WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[ot]wat gebruik jij tegen beten weten in niet?

Pagina: 1
Acties:

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Onder het mom van, het is weer vrijdag middag ;)

Wat gebruik jij tegen beter weten in niet? qua programmeren dan ;)
Ik gebruik geen joins in mysql. Als er ooit nodig is dat ik een join gebruik, pas ik mijn functionele ontwerp aan:
Nee als die gebruiker verwijderd is wil je zijn documenten niet meer zien
:7

• JoostBaksteen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-03 19:32
Mysql_fetch_array() gebruik ik meestal niet hoewel hij sneller is (iets) dan mysql_fetch_object().... Ik probeer het nog altijd maar meestal typ ik automatisch object, so be it. Verder gebruik ik altijd wel het beste manier (voor zover ik weet en kan bedenken uiteraard :P).

:Y)

wil ik een tostie bestellen krijg ik een 404 terug :(

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 16:34 schreef joostbaksteen het volgende:
Mysql_fetch_array() gebruik ik meestal niet hoewel hij sneller is (iets) dan mysql_fetch_object().... Ik probeer het nog altijd maar meestal typ ik automatisch object, so be it. Verder gebruik ik altijd wel het beste manier (voor zover ik weet en kan bedenken uiteraard :P).

:Y)

wil ik een tostie bestellen krijg ik een 404 terug :(
>:) (ej daar komt mijn tosti net aan ;) )
mysql_fetch_row() is nog sneller dan array() btw.

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
Haha prachtig topic :) :o . Zeer humoristisch :) . Ik ben benieuwd wat hier allemaal verschijnt.

Ik gebruik tegen beter weten in alles ;) . Daarom ben ik niet zo productief ;) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• MisterData
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-06 20:52
Ik gebruik tegen beter weten Windows XP :+

• JoostBaksteen
Op vrijdag 18 januari 2002 16:37 schreef Nielsz het volgende:

[..]

>:) (ej daar komt mijn tosti net aan ;) )
mysql_fetch_row() is nog sneller dan array() btw.
Weer iets nieuws om aan te wennen, thx ;)

/edit waar was dat mysql benchmark topic waar Chem (d8 ik) een test scriptje op zijn server had gezet...

/edit2 gevonden, quote:
Test1
1.428 100000 runs, fetch_object
1.267 100000 runs, fetch_array
1.459 100000 runs, mysql_result

Test2
1.375 100000 runs, fetch_object
1.279 100000 runs, fetch_array
1.889 100000 runs, mysql_result
Staat niet eens fetch_row bij :'(

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:54

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ik gebruik altijd (vastgeroest enzo ;)) $i in forlussen bij PHP (en [var-prefix]I in welke andere taal dan ook)

terwijl zo'n variable (1 letter) gewoon heel ranzig is :)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Verwijderd

Ik gebruik geen internet. :+

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-04 02:41
Op vrijdag 18 januari 2002 16:42 schreef Kees het volgende:
ik gebruik altijd (vastgeroest enzo ;)) $i in forlussen bij PHP (en [var-prefix]I in welke andere taal dan ook)

$i is zoveel gebruikt dat het nette ranzigheid is geworden. (Bijna) iedere programmeur gebruikt i als teller. Het is een gebruik, een traditie en iedereen weet waar hij het over heeft.

i stamt nog af uit de tijd dat er alleen maar éénlettervariabelen bestonden. i was toen de integervariabele uit het alfabet (dacht ik).

• Fatamorgana
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Op vrijdag 18 januari 2002 16:53 schreef elnino het volgende:
i stamt nog af uit de tijd dat er alleen maar éénlettervariabelen bestonden. i was toen de integervariabele uit het alfabet (dacht ik).
Of de i van index, kan ook. Ik gebruik hem ook altijd in for loopjes enzo, lekker makkelijk.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-06 18:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 18 januari 2002 16:56 schreef Fatamorgana het volgende:

[..]

Of de i van index, kan ook. Ik gebruik hem ook altijd in for loopjes enzo, lekker makkelijk.
samen met j en k voor geneste loops... Daarnaast zijn x, y en z ook wel redelijk geaccepteerd voor posities.

