2mbit verbinding Mxstream??

Pagina: 1
Acties:

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 14:39
Ik heb wel is de geruchten gehoord dat Mxstream 2 mbit aan ging bieden. Nu heb ik zelf wel interesse want ik word gek van andere providers die via bbned zitten die bieden het wel aan.
Dus mijn vraag luid weten jullie hier al meer van :?

Verwijderd

ik weet wel dat xs4all lan-dsl gaat aanbieden, en dat is sneller als de basic en fast abbo's maar het is wel een zakelijk abbo met een zakelijke prijs ;)

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:20

inXs

known as inXs

Ik heb wel iets gehoord ja.. Dat ze de snelheden van adsl gaan verdubbelen.. dus comfort wordt 1mbit...

superB

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-06 12:11

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Bullshit, dat is maar een gerucht.
Ik werk op die afdelingen en weet dus dat het niet zo is.
Om de infrastructuur aan te passen op dit aan te kunnen bieden is veel geld nodig.
Dat is meer geld dan eraan verdiend kan worden.

edit:

Ik heb geen zin om het hele verhaal weer uit te leggen.
Lees dit draadje maar door, gaat over hetzelfde onderwerp.
[topic=338834/1/25]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:12
De pa van een vriend van me werkt bij KPN, dus hij heeft een mooie 2mbit down/1mbit up verbinding voor de prijs van ADSL Basic :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• bazs2000

bazs2000

Op donderdag 03 januari 2002 23:00 schreef FatalError het volgende:
De pa van een vriend van me werkt bij KPN, dus hij heeft een mooie 2mbit down/1mbit up verbinding voor de prijs van ADSL Basic :)
Kan zijn van een of andere proef, of een andere dienst waar ik mee bezig ben, maar dat is geen adsl voor de particulier.
En de technieken die ervoor gebruikt worden zijn ook anders.

Verwijderd

Om de infrastructuur aan te passen op dit aan te kunnen bieden is veel geld nodig. Dat is meer geld dan eraan verdiend kan worden.
Dan ziet KPN (binnenkort) waarschijnlijk veel klanten overstappen naar bijv. de BBned providers, aangezien ze het daar wel doen.

• bazs2000

bazs2000

Dat zal met zo'n vaart niet lopen.

Verwijderd

Dat zal met zo'n vaart niet lopen.
Omdat veel mensen nog aan een jaarcontract vastzitten, maar als het goedkoper en sneller is dan zullen veel mensen die nu mxstream hebben redelijk makkelijk overstappen op bijv. Cistron. Je bent al in 't bezit van een ADSL modem dus de kosten blijven in verhouding vrij laag. Natuurlijk zullen er zat mensen zijn die genoeg hebben aan een Mxstream basic abbotje - maar d'r zijn ook een hoop mensen zijn die graag overstappen. Concurrentie = goed :)

• kmf
  • Niet online

kmf

het is niet zo zeer het jaarcontract wat mensen tegenhoudt (na een jaar, mag je het per maand opzeggen)

Het is het feit dat je meteen een neiuw beginnerspakket mag gaan kopen bij die nieuwe dsl-aanbieders. dus nog een adslmodem erbij.
Kost je weer 300 piek.. niet echt leuk....

En een ander probleem bij mij: ik heb dan geen Xs4all als provider meer, en dus geen toegang tot de great newsservers

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Het is het feit dat je meteen een neiuw beginnerspakket mag gaan kopen bij die nieuwe dsl-aanbieders. dus nog een adslmodem erbij.
Bij Cistron Broadband kun je gewoon een abbo nemen zonder modem en dan je Alcatel gebruiken. Ik weet niet hoe dat bij andere providers zit, maar ik denk dat Cistron op dit moment een van de weinige goede alternatieven is. Don't get me wrong, ik blijf ook liever bij xs4all (super ISP!) maar als ik voor €5 meer per maand een MAXX abbonement bij Cistron kan nemen als m'n jaarcontract afloopt dan ben ik weg...

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:02

vinnie1908

Appel != peer

Ik dacht dat alle draden die er nu liggen voor de ADSL en het modem al 2mb aan konden maar deze centraal getweaked worden. Is dat dan ook niet zo??

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:35
modem kan het makkelijk aan...
Is alleen zwaar afgeknepen ;)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:00 schreef FatalError het volgende:
Ik ook Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaapppppppppppppp

• Buzz_NL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:11
2mb = Gaaap
Cistron biedt eem 8mb aan voor 2000 piek (niet euro) per jaar.

• kmf
  • Niet online

kmf

Op donderdag 03 januari 2002 23:43 schreef NielsVanRooij het volgende:

[..]

Bij Cistron Broadband kun je gewoon een abbo nemen zonder modem en dan je Alcatel gebruiken. Ik weet niet hoe dat bij andere providers zit, maar ik denk dat Cistron op dit moment een van de weinige goede alternatieven is. Don't get me wrong, ik blijf ook liever bij xs4all (super ISP!) maar als ik voor €5 meer per maand een MAXX abbonement bij Cistron kan nemen als m'n jaarcontract afloopt dan ben ik weg...
hmm.. toch even bij cistron gecheckt.
De prijzen verschillen voor de basic en fast snelheid niet veel. (upstream is wel verdubbeld) maar je zit wel vast aan een datalimiet. 10 GB? dat ben ik in 3 dagen al doorheen met m'n basic abbo.

En 200 piek, 90 euro te betalen voor een internetverbinding is nog ietsie te duur voor me :)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
1 Ding kan ik met zekerheid zeggen:

Meer snelheid = Hogere prijs.

