[Linux] LFS compileren voor een ander systeem

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
hoi,

ik ben bezig om zelf een linux te bouwen aan de hand van lfs. Dit is voor een mijn adsl server (een p2 200Mhz). Ik compileer de packages op een p3 450Mhz. Als ik klaar ben wil ik de files naar de server kopieren.

Nou heb ik wel eens ergens iets gezien voor het compileren van progjes voor meerdere platformen (SPARC, alfa, pentium), ook hebben sommige distro's een i386 en i686 dir.

Mijn vraag: Maakt het uit of je compileert op een p3 en daarna de progjes draait op een p2? Voor programma's als grep zal het denk weinig uitmaken, maar bijvoorbeeld voor gcc en de kernel is het denk ik een ander verhaal. Iemand een idee?

Alvast bedankt.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• ewasx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
P2 en p3 zijn beiden eigelijk hetzelfde. Alleen is volgens mij de langzaamste p2 die er bestaat 233 Mhz dus denk ik dat die eerste van jou een p1 is. En die is wel een beetje anders, maar niet heel erg.

Gcc doet uit zich zelf geen optimalisaties voor een specifieke x86 generatie, dus zo lang je dat zelf ook niet doet maakt het niets uit. Als je wel voor een specifiele processor wil optimaliseren, moet je dat dus voor die p1 doen, dus -march=i586. En als het werkelijk een p2 en p3 zijn kan je gewoon -march=i686 gebruiken, want dat is voor beide processoren hetzelfde. Maar uit je vraag maak ik op dat je niet echt weet van die processor specifieke opties voor gcc en dus gaat alles wel goed.

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
ok, dan gaat alles goed, het zou kunnen dat gcc. Is het wel verstandig om de kernel op de p2 te compileren of maakt dat dan ook niet uit?

Ik denk dat als LFS volledig en klaar op de p3 staat dat ik 'm strip naar wat ik nodig heb en dan kopieer naar de server.

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op vrijdag 04 januari 2002 15:21 schreef FendtVario het volgende:
ok, dan gaat alles goed, het zou kunnen dat gcc. Is het wel verstandig om de kernel op de p2 te compileren of maakt dat dan ook niet uit?
Dat maakt niet uit, zolang je maar goed let op het processor-type van de computer waarvoor je hem compileerd...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt