Ik heb mijn systeem wat "uitgebreid" maar toch...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:18
Ik heb een nieuwe videokaart gekocht: een Nvidia Geforce 2ti, 64 mb DDR...

En een nieuwe hdisk, 40 gb, maar dat boeit verder niet... :)

Maar ik moet zeggen: het valt me tegen, ik heb idd wel wat performance winst, en mijn 3dmark score is er inderdaad op voorruit gegaan, nml, in 2000, van 4200 naar 5280, en in 2001 van 2000 naar 3100...

Maar als ik bijv. Medal of Honor speel heb ik gewoon een TE lage framerate...

Waar ligt dat nou aan? Mijn processor misschien? Die is dus 700 mhz, en ik zat er aan te denken om een 1ghz Duron te kopen, maar ik weet ook niet of dat nou zo veel scheelt...

Heeft het nu om toch maar een 1ghz proc. te kopen?

Verwijderd

een beetje met drivers prutsen helpt soms ook wel, en de VIA 4-in-1 als je die nog niet hebt

• eX0duS
De Via 4-in-1 drivers heb ik al gedaan, en ik heb Detonator 23.11.

Dat zal het probleem niet zijn denk ik, overigens, andere spellen lopen wel lekker soepel...

Maar ik had eerst een Geforce 2MX, 32 SDR, maar ik merk het verschil niet eens zo moet ik zeggen, het loopt idd, net iets soepeler...

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 12:11

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Een snellere processor helpt altijd een beetje, maar een processor is niet altijd de bottleneck.
Misschien helpt het als je je FSB op 133Mhz laat draaien, dan is je geheugen sneller en is de prestatie over het algemeen beter.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• eX0duS
Jah ik zou eens kunnen proberen om mijn proc wat over te klokken, dat heb ik al eens geprobeerd, maar hij wil niet zo hoog... Niet echt meer dan 800 mhz eigelijk...

Ik heb trouwens de MP ook niet geunlocked...

Verwijderd

dat spel werkt bij mij ook niet goed op p4 proc met 512 mb rimm

• biertje-blijf-bij-me
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-03-2025
in welke resolutie schokt het.....kijk als het bij 1600x1200 schokt dan.....

btw: mijn bakkie vind mohaa ookal best wel minder op 1600x 1200...

• Quorton
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-05 14:12
Een collega van mij heeft ook een GeForce 2ti en een AMD 1333 en die zei laatst ook dat MoH in vergelijking met Wolfenstein een veel lagere framerate haalt.
MoH (heb hem zelf nog niet) is gewoon te nieuw en eheeft gewoon vettere hardware nodig.
Ik zou de options van MoH gewoon wat lager zetten, denk niet dat je met overklokken of nieuwere drivers erg veel winst zult halen.

Quadcore 6600 @ 3,3Ghz, 4 GB, 2 TB raid 5, GF 8400GS
P4 2.8G, 2 GB, 500GB diskspace, GF FX5200

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:30 schreef Quorton het volgende:
Een collega van mij heeft ook een GeForce 2ti en een AMD 1333 en die zei laatst ook dat MoH in vergelijking met Wolfenstein een veel lagere framerate haalt.
MoH (heb hem zelf nog niet) is gewoon te nieuw en eheeft gewoon vettere hardware nodig.
Ik zou de options van MoH gewoon wat lager zetten, denk niet dat je met overklokken of nieuwere drivers erg veel winst zult halen.
kan ut aan mijn monitor liggen :?

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:33 schreef dune3002 het volgende:

[..]

kan ut aan mijn monitor liggen :?
Nee ik denk aan je toetsenbord :+

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04:39
Processor zou hierbij idd wel eens de bottleneck kunnen vormen. Een GF2/Ti met een XP 1600+ zit namelijk al ruim in de 4000 3dmarks (2001). En ik met een 'classic' GF2 met een TB 1Ghz haal er net 3200-3300 over het algemeen. Je zou idd eens voor de grap je CPU een stukje kunnen overklokken, en daarbij komt dat een 1Ghz duron bijna niks meer kost. Misschien dat je zelfs meteen voor de 1,2 kan gaan?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik denk niet dat het aan je monitor ligt eigenlijk, een monitor geeft naar mijn idee alleen maar weer wat er gebeurd. Ik denk dat je systeem gewoon te langaam is.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels - trakteren

• eX0duS
Nou kijk, als ik bij MoH de graphix op "medium" zet, met een res. van 800*600, dan is het best speelbaar...

