ik heb het net anderhalve week, worden de prijzen al weer verhoogd 
Maar ik kan er nog wel mee leven, ben al lang blij dat ik van Wanadoo af ben
Maar ik kan er nog wel mee leven, ben al lang blij dat ik van Wanadoo af ben
Euh, lees ik dat goed? Problemen OPGELOST? Merk er hier anders bar weinig van...Op dinsdag 08 januari 2002 21:44 schreef Helsie het volgende:
[..]
Ik weet wel zeker dat ze dit gewoon gaan doen. KPN is nog nooit onder de indruk geweest van klachten (vergelijk Casema, waar de problemen nu alleen maar opgelost zijn doordat de helft van de klanten er weg is).
Gaat overigens erg goed met de mails zie ik al wel, 256 staat de teller nu.Op dinsdag 08 januari 2002 16:33 schreef eborn het volgende:
Het brief-formulier om direct de brief naar KPN te versturen komt zo direct werkend te staan op http://fambus.dhs.org/kpn/
UPDATE: Het formulier is per direct operationeel!
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
Anoniem: 39820
Anoniem: 14032
Huh.. moet ik hier wat typen of zo ?
En ik sta voor 100% achter je mening, het enigste wat overigens niets te maken heeft met de brief is het feit dat de laatste maanden voor het nieuwe jaar ontzettend veel reclame is gemaakt voor Mxstream, radio - tv - magazines - kortingsacties.Op dinsdag 08 januari 2002 22:24 schreef CrazyTaxi het volgende:
even mijn mening:
Anoniem: 36585
idd... heb het ook net gedaan.... kan niet vaak genoeg genoemd worden:Op dinsdag 08 januari 2002 22:29 schreef Kramers het volgende:
Ik heb ook net mijn brief verstuurd. Bij deze roep ook ik op om allemaal een brief te ondertekenen !!!!
Anoniem: 22046
superB
Anoniem: 22046
Ik hoorde het van een collegatje,Op dinsdag 08 januari 2002 21:11 schreef HermeS het volgende:
klopt het dat ik net op het nieuws hoor dat ze het toch maar niet doen (radio 9uur).
Anoniem: 32332
Ze hebben begrip voor UW(!!!) reactie. Dit is een standaard e-mail, heb ik ook gehad en met mij meerdere[b]Onderwerp: Re: informatie (KMM968731V95842L0KM) Bekijk volledige headers
Van: KPN Telecom <info@mxstream.nl>
Datum: Tue, January 8, 2002 18:20
Aan: ahhh mail van Wiel <zwahiel@xs4all.nl>
Geachte heer/mevrouw Van Wiel,
Wij hebben begrip voor uw reactie.
Mxstream is nu ongeveer anderhalf jaar op de markt. KPN heeft gemerkt
dat de huidige abonnementsprijzen niet overeenkomen met de kosten van
het handhaven van de kwaliteit van de dienstverlening. Om aan deze niet
evenwichtige positie iets te doen is er tot een prijsverandering
besloten. Per 1 februari 2002 wordt voor het Mxstream
abonnements-gedeelte voor de KPN een prijsverhoging doorgevoerd. Ook
geldt de prijswijziging voor bestellingen vanaf 1 februari 2002.
U kunt uw huidige abonnement of uw lopende aanvraag schriftelijk
annuleren bij de Internet Service Provider waar u uw abonnement ook hebt
aangevraagd. Als deze schriftelijke annulering aangevraagd wordt voor 1
februari 2002 is de annulering geheel kosteloos en wordt onmiddellijk
uitgevoerd. Na deze datum kunnen extra kosten in rekening worden
gebracht. Als uw Internet Service Provider een eigen standaard
annuleringsprocedure heeft kunt u ook via die weg uw lopende aanvraag
annuleren. Kijk hiervoor op de website van uw Internet Service Provider.
