VGA kaart wordt heet + prossecor unstressed

Pagina: 1
Acties:

• Captain_Duck
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08-2021
(jarig!)
hey, dit is soort vervolg van mijn vorige topic [topic=330282/1/25]

probleem is, ik heb dus een nieuw moederbord gekocht, een MSI K7T turbo 2 bij de norrod vandaan, de processor is een 1333mhz 266 en ik heb pc133 sdram en het systeem wordt flink heet

en wat het raarste is, de videokaart wordt heet

een geforce2mx, die ik van iemand anders heb die bij hem nooit maar een tikkie heet werd, en bij mij staat hij te gloeien !, de fan die op men processor is is van men oude duron650, die is mischien wat te licht

processor graden schommelt nu tussen 68 en 72 graden unstressed, en videokaart is flink heet terwijl ik alleen maar wat zit te internetten, (ie window of 3, mirc, deamontools, pcalert, icq, superdial2000 (dialup programma, zit op isdn hier)

heeft iemand van jullie enig idee waarom mijn videokaart zo enorm heet wordt ?? is dat een output van de processor ofzo ??? wat doe ik hieraan ??? ik zal binnenkort een nieuwe fan kopen, maar blijf ik dan niet het videokaart hitte probleem houden ??? als die heet blijft krijg je toch wel weer crashes in spellen

• Captain_Duck
(jarig!)
sorry voor typo, prossecor, lol, maar je kan topic niet editen

• Captain_Duck
(jarig!)
iemand ??

Verwijderd

Ik zou eerst eens wat aan de temp van je processor doen, want die is wel erg hoog... Geef verder eens wat info over die videokaart. Zit er wel iets van koeling op? Mijn GeForce 2 MX had helemaal geen koeling (zelfs geen passieve, dus geen heatsink...) en werd dus erg heet, maar nu heb ik er zo'n chipsetcooler met fan op geplakt en blijft hij behoorlijk koel. :7

• Captain_Duck
(jarig!)
ik heb 2 kaarten, een poworcolor (vorig jaar norrod standaard) geforce 2 mx, oude type , met een fan die kapot is, en zelf een nieuwe opgelijmt (zit niet helemaal tegen hatsink aan, is wel kut, kan niet anders, en een hercules geforce 2 mx, ook oude type, die bij die vriend waar ik hem vandaan heb nooit warm werd

ik zie wel waarom fan niet helemaal perfect meer is... draait op 4700 rpm :( zeker door de stoffigheid

Verwijderd

Kloppen alle voltages van je voeding dan wel? Ik weet niet zeker of dat de oorzaak kan zijn, maar hij hoort niet erg heet te worden, zeker niet met een fan erop. Anders weet ik het ook eigenlijk niet... je kunt hooguit proberen wat extra airflow in je kast te krijgen met wat extra fans om de warmte weg te krijgen uit je kast.

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:42
Op maandag 26 november 2001 22:03 schreef Captain_Duck het volgende:
processor graden schommelt nu tussen 68 en 72 graden unstressed, en videokaart is flink heet terwijl ik alleen maar wat zit te internetten, (ie window of 3, mirc, deamontools, pcalert, icq, superdial2000 (dialup programma, zit op isdn hier)
Volgens mij moet je je niet alleen zorgen maken over je videokaart, maar ook over je CPU.
Tussen 68 en 72 graden is veel te warm!!
M'n TBird 1.4 wordt nog niet eens 50 graden unstressed en met standaard coolermaster koeler.
Kijk hier ook eens naar zou ik zeggen...

• Captain_Duck
(jarig!)
alles in pc alert 3

temperature chassis intrusion
67 C 23 C open

fan speed
FAN1
4714 rpm

voltage
Vcore +5v 3.3v +12v
1,75 5,00 3,24 11,50

ook geen grote uitschieters of zo (af een toe 1 pixeltje verschil maar niks ernstigs)

voltage's en shit lijkt me allemaal goed
alleen fan draait wat minder hard :(

niemand een idee waarom die videokaart zo heet word ??