Maar ik dacht zo: Vette grafische kaart: vette graphix... Ik vind het een beetje wreed dat die kaart dat gewoon niet aan kan...

En wat dat met die CPU van mij is weet ik ook niet, maar ik krijg dat pokke ding maar niet goed geklokt.

Hij wil gewoon niet ofzo, al bij 840 mhz krijg ik blauwe schermen...

Ik kan de grafische kaart altijd nog ruilen natuurlijk... :)

Mijn Geforce 2MX heb ik ook nog liggen...

• eX0duS
Ik heb trouwens een "xelo" grafische kaart... Zegt iemand dat wat?

Hmz, wat me opviel: Op de verpakking staat "nvidea" ipv "nvidia".

En "made in china".

Mjah, zal wel bagger zijn... :D

Verwijderd

Je cpu is de bottleneck..

Ik haal namelijk al 6700 3dmarks met een GeforceSDR, niet eens een GF2mx...en 3300 punten in 2001. Jou Grafische kaart is veel sneller, dus is je cpu zeker de bottleneck..
Haal eens een fatsoenlijke koeler en goede koelpasta...voltage op max (1.85,)dan flikker je FSB op 133Mhz en voila..933Mhz..dat moet iedere duron700 zo een beetje aankunnen..
(blauweschermen zijn vaak een teken dat de cpu te warm is)

Verwijderd

Op zondag 27 januari 2002 17:50 schreef het_beest het volgende:
Ik heb trouwens een "xelo" grafische kaart... Zegt iemand dat wat?

Hmz, wat me opviel: Op de verpakking staat "nvidea" ipv "nvidia".

En "made in china".

Mjah, zal wel bagger zijn... :D
Dat klopt niet weg met die troep, snel voordat je er ziek van wordt!
wAAR HEB JE die k*t kaart gekocht?
weg er mee, snel

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:13

Cheezus

Luiaard

Op maandag 28 januari 2002 04:50 schreef larry_ellison het volgende:

[..]

Dat klopt niet weg met die troep, snel voordat je er ziek van wordt!
wAAR HEB JE die k*t kaart gekocht?
weg er mee, snel
Ja idd! Geef maar aan mij! :P

• Sinlath
  • Laatst online: 03-06 18:40
klinkt als processor bottleneck.
(is al genoemd maar ok)

wat je kan proberen inderdaad is op 133 laten lopen dat zal al een stuk schelen.

wat je ook kan proberen is, om 2de hands een 266 proc te pakken te krijgen (als je bord het ondersteunt), een 1ghz moet wel te krijgen zijn voor weinig. het zal in iedergeval een stuk schelen.

Sinlath | Opinions may contain latency

• eX0duS
Mijn CPU zuigt echt heel hard.

Ik krijg dat rot ding met geen mogelijkheid op 933 mhz... Bij een FSB van 120 mhz loopt heel het systeem al vast, op 840 mhz, wil mijn systeem nog wel af en toe draaien, maar niet lang.

Ik weet ook niet wat dat is...

Of ik heb echt een heel slechte processor, die nauwelijks te overklokken is, of er is iets anders in mijn systeem aan het kloten... :(

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-07 15:49
Ff een tip voor mohaa:
Zet je 'shadows' op simple, ipv complex.
Dit helpt bij mij enorm, en bij een klasgenoot ook. Onze framerates verdubbelden (echt waar, zelf gechecked) op onderstaand systeem... :)

• eX0duS
De "shadows" staan bij mij al op "simple". :(
Alles staat op vrij laag eigenlijk, gewoon de standaard intstellingen, daar loopt het best goed mee eigenlijk, maar het ziet d'r niet zo mooi uit...

BTW, ik heb inmiddels mijn proc (stabiel geloof ik) op 875mhz@1.8v draaien... :)

Hoger krijg ik hem niet... :(
Pagina: 1