De Internet Service Providers zijn bereikbaar:
Naam ISP: e-mail adres:
Planet Internet adsldesk@planet.nl
EuroNet Internet info@euronet.nl
Wannadoo info@wannadoo.nl
Tiscali tis.breedband@tiscali.nl
ZON zon-breedband@zonnet.com
HCC net adsl@hccnet.nl
De splitter en het modem zijn uw eigendom. U mag beide apparaten houden.
Verdere correspondentie aangaande de prijsverhoging zal niet via deze
helpdesk behandeld worden, u kunt een schriftelijke klacht sturen naar:
KPN Telecom BV
Klachtenregistratie Mxstream
postbus 58800
1040 JH Amsterdam
Onder vermelding van: Prijsverhoging
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
KPN Telecom
Original Message Follows:
------------------------
Op reactie op de prijsverhoging...
Wanneer gaat die snelheid eigenlijk omhoog van MXStream?????
mvg
Wiel van Horck
[/edit]
Anoniem: 39836
superB
Anoniem: 39836
Hij is eruit!! nummer 408 alweerOp dinsdag 08 januari 2002 23:26 schreef eborn het volgende:
We zitten op de 400 (!)
http://famb ... ah, laat maar, jullie weten het al wel
Anoniem: 11457
"...We tell people who come to our concerts that they can tape the shows if they want. I think it is cool that people are so passionate about our music." -- Bono
Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
Ik heb totaal geen problemen met pingtijden, ik zit bijna altijd rond de 30ms, Wanadoo ADSL Basic. Maar aangezien je een webserver draait, wordt je upstream niet gewoon af en toe ten volle benut?Op woensdag 09 januari 2002 01:06 schreef zwahiel het volgende:
Ja dat had ik dus vandaag ook ja... De hele vorige week ook al, ik zie mensen met pings van 20 ~ 40 zitten, en ik zit met Mxstream basic, op een ping van 200 ~ 300 da's toch niet echt normaal vind ik hoor! Ik zat straks te gamen met een ping van 305 terwijl ik tegen een vriend op zijn server zat die een 56k lijntje naar i-net heeft... Kom ik aan met me' mxstream....![]()
[/edit]
Ik ga
Ja maar ik alleen de GoT icons draaien momenteel, de rest ligt er uit, en staat alleen maar gemirrord op een andere servert, morgen vroeg gaat ie weer volledig aanOp woensdag 09 januari 2002 01:15 schreef Wannapuf het volgende:
[..]
Ik heb totaal geen problemen met pingtijden, ik zit bijna altijd rond de 30ms, Wanadoo ADSL Basic. Maar aangezien je een webserver draait, wordt je upstream niet gewoon af en toe ten volle benut?
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020
ahum daar kan zelfs Cistron niet tegenop bij mij... 't enige wat mijn stoord is die € 250,- setup kosten...Van: http://www.luna.nl/access/adsl_private.html
bij het ADSL GO prive account krijgt u:
Permanente ADSL verbinding
DHCP Dynamic IP adres
Download snelheid vanaf 512Kbit (8 x zo snel als ISDN)
Geen telefoon kosten!
2 elektronische postbussen
20 emailadressen
Fair use policy
Gegarandeerde privacy
Gemakkelijk betalen met Automatische incasso
Gratis helpdesk (bereikbaar van ma-vr van 9.00 t/m 19.00 uur)
Bij het ADSL GO pakket ondersteunen wij de volgende snelheden.
ADSL GO account Maandelijks* Eenmalig*
512/128 Kbp/s € 42,00 € 250
1024/512 Kbp/s € 58,00 € 250
2048/512 Kbp/s € 69,00 € 250
8192/512 Kbp/s Binnenkort Binnenkort
* - Alle prijzen zijn exclusief BTW.
