Mensen,
Ik ga toch bijna denken dat ik met windows werk als ik het volgende zie.
Ik probeer een NFS mount te bereiken met
Dit ging goed maar ik wou nog 1 ding veranderen en besloot hem even te umounten. Klaar.
Toen ik het nog een keer deed maakte ik een typo.. verkeerde ip! Kan gebeuren
Mijn mount bleef hangen.. ik sloot mijn terminal maar af.
Nu; 2 dagen later draait mount nog steeds. Het maakt een load van 2 (Hij draait 2 keer). Killen is onmogelijk.. ik kan zovaak killall -9 typen als ik wil.. hij gaat niet weg.
Ik had dit probleem eerder, toen draaide portmap niet. Daarna werkte het goed..
Als ik met een monitor op de server kijkt staat een error in de zin van 'kan niet verbinden met nfs server'.. dat leek me al duidelijk
Ik kan wel rebooten maar zou het toch graag draaiend po willen lossen.. ik moet toch nog veel gebruik van NFS gaan maken.
Hoe krijgen we hem weg? Killen maar niet weg gaan is iets voor NT, niet voor Linux.. dacht ik
Ik ga toch bijna denken dat ik met windows werk als ik het volgende zie.
Ik probeer een NFS mount te bereiken met
code:
1
| mount 192.168.1.30:'/home/bla' /mnt/bla |
Dit ging goed maar ik wou nog 1 ding veranderen en besloot hem even te umounten. Klaar.
Toen ik het nog een keer deed maakte ik een typo.. verkeerde ip! Kan gebeuren
Mijn mount bleef hangen.. ik sloot mijn terminal maar af.
Nu; 2 dagen later draait mount nog steeds. Het maakt een load van 2 (Hij draait 2 keer). Killen is onmogelijk.. ik kan zovaak killall -9 typen als ik wil.. hij gaat niet weg.
Ik had dit probleem eerder, toen draaide portmap niet. Daarna werkte het goed..
Als ik met een monitor op de server kijkt staat een error in de zin van 'kan niet verbinden met nfs server'.. dat leek me al duidelijk
Ik kan wel rebooten maar zou het toch graag draaiend po willen lossen.. ik moet toch nog veel gebruik van NFS gaan maken.
Hoe krijgen we hem weg? Killen maar niet weg gaan is iets voor NT, niet voor Linux.. dacht ik