Hoofdcategorieën
Topicacties

Peerless Sub af! & discussie over home-cinema sets

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last

Nieuw Topic
Jetzt mit ein Audi A4 Quattro.
Reg. datum: 11 juni 2001

Ben een tevreden man :)
http://home.conceptsfa.nl/~igotgame/homecinema.jpg

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Reg. datum: 26 juli 2001

quote:
Nikel schreef op 01 maart 2002 @ 01:07:
Mooi Auping bed!

Zie ik het goed en kun je de bodems elektrisch bedienen? Wat ultiem gaaf :). Ik zou dat ik zo'n bed had, maar dan wel van 2,20m lengte...
We hebben het volgens mij over een soort subwoofer, niet om een soort bed :) Trouwens, hoe cool is die grijskleurige afstandsbediening van Sony.

quote:
Duck-Twacy schreef op 04 augustus 2002 @ 20:11:
Wil ook nog ff patsen :o

Mijn HT setje (niet voor muziek)
[afbeelding]

Die truss zooi kostte meer dan de speakers :)

ed. typo

erg kiddie bestendig :P

Vond je vrouw dat wel goed, of moest dat juist van haar? >:)
Reg. datum: 17 september 2001

quote:
Lampje schreef op 04 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

whahahaha

Lampje ben je alang full mod?

Reality beats fiction by far!

quote:
E-MANs schreef op 05 augustus 2002 @ 00:02:
[...]

whahahaha

Lampje ben je alang full mod?
toch al zeker een uur of 18 :P
Back in business

Beware :D

Pauluz at ZaanZone.nl | Xbox Gamertag: Pauluzz |

I'm hit!
Reg. datum: 30 september 2000

quote:
Lampje schreef op 04 augustus 2002 @ 22:40:
[...]

Mijn (ex) vriendin zei: "ik eruit of die bouwstellage eruit"

en nu hou ik een hoop geld over... ;(

Btw. full mod, hoe zie je dat (aan het kleurtje?). Zijn er nu 3 full mods of is Jag weg.

Ah, ik zie het al. Jag is weer gebruiker. Hopelijk blijft ie toch de ontwikkelingen van zijn audio set posten.

Mocht jij ook wel eens meer doen Lampje! Allemaal moeilijke dingen maken en er dan niet eens over opscheppen

What's the point :?

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

quote:
Duck-Twacy schreef op 05 augustus 2002 @ 11:49:
[...]

Mijn (ex) vriendin zei: "ik eruit of die bouwstellage eruit"

en nu hou ik een hoop geld over... ;(

Jaja, ze kosten een hoop, die vrouwen. Kan je al dat extra geld weer mooi aan audio spenderen >:)

quote:
Btw. full mod, hoe zie je dat (aan het kleurtje?). Zijn er nu 3 full mods of is Jag weg.

Kan je idd zien aan het kleurtje. Jag wordt weer gewoon usert. Hij is de afgelopen maanden erg weinig online en heeft aangegeven dat dat zo blijft.

quote:

Mwoagh, dat is alleen een schakelkastje.

Wat ik dit weekend heb gedaan, dàt was pas cool :)

Ik heb met LspCad pro met behulp van de emulator die daarbij zit, filters lopen simuleren voor mijn speakers (die ik vorige week met behulp van dat schakelkastje en Sample Champion heb gemeten).

Als je praat van briljant: DAT is briljant. met pijltjestoetsen je filter wijzigen en het direct (on the fly! Je speelt gewoon muziek af en je hoort het filter veranderen) horen.

Dat heb ik twee dagen lang lopen doen, en nu heb ik een mooie order voor speakerland :P

En dan zijn eindelijk mijn monitorspeakertjes af.
woeiwoei, op naar de volgende set. Speakers maken is lache, zeker als je steeds meer doorkrijgt over de theorie ervan.

Dan nog een leuk plaatje voor de liefhebbers:

http://tweakers.net/~crew/Lampje/AVimg/376748/3.jpg
I'm hit!

Welja, leef je maar uit. Waar is die krik voor?

btw. Dat is heel gaaf

I'm hit!

Ze maken tegenwoordig ook maar van alles moderator :)
Had je geen vuurwerk over?

edit. ff onopgemerkt een tikfout spoorloos maken kan tegenwoordig niet meer, he

Wie dit leest is gek.
Reg. datum: 14 februari 2001

Hey, ik heb pas een 2e hands DLP-beamer gekocht. Ik heb 'm in de kelder opgehangen, en je kan daar nu heel mooi films kijken. De PC waarop ik DVD/DivX afspeel kan AC3 digitaal naar buiten sturen. Op dit moment hang de PC nog aan een 30 jaar oude receiver, met daaraan 2 Yoko speakertjes (je leest het goed: Yoko).