De wijkcentrale ligt 22,5 meter achter mijn huis... En langs ons huis staat nog een of ander straatcentrale gevalletje, je weet wel zo'n klein dingetje...Misschien heeft dat te maken met de afstand tot de centrale?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| Luna ---- 12 maanden 512/128 12 x 42,00 = 504,00 Eenmalige setupkosten 250,00 + ------ SubTotaal 754,00 BTW 19% 143,26 + ------ Totaal 897,26 |
1
2
3
4
5
6
7
| Cistron ------- 12 maanden 512/128 12 x 53,00 = 636,00 Eenmalige setupkosten 200,00 Ethernet Modem 175,00 + ------ Totaal 1.011,00 |
1
2
3
4
5
6
| Scarlet ------- 12 maanden 512/128 12 x 44,95 = 539,40 Kosten modem 179,00 + ------ Totaal 718,40 |
Volgens mij zat er bij Luna wel een modem bij, omdat er verder geen kosten zouden zijn volgens hun daaro!Op woensdag 09 januari 2002 01:39 schreef Raven- het volgende:
250 euro excl btw setupkosten, das gestoord man.
Das +650piek... ja dikke.
ff rekenen dan....:
Nou keej... luna is inderdaad net iets goedkoper.
Ben benieuwd hoe hun fair use policies zijn en ik neem aan dat je er gewoon een modem bij krijgt?
Ik had echt geen behoefte aan een 'Vriendelijke groet' aan het einde...LS,
Dat ik de moeite neem om alsnog mijn gehele mening uit te schrijven komt eerder voort uit een te grote ophoping van woede/onmacht dan uit het idee dat u hier iets mee doet.
Net als vele anderen, zoals u al had kunnen verwachten, ben ik hoogst ongelukkig met de doorgevoerde prijswijzigingen. MxStream is nooit een produkt geweest waarbij men het idee had 'goedkoop' uit te zijn (sterker nog: ten opzichte van de kabel-tegenhangers was het zeker duurder!) en met deze prijswijziging wordt dat verschil alleen maar groter. Verandert er echter iets aan mijn snelheid? Nee, dat niet, zoals duidelij bevestigd wordt op uw website.
Mag ik u dan misschien voorrekenen: u belooft een downstream/upstream snelheid van 512/64 kbit, waar in de praktijk ongeveer 12,5% minder als maximum bereikt kan worden (Dit in verband met overhead van de gebruikte technieken). Het zou dus reëel zijn dat u de snelheden voorhoogt met ongeveer 11%. Met deze snelheid zou de gebruiker dus wel de beloofde snelheden kunnen halen. Dat doet u niet. Nee, u besluit het tegenover gestelde: laten we de snelheden gelijk houden en de prijs omhoog! Leeft u bij KPN in de omgekeerde wereld? Ik kan u vertellen dat bij een verhoging ter compensatie van de overhead én een prijsverhoging niemand boos geweest zou zijn (op een enkele zeurpiet na, maar dat blijf je altijd houden). Met deze aanpak echter is het zelfs voor de meest fervente KPN-liefhebber niet te accepteren (zelfs u personeel klaagt erover!).
Dan heb ik het bij bovenstaande beschouwing nog niet eens gehad over de achterbakse en onbeschofte manier waarop u deze onverwachte prijsverhoging doorvoert... Ondanks dat u dit al tijden wist (wist u het niet al een aardige periode, dan heeft u zeker een ERG ondoordachte beslissing genomen), besluit u om het in een onmogelijke termijn te verhogen. Mensen hebben nu dus exact 3 weken om te annuleren. Heeft u enig idee hoeveel tijd de gemiddelde mens nodig heeft om tot een gegronde overweging van mogelijke vervanging te komen? Wellicht is dat meer dan de tijd die u nodig heeft om te besluiten om uw klanten een extra poot uit te draaien. 3 Weken is dus complete onzin. En dat is dan alleen nog maar voor de mensen die een keuze hebben! Want er is natuurlijk nog een groot aantal mensen dat geen keus heeft en bij gebrek aan alternatieven gewoon bij de KPN zal moeten blijven voor de ADSL connectie. Hoewel deze groep mensen voor u de meest interessante 'uitzuig-groep' zijn (ze kunnen toch niet weg), zijn juist zij het meest gedupeerd.
