Toon posts:

[routing] Constante upload?? gehacked? ..help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej,

Ongeveer sinds dat kpn (adsl basic) heeft aangekondigd dat de prijzen omhoog gaan zit ik met een probleem.

Ik heb een Win2k as server met daarom proxy 2.0, als firewall gebruik ik de nieuwste Blackice server defender.
ik route internet voor 3 man, op de server draait ook apache for win32, DU meter en G6ftp server!

Nu komt het, laatst was de pagina die in je browser komt als je www.dezeurlbestaatnietmeking.nl ( pagina kan niet gevonden worden ;) ) vervangen door een pagina met "you have heeb hacked blabla".
Vanaf dat moment had ik dus ook een constante upload, schommelend in 'golven' van 0kb/s naar 7 kb/s en weer terug, in du meter is dit heeel duidelijk te zien in de grafiek.

Ik heb alles al geprobeerd, apache uit, proxy service stoppen, Modem uit/vpn verbinding verbreken en ga zo maar door.. maar elke keer als ik verbinding maak heb ik bijna meteen weer die upload's ;(

Kan ik misschien controleren wat er geupload word, of misschien helemaal oplossen??

Sorry voor de lap text, maar ik hoop dat jullie iets weten!
thnx

Verwijderd

Het lijkt erop dat je een virus/DDoS botje op je computer heb staan welke je upload opvreet.

Via netstat (dos prompt->netstat -a) kun je zien naar wie je computer data zit te versturen. dit is waarschijnlijk een webserver van iemand.

Ik zou blackice defender niet als firewall gebruiken. Zonealarm is veel beter als firewall. Blackice laat namelijk geinstalleerde DDoS botjes gewoon hun werk doen, zonder hier actie tegen te ondernemen.

Probeer ook eens met een virusscanner je computer te controleren. als je geen actuele virusscanner heb, dan kun je op http://housecall.antivirus.com/ je PC in ieder geval laten controleren.

Veel succes ermee.

Verwijderd

Topicstarter
Thanx, gaat ik proberen! Maar hoe ziet zo'n bitje eruit, is dat echt een webserver die op afstand draaid via een executable ofzo? Staat ie ergens lokaal?

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:14

vooghel

Cunning linguist

(jarig!)
I&T >> V&V ??

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Verwijderd

Nu komt het, laatst was de pagina die in je browser komt als je www.dezeurlbestaatnietmeking.nl ( pagina kan niet gevonden worden ;) ) vervangen door een pagina met "you have heeb hacked blabla".
Klinkt als:
code:
1
2
Welcome to http:// www.worm.com !
Hacked By Chinese!

wat zou betekenen dat je CodeRed te pakken hebt. In dat geval:

1) Ben je een tweaker van lik-me-vestje omdat je tijd zat hebt gehad om alle patches, updates en fixes te installeren ;) (Zie ik net ook nog in je profile dat je ook nog een systeembeheerder bent... :?)

en

2) Kun je 'm redelijk makkelijk verwijderen

Succes.

Verwijderd

Over DDoS Botjes, deze jongen heeft er ook een:
[topic=379545/1/25]

Een goed verhaal over een DDoS aanval kun je vinden op http://grc.com/dos/grcdos.htm
het is wel een lang verhaal maar ik vond het zeer interresant om door te lezen!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 15 januari 2002 13:31 schreef NielsVanRooij het volgende:

[..]

Klinkt als:
code:
1
2
Welcome to http:// www.worm.com !
Hacked By Chinese!

wat zou betekenen dat je CodeRed te pakken hebt. In dat geval:

1) Ben je een tweaker van lik-me-vestje omdat je tijd zat hebt gehad om alle patches, updates en fixes te installeren ;) (Zie ik net ook nog in je profile dat je ook nog een systeembeheerder bent... :?)

en

2) Kun je 'm redelijk makkelijk verwijderen

Succes.
Dit is het precies, ik ga een knutselen, thx again!

Offtopic. kan ook niet anders hey, jij heet ook Niels, net als IK :D

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 22:56
Sorry voor het kicken van een 2 weken oud topic maar het leek me het beter zo te doen dan gelijk een ander topic te openen.

Ik heb sinds 2 dagen ook last van een constante upload. Het vreemde is dat het pas s'avonds na 8 uur/half negen ongeveer begint. Ik kan niet meer internetten, het lampje op de COM21 modem voor upstream brandt constant en een herstart van de pc helpt niks, een reset modem helpt ook niks.

Winroute geeft aan dat er een UDP packet niet gespecificeerd staat in het NAT, en daarna zegt ie dat er een verdacht UDP packetje binnengekomen is en genegeerd. Dit wordt incl IP-adressen vermeldt. De IP-adressen zijn vaak verschillend.

Weet iemand wat dit is en wat ik dertegen kan doen? een virusscan heeft niks geholpen, die kon niks vinden.

ff wat meer info:
Winroute wordt gebruikt als router/firewall. Chello is de internet provider, kabel dus. De router is een P3 450 met 256 Intern. Hier draait win2K op met alle patches geinstalleerd tot 20 januari dit jaar.

Alvast bedankt.

What a fine day for Science! | Specs

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-07 22:56
^^^ Kick

What a fine day for Science! | Specs

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-07 22:10

Mark_640

In my memory

Probeer 's met netstat te kijken wat voor connecties je allemaal hebt lopen op dat moment...?
Pagina: 1