Wat ik tegen beter weten in gebruik?? Win98 op de desktop... Wordt hoog tijd voor linux (zoals mijn server), maar wil nog niet helemaal over eigenlijk (hd te klein voor dual boot)..

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Orphix
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk de i van iteratie.

Maar wat ik niet gebruik tegen beter weten in ... uhm ik denk dat te snel beginnen met het inkloppen van de code mijn grootste probleem is :Y)

(ik gebruik dus een te korte planning, tegen beter weten in)

• Pooh
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Pooh

Lees eens een boek

Niet gebruiken, tegen beter weten in: commentaar.
Wel gebruiken, tegen beter weten in: MS-specifieke code.

• JoostBaksteen
Op vrijdag 18 januari 2002 17:06 schreef Poohbear het volgende:
Die was ik vergeten :+

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:02 schreef Orphix het volgende:
Ik denk de i van iteratie.

Maar wat ik niet gebruik tegen beter weten in ... uhm ik denk dat te snel beginnen met het inkloppen van de code mijn grootste probleem is :Y)
De I van irritatie :)

Verwijderd

De i wordt bijna altijd als teller gebruikt bij een algoritme en als je een tweede nodig hebt (matrixie of zo...) dan wordt daarvoor de j gebruikt. De n is dan het aantal iteraties (en evt. de k). Dit dus niet alleen met programmeren maar ook met geschreven algoritmes (bij econometrie bv).

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 16:27 schreef Nielsz het volgende:
Wat gebruik jij tegen beter weten in niet? qua programmeren dan ;)
Case tool voor ORM/NIAM. Ik doe dat nog altijd op papier en teken ze dan over in Visio. Dat kost meer tijd dan logisch zou zijn. :)
Ik gebruik geen joins in mysql. Als er ooit nodig is dat ik een join gebruik, pas ik mijn functionele ontwerp aan:
Hoe kun je IETS nuttigs doen met een database zonder joins... Nu kan mysql ook bijna niks, zeker op het gebied van joins, dus zoveel keus heb je niet, maar als je dan VAN die spaarzame functies ook nog een belangrijke weglaat... wat doe je dan met een database? SELECT * FROM Table en INSERT TABLE (bla,bla2) VALUES (1, 2) ?

• Orphix
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:18 schreef Otis het volgende:
Hoe kun je IETS nuttigs doen met een database zonder joins... Nu kan mysql ook bijna niks, zeker op het gebied van joins, dus zoveel keus heb je niet, maar als je dan VAN die spaarzame functies ook nog een belangrijke weglaat... wat doe je dan met een database? SELECT * FROM Table en INSERT TABLE (bla,bla2) VALUES (1, 2) ?
Ik denk dat Nielsz bedoelt op maken van (impliciete inner) joins dmv de WHERE clause. Dus
SELECT tabel1.a, tabel2.b FROM tabel1, tabel2 WHERE tabel1.a=tabel2.a

Ik maak me hier trouwens ook vaak schuldig aan (maarja waarom is een expliciete join beter?)

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44

oZy

<% Option Explicit %>

ik heb nooit geluisterd als iemand zei:
ff dimmen, ja!
}:O

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:18 schreef Otis het volgende:

Je kan een hoop maken zonder joins te gebruiken hoor.
(Ik versta uit 2 tabellen gegevens halen zonder 'join' geen join btw)
Dus een forum redt je best zonder joins.

as Orphix said

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:31 schreef Orphix het volgende:
Ik denk dat Nielsz bedoelt op maken van (impliciete inner) joins dmv de WHERE clause. Dus
SELECT tabel1.a, tabel2.b FROM tabel1, tabel2 WHERE tabel1.a=tabel2.a

Ik maak me hier trouwens ook vaak schuldig aan (maarja waarom is een expliciete join beter?)
OP die manier de joins doen is meer de schuld van mysql. Zeg dan: 'ik gebruik tegen beter weten in NIET een betere database' :)

cross joins als:
SELECT * FROM table1, table2 WHERE table1.foo = table2.foo

lijken me niet zo nuttig. Beter zou zijn:
SELECT table1.*, table2.* FROM table1 INNER JOIN table2 ON table1.foo = table2.foo

(of ipv INNER JOIN: LEFT JOIN of RIGHT JOIN)
Maar goed, mysql biedt je maar 1 soort join dacht ik, dus dan moet je wel mieren en kloten.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:32 schreef oZy het volgende:
<% Option Explicit %>
Deze gebruik ik idd ook niet :D. Ik vind de typo error meldingen zo mateloos irritant, ookal is het wellicht beter om wel Option Explicit te vermelden voor de bugfixing.