Een 2 Mbit/s abonnement zal als 3e MXStream abonnement aangeboden gaan worden.... hoe, wanneer, en hoe duur? Dat weet alleen de KPN, maar als je denkt voor dezelfde prijs meer snelheid te krijgen zonder provider of abonnement te wisselen, dan kom je bedrogen uit.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:46
Op vrijdag 04 januari 2002 11:44 schreef maartena het volgende:
1 Ding kan ik met zekerheid zeggen:

Meer snelheid = Hogere prijs.
niet altijd waar.

Voor de provider kost het zo goed als NIETS extra om jou bandbreedte te verhogen.

Wat wel duur is, is de hoeveelheid data die je over de lijn stuurd.....
Dus opzich is een 8mbit/768kbit adsl lijntje wel te realiseren voor €50 per maand.....maar dan moet je het wel bij 1-2 GB/maand dataverkeer houden.......

Dat is het grote probleem...meer snelheid = meer dataverkeer.....

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op vrijdag 04 januari 2002 11:52 schreef Cutebritney het volgende:

[..]

Voor de provider kost het zo goed als NIETS extra om jou bandbreedte te verhogen.

Wat wel duur is, is de hoeveelheid data die je over de lijn stuurd.....
Dit klopt ook niet helemaal als ze snelere verbindingen aanbieden moeten ze ook hun uplink vergroten omdat ze anders die snelheid niet meer kunnen vergroten en dit kost ook geld.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:46
Op vrijdag 04 januari 2002 11:59 schreef rwb het volgende:

[..]

Dit klopt ook niet helemaal als ze snelere verbindingen aanbieden moeten ze ook hun uplink vergroten omdat ze anders die snelheid niet meer kunnen vergroten en dit kost ook geld.
nee, dat hoeft niet, want ze kunnen de overboeking gewoon veel hoger maken.

Stel dat ze een 8mbit lijntje hadden liggen, met 32 gebruikers erop, @512kbit.
Dus een overboeking van 2.

Wat gebeurd er als ze de snelheid verhogen naar bijv. 2mbit per account...dan kunnen dus maximaal 4 mensen tegelijk de VOLLE bandbreedte halen.

Maar omdat je een datalimiet hebt van 1GB (oid) zal niemand zomaar ff 24 uur per dag @ 2mbit gaan downloaden :D

Dus in de practijk zullen maar weinig mensen tegelijk veel verkeer genereren, en is dat oude 8mbit lijntje dus genoeg :)

Wat mij wel mooi zou lijken, is een xDSL provider die op deze manier te werk gaat...dus een goedkoop abbo, maar hoge snelheden. En dan gewoon betalen per extra GB die er gegenereerd wordt....

Verwijderd

Persbericht XS4ALL
8 januari 2002

XS4ALL start technische pilot met BBned ADSL

Eind deze maand start XS4ALL een technische pilot met ADSL via BBned. XS4ALL is met name geinteresseerd in ADSL-diensten met een hogere maximale snelheid dan de huidige ADSL-diensten van KPN Mxstream. XS4ALL test de BBned diensten met een snelheid van 2 tot 8 Megabit/seconde en twee varianten met een dubbele upstream snelheid (512/128 en 1024/512).

De eerste twee maanden blijft de pilot beperkt tot medewerkers van XS4ALL. Tijdens de pilot wordt gekeken naar het soepel verlopen van het order- en leveringsproces, de daadwerkelijke kwaliteit van de
dienstverlening en de mogelijkheid om gemakkelijk
snelheidsupgrades uit te voeren. Ook wil XS4ALL ervaring opdoen met verhuizingen van bestaande ADSL klanten naar ADSL-diensten via BBned, met behoud van het reeds aangeschafte Alcatel modem.

Als de resultaten van de test goed zijn, hoopt XS4ALL eind maart meer informatie bekend te maken over prijzen, diensten en beschikbaarheid. Naar verwachting kunnen de nieuwe diensten dan in mei 2002 commercieel worden aangeboden aan een breed publiek, naast de bestaande Mxstream ADSL-diensten. Het dekkingsgebied van BBned zal op dat moment vrijwel gelijk zijn aan het huidige ADSL aanbod van XS4ALL. Klanten kunnen daarbij gebruik maken van de mogelijkheid tot line-sharing, waardoor de telefonie via KPN kan blijven verlopen.
Geduld :)

Verwijderd

Op donderdag 03 januari 2002 23:04 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Kan zijn van een of andere proef, of een andere dienst waar ik mee bezig ben, maar dat is geen adsl voor de particulier.
En de technieken die ervoor gebruikt worden zijn ook anders.
Daar gebruiken ze de HDSL techniek voor.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op vrijdag 04 januari 2002 13:48 schreef Cutebritney het volgende:

[..]
Stel dat ze een 8mbit lijntje hadden liggen, met 32 gebruikers erop, @512kbit.
Dus een overboeking van 2.

Wat gebeurd er als ze de snelheid verhogen naar bijv. 2mbit per account...dan kunnen dus maximaal 4 mensen tegelijk de VOLLE bandbreedte halen.
Ja dat kan wel maar dan kunnen ze die snelheid dus niet meer goed garanderen. Want op de drukke momenten gaat iedereen online en downloaden en dan haal je opeens nog maar een lage snelheid.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 07-07 19:48

Wokschotel

Op 6 wielen

Op dinsdag 08 januari 2002 15:07 schreef rwb het volgende:

[..]

Ja dat kan wel maar dan kunnen ze die snelheid dus niet meer goed garanderen. Want op de drukke momenten gaat iedereen online en downloaden en dan haal je opeens nog maar een lage snelheid.
Tja, als je gegarandeerde snelheden wilt moet je een SLA afsluiten. Dan krijg jij je bandbreedte wel. Maar dat gaat aardig wat €€€€ kosten.
Pagina: 1