan ook niet zo'n probleem.. al is meer accesspoints natuurlijk altijd welkom >:) zodat de kans groter wordt dat je op je favoriete terrasje in de zomer ook lekker het net op kan bijvoorbeeld... *D

Zeik niet zo!

Dat kan in idd, maar het is ook mogelijk om de accespoint te beveiligen tegen ongewenst gebruik door bijv een SSID en een WEP key.
AmsterdamVideo

quote:
Op zondag 31 maart 2002 21:31 schreef jeroen-O het volgende:
Dat kan in idd, maar het is ook mogelijk om de accespoint te beveiligen tegen ongewenst gebruik door bijv een SSID en een WEP key.
Ja, maar dat is een beetje tegenstrijdig hè, een open accesspoint neerplanten die in een site als eerder genoemde vermeld staat, en deze vervolgens beveiligen/dichtgooien... zoiets heeft dan totaal geen nut...

AmsterdamVideo

SDV ACC LWD01 is nu up... range moet nog ff exact worden gecheckt maar tis 3com accesspointje dus denk dat het wel goed zit... meer nieuws volgt *D

Eternal Baka
Reg. datum: 16 maart 2002

* Yumei heeft nog geen access point thuis maar die site is errug makkelijk!!

ik heb al op bepaalde plekken gekeken en lekker geinternet >:)

enne Carnager ik kom ook wel een keer bij jou testen binnenkort >:)

Ga zo door!!

AmsterdamVideo

Nou vooruit dan yumei :P Have fun :Y)

7 entries in de lijst inmiddels... De eerste schapen zijn over de dam, volgen er meer? :)

NET ZO ZEKER!

Ik denk dat er nog veel meer mensen / bedrijven zijn die mee willen / kunnen werken, dus doe ik 'm ff ietsjes omhoog.....

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

AmsterdamVideo

Inderdaad... Begin is altijd lastig helaas... Als 't eenmaal wat bekender word kan het sneller gaan :)

Reg. datum: 23 december 2001

Ik ben ook bezig om een openlijk draadloos netwerk op te zetten
Ik zie alleen heel weinig info wat betreft hardware!!!!
Wie heeft er al hardware en wat voor antenne's gebruiken jullie?? (geef jullie ideeën)
Ik zelf ben bezig met de Linksys Wap11.
Deze is goedkoop en kan gebruikt worden als client station zodat in het hele netwerk alleen maar Acces Points gebruikt worden (hier is makkelijk een externe antenne op aan te sluiten)
Als antenne wil ik een 15dB omni directional gebruiken:
http://www.fab-corp.com/I1.htm
Hiermee probeer ik zo ver mogelijk te komen.
Iemand nog andere ideeën??

Flappie!
Reg. datum: 21 november 2000

Ik heb net m'n access point aan de gang gekregen, maar nu nog even de Linux DHCP server aan de gang brengen, daarna zal ik 'm ook nog wel in de lijst slingeren...

Is er meteen een mogelijkheid om te interpretten als je van de Efteling af komt en even bij de Grote Gele M in Waalwijk gaat eten (alhoewel ie dat niet zal halen gok ik...)

Ik ben geweldig.. en bescheiden!
CCNP / CCDP / CCSE / CEH / JNCIS-FWV / CCIE Security (R&S Written) / CISSP

Zeik niet zo!

quote:
Op maandag 01 april 2002 01:25 schreef carnager het volgende:

[..]

Ja, maar dat is een beetje tegenstrijdig hè, een open accesspoint neerplanten die in een site als eerder genoemde vermeld staat, en deze vervolgens beveiligen/dichtgooien... zoiets heeft dan totaal geen nut...

Heeft ook geen nut, maar het was het antwoord op die vraag van of het mogelijk was om met een auto voor de deur... en ik dacht dat die persoon dat negatief bedoelde, maar dat was dus positief bedoelt :)

Ik ben op het moment bezig met Cisco 350 bridges, 4121 antennes, 3338 dishes etc..
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 09:10 schreef buiter het volgende:
Wie heeft er al hardware en wat voor antenne's gebruiken jullie?? (geef jullie ideeën)
Deze is goedkoop en kan gebruikt worden als client station zodat in het hele netwerk alleen maar Acces Points gebruikt worden (hier is makkelijk een externe antenne op aan te sluiten)

NIet om het een of ander, maar heb jij opgelet hoeveel EIRP je uitzend met dat ding in combinatie met een gewoone 0.03Watt wireless kaartje?

Nou, dat is 0.6267 Watt !
Het maximum in Nederland is dus 100mWatt EIRP op eigen terrein, en in het openbaar 10mWatt EIRP.
Jou 600mWatt is dan wel wat veel he ?!
(ILLEGFAAL DUS !!)

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 15:44 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

NIet om het een of ander, maar heb jij opgelet hoeveel EIRP je uitzend met dat ding in combinatie met een gewoone 0.03Watt wireless kaartje?

Nou, dat is 0.6267 Watt !
Het maximum in Nederland is dus 100mWatt EIRP op eigen terrein, en in het openbaar 10mWatt EIRP.
Jou 600mWatt is dan wel wat veel he ?!
(ILLEGFAAL DUS !!)

Ik gebruik geen wireless kaartjes (heb ik al gezegd)
ik maak gebruk van AP'S zodat ik makkelijk een externe antenne erop kan aansluiten.
Ik denk niet dat ik 600mW haal omdat er een lange kabel aan komt (ivm mast)

quote:
Op vrijdag 19 april 2002 23:25 schreef buiter het volgende:

[..]

