Toon posts:

ADSL BBnet of Mxstream

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan sinds december j.l. BBnet adsl aansluiting krijgen, vanaf volgende maand is dat zuigende bedrijf KPN met hun mxstream ook in mijn woonplaats (regio nijmegen) aan te vragen. Ik heb weinig te klagen als ik bij mijn ouders internet via mxstream. Maar vraag me toch af hoe BBned in de vorm van Cistron het er vanaf brengt. Enige nadelen zijn geen isdn en 20 Gbyte maximum per maand. Dus niet effe goor Gnutella (schijf ik dit goed?) of KazAa leegtrekken. Maar volgens mij hebben ze wel een betere klantenservice.

Thanks,

Dan

Verwijderd

tja...in wat voor verbinding ben je geinteresseerd?

ten eerst wil ik vooropstellen dat de aansluitkosten elkaar niet veel ontlopen op het moment, en de kosten voor een basic abbo ook niet heel veel

naar mijn mening:
mxstream:
* bij ethernet modem kan je de modem tweaken tot een router (alcatel modem; bbned biedt dit niet)
* altijd linesharing (bellen en internetten over dezelfde lijn)

te veel nadelen om op te noemen

pluspunten bbned:
* basic verbinding 256 upload (ipv mxstream basic met zun 128)
* betere klantenservice (wat ik zo heb gehoord)
* indien geinteresseerd in sneller dan 512k verbinding (downstream) ben je altijd goedkoper uit bij bbned (tenminste...misschien 5-10 euro duurder maar dan heb je wel 2048-7800/512 ipv 1024/256 bij mxstream)
* alleen eweka internet biedt adsl aan via analoog EN isdn en enigste zonder datalimiet dus je kan zoveel leechen als je wil. (andere isps tot op heden alleen via analoog; ook via bbned)
* (nadeel; enigste dat ik zo kan bedenken) niet overal linesharing beschikbaar. in de meeste gevallen zul je toch een extra telefoonaansluting moeten nemen; maar je kan pas adsl aanvragen als je je eerste nota van kpn hebt ontvangen voor die lijn :( (linesharing check: www.cistron.nl bijvoorbeeld). MAAR! eweka internet betaalt wel de abbonnementskosten van een eventuele analoge aansluting als je geen linesharing hebt.

mijn conclusie: als je alleen een beetje surft en je hoeft geen "superverbinding" te hebben, dan zou ik voor mxstream gaan; dan heb je minder gezeik met aansluiten enzo (gewoon makkelijker). op de fair use policy van 30 gig van mxstream zou ik niet rekening mee houden...hier gaan ze heel makkelijk mee om.

Maar ik zou in jouw geval toch gewoon bbned nemen ( eweka biedt de beste shit aan tot op heden naar mijn mening; nadeel alleen is dat er nog niet veel praktijkervaringen met hen zijn)

Verwijderd

alleen eweka internet biedt adsl aan via analoog EN isdn en enigste zonder datalimiet dus je kan zoveel leechen als je wil. (andere isps tot op heden alleen via analoog; ook via bbned)
Onmogelijk - Eweka maakt gebruik van precies dezelfde BBNed apparatuur als Cistron doet, dus kunnen ze geen ADSL over ISDN aanbieden via BBNed.

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:46 schreef NielsVanRooij het volgende:

[..]

Onmogelijk - Eweka maakt gebruik van precies dezelfde BBNed apparatuur als Cistron doet, dus kunnen ze geen ADSL over ISDN aanbieden via BBNed.
ik was ook verbaasd toen ik dit las in de faq:

· Is ADSL ook mogelijk over dezelfde lijn als ISDN?
Via Eweka is ADSL ook mogelijk in combinatie met ISDN over dezelfde lijn met de 'line-sharing techniek'. U kunt uw huidige ISDN lijn onbeperkt blijven gebruiken.

ze doen ook zaken met babyxl (enigste als bbned isp), dus dat kan er wat mee te maken hebben

betekent dus wel dat je linesharing moet kunnen kiezen; anders is dit niet mogelijk (wat ik zo opmaak uit de uitleg)

Verwijderd

ze doen ook zaken met babyxl (enigste als bbned isp), dus dat kan er wat mee te maken hebben
Klopt, dat las ik toevallig net in xs4all.adsl, vlak nadat ik hier had gereplied. Zal er dan wel op neerkomen dat, indien je ISDN hebt, je een abonnement bij BabyXL moet nemen i.p.v. BBNed. En voor zover ik weet heeft BabyXL niet zulke goede abbo's?

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 18:57 schreef NielsVanRooij het volgende:

[..]

