Asus probleempje

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Als ik m'n pc start dan doet hij de memory check, primary master, primary slave etc dat lukt allemaal nog wel. Maar dan gaat ie een schermpje verder en dan komt er op m'n scherm
'detecting' en na een tijdje krijg ik de error:
Bios100 error bla bla (weet ik niet precies meer) because no drives are attached

Na deze error gaat hij gewoon verder en zijn er verder geen problemen.

Weet iemand wat voor error dit is?

Zie sig voor specs

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-06 16:25

Rashann

Zoek de hond...

Da's de RAID controller op je mobo... niks om je zorgen over te maken...

If nothing is written below, I was the last to reply...

• RedC
kan je dat uit zetten? niet dat het echt stoort maar het scheelt toch enkele seconden (hoor mij nou)

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 10-07 15:32
[topic=321914/1/50]

Verwijderd

Het is je RAID,hij zegt dat er geen drives attached zijn aan je (standaard) IDE....en dat klopt dus.

• RedC
Op maandag 14 januari 2002 08:30 schreef Canard het volgende:
[topic=321914/1/50]
Hmm maar met dat flashen (via DOS) heb ik m'n vorige mobo stuk gedaan :'( :( dus je begrijpt dat ik niet sta te springen van dat nu nog een keer te doen...

What about the windows utility?

• RedC
niemand?

• RedC
^^^^^^^^^
*kick* :P

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
ik meen me te herinneren dat je die RAID controller niet uit kan zetten.. (waarom heb je dan uberhaupt een mobo met on-board raid gekocht?)

misschien met een bios flashen zonder raid, maar het lijkt dat dit meer problemen kan opleveren dan dat je er voor terug krijgt...

misschien kun je leven met die extra 3 seconden opstarttijd, en je erbij bedenken dat je er ook voor betaald hebt?

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• RedC
Op maandag 14 januari 2002 13:43 schreef axis het volgende:
ik meen me te herinneren dat je die RAID controller niet uit kan zetten.. (waarom heb je dan uberhaupt een mobo met on-board raid gekocht?)

misschien met een bios flashen zonder raid, maar het lijkt dat dit meer problemen kan opleveren dan dat je er voor terug krijgt...
Om later met raid te kunnen werken...
misschien kun je leven met die extra 3 seconden opstarttijd, en je erbij bedenken dat je er ook voor betaald hebt?
ja je hebt misschien wel gelijk wat maakt het uit

toch bedankt voor de reactie
Pagina: 1