Ik gebruik geen wireless kaartjes (heb ik al gezegdik maak gebruk van AP'S zodat ik makkelijk een externe antenne erop kan aansluiten.)
Dat maakt niets uit, het is een zender :)
quote:
Ik denk niet dat ik 600mW haal omdat er een lange kabel aan komt (ivm mast)

oke :)

Dit is een hele handige pagina om uit te rekenen hoeveel je uitstraald:
http://www.vwlowen.demon.co.uk/java/eirpie.htm

Kun je ook de soort/lengte kabel selecteren, soort antenne etc etc, en dan rekend ie voor je uit hoeveel EIRP je uitstraald :)

Maar als ik jou was zou ik ervoor zorgen dat je niet al te veel straald, want je kunt er problemen mee krijgen :)
(inbeslagname van je apperatuur etc)

AmsterdamVideo

OK, en hoever zijn jullie inmiddels met aansluiten?..

Wat betreft het vermelden van hardware, staat er inderdaad vrij weinig.. Dit komt dan ook omdat het relatief eenvoudig is.. De apparatuur hoeft slechts te voldoen aan de 802.11b standaard (WiFi dus) en hoe uitgebreid je het verder maakt is aan jezelf, qua type accesspoint, antenne & opstelling etc... Let alleen wel op je uitgestraald vermogen zoals hierboven ook al aangegeven word...
Nog een tip qua plaatsing van je AP.. (zeker als je geen externe antenne aansluit) probeer dit zoveel mogelijk te doen bij een raam of iets dergelijks, zeker in de richting waar je je bereik primair wilt hebben... Binnenshuis blijft het signaal redelijk ok maar als je je AP niet goed bij een raam plaatst slaat het signaal een aantal meter buitenshuis dood... Probeer als je de optie niet hebt het AP bij het raam van je keuze te plaatsen, het AP in ieder geval zo hoog mogelijk op te stellen, liefst in de nok van het dak in geval van een puntdak... Je hebt dan ook iets minder last van de stenen muren rondom... :)

Reg. datum: 01 februari 2002

Zelf gebruik ik een wap11 met een goede richt antenne en dan is 9 km geen probleem. De effectieve snelheid is 3 Mbit.
OP deze site vind je nog wat meer info over ons oude systeem. Dit is er dus niet meer maar is nu vervangen door een 802.11 systeem.
http://www.xs4all.nl/~verdu009/proximlink.htm
Op onze site van www.wirelessleiden.nl kun je wel wat meer info vinden. De site ziet er niet heel gelikt uit maar daar is hij ook niet voor bedoeld. We proberen daar gewoon ze snel mogelijk voor elkaar info op te zetten.
WE werken met verschillende antenne's
quad antennes voor korte afstanden
http://www.xs4all.nl/~pe1prx/quad.jpg
quad antennes in schotel voor als er b.v. iets tussen staat.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/NodeJasper
En natuurlijk gaas schotels voor de lange afstanden.
Bij wirelessleiden bienden ze ook een aantal van deze spullen te koop aan.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop
Hoop je zo een beetje verder geholpen te hebben.
quote:
Op vrijdag 19 april 2002 09:10 schreef buiter het volgende:

quote:
Op donderdag 25 april 2002 13:25 schreef the_doc het volgende:
Zelf gebruik ik een wap11 met een goede richt antenne en dan is 9 km geen probleem. De effectieve snelheid is 3 Mbit.
OP deze site vind je nog wat meer info over ons oude systeem. Dit is er dus niet meer maar is nu vervangen door een 802.11 systeem.
http://www.xs4all.nl/~verdu009/proximlink.htm
Op onze site van www.wirelessleiden.nl kun je wel wat meer info vinden. De site ziet er niet heel gelikt uit maar daar is hij ook niet voor bedoeld. We proberen daar gewoon ze snel mogelijk voor elkaar info op te zetten.
WE werken met verschillende antenne's
quad antennes voor korte afstanden
http://www.xs4all.nl/~pe1prx/quad.jpg
quad antennes in schotel voor als er b.v. iets tussen staat.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/NodeJasper
En natuurlijk gaas schotels voor de lange afstanden.
Bij wirelessleiden bienden ze ook een aantal van deze spullen te koop aan.
http://www.wirelessleiden.nl/wcl/cgi-bin/moin.cgi/HardwareVerkoop
Hoop je zo een beetje verder geholpen te hebben.
[..]

Ik heb 2 Acces Points (wap11) en 2 Directional antenne's (beide 19dB).
Mij is het niet gelukt om een link van zeg maar 9Km te maken.
Hoe heb je die antenne goed uitgericht??

Het enige verschil is dat ik geen hoogte van 35M heb maar 2 x 12M. Ik weet dat je niet kan zeggen of het mogelijk is of niet (ligt per plaats anders) maaruh ik zou toch nog wat uitricht tips willen horen

Flappie!
Reg. datum: 21 november 2000

quote:
Op donderdag 25 april 2002 01:04 schreef carnager het volgende:
OK, en hoever zijn jullie inmiddels met aansluiten?..
Ik heb alleen hier nog een probleem mee, daarna ben ik klaar...

Ik ben geweldig.. en bescheiden!
CCNP / CCDP / CCSE / CEH / JNCIS-FWV / CCIE Security (R&S Written) / CISSP

Pagina: 1

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011