Klopt, dat las ik toevallig net in xs4all.adsl, vlak nadat ik hier had gereplied. Zal er dan wel op neerkomen dat, indien je ISDN hebt, je een abonnement bij BabyXL moet nemen i.p.v. BBNed. En voor zover ik weet heeft BabyXL niet zulke goede abbo's?
Nee hoor, zal vast wel technisch enzo zijn, maar babyxl ondersteund bijvoorbeeld niet 7,8 mbit

als je gelijk zou hebben, dan zou er staan dat de basic en normale via isdn gaan (babyxl), en de rest via analoog alleen (bbned)

• straat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 15:10
Op maandag 21 januari 2002 18:38 schreef isdnsux het volgende:

* bij ethernet modem kan je de modem tweaken tot een router (alcatel modem; bbned biedt dit niet)
Nee, het modem van Cistron heeft standaard al NAT aan boord :)

Verwijderd

Op maandag 21 januari 2002 19:16 schreef Straat het volgende:

[..]

Nee, het modem van Cistron heeft standaard al NAT aan boord :)
oh hey das goed nieuws, dat wist ik niet :) dus gewoon een hub eraan gooien en alles ok?

mwah niet dat het mij wat uitmaakt; pa heeft een tijdje geleden een draadloze router gekocht voor mijn computer, zijn computer en zun laptop :D

• PatMan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-07 10:43
Op maandag 21 januari 2002 19:25 schreef isdnsux het volgende:

[..]

oh hey das goed nieuws, dat wist ik niet :) dus gewoon een hub eraan gooien en alles ok?

mwah niet dat het mij wat uitmaakt; pa heeft een tijdje geleden een draadloze router gekocht voor mijn computer, zijn computer en zun laptop :D
Nee, dat werkt dus NIET (helaas :( ), zoek ff met Google in cistron.broadband voor de uitleg. Als ik het goed zeg, fungeert het modem bij Cistron als een bridge en dat werkt niet in combinatie met NAT. Wel willen ze in Q2 extra IP-adressen mogelijk maken, zodat je gewoon iedere PC een IP-nummer kunt geven.

• PatMan
Op maandag 21 januari 2002 17:37 schreef Alter-egoist het volgende:
Ik kan sinds december j.l. BBnet adsl aansluiting krijgen, vanaf volgende maand is dat zuigende bedrijf KPN met hun mxstream ook in mijn woonplaats (regio nijmegen) aan te vragen. Ik heb weinig te klagen als ik bij mijn ouders internet via mxstream. Maar vraag me toch af hoe BBned in de vorm van Cistron het er vanaf brengt. Enige nadelen zijn geen isdn en 20 Gbyte maximum per maand. Dus niet effe goor Gnutella (schijf ik dit goed?) of KazAa leegtrekken. Maar volgens mij hebben ze wel een betere klantenservice.

Thanks,

Dan
Ben ff nieuwsgierig naar dat "regio Nijmegen", is dat Wijchen? Anders heb ik nog nieuws voor je: MxStream is inmiddels al aan te vragen. Ik heb zelf in december bij Cistron mijn aanvraag geplaatst.

Over de datalimiet: lees ook daar ff cistron.broadband voor en kijk op hun website, daar staat een FAQ over die datalimiet.

Verwijderd

Cistron medewerker
Wij hebben de eerste paar maanden niet eens de apparatuur om te checken of er gebruikers over de datalimiet gaan

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:45
offtopic:
Topicstarter woont zeker in Wijchen. kut dorp waar ik ook woon en waar sinds december dus bbned is en nu ook mxstream.

Ik zit ook nog te twijfelen wat ik neem.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Verwijderd

Topicstarter
[quote]Op maandag 21 januari 2002 19:52 schreef B4RtJe het volgende:
offtopic:
Topicstarter woont zeker in Wijchen. kut dorp waar ik ook woon en waar sinds december dus bbned is en nu ook mxstream.

Hoe de fuck weet jij nu waar ik woon. Grapje, ben wel nieuwsgierig. Had net zo'n groesbeekse messentrekken kunnen zijn. Shit ben ik zeker discriminerend bezig. sorrie

Ben ff nieuwsgierig naar dat "regio Nijmegen", is dat Wijchen? Anders heb ik nog nieuws voor je: MxStream is inmiddels al aan te vragen. Ik heb zelf in december bij Cistron mijn aanvraag geplaatst.

Cistron is toch ook BBnet netwerk? Of is de basic toch mxstream nu gaat ik toch twijfelen.

Dan

Verwijderd

Alle cistrons abo's gaan over het bbneD netwerk

Verwijderd

Topicstarter
Zat net te kijken, ik heb voor minder dan mijn isdn maandelijkse telefoonkosten zelfs een Maxx abbo. En dan nog poen over.

Shit keuze makkelijk :7

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 09:45
Regio Nijmegen is Wijchen ja, en ik weet dat mxstream al aan te vragen is :)

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

• PatMan
Ik hou een website bij over Wijchen, waar ik ook al een aantal artikelen over ADSL in Wijchen op heb staan. Ik ga niet spammen, als je geinteresseerd bent mail me maar, dan krijg je een URL.
Pagina: 1