Er zijn veel Hollandse uitdrukkingen, zoals bijvoorbeeld 'Voor Wat, Hoort Wat'. Dat geldt ook voor u! Op de manier waarop u het nu aanpakt, komen we eerder uit bij 'Wie kaatst, kan de bal zeker zo hard terug verwachten!'...
Gegroet,
<Helsie>
Anoniem: 24451
niet incl. modem en nog is 300 piek ookGewenste snelheid
De snelheid is aangegeven in download snelheid / upload snelheid in Kbit per seconde. De éénmalige kosten voor het opzetten bedragen € 250 (fl. 550,93). Maak hieronder uw keuze. *
¢ 512/128 Kbp/s€ 42,00 (fl. 92,55) per maand
¢ 1024/512 Kbp/s€ 58,00 (fl. 127,81) per maand
¢ 2048/512 Kbp/s€ 69,00 (fl. 152,05) per maand
Abonnement en betaling
¢ Ik heb al een ADSL modem. (Modem moet PPP over Ethernet ondersteunen) ¢ Graag ontvang ik een doe het zelf pakket inclusief ADSL modem voor € 137 (fl. 301,30)
Lol...'Ritsel ritsel'
'Hihihi'
'Hijg hijg'
'Klop klop'
'SH*T... snel je kleren aan..... BINNEN!..... Wie ben jij nou weer?'
'Goedemiddag mijnheer Scheepsbouwer, ik ben Jansen van de Business
Unit Broaband Networks...'
'Ja ja, wat moet je?'
'U vroeg laatst in een memo aan het personeel om ideeën ter
verlichting van de financiële problemen...'
'Kom op man, vertel op'
'Nou, we zouden de tarieven van MxStream eens flink kunnen
opschroeven.'
'Jansen, denk eens na man, dan lopen al die suffer.. eh, klanten die
we net hebben binnengehaald gelijk weer weg.'
'Nou meneer, ik denk dat dat wel mee zal vallen. Een groot deel is
gillend weggelopen bij de kabel, die willen niet meer terug. De
concurrentie staat nog in de kinderschoenen en is bijna nergens
verkrijgbaar. Je moet juist nu de prijs flink verhogen want er zijn
bijna geen alternatieven. Terug naar een inbelverbindig? Na een
kwartier surfen begint hun vrouw weer te zeuren over de hoge
telefoonrekening en staat hun dochter te blèren dat haar vriendje kan
bellen.
En die paar die toch weglopen? Bij de meeste centrales bestaat een
lange wachtlijst, dus dat hebben we zo weer opgevuld. Bovendien
verdienen we dan weer aan hun telefoontikken. We gaan er dus altijd op
vooruit.'
'Hmm, klinkt niet gek. Maar je krijgt natuurlijk wel een hoop gekanker
en negatieve publiciteit.'
We schrijven een brief met blabla waarmee het ego van de klanten wordt
gestreeld. Iets van: u behoort tot de groep mensen die, net als KPN,
grote waarde hecht aan hoge kwaliteit... Laat dat maar aan Public
Relations over. Als de klant die brief heeft gelezen is'tie blij
dat'ie de prijsverhoging MAG betalen.
Er zal nog wat gemopper zijn in enkele nieuwsgroepen op usenet, maar
bijna niemand leest dat.'
'??? Nieuwgroepen, usenet ??? Wat sta je te bazelen man?'
'Dat bedoel ik, laat maar...'
Zacht: 'Toch een geniaal plan. Juffrouw, help me herinneren dat ik
straks de Raad van Bestuur bel dat IK een fantastisch idee heb om de
inkomsten te vergroten en dat we het daarom nog eens over mijn
optie-regeling moeten hebben.'
Luid: 'Jansen, het is een aardig idee. Als het wat wordt, je weet dat
we goede ideeën weten te waarderen.
'Dank u mijnheer. Ehh... mijn vrouw krijgt over enkele weken ons
eerste kind, de huisbaas heeft de huur verhoogd, ik heb net als het
overige personeel salaris in moeten leveren en ik heb zelf ook
MxStream. Een kleine bonus zou dus welkom zijn.'
