"I hope Santa brings me a big bag of coke for Christmas and a whore to snort it from."
#hardewaren, hét hardwarekanaal
Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
Nieuw TopicMet mijn bescheiden ervaring kan ik je wel een beetje met je vragen op weg helpen...
Meestal wordt dat met een bovenfrees en een (zelfgemaakte) cirkelmal gedaan. Gewoon een stuk hout of iets dergelijks waar je de frees op vast maakt met een boutje aan de andere kant erdoorheen. Als je je geen voorstelling hiervan kan maken zoek dan even op google, heb je zo gevonden.
Dat is lastig in je eentje, bovendien verschuift het hout omdat het drijft op de lijm. Voor m'n boekenplankspeakertjes heb ik dan ook gebruik gemaakt van deuvels. Gewoon twee per kant. Valt het precies in elkaar en kan je op je gemak lijmen.
Ik zou van te voren schroefgaten boren. Beter is nog om inslagmoeren te gebruiken.
Het schijnt van wel, mijn AXX1010 is nog niet uit elkaar getrild.
quote:Demonfreak schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 10:30:
- Als ik naar die foto's kijk lijken die gaten wel perfect rond, heb je deze gewoon met een decoupeerzaag gedaan? Die circels, hoe krijg je ze zo perfect rond getekend (passer??).?
Meestal wordt dat met een bovenfrees en een (zelfgemaakte) cirkelmal gedaan. Gewoon een stuk hout of iets dergelijks waar je de frees op vast maakt met een boutje aan de andere kant erdoorheen. Als je je geen voorstelling hiervan kan maken zoek dan even op google, heb je zo gevonden.
quote:- Als je twee (brede) stukken MDF plaat op elkaar wilt zetten, hoe hou je beide stukken dan precies recht? Beetje oefenen met lijmtangen ofzo? Er staat dan altijn 1 stuk rechtomhoog, en dus moet niet omvallen, hoe voorkom je dat?
Dat is lastig in je eentje, bovendien verschuift het hout omdat het drijft op de lijm. Voor m'n boekenplankspeakertjes heb ik dan ook gebruik gemaakt van deuvels. Gewoon twee per kant. Valt het precies in elkaar en kan je op je gemak lijmen.
quote:- Als je de speakers inbouwt boor je voortijdig ook schroefgaten, of draai je ze er zo in?
Ik zou van te voren schroefgaten boren. Beter is nog om inslagmoeren te gebruiken.
quote:- Grote (zware) mdf platen die met houtlijn aanelkaar zijn gelijmd, zijn die wel voldoende bestand tegen trillingen van binnen de sub? Zo ja, voldoet gewone standaard houtlijm?
edit:
spuit elf
spuit elf
SteeringWheel wijzigde dit bericht 13-01-2005 14:57 (3%)
Ik zou toch zeker ook altijd nog vastzetten met schroeven...quote:SteeringWheel schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:55:
spuit elf
Ik denk dat juist schroeven los gaan trillen, of niet? 
Een verbinding met houtlijm is op die punten meestel sterker dan het hout zef, dus je kunt je sub prima in elkaar lijmen zonder schroeven te gebruiken.
Schroeven maken een sub meestal alleen maar moeilijker om af te werken (plamuren etc), je blijft ze altijd een beetje zien.
De lijm die over het algemeen als het beste gezien wordt is bruisende houtlijm, hierdoor worden alle evetuele kieren ook luchtdicht opgevuld (mits ze niet te groot zijn
)
idd een MEGA kick zeg
Schroeven maken een sub meestal alleen maar moeilijker om af te werken (plamuren etc), je blijft ze altijd een beetje zien.
De lijm die over het algemeen als het beste gezien wordt is bruisende houtlijm, hierdoor worden alle evetuele kieren ook luchtdicht opgevuld (mits ze niet te groot zijn
idd een MEGA kick zeg
STi wijzigde dit bericht 13-01-2005 15:18 (29%)
Maar je kunt ook hoekankers aan de binnenkant plaatsen, dan hoef je niets af te werken, en heb je twee delen hout stevig aan elkaar.
Als het geen bezwaar oplevert, graagquote:sphere2 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:53:
[...]
Ik heb nog wel wat plaatjes van hoe teacher het doet, als hij het niet erg vindt wil ik ze wel hosten, dan kan je ze zien. Het ding heet een cirkelmal en het is een diy add-on voor een bovenfrees.
Snowwie wijzigde dit bericht 13-01-2005 16:43 (58%)
Intel Core 2 Quad @2.66Ghz | Club3D Nvidia GeForce 8800GT | Samsung 20x Dvd-r | Asus DvdRom | Creative SB.Audigy | 2GB Ram | 1x320GB 1x250GB HD's SATAII | 550watt Chieftec voeding. EURODANCE MP3 STREAM
Reg. datum: 20 december 2004
Reg. datum: 20 december 2004
Hoi,
Ik wil graag een subwoofer bouwen met 1 of 2 speakers erin, actief.
De speakers hebben beide 400 watt rms met een piekvermogen van 800watt en leveren max 102 dB op. Ik moet uiteraard hier een klankkast voor hebben maar ik heb geen flauw id hoe dit allemaal moet.
Mijn vader heeft wel ervaring met speakers bouwen maar niet met subwoofer.
Grtn, KiPSiE
Ik wil graag een subwoofer bouwen met 1 of 2 speakers erin, actief.
De speakers hebben beide 400 watt rms met een piekvermogen van 800watt en leveren max 102 dB op. Ik moet uiteraard hier een klankkast voor hebben maar ik heb geen flauw id hoe dit allemaal moet.
Mijn vader heeft wel ervaring met speakers bouwen maar niet met subwoofer.
Grtn, KiPSiE
Mjah, dit is niet helemaal de bedoeling van dit topic. Als je echt geen flauw idee hebt hoe het moet, begin er dan niet aan.
heb je interesse om het te doen, lees dan in andere topics hoe andere mensen dit doen. Je moet veel gegevens van de woofer hebben, en dan kan je een kastinhoud bereken met software. Maar als je geen idee hebt, heeft het geen zin om zomaar wat te gaan doen
heb je interesse om het te doen, lees dan in andere topics hoe andere mensen dit doen. Je moet veel gegevens van de woofer hebben, en dan kan je een kastinhoud bereken met software. Maar als je geen idee hebt, heeft het geen zin om zomaar wat te gaan doen
Lang*e*pe*nis*spe*ci*fi*ca*tie (de ~ (m.), ~ies):
Schreeuwerige specificatie die mensen makkelijk aanspreekt maar alles behalve bepalend is voor de kwaliteit.
Voorbeelden: Full HD, 1000Watt, 20Megapixels
Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last
Dit topic is gesloten.