• Captain_Duck
(jarig!)
hey.. een dag verder... niemand idee waarom videokaart zo heet word ???

Verwijderd

Punt 1 ...je voeding trekt het COMPLEET niet!!
11,5 is veel te weinig...dit is ook nog eens niet stressed..
Haal eerst maar eens een goede 300W voeding en een coolermaster cpu cooler (30piek) voor je Tbird, 72 graden is echt te veel..

• Captain_Duck
(jarig!)
een nieuwe voeding ook

nou daar hebben we eens wat aan, bedankt zou daarom die videokaart zo heet worden ?

• Captain_Duck
(jarig!)
heb nu een gewone fan naast de kast staan, en draait nu op "maar" 60 graden.. nog steeds belachelijk, maar dit is wel wat veiliger, ik kan donderdag pas nieuwe fan+voeding halen

• Captain_Duck
(jarig!)
ik kijk net op norrod.nl voor voeding en fan,

urgh, f95 voor goedkoopste (lownoise) 300w voeding, minder, en ik heb er 2 nodig

maar bij f20 fan, staat dat ie op 4000+10% (4400 ?) draait, alleen fan die ik nu heb draait op 4650rpm

zou ik dan alleen voeding maar vervangen ??

maar weet iemand zeker dat dat het probleem dat men systeem zo heet wordt oplossen ????

Verwijderd

Koop nu eerst maar eens een goede koeling voor je processor en een goede voeding. Dat helpt al een hele hoop, misschien dat dan de rest ook beter gekoeld blijft. Niemand zou jou zeker kunnen zeggen dat het probleem wordt opgelost want niemand heeft die kast van binnen gezien.

Suc6...

• Captain_Duck
(jarig!)
agh.. ik weet het ook niet meer ..flink vage zooi..

waarschijnlijk is het wel de voeding.... ik heb alles al vervangen... en anders moeten we maar extra case fans in gaan bouwen ofzo....

edit:

damn dat die zooi zo duur is toch.. weet iemand plek in omgeving leeuwarden/drachten waar je goedkopere 300 watt ATX voedingen kan halen, lownoise maakt me niet zoveel uit

Verwijderd

waarschijnlijk is het wel de voeding.... ik heb alles al vervangen... en anders moeten we maar extra case fans in gaan bouwen ofzo....
Of misschien de boel maar eens goed aansluiten ofzo...

• Captain_Duck
(jarig!)
yo

alles zit er goed in, spul kan er maar op een manier in harry

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 01:35 schreef Captain_Duck het volgende:
yo

alles zit er goed in, spul kan er maar op een manier in harry
Dat dacht jij! (is niet lullig bedoeld)

• Captain_Duck
(jarig!)
okee, maar wat kan er dan mis zitten ? alles zit er prachtig in zover ik het zie

Verwijderd

Op donderdag 29 november 2001 01:38 schreef Captain_Duck het volgende:
okee, maar wat kan er dan mis zitten ? alles zit er prachtig in zover ik het zie
Draadjes kunnen op de verkeerde contacten zijn aangesloten, jumpers (zullen er op een nieuwe pc nauwelijk opzitten) kunnen verkeerd staan, de voltages in de bios staan verkeerd ingesteld... Zo zijn er nog wel een aantal zaken...