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:33 schreef Nielsz het volgende:
Je kan een hoop maken zonder joins te gebruiken hoor.
(Ik versta uit 2 tabellen gegevens halen zonder 'join' geen join btw)
Dus een forum redt je best zonder joins.
Hoe wil jij data uit 2 tabellen halen met 1 query zonder joins ? select * from table1, table2 where table1.foo = table2.foo IS een join.

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:37 schreef Otis het volgende:

[..]

Hoe wil jij data uit 2 tabellen halen met 1 query zonder joins ? select * from table1, table2 where table1.foo = table2.foo IS een join.
Imo is een join pas een join als de join ook results uit tabel a laat zien als er in tabel b geen results zijn die beschreven zijn in de join :7

• Orphix
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:34 schreef Otis het volgende:
Maar goed, mysql biedt je maar 1 soort join dacht ik, dus dan moet je wel mieren en kloten.
MySQL kan wel degelijk meerde soorten joins aan. info

• KlaasB
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07-2024
Mijn vingers zijn dermate verkloot dat ik wel vi moet gebruiken om nette code te kunnen produceren :)

It's not a bug, it's a feature

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:39 schreef Nielsz het volgende:

[..]

Imo is een join pas een join als de join ook results uit tabel a laat zien als er in tabel b geen results zijn die beschreven zijn in de join :7
Zoiets heet een LEFT JOIN:

SELECT table1.*, table2.* FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.foo = table2.foo

maar een INNER JOIN (of right join) is net zo goed een join. Zo krijg je de verwarring wel in de wereld :)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 16:42 schreef Kees het volgende:

Mja, ik ook, maar zo wordt het standaard in voorbeelden gebruikt het is gewoon iets makkelijker als $integer (want meestal gebruik je het alleen als je ff snel een opslagplaats voor een integer nodig hebt)

Het nadeel is wel dat als ik een loop in een loop doe, dat ik al gauw $i1 ofzo in die andere loop gebruik, of $i_<andere letter>, nogal krom dus :)

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 17:54 schreef Otis het volgende:

[..]

Zoiets heet een LEFT JOIN:

SELECT table1.*, table2.* FROM table1 LEFT JOIN table2 ON table1.foo = table2.foo

maar een INNER JOIN (of right join) is net zo goed een join. Zo krijg je de verwarring wel in de wereld :)
Yep dat zeg ik dat dat een join is ;)
Maar een join is geen join als hij niet aan bovenstaande 'definitie' voldoet :)

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Op vrijdag 18 januari 2002 16:40 schreef joostbaksteen het volgende:

[..]

Weer iets nieuws om aan te wennen, thx ;)

/edit waar was dat mysql benchmark topic waar Chem (d8 ik) een test scriptje op zijn server had gezet...

/edit2 gevonden, quote:
[..]

Staat niet eens fetch_row bij :'(
dat was ik :) en er staat wel fetch row bij :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11869251#11869251

/edit

Oja, ik comment niet, ik gebruik fetch_object, ik begin zonder dat ik een ontwerp heb gemaakt...

mijn T.net systeemspecspagina

• oZy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:44

oZy

Op vrijdag 18 januari 2002 17:43 schreef KlaasB het volgende:
Mijn vingers zijn dermate verkloot dat ik wel vi moet gebruiken om nette code te kunnen produceren :)
je bent een rund als je met wysiwyg stunt.. :Y)

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 17:56 schreef Nielsz het volgende:
Yep dat zeg ik dat dat een join is ;)
Maar een join is geen join als hij niet aan bovenstaande 'definitie' voldoet :)
Welke, de inner, left, right, cross? :)

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-06 09:11

PromWarMachine

Forsaken Archer

Op vrijdag 18 januari 2002 16:39 schreef MisterData het volgende:
Ik gebruik tegen beter weten Windows XP :+
Blijf ff bij Programming plz, anders zit hij zo in de HK ;(

'k Gebruik geen dynamische arrays in C++

Dividend for Starters

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 18:15 schreef Otis het volgende:

[..]