Ik wil hierin verandering aanbrengen. Ik heb de laatste paar weken wat rondgeneusd hier in Emmen. Eigenlijk zijn hier maar twee zaken waar ze wat serieuzere spullen verkopen.

Ik ben dus op zoek naar een versterker + speakers voor dolby digital. Ik wil niet meer dan 2000 euro uitgeven. De set gaat zelden tot nooit voor muziek gebruikt worden.

Bij de ene zaak heb ik een setje beluisterd met een receiver van NAD (T-761 dacht ik, 1200 euro), en speakers van Magnat. 90 per stuk, center voor 160, sub van 300 ofzo.http://www.magnat.de/images/magnat_produkte/home/vector_serie/vectorneedle11.jpg.

Bij de andere zaak heb ik de Marantz SR6200 (850 euro) beluisterd op een heel apart setje speakers. Ik weet het merk niet meer (Het begon met 'Audio' geloof ik). Het waren allemaal center-speakers, omdat dat bedrijf schijnbaar daar ooit teveel van had gemaakt. Deze speakers waren ook in de aanbieding: 1100 ipv 1650).

Beide setjes zijn ongeveer 2000 euro dus. Iemand (wel meer dan 1) zei me dat de verhouding in prijs tussen receiver en speakers bij NAD/Magnat helemaal scheef lag. En beide verkopers beweerden dat ze bij zichzelf thuis precies het setje neer gingen zetten wat ze me aan probeerden te smeren.

Ik ben een beetje in de war. Ik vond beide setjes prachtig klinken. Maar vent van de eerste zaak kwam het minst zweverig op mij over. (Bij de tweede zaak zaten ze te blaten over het nut van optische kabels van 400 euro, waar toch alleen maar gecomprimeerde audio in digitaal formaat overheen gaat; foutje == tik in het geluid als je 't mij vraagt... :?)

Ik neig eigenlijk wat richting de Marantz, gecombineerd met Magnat speakers. Da's ook het beste voor m'n portemonnee. :) Ik weet dat ik nog lang niet alle mogelijkheden heb gezien/gehoord/bekeken. Heeft iemand tips; misschien stukken DVD die zeer geschikt zijn om setjes mee te vergelijken?

Gras groeit niet door eraan te trekken.

I'm hit!

quote:
Varienaja schreef op 05 augustus 2002 @ 20:55:
Hey,

[...]
Ik neig eigenlijk wat richting de Marantz, gecombineerd met Magnat speakers. Da's ook het beste voor m'n portemonnee. :) Ik weet dat ik nog lang niet alle mogelijkheden heb gezien/gehoord/bekeken. Heeft iemand tips; misschien stukken DVD die zeer geschikt zijn om setjes mee te vergelijken?

Die NAD is inderdaad een beetje "uit verhouding" in vergelijking met de genoemde speakers. Beetje zonde, want de speakers bepalen voor het grootste deel het geluid.

Daarom eerst op de speakers concentreren, lijkt me. Ik zou zeggen, zoek een goede winkel uit waar je je op je gemak voelt. Volgens mij heb je dat nog niet gevonden :)

Wat betreft de DTS receiver, ieder bekend merk (Maranz, Yamaha, Denon, HK, Pioneer, Onkyo, Sony (ja ook Sonie), ..) heeft "mooie" apparaten in de prijsklasse van 400 eur of hoger. ontlopen elkaar niet zo veel. De genoemde NAD heeft wel een streepje voor als het om stereo muziek weergave aankomt (dus als dat belangrijk is... Edit, maar dat was het dus niet 8)7 )

Edit alleen center speakers, lijkt me niet handig??

Denon heeft met een leuk nieuw modelletje de 1803. Bijpassende DVD speler erbij, Bv de DV-1600. Maar Yamaha etc is ook mooi. In Duitsland dit soort spul bespellen bespaart je zo'n 20-30% (zolang t niet kapot gaat)

Wie dit leest is gek.
Reg. datum: 14 februari 2001

quote:
Duck-Twacy schreef op 05 augustus 2002 @ 22:11:
Edit alleen center speakers, lijkt me niet handig??

Een center is twee woofer(tjes) en een tweeter. De bijbehorende front en rear speakers zijn hetzelfde, maar dan 1 woofer en tweeter. Als je overal 'center' speakers neerzet, dan heb je net even wat dikkere speakers overal.