• Captain_Duck
(jarig!)
eens gekeken, alles lijkt goed te zitten, power led en hd led in kast zaten verkeerd om, voor de rest is alles goed

bios instellingen zijn allemaal standaard instellingen, als die veranderd moeten worden, hoe dan, ik heb een msi k7t turbo 2, een athlon 1333mhz 266, en pc133 sdram, geef eens wat ideeen, moederbord is zogoed als jumperloos (op bios reset en 100/133mhz jumper na (die is eraf zodat ie op 133 staat, anders draait processor maar op 1000mhz)

• Captain_Duck
(jarig!)
okee.. heb nu nieuwe fan en voeding...
processor draait nu zonder fan en gestressed (ut windowed met 12 bots, niet super maar is toch wel wat stress) op 53 C

niet al te slecht

trouwens... kijk ik op achterkant voeding

230 WATT !!! voel ik me stom of wat !, maar ik weet zeker dat toen ik de kast kocht, hij 300watt was.. ik heb hem een keer teruggebracht.. mischien hebben ze toen een nieuwe voeding er in gezet

EDIT:
ik klik te snel op verstuur, stom

maar.. videokaart wordt nog steeds heet (geforce2mx hoort niet eens heet te worden, maar ik zal nog eens kijken)

ook de 12volt draait nogsteeds op 11.50, wat is dit

als er instellingen zijn die ik moet veranderen in de bios, please zeg het even, alles staat nu op bios defaults, hele bios behalve dat printerpoort op epp/ecp staat (heb nodig voor gba flashkaart) voor de rest is alles standaard, please zeg als ik daar iets moet veranderen en zoja, wat ?

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 20:15
Op vrijdag 30 november 2001 20:31 schreef Captain_Duck het volgende:

230 WATT !!! voel ik me stom of wat !, maar ik weet zeker
Bedoel je geen 230V? >:)

• Captain_Duck
(jarig!)
ook goed... sjeesj, trapt me nog een end de grond in zeg :)

• mvz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-06 23:47

mvz

muziek verslaafde

een eend de grond in getrapt >:)

*quack to you sir*

btw is heet niet altijd een teken van teveel stroom? i.p.v te weinig?

_::Game/Allround Specs::_ _::HTPC Specs::_

• Captain_Duck
(jarig!)
beats me, maar ding word warm

niemand een idee waarom videokaart heet wordt ??? en als ik voltage instellingen moet veranderen., hoe moet ik ze dan zetten ????

Verwijderd

haal eerst maar eens een goede 300 watt voeding, dan heb je niet meer te laag voltage, koop dan een normale :) processor-cooler, standaard coolertje is wel goed, maar niet een van je oude duron 650 :Y) Hoe heet wordt je grafische kaart eigenlijk? heb je er een sensor op (geplakt ?)

edit: mijn GF2 mx ddr wordt met Inetten enzo 38 graden, goed gemeten met halfords temp-sensor :7

• Captain_Duck
(jarig!)
ik heb dus een nieuwe voeding, en een nieuwe fan, processor fan draait dus goed, maximaal 55 graden, is te doen maar vcore is wel laag, die voeding is gloednieuw van de norrod, je gaat me niet zeggen dat die ook kapot is ????

• Captain_Duck
(jarig!)
okee ben mischien niet meneer duidelijk, ik heb dus nu in totaal

msi k7t turbo 2
amd athlon 1333 mhz 266
pc133 sdram
volcano nogwat koeler (doet het goed processor max 55 C)
300 watt voeding
geforce 2 mx - 1 standaard (powercolor) met fan
2 hercules zonder fan

is oude type geforce 2 mx, niet van dat 200/400 spul

processor draait nu goed,
videokaart wordt warm, zelfs unstressed,
en 12volt van de voeding draait op 11.5

WAT MOET IK DOEN ???????

als er bios instellingen zijn qua voltage, die niet op default moeten staan, alsjeblieft zeg het of geef een link waar ik het zelf kan vinden !!!!!!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:13

Sick Nick

Drop the top!

Zo is het toch goed? Draait alles stabiel?
Je CPU heeft nu een goede temperatuur, en die geforce zou je met een goede heatsink kunnen koelen maar is niet superbelangrijk. Die dingen kunnen best wat hebben, gewoon zo laten en niet meer druk over maken :)

• Captain_Duck
(jarig!)
de videokaart wordt heet... spellen crashen sneller, videokaart hoort niet eens heet te worden...

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 13:32
Dat probleem heb ik ook. Ik heb m'n systeem nog niet eens af (zie sig.) en m'n Geforce 2 MX-400 word heet. Ik zat in de bios te kijken hoe heet alles nou zou worden.
Toen ik de heatsink van m;n Geforce aanraakte was ie heet, (niet warm maar heet, bijna niet vast te houden)
Ik heb een 40mm fan erop gezet maar de back blijft heet.
Geen id hoe het komt

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op zaterdag 01 december 2001 21:20 schreef Captain_Duck het volgende:
okee ben mischien niet meneer duidelijk, ik heb dus nu in totaal

msi k7t turbo 2
amd athlon 1333 mhz 266
pc133 sdram
volcano nogwat koeler (doet het goed processor max 55 C)

Veel koeler word ie niet met een volcano, tenzij je de standaard fan vervangt door een delta60HP op 7v

300 watt voeding
geforce 2 mx - 1 standaard (powercolor) met fan
2 hercules zonder fan

is oude type geforce 2 mx, niet van dat 200/400 spul

processor draait nu goed,
videokaart wordt warm, zelfs unstressed,
en 12volt van de voeding draait op 11.5

ok wat zit er voor de rest in het systeem??, 6 hd's 3 cd-spelers en 2 branders, 2 floppy's stations, een tv-kaart, videokaart, soundcard, scsi ckaart etc...??

WAT MOET IK DOEN ???????

als er bios instellingen zijn qua voltage, die niet op default moeten staan, alsjeblieft zeg het of geef een link waar ik het zelf kan vinden !!!!!!

Default is goed.. laten zo

Sinlath | Opinions may contain latency

• Captain_Duck
(jarig!)
totale systeem dan maar

Systeem Terschelling:
- msi k7t turbo 2
- amd athlon 1333 mhz 266
- volcano nogwat koeler (werd processor wel koeler van 75C max naar 55 C)
- pc133 sdram - 384mb
- 7200 rpm harde schijf 20gb
- ???? rpm harde schijf 12gb
- samsung 4x4x24 CDRW/DVD speler
- creative live (1024?)
- creative cambridge fps1000
- standaard floppy drive
- 300 watt voeding
- geforce 2 mx - standaard (powercolor) met fan
- logitech wireless desktop toetsenbord
- logitech wireless optical mouse
- IBM aptiva 15 inch monitor

en dan nu het andere systeem, wordt videokaart OOK heet in

Systeem Boornbergum
- MSI k7tpro
- AMD duron 650
- coolermaster koeling (draait op 38C, geen probleem :) )
- pc133 sdram 256mb
- 7200 rpm harde schijf 20gb
- ???? rpm harde schijf 12gb (zelfde hd's op het moment, normaal alleen de 12gb (wissel ik tussen de lokatie's))
- GLOEDOUDE 6x cdromspeler (nog van eerste comp, vobis p100 8mb ram :)
- MSI (VIA ?) onboard geluidskaart
- GLOEDOUDE 120 watt "advance" vobis boxen (ook van 1e comp)
- standaard floppy drive
- 230 watt voeding (niet zeiken ,ding werkt perfect en bij die 300 watt van terschelling wordt videokaart nog heet !, systeem is ook vrij stabiel dus dat is het probleem niet)
- hercules geforce 2mx (alleen met koelblok, geen fan)
- GLOEDOUDE toetsenbord (door middel van oude toetsenboord bus > ps2 converter in computer (1ecomp))
- 3knops COM muis met scrollwiel
- GLOEDOUDE highscreen (vobis) monitor 14 inch

ik weet het, het is een schande, een duron650 gf2mx met een 6x cdrom, maar ga ik binnenkort wel vervangen

nouja

het spreekt voorzich dat de videokaart in boornbergum heter wordt omdat er geen fan opzit

ik zeg het nog maar een keer, BEIDE vga kaarten worden heet, alsjeblieft mensen, wat moet ik doen ???? heeft niemand hier ervaring mee ?, nu ik dit zo uitgetypt heb zegt logisch nadenken dat de MSI een probleem heeft met videokaart (lijkt me stug)

lol, of de software, maar dat lijkt me een heel end stug, ik draai win98se, met standaard randprogramma's

-superdial 2000 (goed snelle isdn dialer)
-deamontools 2.88
-pcalert 3
-- in de achtergrond ook nog dbserver (gravis gamepad programma)
en voor de rest niks, geen debiele creative drivers, nada

wat de fuck is het probleem ?????