Welke, de inner, left, right, cross? :)
Om het ff om te draaien:
Een join is geen join als er geen result terug komt als de qualificatie niet aan beide tabellen voldoet :)

En nu ben ik naar huis ;)

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:03

TeeDee

CQB 241

ik gebruik geen zelfgemaakte scripts (asp) :+ :+ :+ :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
Wat ik tegen beter weten in niet gebruik: standaard C.

Ik wil geen C programmeren aleen maar C++. Maar als je geavanceerdere gnome libraries (bijvoorbeeld gnome-vfs of bonobo) wil gebruiken bestaat er nog geen C++ wrapper :(

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
Op vrijdag 18 januari 2002 18:18 schreef Nielsz het volgende:
Om het ff om te draaien:
Een join is geen join als er geen result terug komt als de qualificatie niet aan beide tabellen voldoet :)

En nu ben ik naar huis ;)
hmmz.. niet zou ouwehoeren, als je twee tabellen combineert is het een join :)

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:11

Snow_King

Konijn is stoer!

Ik gebruik nooit ASP of Perl houd het lekker bij PHP!

Verwijderd

ik gebruik meestal geen functies.
Kleine veelgeschreven stukjes code schrijf ik meestal weer opnieuw (don't ask me why). Het zou veel beter, sneller, etc zijn om een soort code library voor mij zelf op te bouwen met alles er in wat ik ooit geschreven heb.

En ik gebruik ook weinig door andere geschreven code, ik wil alles zelf doen. (Soms kost dit veel tijd)

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

JAVA/ASP >:)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
tegen beter weten in controleer ik nooit in 't script zelf of een variabele wel bestaat, of een file schrijfbaar is

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• Krul
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-04 20:33

Krul

Holodoc

Op vrijdag 18 januari 2002 17:43 schreef KlaasB het volgende:
LOL ;)

• Orphix
  • Niet online
tegen beter weten in doe ik m'n oogjes vaak dicht als ik m'n site in netscape bekijk *schaam* :o :)

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 01:28

DizzyWeb

Ondertiteld

Op vrijdag 18 januari 2002 18:36 schreef SurfingFromAM2PM het volgende:
ik gebruik meestal geen functies.
Kleine veelgeschreven stukjes code schrijf ik meestal weer opnieuw (don't ask me why). Het zou veel beter, sneller, etc zijn om een soort code library voor mij zelf op te bouwen met alles er in wat ik ooit geschreven heb.

En ik gebruik ook weinig door andere geschreven code, ik wil alles zelf doen. (Soms kost dit veel tijd)
Ik schrijf idd ook zelden functies... En als ik er dan us 1 schrijf, dan ist meestal een nutteloze :D

• JoostBaksteen
Op vrijdag 18 januari 2002 17:59 schreef RRX het volgende:

[..]

dat was ik :) en er staat wel fetch row bij :)

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11869251#11869251
Die ken ik niet, maar ik doelde op dit topic.

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik betrap me erop dat ik weinig code/componenten/software van derden gebruik, waar dat misschien wel heel goed mogelijk zou zijn. Ben een beetje te perfectionistisch, wil dus ook altijd alles zelf doen.

Verder vast nog een heleboel, maar kan er zo direct niet echt opkomen eigenlijk...

Verwijderd

Basic achtige talen. Ookal zijn sommige dingen makkelijker te doen en moet je grote stukken code/libraries opnieuw schrijven, mij krijg je niet aan een basic variant.

• stylee
  • Laatst online: 04-09-2021

stylee

blah zeg ik je

Kees: ik gebruik altijd (vastgeroest enzo ;)) $i in forlussen bij PHP (en [var-prefix]I in welke andere taal dan ook)

Ik herinner me ergens vaag ooit gelezen te hebben dat de benaming van variabelen in een of andere-vage-old-skool taal (prolog, lisp, oid) pas kon beginnen bij i, en aangezien ranzige code in tie tijd een kunst was noemde iedereen de tellervariabele maar i

ofzoiets was het iig :)

• Nielsz
  • Niet online
Op vrijdag 18 januari 2002 18:46 schreef tomato het volgende:
Ik betrap me erop dat ik weinig code/componenten/software van derden gebruik, waar dat misschien wel heel goed mogelijk zou zijn. Ben een beetje te perfectionistisch, wil dus ook altijd alles zelf doen.