'Ho Jansen, denk eens aan de penibele financiële situatie van ons
bedrijf en ik moet er eerst nog eens goed over nadenken. Spreek er
zolang met niemand over en vergeet de deur niet achter je te
sluiten.....
Zo juffrouw, knoop uw bloesje maar weer los. En als we straks ehh..
klaar zijn moet u uitzoeken wie die vent was. En zorg er voor dat'ie
bij de volgende reorganisatie boven aan de ontslag-lijst staat...
Ooh mooi. Bij dat snoepr... eh die dienstreis van volgende week wil ik
jou als secretaresse mee hebben. Kom eens op mijn schoot zitten'
'Ritsel ritsel'
'Oh God wat een lekkere dingen.....'
'Slurp'
'Hihihihi'
'Hijg hijg'
Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!
Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...
Volgens mij is ie nu tiepvoutvrij. Keep on the good working!Op woensdag 09 januari 2002 09:37 schreef eborn het volgende:
typefouten zijn ondertussen aangepast!
Anoniem: 21785
Jaja, maar met dit on-line formulier van jou is de brief wel véél effectiever geworden! Nu al 600 brieven verstuurd! Keep 'em coming.eborn:
De brief is oorspronkelijk van MORA, die hoort dus eingelijk alle credit te krijgenI'm just the programmer
since 21aug'04: Asus K8VSE Deluxe, AMD Athlon 64 3400+, Twimos 1 GB PC3200, Maxtor U133/7200 160GB+120GB, Asus V9999GE and SunBeam Aryclic Case
Hoe meer hoe beter tochOp woensdag 09 januari 2002 10:19 schreef eborn het volgende:
ik vertrouw het tellertje niet helemaal trouwens, want als ik een 'cat log | grep -c info@mxstream.nl' doe op mijn maillogfiles dan krijg ik een count van 647
Is er een reden waarom men hier niet aan deze knakkers denkt??Geachte heer/mevrouw,
Eindelijk heb ik een goede reden om m'n Mxstream contract op te zeggen en eens iets fatsoenlijks aan te kunnen schaffen (zij waren destijds de enige aanbieders met breedband), echter is uw site nogal karig met informatie. Maar ik heb absoluut wel interesse, dus daarom deze mail.
Op [topic=320650/1/40] heb inmiddels al wel doorgespit en ene Paul van Eijden gaf daar aan bezig te zijn met een FAQ, echter kan ik deze ook niet vinden op jullie pagina.
Wel heb ik kunnen vinden dat de prijzen excl BTW zijn. Dus dat is al duidelijk, maar nu heb ik toch nog wel een aantal vragen over:
- Gaan jullie nog steeds februari 2002 van start?
- Er is een mogelijkheid om een abonnement af te sluiten zonder ADSL modem, kan ik dan (net zoals bij Cistron) mijn oude Speedtouch gebruiken (na herconfiguratie)?
- Hoelang is de duur van het contract?
- Wat zijn de algemene voorwaarden?
- Wat zijn de kosten van een extra lijn (line-sharing is niet mogelijk op mijn postcode)? Jullie geven namelijk aan dat ook jullie dit kunnen en dan stukken goedkoper zijn.
- Mag ik zelf allerlei servers draaien (smtp, http, ftp, enz) en mag ik mijn netwerk erachter ook eraan koppelen?
- Jullie zouden zolang mogelijk geen overboekingsfactor hanteren, geldt dit nog steeds?
Met vriendelijke groet,
<Whizzer>
Ja, maar die sturen natuurlijk niet via mijn mailserverOp woensdag 09 januari 2002 10:21 schreef J0YR1D3R het volgende:
Hoe meer hoe beter tochIk denk dat er ook mensen zijn die buiten GoT om mailtjes sturen naar dat mail adres.
Anoniem: 25457
dit is geen link
Hmm....ik ga ook eens bellen.... hmm... voor 3 jaar??! Hmm...ach... 8mbit...tja dat is niet erg toch??Op woensdag 09 januari 2002 11:27 schreef AMD het volgende:
Ik heb met Cistron gebeld en kreeg te horen dat er in de loop van de dag waarschijnlijk een speciale aanbieding komt voor mensen die voor februari willen overstappen van KPN naar Cistron.
Waarschijnlijk krijg je dan geen aansluitingskosten, maar moet je wel een contract afsluiten voor 3 jaar.
Ik word hierover teruggebeld en houd jullie op de hoogte
Anoniem: 10503
ShitOp woensdag 09 januari 2002 11:27 schreef AMD het volgende:
Ik heb met Cistron gebeld en kreeg te horen dat er in de loop van de dag waarschijnlijk een speciale aanbieding komt voor mensen die voor februari willen overstappen van KPN naar Cistron.
Waarschijnlijk krijg je dan geen aansluitingskosten, maar moet je wel een contract afsluiten voor 3 jaar.
Ik word hierover teruggebeld en houd jullie op de hoogte
Scarlet site : * Alle genoemde prijzen zijn in Euro's en zijn speciale actieprijzen die gelden tot 31-01-2002 dit geldt zowel voor abo als installatiekosten...Op woensdag 09 januari 2002 01:28 schreef Wannapuf het volgende:
Ik zat zelf eerder aan Scarlet te denken.
Eenmalig €179,- voor modem (hoeft niet per se lijkt mij)
Per maand €44,95 voor 512/128tegenover 512/64
Signature
3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1
Mijn specs; Arm 47cm | Benchpress 175kg | Shotput 16,99m | BW 125kg
Anoniem: 28948
En als AntwoordGeachte heer, mevrouw,
Vandaag las ik bij toeval dat er een prijsstijging gaat optreden bij Mxstream.
Conform artikel 5: Vergoeding en betaling uit de aanvullende voorwaarden maak ik op dat u uw eigen voorwaarden niet nakomt.
Artikel 5: Vergoeding en betaling
De vergoeding die de contractant aan KPN Telecom verschuldigd is voor het verrichten van montage- en installatiewerkzaamheden wordt afhankelijk van hetgeen KPN Telecom en de contractant zijn overeengekomen bepaald op basis van:
- een vaste prijs, zoals in de overeenkomst is vastgelegd
- nacalculatie
- een prijs per eenheid, zoals in de overeenkomst is vastgelegd.
KPN Telecom brengt de verschuldigde vergoedingen, tenzij anders overeengekomen, op een van de volgende wijzen in rekening:
- een in de overeenkomst vastgelegde prijs:
- KPN Telecom brengt 20% van de verschuldigde vergoeding direct na ondertekening van de overeenkomst, 40% na aanvang van de werkzaamheden en 40% na oplevering in rekening;
- nacalculatie: KPN Telecom brengt een bedrag aan de contractant in rekening gerelateerd aan de werkzaamheden die zijn uitgevoerd;
- een prijs per eenheid: KPN Telecom brengt de verschuldigde vergoeding eenmalig na oplevering in rekening.
De vaste prijs waar wij het hier over hebben is een bedrag van fl 50 gulden per maand of terwijl 22.71 Euro.
Met dit bedrag was ik toendertijd accoord gegaan.
Ook zijn in de verdere voorwaarden nergens de voorwaarden (toendertijd) opgenomen dat KPN het recht heeft zonder voorlichting aan de klant een prijswijziging door te voeren, waarvan de klant in het nadeel zou zijn.
En ook is de wijze waarop de klant wordt ingelicht over het feit van de prijsverhoging niet de manier waarop dit soort veranderingen gebracht horen te worden. De klant dient schriftelijk danwel per email persoonlijk op de hoogte van dit feit gebracht te worden.
Mochten jullie nog steeds besluiten deze prijswijziging bij de bestaande klanten door te voeren, zie ik geen andere mogelijkheid dan gerechtelijke stappen te ondernemen.
Hoogachtend,
ehh....hmm...als je dat binnen de minuut doet valt het onder spam gloof ikOp woensdag 09 januari 2002 12:20 schreef -KOD- het volgende:
Even een korte vraag...
als je 1 dezelfde mail (omdat KPN dus blijkbaar niet leest) 10 000 keer stuurt is dat legaal???
ff sereieus mensen
Anoniem: 19058
Met deze bijlage met betrekking tot de hardware die aanwezig is bij ons (dus mxstreamers) thuis!Geachte heer/mevrouw,
Door recente ontwikkelingen met betrekking op de prijzen van Mxstream van KPN telecom is een grote groep gedupeerde abonnees van Mxstream op zoek naar een andere DSL aanbieder.
Men loopt echter steeds tegen het probleem aan dat er een hoge eenmalige installatiepremie is, die betaald dient te worden bij afsluiting van een nieuw abonnement.
In de meeste gevallen handelt het zich hier om de kosten voor de aansluiting en de kosten van de aan te schaffen apparatuur.
Het is mij opgevallen dat veel aanbieders deze apparatuur bij de eenmalige installatiekosten prijs bijgeteld hebben omdat deze apparatuur ook noodzakelijk is voor levering van de diensten.
De meeste ex-Mxstream abonnees hebben echter al apparatuur voor DSL diensten die ook compatible is met andere aanbieders.
Het gaat met name om het ADSL modem, de splitter voor de lijn en de benodigde kabels.
Bij het bijgevoegde document treft u een beschrijving aan van de aanwezige hardware.
Nu is mijn vraag of er bij uw provider een mogelijkheid bestaat om korting te krijgen op de aanschafprijs voor DSL diensten die uw bedrijf levert. Dit om de hoge drempel die er nu ligt voor de overstap van Mxstream naar andere aanbieders te verlagen.
Deze brief staat niet op zich zelf maar komt voort uit een actie tegen de prijsverhogingen die gehouden wordt op het forum van Tweakers.net (http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/370693/)
Gaarne zou ik graag uw reactie willen ontvangen alsmede een prijzen overzicht van de door u aangeboden diensten.
Met vriendelijke groet,
Wiel Zwahiel van Horck
zwahiel@xs4all.nl
Bijlagen: aanwezige client hardware.doc
Ik heb pas een reactie terug gekregen (behalve de automatische mailtjes dat het in behandeling is!...Alcatel SpeedTouch Home
(meestal geupgrade naar de SpeedTouch Pro)
Dit modem is een ehternet modum, en moet dus direct op het netwerk aangesloten worden.
Eigenschappen van de SpeedTouch Home:
Basic Features:
·OS independent: can be used with Windows, Mac, Linux and Unix platforms
·Multiport self-learning transparent bridge per IEEE 802.1D
·RFC 2684 multiprotocol encapsulation over AAL5/ATM: Both LLC-SNAP and VC based multiplexing supported
·Remote bridge ports are isolated from each other
·Service monitoring through F4/F5 loopback and continuity checks
·Remote/host software download capability
'Dial up networking' features (PPP)
·RFC 2364 Point-to-Point protocol over ATM via PPPoA-to-PPTP relaying
·Multiple PPTP tunnels per end user allowing simultaneous VPN connections between multiple hosts and destinations
·Dial-up networking user GUI allowing PPP session set up with service provider
·PAP, CHAP, MSCHAP authentication
·Support for PPPoE
ADSL modem specifications
·Up to 8 Mbps downstream
·Up to 1 Mbps upstream
Compliant with multiple ADSL standards:
·ANSI T1.413 Issue 2
·ITU G.992.1 (G.DMT)
·ITU G.992.2 (G.Lite)
Eigenschappen van de SpeedTouch Pro:
Basic features
·Multiport self-learning transparent bridge per IEEE 802.1D
·RFC 2684 multiprotocol encapsulation over AAL5/ATM: both LLC-SNAP and VC-based multiplexing supported
·Remote bridge ports are isolated from each other
·RFC 1577 Classical IP over ATM
·Service monitoring through F4/F5 loopback and continuity checks
·Remote/host software download capability
·OS independent: can be used with Windows 95, 98, NT, Macintosh and Unix platforms
'Dialup networking' Features (PPP)
·RFC 2364 point-to-point protocol over ATM via PPPoA-to-PPTP relaying
·Multiple PPTP tunnels per end user allowing simultaneous VPN connections between multiple hosts and destinations
·Dialup networking user GUI allowing PPP session setup with service provider
·PAP, CHAP, MSCHAP authentification
·Support for PPPoE
Routing Features
·IP routing
·Static routing
·Source and destination routing
·Terminates multiple PPP sessions per RFC 1661
·Network address translation (NAT)
·Port address translation (PAT)
·Support for TCP and UDP ARP
·Telnet access to router
·DHCP server/client
·DNS server/relay
·Web-based management
ADSL modem specifications
·Up to 8 Mb/s downstream
·Up to 1 Mb/s upstream
Compliant with multiple ADSL standards:
·ANSI T1.413 Issue 2
·ITU G.992.1 (G.dmt annex![]()
·ITU G.992.2 (G.lite)
Alcatel USB ADSL modem
Dit modem is USB en heeft dus geen netwerk functie.
