tja...in wat voor verbinding ben je geinteresseerd?
ten eerst wil ik vooropstellen dat de aansluitkosten elkaar niet veel ontlopen op het moment, en de kosten voor een basic abbo ook niet heel veel
naar mijn mening:
mxstream:
* bij ethernet modem kan je de modem tweaken tot een router (alcatel modem; bbned biedt dit niet)
* altijd linesharing (bellen en internetten over dezelfde lijn)
te veel nadelen om op te noemen
pluspunten bbned:
* basic verbinding 256 upload (ipv mxstream basic met zun 128)
* betere klantenservice (wat ik zo heb gehoord)
* indien geinteresseerd in sneller dan 512k verbinding (downstream) ben je altijd goedkoper uit bij bbned (tenminste...misschien 5-10 euro duurder maar dan heb je wel 2048-7800/512 ipv 1024/256 bij mxstream)
* alleen eweka internet biedt adsl aan via analoog EN isdn en enigste zonder datalimiet dus je kan zoveel leechen als je wil. (andere isps tot op heden alleen via analoog; ook via bbned)
* (nadeel; enigste dat ik zo kan bedenken) niet overal linesharing beschikbaar. in de meeste gevallen zul je toch een extra telefoonaansluting moeten nemen; maar je kan pas adsl aanvragen als je je eerste nota van kpn hebt ontvangen voor die lijn

(linesharing check:
www.cistron.nl bijvoorbeeld). MAAR! eweka internet betaalt wel de abbonnementskosten van een eventuele analoge aansluting als je geen linesharing hebt.
mijn conclusie: als je alleen een beetje surft en je hoeft geen "superverbinding" te hebben, dan zou ik voor mxstream gaan; dan heb je minder gezeik met aansluiten enzo (gewoon makkelijker). op de fair use policy van 30 gig van mxstream zou ik niet rekening mee houden...hier gaan ze heel makkelijk mee om.
Maar ik zou in jouw geval toch gewoon bbned nemen ( eweka biedt de beste shit aan tot op heden naar mijn mening; nadeel alleen is dat er nog niet veel praktijkervaringen met hen zijn)