Dat was het verhaal. (En natuurlijk zit er nog een sub bij)

Gras groeit niet door eraan te trekken.

of niet?
Reg. datum: 25 november 2000

Echter zijn centerspeakers vaak niet fullrange (bij dit bedoel ik gelijk aan normale fronts of surrounds) maar zijn ze "afgeknepen" in het laag. Bekijk dus iig even goed de specs (hoewel dit natuurlijk nog lang niet alles zegt). Als je er zowiezo een sub bij hebt, hoeft het niet echt een probleem te zijn. Nog even standaard :P : als jij het goed vindt klinken, wat let je dan :)

Het moet toch niet gekker worden hoor !

quote:
Duck-Twacy schreef op 05 augustus 2002 @ 18:01:
edit. ff onopgemerkt een tikfout spoorloos maken kan tegenwoordig niet meer, he

Schint wel weer terug te komen, meen ik in het bugforum te hebben gelezen (timertje naar 5 minuten ofzo).
Dat zou ik ook wel waarderen, ik maak ook veulsteveul fouten :P

ff een leuke mededeling: gisteren heb ik de definitieve onderdelen voor mijn filter besteld. Met een beetje mazzel heb ik die dit weekend. Ik heb het verhaaltje over mijn monitorspeakers op mijn website geupdate, dus als je nieuwsgierig bent, kan je alvast het een en ander lezen :)

Ik kan in ieder geval al niet wachten totdat mijn spullen er zijn!
I'm hit!

Lampje design :)
Ik mis nog een beetje een mooie versterker, een Nelson Pass son of Zen ofzo (gemodificeerd ofcourse)

quote:
Duck-Twacy schreef op 07 augustus 2002 @ 20:24:
Lampje design :)
Ik mis nog een beetje een mooie versterker, een Nelson Pass son of Zen ofzo (gemodificeerd ofcourse)

1 ding tegelijk, anders trekt bruintje het niet :)

Maar een buizendingetje voor het hoog staat in de planning, maar gaat nog wel een tijdje duren.

Eerst dit af
dan mijn pc speakers
Dan die dingen die al een tijdje voor 90% af zijn naar de 100% tillen.

en dan weer verder met het opnieuw opstarten van nieuwe projectjes.
Wat zit allemaal in mijn achterhoofd:
-buizenamp voor het hoog
-3 wegspeakers
-ML-tqwp
Dat vind ik zooon mooi principe en na het horen van de scan speak event wil ik ook een TL bouwen. (waarschijnlijk op basis van seas coax units, maar dat kan over 1 maand weer anders zijn)

Dit zijn plannen voor de komende jaren (ik werk niet zo hard :P )
I'm hit!

Misschien moet je eens proberen wat te verkopen (ipv te slopen :) )

quote:
Duck-Twacy schreef op 07 augustus 2002 @ 20:37:
Misschien moet je eens proberen wat te verkopen (ipv te slopen :) )

Zoals in het topic "zelfbouwhoofdtelefoonamps"? :P
Is eigenlijk het enige wat ik heb verkocht...

Ow, iemand interesse in een visaton w300 ? 20 euro en hij is van jou.

Ik zou eigenlijk niet weten hoe je moet beginnen met dingen slijten. Remco komt om in het werk, maar hij heeft dan ook wel iets leuks te bieden.

Hoest eigenlijk met jou geplande uitgangstrap upgrade?
I'm hit!

Nog steeds in de planning :)
Zit ook nog te wachten op die Rik Stoet buizenbak. ga maar eens bellen
Maar eerst even Gene Wilder kijken ;)

Ik denk dat ik besta

uyy lampje,

ik heb wel interesse in die w300.
Wilde eigenlijk gaan voor de GF 250, 25 cm glasvezel membraan, 90 dB, 150 Watt = ¤ 155,75 bij speakerenco, maar die w300 is wel grappig als probeersel :)
isssie nog wel helemaal 100? ;)

Is dit wat in combinatie met een oude versterker en een filter (heb nog geen idee watvoor) ?

Eigenlijk is het niveau hier best gedaald sinds 2 jaar, waarop ik me heb aangepast.

WaUz for life!
Reg. datum: 06 december 2001

Best 1337 alles wat ik hier zie.
Als ik later zelf een baan heb enz enz enz dan koop ik ook de beste shit! :)

Bl@@tz0r!

Mountainbike t3h pwn
Reg. datum: 07 november 2000

Dan mag je wel een paar ton hebben :D

"Sometimes life can only really begin with the knowledge of death. That it can all end, even when you least want it to."

Mijn Honda Civic ESi uit 1992

He tbusquet van jij wat ervaring vertellen over deze sub. Zit er over te peinzen om ook voor deze te gaan maar ik wil er eerst meer over te weten komen. Ook in het algemeen over sub icm HIFI.

Check dit topic even dan lezen we jou ervaring wel.
[sub]i.c.m. HIFI speakers wie heeft het? en wie is echt te..

Naim Audio Super Nait, Accuton thiel Soup, PowerBook G4 met AE

Pagina: 1 2 3 4 ... 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: