Internet vaak down met Linux???

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:36
Nu komt het regelmatig voor, dat ik aan internetten ben, en ineens geen internet meer heb.
Als ik dan probeer opnieuw ip van chello dhcp server te krijgen, lukt dit niet.
De 1igste oplossing is dan naar benede, 2 trappen, wordt je moe van, voeding uit terayon modem halen,
dan weer moe worden van de trappen, opnieuw ip via dhcp requesten, en ik heb weer internet...

Toen me server nog op w2k draaide, had ik hier nooit last van. Met Linux (Mandrake 8.1) wel.
Toen weer een keer w2k erop gezet, en had weer wekenlang geen probleem.
Nu weer Linux erop, en het begint weer....
En ik was zeker niet van plan om w2k er weer op te zetten...

Dit is dus niet normaal.. iemand ervaring/herkenning?

Heb al een keer chello helpdesk gebeld, die zouden vanaf daar alles controleren, nooit meer wat van gehoord..

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 17:35
Had hetzelfde prob...
installeer de DHCP client van de Internet Software Consortium (ISC) www.isc.org
Dan is het probleem opgelost. Houdt er wel rekening mee dat je een ander IP zou kunnen krijgen dan je nu hebt.

Verwijderd

Op maandag 14 januari 2002 00:30 schreef VHware het volgende:
Had hetzelfde prob...
installeer de DHCP client van de Internet Software Consortium (ISC) www.isc.org
Dan is het probleem opgelost. Houdt er wel rekening mee dat je een ander IP zou kunnen krijgen dan je nu hebt.
Eigenlijk eerder niet DHCLIENT is zowat de most sucky client die er is...

DHCPCD is veel beter... nu ja je moet me niet geloven maar ik heb vroeger niets als problemen gehad met DHCLIENT... en nu al meer dan een half jaar overgeschakeld en nooit probs!!

(ik ben wel niet bij chello, maar wel telenet :) )

• Nakebod
K,heb em gedownload, zal zo, of morgen, ff reame lezen, installleren morgen, en kijken of het daarmee wel werkt.

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Afgelopen weken met een machientje voor iemand bezig geweest die quicknet heeft.

Die had steeds een vergelijkbaar probleem. Sinds ik pump (simpele dhcp client) heb vervangen door dhcpcd (isc) lijkt het opgelost te zijn.

Als je bij google zoekt op "pump dhcpcd" dan zie je heel veel mensen mensen met het zelfde probleem.

• Nakebod
K, tnx, ga nu installeren, en kijken wat ervan komt...
vanacht was me server namelijk, 2e keer vandaag, onberijkbaar...
en was dus weer de 1igste oplossing voeding van modem erweer uit ;(

• BitProcessor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-07 22:41
Probleem met pump is dat de volgorde van berichten voor z'n dhcp-requests eigenlijk verkeerd is. Dat zorgt ervoor dat pump NIET werkt als je dhcp-server alleen bereikt kan worden via een dhcp-relay-agent. Vandaar de vele problemen ermee !

"I think there is a world market for maybe five computers" - Thomas Watson, chairman of IBM, 1943

Pagina: 1