Het zou kunnen dat dit modem niet compatible is met andere diensten buiten Mxstream.
Basic features
·ADSL (ANSI, ITU DMT, lite & automode
·Up to 8Mb/s downstream, 1 Mb/s upstream
Host software
·Support for:
·Windows 98, 98SE, 2000, ME and XP
·Mac OS 8.6 and 9 and X
·Linux
·Plug and Play installation:
·Simple software upgrade procedure
Modem software
·RFC 2684 Bridged Ethernet over ATM
·RFC 2364 Point-to-Point protocol over ATM
·Support for PPPoE
Alcatel PSTN telefoonlijn splitter
Het handelt zich hier om de splitter geleverd bij het Mxstream abonnement van KPN telecom. Deze splitter zet het binnen gekomen KPN signaal om in een voice en datalijn voor telefoon en xDSL diensten die zich op de lijn bevinden.
Over deze splitter is weinig infomatie verder te vinden.
Dat was mijn idee ook al ja... Dan kunnen we met z'n alle een vette korting regelen, daarom mail ik ook allemaal die providers voor hun info!Op woensdag 09 januari 2002 13:21 schreef Rusty het volgende:
Misschien een idee voor een soort gezamelijk "inkoop" actie. Als we flink wat mensen bij elkaar kunnen krijgen die over willen kunnen we misschien wel iets regelen bij een provider.
Jullie link wordt genoemd in het volgende artikel op Planet Internet!Op woensdag 09 januari 2002 10:01 schreef MORA het volgende:
[..]
Jaja, maar met dit on-line formulier van jou is de brief wel véél effectiever geworden! Nu al 600 brieven verstuurd! Keep 'em coming.
Anoniem: 28182
Anoniem: 10503
Ze hebben al gemeld dat zei dit niet zullen doen.Op woensdag 09 januari 2002 14:26 schreef ti_mon3aan het volgende:
--knip--
Ik mag alleen maar hopen dat ze dan een keer die upload omhoog gooien. Want met de 8K die ik heb, schiet ook niet op!!! Maar ja, dat zal er wel nooit van komen.
We zullen wel weer moeten gaan betalen.......
HeheEr zijn sinds 8 januari 2002 17:02 al 1000 brieven verstuurd.
AMD 64 X2 4800+ @2,41Ghz,
2048MB DDRRAM,
ATI X800GTO,
2x Samsung 930BF 19" TFT
COUNT me in... maar hangt wel beetje af van de services...Op woensdag 09 januari 2002 13:32 schreef Rusty het volgende:
Ok, als iedereen die eventueel mee zou willen doen even een mailtje stuurt naar tweakers@mail.com dan kunnen we een idee krijgen over hoeveel mensen het gaat.
Oh ja, je hangt natuurlijk nergens aan vast. Is puur om ongeveer te weten hoeveel mensen we in 1keer aan zouden kunnen brengen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq