Toon posts:

[XP] inlog problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een probleempje op het systeem van mijn opa, hij heeft zitten klooien met gebruikersaccounts op windows xp, nu heeft hij een acount met beperkte rechten, maar is hij de inlognaam en paswoord van de adminstrator acount vergeten. is er een manier om deze terug te krijgen/vinden. met om te beginnen de inlognaam ben ik al heel blij.

tijdens het inloggen krijg ik overgens niet de icoontjes met de gebruikers, maar moet ik de gebruikersnaam net als bij vorige windows versies gewoon intypen?!

alvast bedankt

Verwijderd

Die icoontjes kun je terug krijgen door in Control Panel bij User Accounts Easy Log on weer aan te zetten. Moet je natuurlijk wel eerst in kunnen loggen als Administrator.

Het feit dat hier iets is veranderd, geeft mij een onbehaagelijk gevoel en denk ik dat je rekening moet houden met dat je Opa het Administrator account heeft herbenoemd. Paswoord is misschien nog hetzelfde.

Een optie is om misschien een Systeem Herstel Punt terug te zetten. Ik weet alleen niet of dat ook de User Accounts terug zet!!!

Verwijderd

Topicstarter
helaas moet je voor al deze opties inloggen als adminstrator. dit kan ik helaas dus niet

Verwijderd

Ook voor het terug zetten van een Systeem Herstel Punt? Om eerlijk te zijn heb ik het geluk gehad dat nog nooit te hoeven doen. Dus ik kan je daar weinig zinnigs over zeggen!

Verwijderd

Topicstarter
ondertussen ben ik er wel achter wat de inlognaam is voor de acount met de administrator rechten. is er een manier om het bijbehorende password te verkrijgen/hacken :?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12-02 20:18
Met Win2k kun je een of andere Linux flop gebruiken om wachtwoorden te wijzigen van users die in de SAM stonden.. weet niet of dat ook onder WinXP werkt..

Weet zo ff niet hoe die flop heet... zal ff zoeken..

[edit]
Eerst ff vragen of het wel mag :)
[edit2]
[topic=419271/1]
Als een modje er problemen mee heeft verwijder de link dan maar...

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd/

Ik weet niet of dit ook met Windows XP werkt.. met Win2k iig wel..

Pvouput live

Verwijderd

Ja dat progje werkt ook op XP.

bd011022.bin

Heb ik deze week nog gebruikt om een XP pro versie van Admin. wachtwoord te ontdoen.

Verwijderd

Topicstarter
oke alvast bedankt, ik ga het zo snel mogelijk proberen

Verwijderd

Ik heb dus precies hetzelfde probleem, ik heb een windows account en daar zit een wachtwoord op. Gisteren heb ik nog met me eigen wachtwoord kunnen inloggen en nadat ik vandaag me computer opnieuw opstartte klopte het wachtwoord ineens niet meer?? Die .bin file die in die zip zit heb ik geprobeerd om op een diskette te zetten, maar die file is te groot 1,47 mb terwijl diskette maar 1,44 mb kan hebben. Weet iemand hoe je dit kan oplossen?

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Er bestaat er ook een versie waarmee je een bootable CD kunt maken (ISO-bestand).
Meeste recente pc's kunnen wel van cd booten, ff in je bios checken of die optie aan staat.

• Smht
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-01 10:50
Er is een bekend programma om allerlei wachtwoorden mee terug te vinden: Passware Password Recovery. Daarmee wordt uitgelegd dat je een windows xp boot floppy set moet maken (vanaf Microsoft Site te downloaden) en een diskette van Passware zelf met daarop een soort password recovery driver.

Met die disks boot je. Druk op F6 tijdens starten (het is een driver) en dan voer je die andere disk in). Daarna Krijg je een programma te zien waarmee je 1 wachtwoord per boot mee kunt resetten tot 1234 ofzoiets.

Met de WinXP cdrom kan dit dacht ik ook maar had in de laptop die ik toen moest binnenkomen (iemand was wachtwoord vergeten) op dat moment alleen de diskdrive.

Dit programma werkt perfect!

Intel Core i7-4790, 16GB DDR3-1600, 512GB SSD, GTX2060

Verwijderd

ja ok, maar juist op die pc waar ik het admin pass niet van weet zit een brander op, op de andere pcs die ik heb niet ;).

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Hier staat toch duidelijk beschreven hoe je het hele verhaal download en hoe je het op diskette zet dacht ik. Gebruik je wel rawrite of iets dergelijks om de file naar diskette zetten ?

Verwijderd

ah thx guys, hij doet het weer >P
Pagina: 1