Verder vast nog een heleboel, maar kan er zo direct niet echt opkomen eigenlijk...
Yep dat heb ik ook altijd; en altijd tegen beter weten ASP afzeiken :P terwijl mijn collega gewoon in een half uur een complete site afheeft terwijl ik er dan dagen over zou doen met cookie & session handling enzo :)

• MisterData
  • Laatst online: 04-06 20:52
Ik schrijf altijd hele rommelige HTML, doe nooit aan commentaar in mijn code maar het werkt uiteindelijk allemaal wel >:)

• Super_ik
  • Laatst online: 20:22

Super_ik

haklust!

ik doe nooit aan commentaar in mn code, en das heel |:( als je veel met je eigen lang geleden code samples werkt :(
en ik begin meestal al te coden voordat ik ook maar iets aan planning heb gedaan en schrijf daarom elk programma wel een keer of 10 opnieuw, omdat mn code 1 grote teringzooi is,:P
elke keer nog ff hier iets tusse proppe, en da ff omschrijven, en dat allemaal zonder comments, echt niet te lezen gewoon, daarom moet ik elke keer opnieuw beginnen, aan het zelfde programma, maar dan netjes :)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Nielsz
  • Niet online
Ik heb nog nooit een programma geschreven waar ik tevreden over ben, maar dat is een definitie van een programmeur toch :?

Verwijderd

Op vrijdag 18 januari 2002 22:13 schreef Nielsz het volgende:
Ik heb nog nooit een programma geschreven waar ik tevreden over ben, maar dat is een definitie van een programmeur toch :?
Nee. De definitie van een programmeur is dat die nooit tevreden over ANDERMANS code is. Fundamenteel verschil :)

• tomato
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik ben nog nooit ontevreden geweest over eigen code. Simpelweg omdat ik weet dat ik doorgaans perfecte code aflever. Of het eindprodukt dan ook direct geniaal is, is niet altijd triviaal, maar in ieder geval altijd afhankelijk van derden.

In de post van Otis kan ik mij wel vinden. Ik kijk om mij heen, lees eens wat in andermans code. En dan weet ik het, ik ben een genie :7

:P

Verwijderd

Nu ik dit zo lees (en erg veel herken) zijn dit mijn goede voornemens (een beetje laat:)) voor dit jaar:
* volgens docbook alles commentarieren
* herbruikbare code schrijven
* niet het wiel altijd opnieuw willen uitvinden, ook naar libraries / classes/ functies / code van anderen kijken

• Janoz
  • Laatst online: 07-06 18:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op vrijdag 18 januari 2002 23:49 schreef tomato het volgende:
In de post van Otis kan ik mij wel vinden. Ik kijk om mij heen, lees eens wat in andermans code. En dan weet ik het, ik ben een genie :7

:P
Jij ook al? :)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• 845
  • Laatst online: 05-06 14:44

845

Op vrijdag 18 januari 2002 17:06 schreef Poohbear het volgende:
Wel gebruiken, tegen beter weten in: MS-specifieke code.
Das nou precies wat ik ook doe! :Y)

• brammetje
  • Laatst online: 12-01-2025
Ik neem me al lang voor een aantal handige classes te schrijven:

- goede db-class
- form-generation-class + validatie
- Een (jaja! ;) ) generiek mailscript :+

maar het zal der wel weer niet van komen...

• elnino
  • Laatst online: 25-04 02:41
stylee: Ik herinner me ergens vaag ooit gelezen te hebben dat de benaming van variabelen in een of andere-vage-old-skool taal (prolog, lisp, oid) pas kon beginnen bij i, en aangezien ranzige code in tie tijd een kunst was noemde iedereen de tellervariabele maar i
Ik heb het even opgezocht, die i stamt af uit Fortran. Ik quote:
Fortran tutorial: If a variable is undeclared, Fortran 77 uses a set of implicit rules to establish the type. This means all variables starting with the letters i-n are integers and all others are real.
Pagina: 1