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
Op dinsdag 04 december 2001 23:52 schreef Captain_Duck het volgende:
totale systeem dan maar

systeemblablah

ok, zo te zien is de hele K****E zooi een puinbak.

Oplossing 1: met je klauwen van de MX afblijven, kan je jezelf er ook niet aan branden

Oplossing 2: een andere videokaart kopen.

Oplossing 3: waterkoelen

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

het volgende:

Je haalt me de woorden uit de mond

Wat is het probleem??

Ik heb zelf een jaar oude Hercules Geforce 2 MX.. Het ding wordt gloeiend gloeiend heet. Maar lekker boeiend, Als mn bak niet vastloopt heb ik er geen last van. Misschien dat je een casefan erin moet pleuren en je dan wel tevreden bent? Of als alleen je videokaart te warm wordt in jouw belevenis (te warm is het pas wanneer dingen crashen erdoor) wordt dan kan je je passive heatsink bijv. vervangen door een Blue Orb. Maar een casefannetje aan de zeikant ter hoogte van zowel processor als videokaart met een fanguard aan buitenkant (desnoods op 7 volt. Dit doe je door je rode(+) draad aan de gele draad van de molex (+12V) en je zwarte(-) draad aan de rooie draad van de molex (+5V) aan te sluiten.

Er lijkt _mij_ geen probleem te zijn als alles stabiel loopt.. Zorg ervoor dat het niet te warm is (dwz, altijd boven de 60/65 oid..) En ik neem aan dat je kast niet naast de verwarming staat :+

Succes.

• Captain_Duck
(jarig!)
ALS allebei die videokaarten heet zijn op allebei de moederborden, kan dat het probleem niet wezen, ik zit wel te denken om er een case fan op te zetten, heb weinig keus

ALS niet iemand anders met een idee komt.....

• Captain_Duck
(jarig!)
lol nee staat niet naast de kachel :) dat zou ik wel vermeld hebben, maarja, zucht... pas eens een linkje hoe je zon fan al inbouwt... ding blijft niet in de lucht hangen en plak je ook niet echt vast aan de videokaart :)

Verwijderd

Op vrijdag 30 november 2001 22:21 schreef xMvZx het volgende:
een eend de grond in getrapt >:)

*quack to you sir*

btw is heet niet altijd een teken van teveel stroom? i.p.v te weinig?
Niet altijd. Ik ken powerconverters die bij een te lage ingangsspanning (rond de eigenlijke Vout) enorm opstoken. Pak maar eens een 4805 (lowdrop versie van de 7805) en stop daar 5.2 volt in ofzo... KACHELTJE

Of dit ook het probleem is?? Lijkt me sterk, zijn voltages in de BIOS zien er goed uit.

Is die videokaart soms OC'ed? Probeer anders eens om de core & mem clock lekker traaag te zetten, als dat niets uitmaakt met de temp dan lijkt het een HW probleem...

• Captain_Duck
(jarig!)
niks geoverclockt, was het dat maar :( mischien is onderclocken een idee.... maar ik heb een gpu fan van school gekregen (handige hardware leraar :) ) zal die er eerst opzetten later

• delorean7
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:15

delorean7

Let's take the Aston toni

Wel eens een voodoo 3000 gehad? Onder 450-900 Mhz. Hahahahah das pas warm, dat ding kon je een miliseconde aanraken en vervolgens de chip gegevens van je vingers aflezen.

;)
Pagina: 1